Bhutan

28-06-2020 00:41 31 berichten
Dag,
Zijn er hier vrouwen die alleen met een chauffeur door Bhutan gereisd hebben en hoe was dat?
Mijn vaste reis vriend wil niet mee en ik wil buiten de gebaande paden reizen dus een reisgezelschap geen optie voor mij. Tevens gaan de enige 2 internationale gezelschappen die ik heb overwogen niet in de periode dat ik wil. Hopende dat we weer mogen reizen dan..
Hoe was het alleen? Ging je alleen ergens eten of altijd aan tafel met de chauffeur ( iets waar ik niet altijd zin in zou hebben). Hoe reageerde de bevolking?
Hoor graag ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee.
da1isa schreef:
28-06-2020 00:41
Tevens gaan de enige 2 internationale gezelschappen die ik heb overwogen niet in de periode dat ik wil.
.
Wat is de reden dat ze dan niet gaan?
Ik heb veel alleen gereisd maar nooit met privé chauffeur, dat lijkt me erg ongemakkelijk omdat je dan verplicht sociaal moet doen de hele dag. En het beperkt toch het gevoel van vrijheid wat voor mij het hele principe is van alleen reizen. Er zijn geen OV mogelijkheden in Bhutan?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar je weet dat je alleen met een gecertificeerde gids mag reizen, en dat je 40 US$ extra per dag moet betalen als je alleen wil reizen?

https://www.bhutan.travel/page/minimum- ... ckage-rate
Alle reacties Link kopieren
Slimmekip schreef:
28-06-2020 08:00
Ik heb veel alleen gereisd maar nooit met privé chauffeur, dat lijkt me erg ongemakkelijk omdat je dan verplicht sociaal moet doen de hele dag. En het beperkt toch het gevoel van vrijheid wat voor mij het hele principe is van alleen reizen. Er zijn geen OV mogelijkheden in Bhutan?

Je bent verplicht om met een gids en een chauffeur te reizen

https://www.highheelsandabackpack.com/s ... in-bhutan/
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik denk niet dat je veel ervaringsdeskundigen vindt hier. Daarvoor zul je even verder moeten Google'en.

@Slimmekip: volgens mij is het lastig echt "vrij" reizen door Bhutan. Volgens reisbureau Pangea geldt: "Om Bhutan binnen te komen heeft u verplicht een reservering nodig van een volledig verzorgde reis. Bhutan op de bonnefooi is dus niet mogelijk. In Bhutan geldt een minimum bedrag per persoon per dag waar u overnachtingen, vervoer, een gids, excursies en maaltijden voor terug krijgt.".
Alle reacties Link kopieren
In het blog wat ik hierboven meldde, staat dat ze tot een uur of 16-17 met de gids was, maar dat ze daarna er alleen op uit trok (en at, ga ik van uit). En dat ging prima.

In 2018 was de verplichte dagelijkse bijdrage $ 240,- voor solo reizigers in het off-peak season, en $ 290,- in het peak season.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Je moet al je reizen via vastgestelde bureaus boeken. Je mag niet alleen reizen. Dus alle excursies zijn geregeld. Floortje Dessing is er geweest. Zoek dat even op.
Alle reacties Link kopieren
O en Bhutan is alleen maar buiten de gebaande paden. Zoveel mensen komen er relatief gezien niet. En wat denk je dan te gaan doen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er geweest, maar wel samen met mijn man. We trokken de hele dag met de gids en chauffeur op. Overdag aten we meestal met z'n vieren, ook omdat we vaak picknickten of aten op plekken waar verder niets was. 's Avonds zaten we meestal met z'n tweeën aan tafel. Het is echter al wel meer dan 12 jaar geleden, toen er nog helemaal weinig toeristen kwamen, dus ik weet niet hoe het er nu aan toe gaat
trotter wijzigde dit bericht op 28-06-2020 11:19
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
28-06-2020 10:42
O en Bhutan is alleen maar buiten de gebaande paden. Zoveel mensen komen er relatief gezien niet.

Je moet je sowieso houden aan het programma van de gids en chauffeur, daarvan afwijken is niet toegestaan.
Dag allemaal,
Ik ben op de hoogte van dat je niet alleen mag reizen en weet ook hoeveel het mij allemaal gaat kosten.
De evt organisaties gaan in maart en ik wil in februari. Dat is laagseizoen en kouder ( en iets goedkoper ). Heb al veel contact met een reisbureau ter plekke.
Was alleen benieuwd hoe reizen met chauffeur zou zijn omdat ik normaal altijd alleen reis. Maar lees in 1 van de reacties over een blog en dat degene dus vanaf eind vd middag alleen kon gaan; dat was een antwoord op mijn vraag. Dat blog was ik nog niet tegen gekomen met Googelen.
En met buiten de gebaande paden bedoel ik meer ook dat je niet aankomt met een groep van 20. Er is al een mooie route voor mij uitgestippeld met trekking.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
28-06-2020 11:01
Je moet je sowieso houden aan het programma van de gids en chauffeur, daarvan afwijken is niet toegestaan.
Dit, je krijgt Een vast programma. Het is een bijzonder land, maar alleen met een chauffeur mag niet. Je moet verplicht met een officiele gids en die laat zien wat hem wordt opgedragen door de overheid. Zelf iets bedenken gaat en mag echt niet. Alleen met een chauffeur erop uit mag ook niet. Voor je reis start weet je al precies waar je welke avond slaapt en wat je welke dag gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dus EN een gids EN een chauffeur in de meeste gevallen. Het lijkt mij een bijzonder mooie reis.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn één keer trouwens wel van het programma afgeweken. De gids wist dat er in een klooster in de buurt een festival zou zijn. We konden toen kiezen of we de normale route wilden volgen, of naar dat festival wilden gaan. We hebben toen voor dat festival gekozen. Dat was iets unieks, met traditionele dansen in prachtige kostuums. We waren de enige toeristen die daar ooit geweest waren en kregen de volledige vrijheid om alles mee te maken.
himalaya schreef:
28-06-2020 09:10
Je bent verplicht om met een gids en een chauffeur te reizen

https://www.highheelsandabackpack.com/s ... in-bhutan/
Heel fijn blog dank je wel! Ik heb ook contact met Druk Asia gehad toevallig. Nu zijn er niet veel reisorganisatie daar dus je hebt al snel hetzelfde bureau te pakken;-)
Nummer*Zoveel schreef:
28-06-2020 09:09
Geen ervaring, maar je weet dat je alleen met een gecertificeerde gids mag reizen, en dat je 40 US$ extra per dag moet betalen als je alleen wil reizen?

https://www.bhutan.travel/page/minimum- ... ckage-rate
Weet ik en weet ook al wat het mij gaat kosten; heb al contact met reisbureau. Wil alleen graag ervaringen weten van reizen met chauffeur/ wat kan ik mij daar in Bhutan bij voorstellen. Reis normaal alleen met ov of liftend
puntillita schreef:
28-06-2020 07:07
.
Wat is de reden dat ze dan niet gaan?
Ik wil bepaalde data in februari omdat dat met thuisfront makkelijker te regelen is en dan gaan ze niet. En februari is nog wat kouder
himalaya schreef:
28-06-2020 09:10
Je bent verplicht om met een gids en een chauffeur te reizen

https://www.highheelsandabackpack.com/s ... in-bhutan/
Heel fijn blog! Dank je, die had ik zelf nog niet gevonden
Trotter schreef:
28-06-2020 11:01
Je moet je sowieso houden aan het programma van de gids en chauffeur, daarvan afwijken is niet toegestaan.
Heb begrepen van de reisorganisatie dat ik wel wat kan afwijken zolang bij maar in het reeds gereserveerde hotel slaap ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf niet prettig vinden om met twee onbekende mannen op pad te gaan, als vrouw alleen.... Of kun je om een vrouwelijke gids vragen bijvoorbeeld?
Ik ken het land echt totaal niet hoor, maar dit was zomaar een gedachte toen ik las dat je alleen wilde reizen :)
Trotter schreef:
28-06-2020 11:01
Je moet je sowieso houden aan het programma van de gids en chauffeur, daarvan afwijken is niet toegestaan.
Heb begrepen van de reisorganisatie dat ik wel wat kan afwijken zolang bij maar in het reeds gereserveerde hotel slaap ;-)
Irish_Wasser_Woman schreef:
28-06-2020 11:42
Ik zou het zelf niet prettig vinden om met twee onbekende mannen op pad te gaan, als vrouw alleen.... Of kun je om een vrouwelijke gids vragen bijvoorbeeld?
Ik ken het land echt totaal niet hoor, maar dit was zomaar een gedachte toen ik las dat je alleen wilde reizen :)
Als ik zo het blog lees van wat Himalaya deelde, had deze vrouw ook 2 mannen mee en voelde dat veilig. Je zou idd om vrouw kunnen vragen maar dat was nog niet eens in mij opgekomen. Lijkt mij een heel veilig land en als je 240,- betaald om er per dag te mogen zijn denk ik ook niet dat ze willen dat er iets met toeristen gebeurd. Maar dat kan een verkeerde gedachtenkronkel zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er in Bhutan ook geen enkele moeite mee hebben om als vrouw bij twee mannen in de auto te stappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven