Daguitstap naar het strand (Zeeland)

17-05-2020 13:18 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
We wouden volgend weekend een daaguitstap maken naar de Zeeuwse kust: als het zonnig en warm wordt gaan we gewoon zonnen op het strand. Hoe ziet het er daar uit met de Corona-maatregelen? Zijn er beperkingen? Zijn strandpaviljoenen open? Is iemand dit seizoen al naar het strand geweest (ook in andere provincies)?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met het zonnige weer gewoon naar een zwemplas in de buurt gegaan. Plek zat.

Man en zoon zijn al een paar keer gaan surfen op het meer.

Voor de kleine sanitaire stop kun je je behelpen met een lege wasmiddelfles of een Tena. En niet teveel drinken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
damas schreef:
17-05-2020 13:34
Grappig. Daar woon ik. En dat is gewoon Nederland.
Bofkont!
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
17-05-2020 13:33
Inderdaad, het Belgische deel van Zeeland, dat is het beste!
Na Brussel linksaf!
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanochtend in Castricum aan Zee en daar was het goed te doen qua drukte. Wel wat mensen, maar meer dan voldoende ruimte. Je kunt koffie en snacks krijgen bij loketjes, maar er is inderdaad geen sanitair beschikbaar.
AaltjeR schreef:
17-05-2020 14:19
Ik was vanochtend in Castricum aan Zee en daar was het goed te doen qua drukte. Wel wat mensen, maar meer dan voldoende ruimte. Je kunt koffie en snacks krijgen bij loketjes, maar er is inderdaad geen sanitair beschikbaar.
Komende week wordt het warm en dus drukker!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-05-2020 14:21
Komende week wordt het warm en dus drukker!
Dat zal inderdaad. Vandaag was het fris! Maar wat je hoort over Zandvoort en Bloemendaal, dat mensen niet meer mogen komen, dat heb ik hier nog niet gehoord. Het ene strand is drukker dan het andere.
aaltjer wijzigde dit bericht op 17-05-2020 14:23
Reden: Toevoeging
32.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TO, ik zou gewoon iets in de buurt zoeken om te doen, zwemplas, bos of gewoon de tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het er ook net mijn man over. Ik overweeg ook te gaan zwemmen ergens in de buurt bij een zwemplas. Maar inderdaad geen toiletten open, dus dat maakt het lastig. En strand vind ik ook leuk, maar daar moeten we wel bijna 2 uur voor rijden dus die gok nemen we denk ik maar niet.

Een bootje huren heb ik ook naar gekeken, maar idem natuurlijk: geen toiletten.
Begrijpelijk dat wel, maar maakt het wel echt lastig om zoiets simpels als een bootje huren, waarbij je juist prima afstand kunt houden maar er tóch even uit bent, te gaan doen.
En ik moet altijd naar de wc, en juist als ik weet dat het lastig kan.
Zijn de toiletten bij de tankstations eigenlijk wel open? Ik heb geen idee, denk het ook niet ?

Eten en drinken kunnen we zelf wel meenemen dat is geen probleem.
Sorry, maar Belgisch deel?
Zeeuw-vlaanderen is gewoon Nederland en grenst aan Belgie.
mamaonbekend schreef:
17-05-2020 15:41
En ik moet altijd naar de wc, en juist als ik weet dat het lastig kan.
Zijn de toiletten bij de tankstations eigenlijk wel open? Ik heb geen idee, denk het ook niet ?

Eten en drinken kunnen we zelf wel meenemen dat is geen probleem.
Die zijn gewoon open en zelfs gratis op dit moment (bij tankstations langs de snelweg in ieder geval).
Alle reacties Link kopieren
De parkeerplaatsen bij het strand zijn dicht. blijf thuis.
Zalmsnipper schreef:
17-05-2020 17:09
De parkeerplaatsen bij het strand zijn dicht. blijf thuis.
Blijf zelf thuis. Je mag gewoon naar het strand & het toerisme wordt weer opgestart.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel rustig in Zeeland nu ja, stranden zijn open maar de strandtenten niet. Wc’s ook niet gezien. Ik zou nog een weekje langer wachten, per 1 juni open misschien
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
17-05-2020 17:12
Blijf zelf thuis. Je mag gewoon naar het strand & het toerisme wordt weer opgestart.
Blijf thuis is nog steeds het devies. Staat ook met grote matrix borden in de kustdorpen.
Parkeerplaatsen zijn dicht. Verder nog iets?
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
17-05-2020 13:49
Er zijn geen wouden in Zeeland.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
17-05-2020 18:48
Blijf thuis is nog steeds het devies. Staat ook met grote matrix borden in de kustdorpen.
Parkeerplaatsen zijn dicht. Verder nog iets?
Nee hoor, ik weet wel parkeerplaatsen aan het strand die open zijn.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig hadden we het er vanmiddag ook over bij m'n ouders.
We zouden half juli 17 dagen naar Noorwegen gaan en gaan er vanuit dat dat niet doorgaat. Dus m'n pa zei ''dan maar naar het strand''
Vind ik een heel dom idee! Het zal nu dan misschien heel rustig zijn, maar wat als het warmer word? Een strand is dan wel groot en wij kunnen ons dan wel aan de regels houden, maar wie zegt dat anderen dat ook gaat doen?
Ook als je dan het water in gaat moet een een rustig plekje zoeken.

Wij moeten trouwens een kwartier rijden om er te komen.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
17-05-2020 19:19
Nee hoor, ik weet wel parkeerplaatsen aan het strand die open zijn.
Het hangt misschien een beetje van de plaats af. Over welke badplaats hebben jullie het eigenlijk?
Zalmsnipper schreef:
17-05-2020 18:48
Blijf thuis is nog steeds het devies. Staat ook met grote matrix borden in de kustdorpen.
Parkeerplaatsen zijn dicht. Verder nog iets?
Dat is niet meer het devies. Het devies is inmiddels gewijzigd omdat iedereen (nou ja, bijna iedereen) snapt dat mensen niet nog heel veel langer thuis willen blijven. Vandaar dat hele gedoe met de anderhalve meter-samenleving en zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het. Het is veranderd in: werk zoveel mogelijk thuis en vermijd drukte. Hoop dus niet dat iedereen naar het strand vliegt met mooi weer. Anders kunnen we met z'n allen nog langer gek blijven doen.
Alle reacties Link kopieren
damas schreef:
17-05-2020 13:27
In Zeeuws Vlaanderen is er op het strand geen kat. De paviljoens zijn open voor take away.

Zelfs vandaag op een zonnige dag zitten er 2-3 gezinnen per strand (Cadzand-Nieuwvliet).

Ik verwacht dat het in Vlissingen drukker is.
Heerlijk! Prachtig weer en je kunt er een kanon afschieten.
Ben benieuwd of het vanaf woensdag veel drukker wordt.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
17-05-2020 18:48
Blijf thuis is nog steeds het devies. Staat ook met grote matrix borden in de kustdorpen.
Parkeerplaatsen zijn dicht. Verder nog iets?
Nee hoor, we zijn officieel van 'blijf thuis' naar 'vermijd drukte' gegaan.

Alleen zou ik ook in dat credo niet naar Zeeland gaan als het 25+ graden wordt in een lang feestdagenweekend.
Want het gaat vast druk worden.

Lekker naar een plas in de buurt zodat je makkelijk kan omdraaien als het te druk is.
Je kunt toch gewoon in de duinen even een plasje doen? Of in de zee? Of desnoods achter je windscherm en een handdoek? Dat lijkt me nou het makkelijkst op te lossen gedeelte van dit dilemma.

Easy peasy.

Maar ik zou een hele trip naar Zeeland even uitstellen tot de horeca weer open is. Anders lijkt me er weinig aan.
Alle reacties Link kopieren
In de zee? Weet je wel hoe koud dat is?
Ik zou ook normaliter dit komend weekend naar zee zijn gegaan maar nu doen we dat gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
bisto schreef:
18-05-2020 00:34
Heerlijk! Prachtig weer en je kunt er een kanon afschieten.
Ben benieuwd of het vanaf woensdag veel drukker wordt.
Donderdag: bijna iedereen heeft vrij en het wordt warm.
Hoeveel wedden we dat je weer in de file staat richting kust? Anderhalve meter uit elkaar wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven