Caravan gekocht, op zoek naar tips

17-02-2020 11:08 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij hebben onlangs een caravan gekocht en mogen nu voor de inboedel en benodigdheden nog gaan winkelen. Er zijn checklisten te vinden online, maar eigenlijk ben ik vooral benieuwd de meningen / ervaringen van anderen. Ik weet dat het persoonlijk is, maar wat zou je echt niet willen missen en wat heb je gekocht, maar blijkt overbodig voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
17-02-2020 16:27
Verder hebben we zo’n uitgebreide inboedel dat ik het niet allemaal ga opschrijven!

O, en zorg dat je hem goed verzekert. Zowel de caravan, de inboedel en de voortent/mover ed. Zijn aparte verzekeringen. Onze caravan is pas afgebrand, dus wat was ik blij met de verzekering!
Hier heb ik me inderdaad in verdiept. We gaan hem verzekeren tegen de aankoopwaarde (1e 3 jaar, daarna is het automatisch de dagwaarde), en los de inboedel en los de voortent en luifel. In onze omgeving is nog niet zolang geleden een stalling afgebrand met heel veel caravans....vreselijk....en als je hem daar niet voor verzekert hebt is het helemaal balen.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
17-02-2020 16:53
Ja, idd een mover!

Echt, m'n ouders en al hun kamperende vrienden willen niet meer zonder. En dan is mijn vader zelfs nog kampioen achteruit inparkeren.
Die komt ooit wellicht nog. Nu gaan we "ouderwets" hem zelf op de plek rijden en duwen. De caravan ansich is niet heel zwaar, dat scheelt wel.
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
17-02-2020 16:00
Is een camping droomolen ook stabiel? Ik dacht eerst aan zo'n wasrek, maar een molen kan natuurlijk ook.
Ja, er zitten drie pinnen bij waarmee je m de grond in schroeft
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
17-02-2020 16:56
Hier heb ik me inderdaad in verdiept. We gaan hem verzekeren tegen de aankoopwaarde (1e 3 jaar, daarna is het automatisch de dagwaarde), en los de inboedel en los de voortent en luifel. In onze omgeving is nog niet zolang geleden een stalling afgebrand met heel veel caravans....vreselijk....en als je hem daar niet voor verzekert hebt is het helemaal balen.
Ja, daar stond die van ons dus,..
Ik zou ook eerst in nl gaan kamperen en dan kijken wat je mist.

Wat ik onmisbaar vind is muggenspul, en zorg dat je caravan horren heeft, ook voor de deur.

Wij hebben alleen in warme landen gekampeerd en hebben liever een luifel dan een hele voortent.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
17-02-2020 21:33
Ja, daar stond die van ons dus,..
O jeetje, wat een pech.......
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
17-02-2020 21:52
Ik zou ook eerst in nl gaan kamperen en dan kijken wat je mist.

Wat ik onmisbaar vind is muggenspul, en zorg dat je caravan horren heeft, ook voor de deur.

Wij hebben alleen in warme landen gekampeerd en hebben liever een luifel dan een hele voortent.
Horrrn zitten er overal, dat scheelt. Er zit een voortent en luifel bij, we kunnen kiezen.
Alle reacties Link kopieren
En wat ik probeer om een beetje orde in de chaos te scheppen zijn boodschappenkratten voor in de voortent. Voor schoenen, speelgoed, zwemgoed en voor losse spullen wat overal zwerft. Kan je makkelijk stapelen of onder de caravan schuiven.
Een campingtafel met van die pootjes met zo’n druk-ding om uit te schuiven. Even plaatje zoeken. Schoonouders hebben van die draaidingen om de pootjes uit te schuiven, heel irritant. Als hij bij ons scheef staat is het met 1 druk op het knopje geregeld :

Afbeelding

Verder hebben we een skottelbraai bij ook sinds afgelopen jaar en ik heb een klein, laag uitklaptafeltje mee. Handig voor ernaast om wat op te kunnen leggen.
En wat de rest al zegt, beknibbel niet op een fijne stoel. Ik heb deze, rib uit mijn lijf maar zo heerlijk!! De lafuma air comfort xl. Is extra breed.

https://www.tuin-meubelen.nl/relaxstoel ... -6895.html
Alle reacties Link kopieren
Die boodschappenkratten vind ik een goede, ga ik opschrijven.

Ow dat is een handig systeem bij de tafel, kende ik nog niet. Ga eens even googlen......
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik even je topic leen voor een vraag, Bieslookje...
Maar ik moet binnenkort de caravan van mijn ouders gaan verkopen omdat ze helaas niet meer in staat zijn om er mee op pad te kunnen. Zouden jullie de caravan dan mét of zonder inboedel verkopen?
Alles is super netjes en helemaal up-to-date. Tafel, goede stoelen, koffiezetapparaatje, oventje, etc. etc.
De onbekwaamheid om met de caravan op pad te gaan kwam nogal onverwacht.
Alle reacties Link kopieren
ehbo-doos
waslijn en knijpers
broodrooster
goeie zaklamp en extra batterijen
reisscrabble
not all who wander are lost
Snouth schreef:
18-02-2020 20:13
Sorry ik even je topic leen voor een vraag, Bieslookje...
Maar ik moet binnenkort de caravan van mijn ouders gaan verkopen omdat ze helaas niet meer in staat zijn om er mee op pad te kunnen. Zouden jullie de caravan dan mét of zonder inboedel verkopen?
Alles is super netjes en helemaal up-to-date. Tafel, goede stoelen, koffiezetapparaatje, oventje, etc. etc.
De onbekwaamheid om met de caravan op pad te gaan kwam nogal onverwacht.
Wij hebben alles in een verkocht omdat we er dan in een keer vanaf waren.

De skottelbraai hadden we eerder los verkocht omdat we hem niet gebruikten, daar ben je ook echt zo vanaf.
Maar bij de verkoop hadden we geen zin in dat geleur op marktplaats met alles los van elkaar in de verkoop en dan maar hopen dat men op komt dagen.
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
18-02-2020 20:13
Sorry ik even je topic leen voor een vraag, Bieslookje...
Maar ik moet binnenkort de caravan van mijn ouders gaan verkopen omdat ze helaas niet meer in staat zijn om er mee op pad te kunnen. Zouden jullie de caravan dan mét of zonder inboedel verkopen?
Alles is super netjes en helemaal up-to-date. Tafel, goede stoelen, koffiezetapparaatje, oventje, etc. etc.
De onbekwaamheid om met de caravan op pad te gaan kwam nogal onverwacht.
Lastig......Sommige dingen zijn wel persoonlijk, maar zou dat proberen denk ik. Mijn ouders hebben een keer een caravan gekocht met complete inboedel, zat er gewoon bij, vonden ze toen best prettig meen ik.

Misschien kun je jezelf ( of je ouders) afvragen of er de puf is om alles apart te verkopen.
Skottelbraai hebben wij na een vakantie weer verkocht, vind pannen veel handiger. Wel een extra gasstelletje voor buiten, op een kastje.

Ook aan apart beddengoed en handdoeken enzo doe ik niet. Tegen de tijd dat ik dat gewassen en gedroogd heb als we thuis zijn staat de caravan al lang weer in de stalling.

Wat ik onmisbaar vind:
Kampeertapijt in voortent
Tafellaken, gewoon voor de gezelligheid
Afwasteil met hengsels
Grote afwaskrat zodat je niet met een stapel wiebelende spullen naar de afwasplaats hoeft
Voldoende theedoeken
Wegwerpschoonmaakdoekjes
Leesvoer voor de hele familie
Kleinverpakkingen suiker en kruiden.
Wijnglazen van echt glas. Wel goed opbergen.
Badjas, zo fijn om daarmee naar de douche te gaan.
Campingkaarsen

Ooit was ik ook erg onder de indruk van mijn campingbuurvrouw die een heuse koektrommel had, waar ook nog koekjes op stond. Die nodigde ons steeds uit voor koffie,
dat ze dan serveerde vanaf een mooi dienblad met overheerlijke, nog net niet zelfgebakken, koekjes erbij. Uit die trommel dus. Kreeg daar een heel huiselijk en warm gevoel van.
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
18-02-2020 22:21
Lastig......Sommige dingen zijn wel persoonlijk, maar zou dat proberen denk ik. Mijn ouders hebben een keer een caravan gekocht met complete inboedel, zat er gewoon bij, vonden ze toen best prettig meen ik.

Misschien kun je jezelf ( of je ouders) afvragen of er de puf is om alles apart te verkopen.
Dank je.
Ik denk dat we voor alles in koop moeten gaan. Da’s inderdaad het makkelijkst.
Alle reacties Link kopieren
@Snouth, wij zijn op zoek naar een caravan en hebben nog helemaal niets. Lijkt me heerlijk om alles in 1 keer te kunnen overnemen. Wij zullen daar vaat niet de enigen in zijn.
Onmisbaar: zo’n ding met een luchtbel, waarmee je kunt zien of je caravan waterpas staat. Niets is irritanter als je helemaal klaar bent en je slaapt scheef.
Alle reacties Link kopieren
mardejo schreef:
19-02-2020 21:55
@Snouth, wij zijn op zoek naar een caravan en hebben nog helemaal niets. Lijkt me heerlijk om alles in 1 keer te kunnen overnemen. Wij zullen daar vaat niet de enigen in zijn.
Jij bent toch uit het al oude topic; “Lekker gewoon....”?
Zal ik je anders een pb sturen als we ‘m uit de stalling hebben gehaald en foto’s hebben gemaakt? Ik heb je volgens mij wel op facebook en/of linked-in.
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
17-02-2020 15:22
Wat een handige tips zitten er al bij! Top!

Het beddengoed hebben we in een andere maat als thuis en "moeten" we dus idd apart doen. Qua handdoeken had ik bedacht dat ieder gezinslid zijn eigen kleur krijgt, leek me wel handig. Deze ga ik wel nieuw aanschaffen, wellicht van Ikea of action. (thuis heb ik heel veel creme).
Skottelbraai lenen we waarschijnlijk eerst om het uit te proberen.
Kar op wieltjes, zoiets hebben we, handig, niet eens aan gedacht om die mee te nemen.
Wat betreft handdoeken: kijk naar de microvezelhanddoeken en badlakens van bv decathlon. Drogen iets anders af dan gewone handdoeken, maar zijn super snel droog en nemen heel weinig plek in. Wij hebben ze afgelopen jaar voor het eerst gebruikt en willen niet meer zonder :)
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
17-02-2020 15:51
Een waslijn en wasknijpers is ook handig.
Wij hebben trouwens vorig jaar een camping droogmolen gekocht, top!

En wat ook prettig is, is zo´n ding waar je de vuilniszak in hangt, met klep
Je hebt van die speciale ‘houdertjes’ waar je een waslijn mee aan de achterkant van de caravan kunt bevestigen: de was mooi uit het zicht, en het is toch nutteloze ruimte anders
lisa_ schreef:
19-02-2020 22:07
Onmisbaar: zo’n ding met een luchtbel, waarmee je kunt zien of je caravan waterpas staat. Niets is irritanter als je helemaal klaar bent en je slaapt scheef.
Een waterpas dus ;)
Wij hebben deze, ideaal ding :

Afbeelding

En wij hebben 2 caravans gekocht (en dus ooit 1 verkocht) met inboedel erin. Het is nog nooit in me opgekomen om dat los te verkopen eigenlijk. Sommige dingen gooi je achteraf wel weg, maar ik vind het wel fijn om gewoon de basisspullen te hebben. En voortent/luifel sowieso. Dat hoort voor mijn gevoel gewoon bij de caravan :)
Alle reacties Link kopieren
Oh als ik dat allemaal lees, ben ik zo blij, dat wij geld genoeg hebben voor een fijn hotel!
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
20-02-2020 05:55
Oh als ik dat allemaal lees, ben ik zo blij, dat wij geld genoeg hebben voor een fijn hotel!
Ik denk dat veel kampeerders óók genoeg geld hebben voor een fijn hotel, maar de camping verkiezen boven zo’n hotel :lol:

Als ik naar mezelf kijk, wij gaan 1 keer in de zoveel jaar een weekje naar een all in hotel. Maar na een week ben ik er echt wel klaar mee, terwijl ik na 2,5 week in mijn vouwwagen op de camping eigenlijk nog niet naar huis wil! Het gevoel van vrijheid is op de camping echt duizend keer groter. :sun:
hannaa45 schreef:
20-02-2020 05:55
Oh als ik dat allemaal lees, ben ik zo blij, dat wij geld genoeg hebben voor een fijn hotel!
Ehm, ik sta komend voorseizoen 3 maanden op de camping en ga in de zomer met mijn gezin naar Amerika voor 2,5 week. In hotels.
Waarom denk je dat mensen met een caravan niet genoeg geld hebben voor een vakantie in een hotel? Wat een rare redenatie zeg. Nooit in je opgekomen dat mensen het gewoon echt een fijne manier van vakantie vieren vinden? :bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven