Camping zwemshort niet verplicht noord frankrijk
maandag 23 juni 2025 om 15:55
Wie o wie helpt ons met onze zoektocht?
We zoeken ons suf naar een camping in noord Frankrijk of de jura met een leuk waterpark waar je geen strakke zwembroek aan hoeft.
Onze zoon van veertien wil dat echt niet! Hij is autistisch, en dol op zwemmen, maar ik krijg dat niet in zijn hoofd. En ja, natuurlijk kunnen we zeggen, dan zwem je maar niet, maar hij kan zich ook niet heel goed vermaken. Dus dan wordt het een lange vakantie.....
Wij kunnen het niet vinden, anders wordt het Duitsland dan is het niet anders, maar ik vind zelf Frankrijk veel leuker! Dus wie heeft er een tip?
We zoeken ons suf naar een camping in noord Frankrijk of de jura met een leuk waterpark waar je geen strakke zwembroek aan hoeft.
Onze zoon van veertien wil dat echt niet! Hij is autistisch, en dol op zwemmen, maar ik krijg dat niet in zijn hoofd. En ja, natuurlijk kunnen we zeggen, dan zwem je maar niet, maar hij kan zich ook niet heel goed vermaken. Dus dan wordt het een lange vakantie.....
Wij kunnen het niet vinden, anders wordt het Duitsland dan is het niet anders, maar ik vind zelf Frankrijk veel leuker! Dus wie heeft er een tip?
maandag 23 juni 2025 om 16:28
1 snelle googleopdracht levert mij deze website op, heb je die al geprobeerd?
maandag 23 juni 2025 om 17:50
Het beleid in Frankrijk is nog steeds heel streng op strakke zwembroeken. Je wordt er echt uitgestuurd als je in een short zwemt.
Je hebt vast al een lijstje met campings die jullie leuk lijken. Staat er iets over het zwemshort beleid in de reviews bij de reisorganisatie of op tripadvisor/ zoover?
Of even bellen naar de camping, of laten bellen als je zelf niet goed Frans spreekt, misschien hebben ze wel pasjes of iets dergelijks voor uitzonderingen.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
maandag 23 juni 2025 om 17:57
maandag 23 juni 2025 om 18:01
Duitsland en badmutsen? Nog nooit van gehoord en ik ben daar ontelbare keren op vakantie geweest…NogsteedsSlekire schreef: ↑23-06-2025 17:57En als je in Frankrijk aan zee op vakantie gaat? Atlantische kust kan je heel lekker zwemmen en surfen of bodyboarden in de broek van je eigen keuze.
Onze ervaringen zijn bij alle franse zwembaden streng op strakke broeken maar in Duitsland zijn ze weer streng op badmutsen...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
maandag 23 juni 2025 om 18:02
Autisme heeft niks te maken met de geldende hygieneregels van het zwembad/de camping, dus lijkt me stug.caretta_01 schreef: ↑23-06-2025 17:50Het beleid in Frankrijk is nog steeds heel streng op strakke zwembroeken. Je wordt er echt uitgestuurd als je in een short zwemt.
Je hebt vast al een lijstje met campings die jullie leuk lijken. Staat er iets over het zwemshort beleid in de reviews bij de reisorganisatie of op tripadvisor/ zoover?
Of even bellen naar de camping, of laten bellen als je zelf niet goed Frans spreekt, misschien hebben ze wel pasjes of iets dergelijks voor uitzonderingen.
maandag 23 juni 2025 om 18:08
Oh misschien heb ik het net getroffen ofzo, drie keer, allemaal in de regio tegen Luxemburg aan (misschien ligt het aan de regio?) Dat waren trouwens wel binnenzwembaden, misschien dat dat nog uitmaakt.
maandag 23 juni 2025 om 18:09
Op deze site kun je selecteren op 'Bermuda toegestaan'
https://www.allcamps.nl/zoek-en-boek?fu ... 7&adults=2
https://www.allcamps.nl/zoek-en-boek?fu ... 7&adults=2
maandag 23 juni 2025 om 18:12
Ik kan het mis hebben maar is een normale zwembroek (zoals een Speedo) tegenwoordig niet zowiezo verplicht in de meeste zwembaden in Frankrijk? Ik kan me herinneren dat dat een keer in het nieuws was omdat jongeren steeds vaker in gewone shorts of met onderbroek aan gingen zwemmen wat ten koste ging van de hygiene.
Hoop dat je toch nog iets vind voor je zoon, zou jammer zijn als hij niet kan gaan zwemmen. Zijn er echt niet wat lossere, meer bedekkende normale zwembroeken?
Hoop dat je toch nog iets vind voor je zoon, zou jammer zijn als hij niet kan gaan zwemmen. Zijn er echt niet wat lossere, meer bedekkende normale zwembroeken?
maandag 23 juni 2025 om 18:14
Ik vond deze website (hoewel ik op zoek was naar een reden van deze regels): https://www.vergeetjezwembroekniet.nl/c ... toegestaan
maandag 23 juni 2025 om 19:34
Bedoel je niet Italië? Daar zijn ze heel streng op badmutsen maar niet op zwembroeken.NogsteedsSlekire schreef: ↑23-06-2025 17:57En als je in Frankrijk aan zee op vakantie gaat? Atlantische kust kan je heel lekker zwemmen en surfen of bodyboarden in de broek van je eigen keuze.
Onze ervaringen zijn bij alle franse zwembaden streng op strakke broeken maar in Duitsland zijn ze weer streng op badmutsen...
maandag 23 juni 2025 om 19:50
Geen noord Frankrijk of Jura, maar in de Dodogne waren we een paar jaar geleden op een camping aan de rivier de Dordogne waar je een soort natuurlijke waterbaan had. Hier vonden ze het fantastisch. Zwemmen of met boot in de stroomversnelling van de rivier (reddingsvest noodzakelijk, voor euro 1.50 per dag te huur bij campingeigenaar). Stoeltje neerzetten en je kan de hele dag kijken naar kanoers die daar omslaan (zit ook altijd de brandweer klaar). Zelf je plaats uitzoeken en (plekken van ruim 200m2) als je mazzel hebt aan de rivier. Is ook een klein zwembad bij, maar daar moet je wel een strakke broek aan, Geen animatie oid en vrij eenvoudig sanitair maar wil vonden het fantastisch. Misschien zoiets? Als je het interessant vindt stuur ik je even een pb.
maandag 23 juni 2025 om 20:19
maandag 23 juni 2025 om 21:22
Zou je mij ook pb willen sturen, welke campingSaanvi2 schreef: ↑23-06-2025 19:50Geen noord Frankrijk of Jura, maar in de Dodogne waren we een paar jaar geleden op een camping aan de rivier de Dordogne waar je een soort natuurlijke waterbaan had. Hier vonden ze het fantastisch. Zwemmen of met boot in de stroomversnelling van de rivier (reddingsvest noodzakelijk, voor euro 1.50 per dag te huur bij campingeigenaar). Stoeltje neerzetten en je kan de hele dag kijken naar kanoers die daar omslaan (zit ook altijd de brandweer klaar). Zelf je plaats uitzoeken en (plekken van ruim 200m2) als je mazzel hebt aan de rivier. Is ook een klein zwembad bij, maar daar moet je wel een strakke broek aan, Geen animatie oid en vrij eenvoudig sanitair maar wil vonden het fantastisch. Misschien zoiets? Als je het interessant vindt stuur ik je even een pb.
Lijkt me geweldig voor mijn kinderen
maandag 23 juni 2025 om 22:40
Zou je mij ook even een pb met de camping willen sturen alsjeblieft.Saanvi2 schreef: ↑23-06-2025 19:50Geen noord Frankrijk of Jura, maar in de Dodogne waren we een paar jaar geleden op een camping aan de rivier de Dordogne waar je een soort natuurlijke waterbaan had. Hier vonden ze het fantastisch. Zwemmen of met boot in de stroomversnelling van de rivier (reddingsvest noodzakelijk, voor euro 1.50 per dag te huur bij campingeigenaar). Stoeltje neerzetten en je kan de hele dag kijken naar kanoers die daar omslaan (zit ook altijd de brandweer klaar). Zelf je plaats uitzoeken en (plekken van ruim 200m2) als je mazzel hebt aan de rivier. Is ook een klein zwembad bij, maar daar moet je wel een strakke broek aan, Geen animatie oid en vrij eenvoudig sanitair maar wil vonden het fantastisch. Misschien zoiets? Als je het interessant vindt stuur ik je even een pb.
maandag 23 juni 2025 om 23:07
Niet in de Dordogne en geen idee van de zwemkledingetiquette, maar ik moet denken aan camping Mas de la Cam in saint Jean du Gard. Hele vakantie in het riviertje gelegen daar. Geweldig. Disclaimer: ik was daar als kind in ca 1990, maar dit topic en hun website maken dat ik NU terug wil met tent en gezin!
maandag 23 juni 2025 om 23:13

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in