Curacao ,alle tips zijn welkom !!!!

17-02-2013 16:22 122 berichten
In mei gaan we een weekje naar Curacao. Natuurlijk heb ik me hier al goed ingelezen.Toch nog wat vragen omdat de info al wat langer geleden is.:We logeren in het Kontiki Beach resort (logies) , is iemand bekend met dit resort? Waar kun je het beste een auto huren tegen een redelijke prijs? Wat moeten we zeker gaan doen/zien, leuke restaurantjes..... kortom alle tips zijn welkom over Curacao !!!
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 21 februari 2013 @ 22:26:

Ik hoor er juist zoveel enthousiaste verhalen over..,

Kan er zelf niet over mee praten.Het verschilt ook. Ik hoor ook veel enhousiastelingen maar ook mensen die hetzelfde vinden als ik. Gevalletje: you love it or hate it.
Alle reacties Link kopieren
In januari een weekje mogen genieten op Curacao.

De meeste tips zijn al voorbij gekomen. Ik had wel last van de muggen maar je kan daar spray kopen met meer deet. Ik heb het bij Vreugendenhill gekocht. Prima supermarkt en goedkoper dan onze wel bekende Albert Heijn.



Ik vond Jan Thiel veeeeeeel te druk, je kon er inderdaad wel mooi snorkelen. Liever reden wij naar de andere kant van Willemstad. Cas Abou is mooi en de Knip ook.



Winkelen stelt inderdaad niets voor, maar daar kom je denk ik ook niet voor op dit eiland!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Mijn enige tip: Every day happy hour!
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 21 februari 2013 @ 22:30:

[...]



Het verschilt ook. Ik hoor ook veel enhousiastelingen maar ook mensen die hetzelfde vinden als ik. Gevalletje: you love it or hate it.



Ja dat zal ook wel,ik denk ook dat het er aan ligt met welke verwachting je er heen gaat..



Ben er zelf nooit geweest maar gaan dit jaar naar Aruba,ben benieuwd hoe het daar is...
Alle reacties Link kopieren
Mijn tips:



- Die gekko's komen echt niet naar je toe, ze vangen juist alle muggen weg! Ik heb liever gekko's in mijn kamer dan muggen



- Verder let op bij pinautomaten; wij zijn geskimd bij Jan Thiel baai.



- Dagexcursie naar Klein Curacao is echt leuk, wij hebben daar samen kunnen zwemmen met schildpadden. Doen dus!



- Snorkelset gewoon zelf meenemen, wij hebben heel veel gesnorkeld o.a. bij Cas Abao, Blauwbaai, Jan Thiel, Porto Marie, Grote Knip, Tugboat. Tugboat en Porto Marie vonden wij het leukst. Bij Porto Marie liggen zogenaamde reefballs in de zee wat veel vissen aantrekt.



- Eten bij de locals; Plasa Bieu in Willemstad, vooral de karni stoba (gestoofd rundvlees) was erg lekker en typisch iets van daar. Het is zeg maar een soort hal waar verschillende locals gerechten verkopen. Ziet er niet uit; niet gezellig ofzo, lange tafels met plastic kleedjes en plastic bordjes etc, maar het is echt een van mijn lekkerste gerechten geweest! (en goedkoopst ook )



Niet te laat naartoe gaan (rond lunchtijd, +/- 12.00 u begint het) want op = op.



- Wij hebben een proefduik gemaakt (tot een diepte van 6 meter) bij de Tugboat (gezonken sleepbootje), vonden we geweldig! En voor de eerste keer duiken ging het gelukkig ook niet zo diep; je hoeft niet diep te gaan omdat de Tugboat zelf ook niet zo diep ligt. Als je interesse hebt, google maar eens op 'sunrise diving curacao' of 'Chris Roos Curacao'. Erg relaxed, niets moet alles mag.



Als je niet wilt duiken dan kan je overigens ook snorkelen bij Tugboat. Leuk, want je ziet de boot echt goed liggen (ook heel helder water) en het trekt veel vissen aan!



- Probeer zeker ergens spareribs, we hebben ze nog nooit zo lekker gegeten als in Curacao! (Als je ernaar keek viel het vlees al van het bot!)



- Wij zijn bij Best Buy boodschappen gaan doen toen we nog geen auto hadden, maar wij vonden deze winkel niets (meer groothandel idee). Er is een mega grote AH in Willemstad, waar ze alle producten hebben die ze hier ook hebben (klein beetje duurder). Wij vonden dit uiteindelijk toch de fijnste winkel.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
O ja, ik vond waterschoenen wel erg fijn!



Niet echt charming, maar het lopen met blote voeten was aan de waterlijn echt pijnlijk soms (of ik heb hele tere voeten, kan ook ).



Er liggen scherpe steentjes, schelpen, koraal en we hebben er zelfs enkele keren glasscherven tussen gezien. De waterschoentjes waren echt een verademing, en als ik dan alle mensen zo heel moeilijk stuntelend het water in zag lopen, was ik blij dat ik ze aan had!
Alle reacties Link kopieren
En je hoeft niet voor alle dagen een auto te hebben, denk ik. Ik zou de eerste dag gewoon een dagje relaxen bij Mambo Beach en de directe omgeving verkennen. Met de gratis shuttlebus boodschappen doen op die eerste dag.



Vervolgens een dag of halve dag Willemstad, hier zou ik ook met de lokale bus naartoe gaan (kost geen drol en is makkelijker dan met de auto omdat je die dan ook weer ergens moet parkeren).



De dag daarna een dagexcursie naar Klein Curacao (die dag zou je de auto dan toch niet gebruiken omdat je de hele dag weg bent).



Daarna zou ik pas een auto huren voor de rest van de dagen en de rest van het eiland. Aan het einde hadden wij nog 2 dagen zonder auto, toen hebben we vooral nog wat gerelaxed en een proefduik gedaan.



Wij hadden dus van de 2 weken dat we er waren een week een auto, voor de rest hebben we het gedaan zoals boven beschreven (dus ofwel excursies ofwel bussen). Een week auto was voor ons genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik ben op dreef
Alle reacties Link kopieren
Ja naar de stad is t OV heel goed te doen en heel goedkoop ook!



Gekkos heb ik weleens gezien op de veranda op de muren, maar tis me verders nooit opgevallen. Zodra je beweegt zijn ze weg! We hadden altijd mega grote leguanen op t dak, die je dan met hun nagels hoort lopen over t dak haha! Bij zwembaden en stranden komen die wel bij je je bedje, dan schrik ik me altijd dood van zon joekel van n beest!



Jan thiel kan in bepaalde periodes zeker druk zijn ja, populair familie strand, kan je met kinderen en zelf heel makkelijk t water in. Er zijn zeker stranden waar je eaterschoentjes nodig hebt, zoals Port Marie (aanrader) daar kan je moeilijk zonder schoenen t water in, en eruit! Zag ze vd week liggen bij scapino voor paar euro.



En die auto, ja vin ik echt n must, wij gingen er echt iedere dag mee weg, en iedere aaf mee uit eten!



Plasa bieu ben ik niet geweest, maar heb ik hele goede dingen over gehoord! Denk dat ik dat jaar zeker ga doen! Er is in de stad naast de drijvende (fruit) martk altijd een klein martktje, met wel allemaal dezelfde spullen, maar ga er toch altijd 1x heen om ff te neuzenen souvenirtjes mee te nemen!



En wat ook n hele leuke souvenir winkel is, is vlak voor jan thiel, Carribean Handcraft. Moet je mhoog rijden, en dan helemaal boven is n grote winkel, heerlijk m te neuzen! En t uitzicht van die winkel is prachtig!! En enigzins betaalbare souvenirs!



Op de airport als je aankomt na de douane is een pinautomaat aanwezig!



Ik herken de onvriendelijkheid niet,en de sfeer vin ik fantastisch! Super relaxed, en t klimaat is zo superlekker gewoon!!

T eten (spareribs hehe) is super lekker, goed te betalen, lekker op t strand eten!



Ohw neem wel n vestje mee voor savonds, dan gaat tn beetje waaien vaak, en dan is t best fris als je aan je tafeltje zit.

Verder hoef je echt geen lange broeken of truien mee te nemen !! Bikini, slippers, rokjes, jurkjes, en n vestje en meer heb je niet nodig!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, ik zie nu pas dat je maar een week gaat... In dat geval zou ik misschien wel de hele week een auto huren, dan ben je meteen mobiel en verlies je verder ook geen tijd.



Wij waren in november op Curacao, maar absoluut geen vestjes of truien nodig gehad, elke dag was het erg warm! Dus zal ook wel aan de tijd van het jaar liggen, november is ook wat meer regentijd, dus voelt ook vochtiger aan.



In deze tijd was het bij ons overigens nergens druk, ook niet bij Jan Thiel baai, dus een en ander (weer, drukte) is echt afhankelijk van de periode dat je gaat...



Wij vonden de happy hour op zaterdag (ik geloof van 5 tot 7?) bij Zanzibar (Jan Thiel baai) erg gezellig, daarna dansen met de voeten in het zand tot 's nachts 12 uur. Leuk en relaxed sfeertje! Spare ribs bij Zanzibar en de Thaise gamba's (voorgerecht) zijn ook erg lekker...



Verder, naast Zanzibar, erg lekker gegeten bij;

- Tinto, Argentijns (romantische tafeltjes direct aan het water, bij Jan Thiel Baai, wel reserveren als je romantisch wilt zitten)

- Brakkeput Mei Mei (erg lekkere red snapper!)

- De Gouverneur in Willemstad (gamba's waren echt overheerlijk, stoofschotel helaas veel vet, dus was minder. Wel reserveren als je aan de waterkant wil zitten. Mooi uitzicht op de handelskade!)



En dus de eerder genoemde Plasa Bieu voor de lunch...



De kleine wereld; leuk zitten aan de haven, maar eten viel ons toch een klein beetje tegen op de een of andere manier (o.a. de kip was enorm droog...)
Alle reacties Link kopieren
Ja kan goed verschillen per seizoen...maar in feb/mrt kan t savonds best fris zijn als je aan je tafeltje en in de wind zit in je topje, neem altijd n dun vestje mee!
Alle reacties Link kopieren
Curacao is het nieuwe Benidorm. Komt voornamelijk Tokkievolk. Vreselijk eiland. Smerig en crimineel.
Alle reacties Link kopieren
Tokkie?? Nou ik vind juist t tegenovergestelde...T stikt er van de Nederlanders die daar wonen, vanwege een dikke knip of vanwege werk, vakantie huis, overwinteren, pensioen. En ik vind veel van die mensen juist bijv tijdens de happy Hours erg chique overkomen, in hun LecoLook!Niet dat ik er last van heb, zijn ook gewoon vriendelijke mensen, maar is me opgevallen daar...bepaalde plekken zijn soort van Kijk mij gehalte, maar je hebt geen last van die mensen hoor!



Smerig en crimineel...tja...weleens in Rdam geweest ??
Alle reacties Link kopieren
Gekko's doen niets, zijn goed tegen de muggen en zo mooi om ze te bekijken. Hoe ze jagen, tegen de muur of plafond lopen. Lees er eens wat over, dan wordt je er waarschijnlijk minder bang voor.
Alle reacties Link kopieren
Nog 2 weken wiehoeeee!!!!! ZOndag nog even naar de H&M voor wat zomerspul!!



Yanou, heb je alles al genoteerd en wat opgezocht??
Alle reacties Link kopieren
Helaas moet ik toch ook wel zeggen dat het tokkiegehalte erg hoog was... Het was bij ons niet druk, maar wat er aan volk was (uitzonderingen daar gelaten), was wel wat 'goedkoop' volk...



Twee dingen vielen mij wel heel erg op tijdens onze vakantie:



1) Ik heb nog nooit zoveel rokende mensen gezien, dacht ik dat ik in NL steeds minder rokers zag, ze hebben zich blijkbaar allemaal verzameld op Curacao! Echt, werkelijk iedereen had een peuk in zijn/haar hoofd...



2) Nog nooit zoveel (afschuwelijke) tattoos bij elkaar gezien. Haast iedereen had wel ergens een grote of minder grote tattoo.



Verder no offence, iedereen moet vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt (als ik er maar geen last van heb )
Alle reacties Link kopieren
Apart joh..ik heb dat nooit zo meegemaakt, ik zal er dit x eens op letten haha!! Wij hieven gelukkig altijd alleen tickets te kopen, maar menn wat is Curacao duur zeg, vliegen en een accomodatie. Dus dan denk ik weer 'goedkoop' volk zie ik daarom niet, het is toch vrijprijzig om er heen te gaan.Wijwaren voor 4 personen toch al alleen aan de tickets bijna 3000 euro kwijt, en dat was zlefs met de wereld deal weken...En dan hebben we nog niet eens een verblijf er bij geboekt.



Ja die tattooss, daar verwonder ik me ook altijd over, maar op ieder strand hor, ook in NL, of Spanje of waar dan ook. Echt ik voel me echt uniek bijna hahaha, ikheb er geen een! Maar echt iedereen heeft er eentje haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch regelmatig (met KLM) tickets voorbij zien komen voor 500 euro per persoon. Ik vind 3000 euro voor 4 personen best wel prijzig!



Maar dat zal ook wel periode-afhankelijk zijn dan...



Curacao zelf is inderdaad niet echt een goedkope bestemming (ben zelf gewend te backpacken in doorgaans wat minder dure landen dus ik vond de prijzen best hoog).



Voor 2 weken Curacao kan je in ieder geval heel wat weekjes backpacken!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat Yanou niet meer terug is gekomen..?



Er staan inmiddels heel wat tips.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eten bij de Fishmarket (bonbinibeach, op het strand vlak bij het zeeaquarium) ook erg leuk, niet heel goedkoop als je het met de rest vergelijkt, wel een ervaring...
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt denk ik Fishmarket op Mambo Beach.



Ik vind het Tokkie gehalte behoorlijk meevallen, maar misschien kom ik op andere plekken.

Roken gebeurt misschien meer omdat je veel buiten bent. Maar ook dat vind ik erg meevallen



Maar het is duidelijk bij dit eiland. You love or you hate it. I love it!



Auto huren en lekker bekijken wat er te zien is. Richting Westpunt en de mooiste stranden zie je dan.

Struisvogelfarm vind ik leuk. Daarna lekker eten daar!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt 500 euro per ticket en dan comfort class erbij boeken zit je tegen de 3000 euro aan, even afgerond naarboven! Best prijzig hehe...en dan zit er nog niet eens verblijf bij!

Erge is nog dat die tickets niet eens 500 kosten maar 195 euro, rest is belasting



Ja denk dat je er voor 4 wkn naar Thailand kan ofzo woehahahah maar ja dat trekt mij weer niet hehe!!
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk even Chillen op de Antillen van Diverse Sauzen luisteren !!!
Alle reacties Link kopieren
Miss world, tja, ik vind de zgn Leco look behoorlijk ordinaire. Maar smaken verschillen gelukkig. En ja , ben wel es in Rdam geweest en daar ga ik dan ook niet op vakantie :-)
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth ohw oki ik snap wat je ermee bedoelt haha! Ik dacht bij ordinair de Barbie look zeg maar! Oranje huid, lipliners, witte extensions enzo...maar ja idd de Leco look figuren lopen er wel rond ja!



Nee Rdam is geen aanrader nee :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven