chalet/bungalow op een 'rustig' vakantiepark (in NL)

02-07-2020 22:45 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus willen mijn man en ik een weekje samen weg, en we willen in Nederland blijven.

Behalve dat er waarschijnlijk al veel volgeboekt zou zijn, verwachtte ik dat er vanwege onze beperkte wensen makkelijk iets te vinden zou zijn.
Maar dat valt behoorlijk tegen..

Veel van de huuraccommodaties staan op luxe parken, incl animatie, indoor activiteiten, en zwembad. En dat zoeken we dus niet!
Maar gewoon een schoon huisje op bijvoorbeeld de Veluwe, of Utrechtse Heuvelrug of ander gebied om wat te wandelen met de hond (die gaat dus ook mee!) of een stukje fietsen..spannender dan dat hoeft het niet te zijn.

Wie heeft suggesties, of weet een site waar ik zoiets zou kunnen vinden?
https://www.dediepen.nl/overnachten/hutten-chalets
Alle reacties Link kopieren
Utopia2016 schreef:
03-07-2020 09:54
As we speak ga ik nu inpakken om weer naar huis te gaan. Heb om exact dezelfde reden geboekt bij De Tolplas in hoge hexel Twente. Heb het hier fantastisch gehad. Gezellige bungalow aan een visvijver.

Off topic; Fijn om te lezen dat De bloemert wordt genoemd, daar ga ik in september naar toe.
Ziet er inderdaad mooi uit.
Ik zie dat het van de Roompot is. Eigenlijk keek ik daar niet naar, omdat ik verwachtte dat dat allemaal nogal massaal was.
Dat hoeft dus blijkbaar niet het geval te zijn.

Hierboven werd ook al een park van Landal genoemd.
Daarvoor geldt blijkbaar hetzelfde.
Vanavond maar eens tussen de genoemde opties neuzen :-)
Alle reacties Link kopieren
Het blijkt dat roompot een aantal huisjes hier verhuurd. Schijnt goedkoper te zijn om direct bij De Tolplas te boeken, hoorde ik achteraf.
Ben nu thuis en mis de heerlijke stilte.
Alle reacties Link kopieren
Als je een leuk park hebt gevonden kijk dan ook eens op Marktplaats. Veel particulieren die daar hun huisje te huur aanbieden.
Waarom niet van een particulier ergens in een bos? Waarom op een park?
Heb je de (welke) park faciliteiten nodig?
HolyGirl schreef:
04-07-2020 08:13
Waarom niet van een particulier ergens in een bos? Waarom op een park?
Heb je de (welke) park faciliteiten nodig?


Dat vroeg ik ook al. Ik vind een huisje huren voor vakantie heerlijk, maar ik ga absoluut nooit op een park zitten. In een bos op loop- of fietsafstand van een dorp is ideaal.
Alle reacties Link kopieren
De Roek, Karweg 2, Otterlo.

Kleinschalig, huisjes in het bos met een kinderboerderij maar verder geen animatie of kampwinkel.
Niet geschoten is altijd mis
Marana schreef:
04-07-2020 10:42
Dat vroeg ik ook al. Ik vind een huisje huren voor vakantie heerlijk, maar ik ga absoluut nooit op een park zitten. In een bos op loop- of fietsafstand van een dorp is ideaal.
+1
https://www.westerbergen.nl/?gclid=EAIa ... gK8T_D_BwE

Wij zijn hier naartoe geweest
Leuk park niet te populair goed betaalbaar maar mocht je wat boeken doe dan een luxere uitvoering van een huisje.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
04-07-2020 10:42
Dat vroeg ik ook al. Ik vind een huisje huren voor vakantie heerlijk, maar ik ga absoluut nooit op een park zitten. In een bos op loop- of fietsafstand van een dorp is ideaal.
Waarom geen particulier huisje?
Ik had daar eerlijk gezegd helemaal niet over nagedacht.
En nu ik het wel doe, weet ik eigenlijk niet of ik dat dat iets voor mij zou zijn..
Misschien dat ik het idee om het via een organisatie te boeken 'veiliger' vind..al dan niet terecht..
Moet je toch eens doen. Micazu is er ook zo eentje.
Of kijk eens bij natuurhuisje punt nl.
Wel een organisatie erachter, met review systeem, overzichtelijke websites. En toch particulier, en niet op een park.
Meid, een wereld gaat voor je open!
Serieus. Je mag altijd pm sturen. Help je graag op weg.
Er zijn veel organisaties die particuliere huisjes verhuren. Ik zou er echt eens naar kijken als ik jou was TO.
Een wat luxere trekkershut op Caitwickerzand, uitzicht op de bosrand waar wel eens wat zwijnen en herten voorbij komen.
Het is er heel stil en heel fijn!! Op het parkje is niets te beleven, je kunt er een ijsje en krant kopen en een fiets huren
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
05-07-2020 09:57
Een wat luxere trekkershut op Caitwickerzand, uitzicht op de bosrand waar wel eens wat zwijnen en herten voorbij komen.
Het is er heel stil en heel fijn!! Op het parkje is niets te beleven, je kunt er een ijsje en krant kopen en een fiets huren
Dit ziet er zo leuk uit dat ik het heb opgeslagen en in gedachten hou voor september. Ik twijfel nog steeds wat te doen nl. Had als plan Duitsland maar misschien gaan we wel gewoon door Nederland trekken.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt een park zonder animatie, winkel, horeca wilt, maar wel in een mooie omgeving, dan is bospark de bikkels (brabant, vlakbij deurne) van de roompot echt een aanrader. Je moet wel van jaren 80 meubilair houden, als je daar doorheen kunt kijken heb je een fijne uitvalsbasis voor wandelingen.

https://www.bungalowspecials.nl/bungalo ... ch_summary

Je moet voor je boodschappen wel naar deuren, maar in het dorpje vlierden zit een heerlijke snackbar en leuk kroegje.
Alle reacties Link kopieren
www.natuurhuisje.nl
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Bubblegum1 schreef:
03-07-2020 19:10
Als je een leuk park hebt gevonden kijk dan ook eens op Marktplaats. Veel particulieren die daar hun huisje te huur aanbieden.

En dan natrekken of het huisje ook daadwerkelijk van hun is.
Alle reacties Link kopieren
Utopia2016 schreef:
03-07-2020 09:54
As we speak ga ik nu inpakken om weer naar huis te gaan. Heb om exact dezelfde reden geboekt bij De Tolplas in hoge hexel Twente. Heb het hier fantastisch gehad. Gezellige bungalow aan een visvijver.
Het is de Tolplas geworden! 8-)

Bedankt voor alle tips!
In het najaar willen we, buiten de schoolvakantie, ook nog een midweekje weg.
Ik zal wanneer ik dat ga boeken dit topic er zeker nog eens bij pakken.
Alle reacties Link kopieren
Lanka in Ruinen.
Bijna helemaal volgeboekt toen wij er waren en toch was het er heel rustig.
Ik weet niet of je de hond mee mag nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat je inmiddels iets geboekt hebt. Veel plezier! Ik schreef het ergens al eens maar wij zijn in oktober vorig jaar naar http://www.droomvakantieveluwe.nl geweest. Geweldig huis, we hebben weer geboekt voor augustus. Je kunt daar echt alles doen en er is veel te zien in de omgeving. Wij hebben de eerste keer ook via natuurhuisje.nl geboekt daar maar nu rechtstreeks.
Alle reacties Link kopieren
tante-Truus schreef:
05-07-2020 13:04
Het is de Tolplas geworden! 8-)

Bedankt voor alle tips!
In het najaar willen we, buiten de schoolvakantie, ook nog een midweekje weg.
Ik zal wanneer ik dat ga boeken dit topic er zeker nog eens bij pakken.
Wat leuk zeg, hopelijk heb je een mooie vrijstaande bungalow? Ik zat in 346.
Alle reacties Link kopieren
Woops... ik zie even rond te kijken op de site van de Tolplas. Wat duur zeg. Ik zie een huis voor meer dan 700 euro in een weekend. Zijn dat normale prijzen?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-12-2020 20:56
Reden: Spam
98.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ cynthsen: ziet er goed uit! Maar ik zat net te kijken naar een weekend verblijf en zie dat honden niet zijn toegestaan. Waren jouw ouders daar wel met hond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven