Citytrip Tel Aviv

18-10-2018 13:20 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede en slechte ervaringen?
Aanrader of niet?
Tips?
Ik zie nu vaak die reclame voorbij komen van tel aviv en jeruzalem geloof ik. Ziet er mooi uit en vraag me ook af of het wat is. Maar vraag me ook af waarom ze er zo gigantisch veel reclame voor maken.
Geweldige stad, zeker een aanrader!

Wij zaten een paar maanden geleden vlak aan het strand en het was echt een heerlijke vakantie. Mooie stranden, (toen) warm water, vriendelijke mensen en goed eten. Ook geen moment onveilig gevoeld.

Houd er wel in je planning rekening mee dat er tussen vrijdagnamiddag en zaterdagavond weinig tot geen geopende winkels zijn, noch OV.

Pak zeker een huurauto of een bus (was redelijk goedkoop, ik dacht 13-15€ per persoon enkele reis) naar Jeruzalem en bezoek de toeristische plaatsen daar! Als je tijd hebt, ga naar Masada en de Dode Zee, naar het noorden in de richting van Haifa en andere steden, of bezoek de Jordaan aan de grens met Jordanië.

En kijk zeker voor een (geleid?*) bezoek naar de West Bank, was een van de beste (leukste is een beetje een raar woord in deze context) uitstapjes die we hebben gemaakt!

* Niet met je Israëlische huurauto doen zeggen ze, hoewel wij wel redelijk wat Israëlische kentekens zagen rijden

Edit: op de heenweg konden we redelijk snel doorlopen op de luchthaven. Trek op de terugweg zeker drie uur uit, wij hebben er toch zo’n 2 uur over gedaan. Je moet namelijk eerst langs de algemene check waar je wordt bevraagd naar je bezoek, dan koffers afgeven aan de incheckbalie en dan de gewone securitycontrole nog. Zeker met in de rij staan hebben we veel tijd verloren.
anoniem_648f6f27076be wijzigde dit bericht op 18-10-2018 13:43
16.23% gewijzigd
Cafetière schreef:
18-10-2018 13:40
Ik zie nu vaak die reclame voorbij komen van tel aviv en jeruzalem geloof ik. Ziet er mooi uit en vraag me ook af of het wat is. Maar vraag me ook af waarom ze er zo gigantisch veel reclame voor maken.
Nouja, vooral om meer toeristen te trekken denk ik. Is een beetje zoals Turkije een paar jaar geleden ook zo veel voorkwam in reclamespotjes.
PiNuts14 schreef:
18-10-2018 13:41
Nouja, vooral om meer toeristen te trekken denk ik. Is een beetje zoals Turkije een paar jaar geleden ook zo veel voorkwam in reclamespotjes.
Ja een leuke plek verkoopt zichzelf wel zou ik denken :P
Cafetière schreef:
18-10-2018 13:42
Ja een leuke plek verkoopt zichzelf wel zou ik denken :P
Het was er op de echte toeristische plekken bijna over de koppen lopen in de zomer, zowel binnenlandse als buitenlandse toeristen. Heb veel aziaten, Fransen en Spanjaarden gehoord en slechts enkele Nederlanders en geen Vlamingen. Een marketingcampagne hier lijkt dus wel op zijn plaats ;-)
Alle reacties Link kopieren
eten bij Itzik haGadol
komen bijna alleen maar locals en is geweldig en het eten subliem
(ik ben een mooie vrouw)
Alle reacties Link kopieren
en is in jaffa dus lekker echt die sfeer van daaro
(ik ben een mooie vrouw)
PiNuts14 schreef:
18-10-2018 13:44
Het was er op de echte toeristische plekken bijna over de koppen lopen in de zomer, zowel binnenlandse als buitenlandse toeristen. Heb veel aziaten, Fransen en Spanjaarden gehoord en slechts enkele Nederlanders en geen Vlamingen. Een marketingcampagne hier lijkt dus wel op zijn plaats ;-)
Duidelijk :-D
Alle reacties Link kopieren
Ja, fantastische stad. Je hebt er van alles, musea, strand, leuke winkels, veel eettentjes. Autootje huren en het land doorcrossen. Jeruzalem niet met de auto in :)
Alle reacties Link kopieren
Lekker shoppen en flaneren op Shenkin street.
Am Yisrael Chai!
Ga niet in mei want dan wordt daar het Songfestival gehouden en zit alles vol.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke reacties, nu ben ik helemaal verkocht!
Poker schreef:
18-10-2018 15:09
Wat een leuke reacties, nu ben ik helemaal verkocht!
ik ook :-D
Poker schreef:
18-10-2018 15:09
Wat een leuke reacties, nu ben ik helemaal verkocht!
Ik ook hoor, zou zo teruggaan! :-D
Alle reacties Link kopieren
Is het makkelijk in Tel Aviv als vrouw alleen om op vakantie te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Zeker, het is super veilig, heel vrouw- en gayvriendelijk en als je jong, hetero en single bent: Israelische jonge mannen zijn super hot.
Am Yisrael Chai!
Een vriendin van me is een jaar geleden met een andere vriendin gegaan en ze hebben zich geen moment onveilig gevoeld. Ik deed ook een dag een andere uitstap dan reisgenoot en voelde me ook nergens onveilig (niet op OV, noch in de donkerte van de avond).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt ben helemaal enthousiast nu!
Alle reacties Link kopieren
Reken wel op extra tijd op het vliegveld, vooral als je stempels uit Arabsiche landen in je paspoort hebt ;-)
Alle reacties Link kopieren
cosima schreef:
21-10-2018 10:16
Reken wel op extra tijd op het vliegveld, vooral als je stempels uit Arabsiche landen in je paspoort hebt ;-)
Dank je! Ik heb er hierboven ergens al over gelezen, dat het lang duurt op de luchthaven. Ik heb een visa stempel van Dubai, oei oei!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven