Behoefte aan een leuke vakantie (budget is klein)

24-01-2022 11:01 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Misschien komt het door corona of omdat ik de laatste tijd films kijk die zich vooral in de Caribische landen afspelen 🙂 maar ik heb zo een intense behoefte om met mijn 2 jonge tieners eens een keer een hele mooie reis naar een tropisch land te maken. Een mooie ervaring, herinneringen maken, zon zee strand, een beetje luxe etc.
Afgelopen jaren zijn we vooral naar low budget locaties geweest (niet verder dan Normandië en één keer 3 daagjes naar Malaga tijdens de winter omdat die periode het goedkoopste was)
Ik woon alleen met de kinderen en draag alle vaste lasten alleen.
Ik heb het een beetje gehad vakanties in het binnenland of ergens in Noord Frankrijk, waar je bed tegen de deur van het toilet zit, er buiten niks te doen is omdat je alleen buiten het hoogseizoen kunt gaan ivm budget en daardoor veel binnen moet zitten op dat bed naast het toilet omdat het buiten giet. Oh en flauw campingachtig eten op je bord. Ook de kinderen kijken niet meer uit naar dat soort vakanties en verkiezen zelfs thuis blijven dan verloren rond te lopen in een grijs saai stadje ergens in Noord Frankrijk.

Wie kan met mij meedenken?
Dochter (14) droomt van vakanties waar ze lekker kan window shoppen langs dure winkels (denk aan Milaan etc) en palmbomen
Zoon (13) droomt van een verre reis met een waterpretpark in een heerlijk warm land, zon zee strand etc

Ik zou er van nu tot aan de zomervakantie (einde juni) misschien 300 euro per maand voor opzij kunnen zetten, als ik niet met een onverwachte kost te maken krijg.

Iemand suggesties, tips en adviezen?

Alvast bedankt!
hanaa wijzigde dit bericht op 24-01-2022 11:10
2.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er zelf nog niet geweest maar ga volgende maand, maar wellicht Gran Canaria? Je hebt er denk ik wel boulevards met palmbomen en ook wel waterpretparken.

Ik heb zelf nu een ticket voor 145 euro geboekt en wij huren dan een groot huis met familie misschien dat met kinderen je eerder hotel of appartement zou doen. Maar denk dat je voor niet al te veel geld naar de Canarische eilanden zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
24-01-2022 11:08
Ik ben er zelf nog niet geweest maar ga volgende maand, maar wellicht Gran Canaria? Je hebt er denk ik wel boulevards met palmbomen en ook wel waterpretparken.

Ik heb zelf nu een ticket voor 145 euro geboekt en wij huren dan een groot huis met familie misschien dat met kinderen je eerder hotel of appartement zou doen. Maar denk dat je voor niet al te veel geld naar de Canarische eilanden zou kunnen.
Oh dat klinkt leuk!
Enig idee of het een duur eiland is op het gebied van eten, drinken, activiteiten, openbaar vervoer etc?
Ik heb geen idee aan welk budget ik dan moet denken
Alle reacties Link kopieren
Dus ongeveer EUR 1800 voor 3 personen in de zomervakantie? Hoelang zou je willen gaan?
Alle reacties Link kopieren
En als je nu dit jaar niet gaat maar volgend jaar die droomvakantie maakt?
Dan kun je een jaar langer sparen en drukt dat minder op je budget. Ik ga ook niet elk jaar op vakantie.

Ik denk dat een vakantie in Turkije wel eens aan al jullie wensen kan voldoen. Een all-in vakantie en mooie zwembaden/strand bij het hotel. Daar zijn goede aanbiedingen voor te vinden. Ook Griekenland heeft betaalbare vakanties.

En misschien kun je voor je dochter dan dit jaar een weekend in een grote Europese stad doen. Met Flixbus goedkoop reizen, basis accommodatie met ontbijt via booking.com en de hele dag door de stad lopen, dingen bezoeken en lekker uit eten. En daarna pas weer terug naar het hotel.
Alle reacties Link kopieren
Gran canaria durf ik niet te zeggen, aantal jaar geleden was ik naar Fuerteventura en vond daar alles net wat goedkoper dan Nederland. Openbaar vervoer was niet geweldig, één keer per uur een bus. Maar als je je daarop instelt en planning op maakt.

Maar zat daar toen in Corralejo waar je in het stadje zelf alles kon lopen en waar een strand was, paar keer met een bus naar een ander stad geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg zo het idee dat je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Dat gaat niet met twee leerplichtige kinderen. De schoolvakanties zijn nou eenmaal duur. Je bent zo € 3.000,- kwijt.

Je kan wel een autovakantie combineren met een stedentrip. Zo zijn wij al naar Parijs geweest en na twee dagen verder gereden naar Zuid Frankrijk. Zo ook zijn wij eerst naar Milaan geweest voordat we verder reden naar Toscane. We zaten in een B&B hotel. Metrokaartje erbij en hoppa, de stad door. In Zuid-Frankrijk en Toscane zaten we op een camping, prima weer gehad. Ideaal. Toch zijn dit soort vakanties hoogzomer best wel duur.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
24-01-2022 11:13
Dus ongeveer EUR 1800 voor 3 personen in de zomervakantie? Hoelang zou je willen gaan?
Ongeveer ja. 2000 zou ook nog kunnen maar dat is het maximale.
Een weekje zou leuk zijn, langer nog leuker 😊 maar weet niet of dat haalbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Is Italie een idee? Wij waren ooit bij Village Norcenni Girasole (camping met verhuur) met mooie zwembaden. Vanaf daar kun je o.a. naar Florence (en Sienna en Luca). Je zou een week daar kunnen doen en dan nog een week aan de kust.
Alle reacties Link kopieren
Corendon had vaak bingoreizen, all inclusive naar de zon.
Je zou naar zo iets kunnen kijken.

Het hangt ook een beetje af van wanneer je zomervakantie hebt.
Alle reacties Link kopieren
Verbenas schreef:
24-01-2022 11:14
En als je nu dit jaar niet gaat maar volgend jaar die droomvakantie maakt?
Dan kun je een jaar langer sparen en drukt dat minder op je budget. Ik ga ook niet elk jaar op vakantie.

Ik denk dat een vakantie in Turkije wel eens aan al jullie wensen kan voldoen. Een all-in vakantie en mooie zwembaden/strand bij het hotel. Daar zijn goede aanbiedingen voor te vinden. Ook Griekenland heeft betaalbare vakanties.

En misschien kun je voor je dochter dan dit jaar een weekend in een grote Europese stad doen. Met Flixbus goedkoop reizen, basis accommodatie met ontbijt via booking.com en de hele dag door de stad lopen, dingen bezoeken en lekker uit eten. En daarna pas weer terug naar het hotel.

Ik dacht ook aan verder sparen, maar ik zit er een beetje doorheen en de kids ook. Als we dit jaar kunnen gaan, dan kan ik evt het jaar erop wel gebruiken om door te sparen.
Turkije had ik ook al in gedachten. Die staat ook op de lijst.

Leuke tip met dochter. Heb jij een leuke stad in gedachten?
Alle reacties Link kopieren
en qua vervoer? heb je een auto? of wil je vliegen?
Misschien een goedkope all inclusive? Dan heb je in elk geval relatief weinig extra kosten ter plekke. Hier staat wel een en ander tussen (gesorteerd op laagste prijs eerst) https://www.corendon.nl/vakanties/all-i ... 5D&psort=2
Alle reacties Link kopieren
MarijeMarije schreef:
24-01-2022 11:18
Is Italie een idee? Wij waren ooit bij Village Norcenni Girasole (camping met verhuur) met mooie zwembaden. Vanaf daar kun je o.a. naar Florence (en Sienna en Luca). Je zou een week daar kunnen doen en dan nog een week aan de kust.
ik zou ook aan Italie denken, Noord-Italie, de bloemenrivera heeft prachtige palmen en stranden.
Misschien airbnb? huizenruil?
Maar dat is wel afhankelijk van hoe TO er denkt te komen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar pakketten kijken bij subweb.nl of Tui en daarnaast eens kijken naar losse vluchten naar bestemmingen die je wat lijken.

Je zou bv naar Gran Canaria van 30 juni tm 11 juli voor 152euro per persoon en een bungalow 447 euro voor 11 nachten voor drie personen totaal (zonder ontbijt en diner). https://www.booking.com/hotel/es/bungal ... #hotelTmpl
arequipa wijzigde dit bericht op 24-01-2022 11:25
51.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op sunweb en bij Corendon diverse opties in je budget, Allin!
Ik zou dan Griekenland kiezen als ik jou was, Rhodos, Kreta of als jullie van fietsen houden Kos. Dit zijn redelijk veilige bestemmingen voor een vrouw met kinderen.
flashy wijzigde dit bericht op 24-01-2022 11:25
2.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook aan een weekje Turkije all inclusive te denken voor jou. Leuke markten voor je dochter met (nep) merkkleding en gave waterglijbanen voor je zoon. Een weekje moet nog te doen zijn denk ik, voor dat budget.
Alle reacties Link kopieren
Monica1973 schreef:
24-01-2022 11:17
Ik krijg zo het idee dat je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Dat gaat niet met twee leerplichtige kinderen. De schoolvakanties zijn nou eenmaal duur. Je bent zo € 3.000,- kwijt.

Je kan wel een autovakantie combineren met een stedentrip. Zo zijn wij al naar Parijs geweest en na twee dagen verder gereden naar Zuid Frankrijk. Zo ook zijn wij eerst naar Milaan geweest voordat we verder reden naar Toscane. We zaten in een B&B hotel. Metrokaartje erbij en hoppa, de stad door. In Zuid-Frankrijk en Toscane zaten we op een camping, prima weer gehad. Ideaal. Toch zijn dit soort vakanties hoogzomer best wel duur.
Het is meer dat ik het budget er niet voor heb. Ik baal daar echt van, want ik merk dat we meer gestresst en teleurgesteld terug kwamen van vakanties die niet de moeite waren en de kinderen er verder nooit meer over spraken. Ik wil gewoon voor één keer wel een leuke vakantie met te meemaken, een vakantie waar ze met een glimlach aan terug denken.
En nu.kun je wel zeggen dat het er ook om gaat hoe je je opstelt tijdens je vakantie, maar die vlieger gaat niet altijd op.
Alle reacties Link kopieren
Vakantie is luxe en als je er dus geen geld voor heb houd t op.

Wij bleven vroeger altijd in Nederland op de camping ik ben pas echt gaan reizen nadat ik de deur uit was.
Sinds is t wat t is en het is ik maar net hoe jij je opstelt tegenover de vakantie s die je wel kan betalen. Ik heb overigens goede herinneringen aan de kampeervakantie s in Nederland. Maar daarom wil ik nu niet meer in Nederland blijven dat heb ik al genoeg gezien.
En ook nu sparen we elk jaar voor onze verre reizen en laten daarvoor andere dingen
Alle reacties Link kopieren
appelwangetje schreef:
24-01-2022 11:37
Vakantie is luxe en als je er dus geen geld voor heb houd t op.

Wij bleven vroeger altijd in Nederland op de camping ik ben pas echt gaan reizen nadat ik de deur uit was.
Sinds is t wat t is en het is ik maar net hoe jij je opstelt tegenover de vakantie s die je wel kan betalen. Ik heb overigens goede herinneringen aan de kampeervakantie s in Nederland. Maar daarom wil ik nu niet meer in Nederland blijven dat heb ik al genoeg gezien.
En ook nu sparen we elk jaar voor onze verre reizen en laten daarvoor andere dingen
ik ga nog liever niet weg, dan kamperen en dan ook nog in Nederland
Maar ieder zijn meug natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
24-01-2022 11:26
Het is meer dat ik het budget er niet voor heb. Ik baal daar echt van, want ik merk dat we meer gestresst en teleurgesteld terug kwamen van vakanties die niet de moeite waren en de kinderen er verder nooit meer over spraken. Ik wil gewoon voor één keer wel een leuke vakantie met te meemaken, een vakantie waar ze met een glimlach aan terug denken.
En nu.kun je wel zeggen dat het er ook om gaat hoe je je opstelt tijdens je vakantie, maar die vlieger gaat niet altijd op.
voor jouw budget kun je best op vakantie hoor. Maar ga dan wat korter, dus een week goed, ipv twee weken middelmatig

Heb je vervoer?
Alle reacties Link kopieren
Gezien de leeftijd van je kinderen, zouden ze zelf op sunweb/tui oid kunnen zoeken naar een pakketreis? Dan kunnen ze zelf filteren op hun wensen met het door jou opgegeven budget.
Alle reacties Link kopieren
appelwangetje schreef:
24-01-2022 11:37
Vakantie is luxe en als je er dus geen geld voor heb houd t op.

Wij bleven vroeger altijd in Nederland op de camping ik ben pas echt gaan reizen nadat ik de deur uit was.
Sinds is t wat t is en het is ik maar net hoe jij je opstelt tegenover de vakantie s die je wel kan betalen. Ik heb overigens goede herinneringen aan de kampeervakantie s in Nederland. Maar daarom wil ik nu niet meer in Nederland blijven dat heb ik al genoeg gezien.
En ook nu sparen we elk jaar voor onze verre reizen en laten daarvoor andere dingen
Dat is mijn plan ook!
Ik ben tot het besef gekomen dat ik vakantie wel nodig heb om tot rust te komen en dat ik bereid ben om daar andere dingen voor te laten.
Voor de komende maanden kan ik een paar 100 euro opzij zetten.
Voor de toekomst wil ik er een spaardoel van maken, maar moet ernaast ook een extra potje maken voor onverwachte gezinsuitgaven (wasmachine of koelkast kapot). Ik heb al geen auto, dus dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Italië is relatief duur als je het vergelijkt met andere Zuid-Europese landen. Zuid Spanje (Andalusië), Griekenland, Egypte en Turkije zijn inderdaad goedkope opties. Mijn ervaring is wel dat ze in Turkije en Egypte nogal opdringerig kunnen zijn richting jonge meiden, dus je dochter kan dat wel als onprettig ervaren. Griekenland en Zuid Spanje zijn ook spotgoedkoop qua uit eten gaan.

Vaak kun je als je goed zoekt qua pakketreizen vaak wel wat mooie aanbiedingen vinden die binnen je budget passen. Ik zou dan wel of voor een all inclusive gaan (dan weet je de kosten ook meteen) of een appartement zodat je ook de optie hebt zelf te koken en niet verplicht uit eten moet meerdere keren per dag.

Wat ik persoonlijk vaak doe (en dat is vaak toch goedkoper dan pakketreizen) is een goede aanbieding qua vliegticket zoeken. Ik laat de bestemming dan afhangen van de prijs van het ticket. Ik boek dan apart een appartement of huisje via booking.com of airbnb.

Het valt mij wel op dat reisbureau's en vliegtuigmaatschappij nu volop stunten met prijzen omdat mensen toch twijfelen te boeken vanwege covid. Het is dus nu wel de tijd om iets goedkoops te boeken.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-01-2022 11:42
ik ga nog liever niet weg, dan kamperen en dan ook nog in Nederland
Maar ieder zijn meug natuurlijk
Dit dus. Mijn kinderen willen niet eens meer gaan als we weer ergens in een herberg in een modderige omgeving moeten gaan zitten om 'even weg' te zijn. De laatste keer was zo teleurstellend. Er was niks te doen, koud, één draaimolen voor kleuters ergens in de verte en één ijskraam. Voor de rest alleen plaatselijke bejaarden die op een bankje zaten.
hanaa wijzigde dit bericht op 24-01-2022 11:50
0.94% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven