Curacao auto huren

16-09-2020 14:58 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind december vieren mijn man en ik een huwelijksjubileum. Curacao lijkt me wel leuk om heen te gaan (als we het zien zitten 9 uur met mondkapje in een vliegtuig). Is het raadzaam om een auto te huren ? Zo niet, hoe zit het dan met ov of excursie boeken ?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
17-09-2020 10:35
Ik garandeer je dat er niemand op het eiland zijn of haar deur open laat staan. Tenzij het een oud wrak betreft dat al twintig jaar geleden afbetaald is :)

Mijn duikinstructeurs deden dat wel. Maar dat waren idd al oude wrakken
(De auto's, niet de instructeurs :biggrin: )
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
17-09-2020 10:16
Echt een domme tip, zeker bij een gehuurde auto.
Absoluut geen domme tip, een hele goede. Heel veel verhuurbedrijven hier (ik woon op een van de eilanden) geven dat zelf als tip. Altijd je auto open laten bij verlaten strandjes en je handschoenenkastje open zetten. Alle waardevolle spullen er uit.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
17-09-2020 10:35
Ik garandeer je dat er niemand op het eiland zijn of haar deur open laat staan. Tenzij het een oud wrak betreft dat al twintig jaar geleden afbetaald is :)
Ik garandeer je van wel.
Alle reacties Link kopieren
En nog even los van auto’s; denk goed na of je een vakantie naar Curaçao wil boeken op dit moment. De besmettingen lopen behoorlijk op en als het nog verder oploopt komen er nieuwe maatregelen.
Op dit moment kan je prima op vakantie naar Curaçao, met kleine beperkingen. Maar dat kan zomaar veranderen.
Hastadepasta18 schreef:
17-09-2020 16:31
Ik garandeer je van wel.
Nope.
We kunnen hier lang en kort over discussiëren maar het is echt geen usance om de deuren van je nieuwe Volkswagen niet op slot te doen.

Wat de maatregelen betreft deel ik je zorg al denk ik niet dat het toerisme hier al te veel onder zal leiden. De IC-capaciteit is veel groter dan aan het begin van de crisis, dus de noodzaak om draconisch in te grijpen is veel lager.

Het aantal besmettingen is bovendien nog steeds bijzonder laag (vele malen lager dan Nederland).
Maar dat is mijn persoonlijke kijk op de situatie, garantie tot de deur.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
17-09-2020 16:52
Nope.
We kunnen hier lang en kort over discussiëren maar het is echt geen usance om de deuren van je nieuwe Volkswagen niet op slot te doen.

Wat de maatregelen betreft deel ik je zorg al denk ik niet dat het toerisme hier al te veel onder zal leiden. De IC-capaciteit is veel groter dan aan het begin van de crisis, dus de noodzaak om draconisch in te grijpen is veel lager.

Het aantal besmettingen is bovendien nog steeds bijzonder laag (vele malen lager dan Nederland).
Maar dat is mijn persoonlijke kijk op de situatie, garantie tot de deur.
Jij zegt dat niemand het doet, ik zeg dat het wel gebeurt. Ik ken er zat.

Het is de komende weken erg afwachten wat er gaat gebeuren. De besmettingen van gisteren zijn zorgelijk (zowel in aantal als in bron). Op Aruba komen later deze week waarschijnlijk behoorlijk heftige maatregelen. Daar is het ook langzaam begonnen en plots geëxplodeerd.

* aanvulling: net bekend geworden: weer 18 nieuwe besmettingen vandaag op Curaçao.
Hastadepasta18 schreef:
17-09-2020 16:30
Absoluut geen domme tip, een hele goede. Heel veel verhuurbedrijven hier (ik woon op een van de eilanden) geven dat zelf als tip. Altijd je auto open laten bij verlaten strandjes en je handschoenenkastje open zetten. Alle waardevolle spullen er uit.
Natuurlijk. Ik snap wel dat die verhuurbedrijven dat zeggen, dat doen ze om hun eigen kosten te drukken. Maar ze zeggen er niet bij hoe dat voor huurder afloopt als er dan toch schade ontstaat door een derde en je hebt niets om te bewijzen dat jij het niet zelf was. Dus ik bekijk het vanuit de huurder.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
17-09-2020 19:12
Natuurlijk. Ik snap wel dat die verhuurbedrijven dat zeggen, dat doen ze om hun eigen kosten te drukken. Maar ze zeggen er niet bij hoe dat voor huurder afloopt als er dan toch schade ontstaat door een derde en je hebt niets om te bewijzen dat jij het niet zelf was. Dus ik bekijk het vanuit de huurder.
Ik bekijk het ook niet vanuit de verhuurder. Vanuit mijn eigen perspectief ook geen zin om bezig te zijn met een kapot raam/open gebroken auto.

Ik hoor het hier zo vaak; duiken of snorkelen bij een afgelegen plekje en telefoon, camera en paspoort in de auto laten liggen. En dan terug komen en alles is weg. Hier is de richtlijn onder “dieven”; “auto op slot? Dan liggen er waardevolle spullen in”. Ze nemen zelfs je koelbox met broodjes of handdoeken mee als je die in de auto laat staan/liggen.
Hastadepasta18 schreef:
17-09-2020 16:58
Jij zegt dat niemand het doet, ik zeg dat het wel gebeurt. Ik ken er zat.

Het is de komende weken erg afwachten wat er gaat gebeuren. De besmettingen van gisteren zijn zorgelijk (zowel in aantal als in bron). Op Aruba komen later deze week waarschijnlijk behoorlijk heftige maatregelen. Daar is het ook langzaam begonnen en plots geëxplodeerd.

* aanvulling: net bekend geworden: weer 18 nieuwe besmettingen vandaag op Curaçao.
Nou ja, dan zou ik je vrienden toch adviseren om hun autoverzekering eens goed na te lezen!
Als ik de voorwaarden van twee doorsnee verhuurbedrijven doorlees dan staat er toch heel duidelijk dat de diefstalverzekering vervalt als je de deuren niet op slot doet. Grote kans dat dat ook geldt voor de particuliere verzekering van je kennissen!
Hastadepasta18 schreef:
17-09-2020 19:55
Ik bekijk het ook niet vanuit de verhuurder. Vanuit mijn eigen perspectief ook geen zin om bezig te zijn met een kapot raam/open gebroken auto.

Ik hoor het hier zo vaak; duiken of snorkelen bij een afgelegen plekje en telefoon, camera en paspoort in de auto laten liggen. En dan terug komen en alles is weg. Hier is de richtlijn onder “dieven”; “auto op slot? Dan liggen er waardevolle spullen in”. Ze nemen zelfs je koelbox met broodjes of handdoeken mee als je die in de auto laat staan/liggen.
Maar hier schrijf je het zelf: wie laat telefoon, camera en paspoort nou in de auto liggen? Dan vraag je toch over ter wereld om problemen? Dat doe je toch ook niet in Amsterdam, of op Scheveningen? Die boefjes zijn niet gek, die zien dat je gaat duiken en de komende 45 minuten onder water bent.

Dat je op een tropisch eiland bent betekent nog niet dat je op een afgelegen plek...enfin, je snapt wat ik bedoel. Curacao is veilig voor toeristen, maar als je heel naïef omgaat met je spullen, dan heb je inderdaad kans dat iemand er mee vandoor gaat.
Natuurlijk niets in de auto laten liggen, op slot of niet. Daar hadden we het toch niet over?
Alle reacties Link kopieren
We huren een auto daar ,omdat je dan kunt gaan en staan waar je wilt . Maar of het verstandig is om nu te gaan ? Wij zouden eigenlijk in November weer gaan maar hebben geannuleerd ivm covid.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Byrma schreef:
17-09-2020 21:13
We huren een auto daar ,omdat je dan kunt gaan en staan waar je wilt . Maar of het verstandig is om nu te gaan ? Wij zouden eigenlijk in November weer gaan maar hebben geannuleerd ivm covid.
Ik kijk het nog even aan voor oktober. 'Gelukkig' plek zat om last minute te besluiten.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
17-09-2020 21:15
Ik kijk het nog even aan voor oktober. 'Gelukkig' plek zat om last minute te besluiten.
Dat zou ik zeker doen ,het zou zonde zijn als alles in de soep gaat lopen
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips wat betreft het huren van een auto. Helaas lees ik dat de besmettingen op Curacao oplopen dus dat gaat niet de goede kant op. Nou ja, het is nog geen december. Ook Duitsland valt voorlopig af (we wonen in de verkeerde provincie). Als het zo door gaat wordt het een weekendje Groningen of Maastricht o_o
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
17-09-2020 20:49
Natuurlijk niets in de auto laten liggen, op slot of niet. Daar hadden we het toch niet over?
Nee we hadden het over je auto wel of niet op slot doen. Zoals ik zei; voor dieven is een auto die op slot zit bij een afgelegen plekje het teken dat er iets waardevols in ligt. En dan gaat ie dus open, hoe dan ook.

Auto’s stelen gebeurt hier nooit (nou vooruit, bijna nooit). Op Curaçao gebeurt dat wat vaker, maar nog steeds niet extreem vaak. In ieder geval veel minder vaak dan een auto inbraak.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
17-09-2020 20:33
Nou ja, dan zou ik je vrienden toch adviseren om hun autoverzekering eens goed na te lezen!
Als ik de voorwaarden van twee doorsnee verhuurbedrijven doorlees dan staat er toch heel duidelijk dat de diefstalverzekering vervalt als je de deuren niet op slot doet. Grote kans dat dat ook geldt voor de particuliere verzekering van je kennissen!
Ik heb mijn autoverzekering even nagekeken en er staat nergens in de voorwaarden bij diefstal dat mijn auto op slot moet zijn. Ik moet alleen de sleutels kunnen overleggen.

Auto’s worden hier gewoon minder makkelijk gestolen (ik zeg niet dat het niet gebeurt op Curaçao), je kan ookniet zoveel kanten op met een auto, behalve helemaal uit elkaar halen en voor onderdelen gebruiken.
Er wordt veel sneller ingebroken in een auto, dat is een quick fix, snel wat spullen scoren.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
17-09-2020 20:39
Maar hier schrijf je het zelf: wie laat telefoon, camera en paspoort nou in de auto liggen? Dan vraag je toch over ter wereld om problemen? Dat doe je toch ook niet in Amsterdam, of op Scheveningen? Die boefjes zijn niet gek, die zien dat je gaat duiken en de komende 45 minuten onder water bent.

Dat je op een tropisch eiland bent betekent nog niet dat je op een afgelegen plek...enfin, je snapt wat ik bedoel. Curacao is veilig voor toeristen, maar als je heel naïef omgaat met je spullen, dan heb je inderdaad kans dat iemand er mee vandoor gaat.
Mijn punt is niet of je waardevolle spullen in je auto moet laten liggen (nee, nooit), mijn punt is dat auto’s hier alleen op slot gaan als er waardevolle spullen inzitten. En dus voor dieven is dan het sommetje snel gemaakt; auto op slot? Dan zit er iets in.
....

We kennen andere locals :)
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 11:04
82.20% gewijzigd
kadanz schreef:
18-09-2020 11:02
[...]
Is inderdaad echt niet zo.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 18-09-2020 11:48
47.98% gewijzigd
Hahah, ik had het al weggehaald om verdere off topic discussie te vermijden, maar bij deze. ;)

Ik snap best dat er onder een bepaalde groep mensen het idee bestaat dat je je auto beter open kunt laten. Het is niet eens een gek idee onder bepaalde omstandigheden. Maar het is niet gebruikelijk.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
18-09-2020 11:06
Hahah, ik had het al weggehaald om verdere off topic discussie te vermijden, maar bij deze. ;)

Ik snap best dat er onder een bepaalde groep mensen het idee bestaat dat je je auto beter open kunt laten. Het is niet eens een gek idee onder bepaalde omstandigheden. Maar het is niet gebruikelijk.
Daar denken we anders over dan. Ik ken werkelijk niemand die zijn auto op slot doet. Van die hard local tot import Nederlander.
Dus in mijn ogen zeker gebruikelijk. Jij woont blijkbaar ook op de eilanden?
...
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 19-09-2020 22:49
98.60% gewijzigd
Ik ook C.
...
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 19-09-2020 22:50
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven