Dagje / nachtje weg

07-03-2021 13:32 12 berichten
Wie heeft we nog leuke tips voor een Corona-proof dagje en/of nachtje weg?

De afgelopen tijd hebben wij aardig wat voor onze kiezen gehad. Daarom wil ik mijn man en kinderen (twee actieve peuters en een kleuter) in de meivakantie verrassen met een leuk uitje. Voor zo ver dat volgens de maatregelen kan natuurlijk. Ik heb al even gezocht en kom bijvoorbeeld op overnachtingen bij een boerderij of bij een bed and breakfast in een bosrijke omgeving. Dat lijkt mij op zich wel leuk, maar misschien hebben jullie nog andere tips. Liefst in de omgeving Zuid-Holland.
Waarom niet een (lang) weekend plannen? Dan kun je wat meer op je gemak de omgeving verkennen. Een nacht is echt wel kort dan hoor.
Tiana_76 schreef:
07-03-2021 13:43
Waarom niet een (lang) weekend plannen? Dan kun je wat meer op je gemak de omgeving verkennen. Een nacht is echt wel kort dan hoor.
Dat kan ook, maar dan nog ben ik op zoek naar tips. Wat is nu een leuk en mogelijk uitje met kleine kinderen?
Kleine kinderen vinden veel leuk.

- Waddeneiland: strand en zand, lekker met de boot oversteken.
- Veluwe: 's ochtends vroeg gaan wandelen (Ontbijt mee! Ik maakte dan een stapel pannenkoeken, als je ze goed in aluminiumfolie inpakt, blijven ze lang warm.) en dieren spotten.
- In plaats van een huisje een (verwarmde) safaritent boeken met eigen sanitair. Dat is voor veel kleine kinderen al een belevenis op zich.

De meivakantie begint nu langzaam vol te raken, dus ik zou eens gaan zoeken naar parken en kijken wat er beschikbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Bij TerSpegelt in Eersel (Brabant) heb je een waterlodge, een verwarmde safaritent op het water. Heel gaaf! Op de camping zelf heb je fietscrossbanen, een kabouterpad in het bos, speeltuintjes, een zwembad (wellicht dan weer open?) en nog veel meer. Leuk plekje!
Lente19251003 schreef:
07-03-2021 14:26
Bij TerSpegelt in Eersel (Brabant) heb je een waterlodge, een verwarmde safaritent op het water. Heel gaaf! Op de camping zelf heb je fietscrossbanen, een kabouterpad in het bos, speeltuintjes, een zwembad (wellicht dan weer open?) en nog veel meer. Leuk plekje!
Ik keek even en het ziet er super leuk uit. Maar no way dat ik daar met twee actieve peuters en een kleuter zonder zwemdiploma zou gaan verblijven.

TO, ik zou een huisje op een vakantiepark boeken. En een weekend of midweek gaan in plaats van een nacht.
Alle reacties Link kopieren
Safariresort Beekse Bergen. Lekker de dieren in je achtertuin.
Subnautica schreef:
07-03-2021 14:59
Safariresort Beekse Bergen. Lekker de dieren in je achtertuin.
Da's leuk, maar het park zelf is nog steeds dicht. Ik zou het best een gok vinden om zoveel geld uit te geven met het risico dat over anderhalve maand nog niks open is.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dan een huisje aan de savanne dus je ziet vanuit je huisje/vanaf je terras de dieren. Er is een kleine buiten speeltuin bij. Je kunt eten bestellen en dat wordt dan in je huisje afgeleverd. Bedden zijn opgemaakt. Keuken met oven dus je zou ook zelf broodjes oid kunnen afbakken.

Je hebt in principe het safaripark niet nodig.

Wel dan een huisje aan de savanne boeken.
Bedankt voor de reacties zo ver!

Safaripark heb ik idd ook naar gekeken, maar ik vind het toch wel jammer als je het park zelf niet op kunt. De andere suggesties ga ik eens bekijken :-)
Alle reacties Link kopieren
De natuur is op het moment gruwelijk druk.
Ik zou inderdaad iets op een boerderij ofzo zoeken. Direct om je heen van alles te doen, zonder filewandelen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit echt superleuk is voor een gezin met kinderen: http://www.blokhutverhuur.com/index.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven