Buiten Europa nov/dec 2021: waar weinig reisbeperkingen?

zondag 26 september 2021 om 13:52
Ik ben aan het rondkijken naar een reisbestemming buiten Europa voor een week of drie.
Temperatuur minimaal een graad of 20 (liefst een stuk warmer). Ik heb al voor diverse landen bekeken wat de vereisten zijn i.v.m covid en bijvoorbeeld Chili valt af vanwege verplichte quarantaine van vijf dagen bij aankomst. Thailand wil nog geen toeristen hebben, lees ik.
Uiteraard ga ik dit voor nog meer landen bekijken, maar misschien dat hier iemand heel recent of heel binnenkort een land heeft bezocht dan wel gaat bezoeken waar geen quarantaineplicht geldt en overige eisen die het lastig maken erheen te gaan?
Hoor graag tips wat wel mogelijk is en wat niet. Voor de duidelijkheid: ik zoek géén all inclusive en zou het liefst rondreizen. Maar als dat niet mogelijk is wil ik ook wel genoegen nemen met drie weken doorbrengen op maar twee of drie locaties.
Temperatuur minimaal een graad of 20 (liefst een stuk warmer). Ik heb al voor diverse landen bekeken wat de vereisten zijn i.v.m covid en bijvoorbeeld Chili valt af vanwege verplichte quarantaine van vijf dagen bij aankomst. Thailand wil nog geen toeristen hebben, lees ik.
Uiteraard ga ik dit voor nog meer landen bekijken, maar misschien dat hier iemand heel recent of heel binnenkort een land heeft bezocht dan wel gaat bezoeken waar geen quarantaineplicht geldt en overige eisen die het lastig maken erheen te gaan?
Hoor graag tips wat wel mogelijk is en wat niet. Voor de duidelijkheid: ik zoek géén all inclusive en zou het liefst rondreizen. Maar als dat niet mogelijk is wil ik ook wel genoegen nemen met drie weken doorbrengen op maar twee of drie locaties.

zondag 26 september 2021 om 14:02
Thailand heeft al een sandbox programma
https://www.straitstimes.com/asia/se-as ... in-october
Al begreep ik dat die datum van 1 oktober vertraagd wordt:
UPDATE: Starting November 2021, there is a proposal for a Sandbox Program for Bangkok, Chiang Mai, Chonburi (Pattaya), and Hua Hin. The details and the official guidelines are yet to be announced in the coming days.
https://www.thaiembassy.com/travel-to-t ... strictions
Al begreep ik dat die datum van 1 oktober vertraagd wordt:
UPDATE: Starting November 2021, there is a proposal for a Sandbox Program for Bangkok, Chiang Mai, Chonburi (Pattaya), and Hua Hin. The details and the official guidelines are yet to be announced in the coming days.
https://www.thaiembassy.com/travel-to-t ... strictions
puntillita wijzigde dit bericht op 26-09-2021 14:10
61.25% gewijzigd

zondag 26 september 2021 om 14:07
puntillita schreef: ↑26-09-2021 14:02Thailand
Al begreep ik dat die datum van 1 oktober vertraagd wordt.
Dat biedt perspectieven! Hou ik in de gaten..

zondag 26 september 2021 om 14:10

zondag 26 september 2021 om 14:20

zondag 26 september 2021 om 14:26
Vanwege die sandbox houd ik het zelf ook nog even in de gaten. Maar als het zo wordt dat je 7 dagen op een vaste plek (Bangkok, Chang Mai, Krabi,..) moet verblijven maar zonder quarantaine / verplicht binnenblijven, en dan los kunt als volledig gevaccineerde, dan zie ik wel mogelijkheden.
Er is altijd risico dat je alsnog besmet wordt, zeker in een gebied met een lage vaccinatiegraad. Dat is wel iets om rekening mee te houden. (Ook omdat de basisverzekering zorgkosten maar maximaal tot NL tarief vergoedt en de kosten van een privékliniek in Thailand kunnen oplopen).
Er is altijd risico dat je alsnog besmet wordt, zeker in een gebied met een lage vaccinatiegraad. Dat is wel iets om rekening mee te houden. (Ook omdat de basisverzekering zorgkosten maar maximaal tot NL tarief vergoedt en de kosten van een privékliniek in Thailand kunnen oplopen).

zondag 26 september 2021 om 14:45
zondag 26 september 2021 om 14:45
Nee joh,ExodusRedux schreef: ↑26-09-2021 14:06Florida is te koud in december. Dan is het hooguit 15 graden en echt geen strand weer. Ondanks dat is een rondreis door Florida wel erg leuk en veel te zien.
Twee keer eind december geweest. Beide keren alle dagen eind 20 tot 34 graden gehad. Het kan dus zeker.

zondag 26 september 2021 om 15:00
KamilleT schreef: ↑26-09-2021 14:45Zou je je op je gemak voelen in een land met code oranje en/of waar nog bijna niemand is gevaccineerd? Wij wilden volgend jaar naar Zuid-Afrika, maar zolang daar de bevolking nog niet grotendeels is ingeënt vind ik het toch geen fijn idee. Je wilt er ook niet in een ziekenhuis belanden.
Dat ligt eraan hoe je er kun reizen. Als het alleen kan in overvolle bussen dan is dat een ander risico dan in een minder dichtbevolkt land met bussen met alleen zitplaatsen bijvoorbeeld.
In Zuid-Afrika is huren de meeste toeristen een auto, dus speelt dat nauweliks.
En eerlijk gezegd vond ik het in Zuid-Afrika juist zo opvallend dat je als blanke toerist toch heel weinig met de gekleurde bevolking in aanraking komt, als je dat niet wilt.
De segregatie daar is echt nog niet weg. Vond ik best een schok.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in