de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Hiero!

Het is nog steeds mooi weer op TFS. Wel veel wind vandaag maar 28 graden en veel zon. Dat kan trouwens ieder moment weer veranderen, dus er valt niet veel over te zeggen hoe het over 10 dagen zal zijn.

Ik was vandaag op het NL consulaat en heb gevraagd hoe het nou zit met die dubbele nationaliteit van de kleine heks. Volgens Guiri en anderen zou je na je 18e moeten kiezen voor 1 nationaliteit.

Volgens het consulaat dus niet. Ze behoudt haar 2 nationaliteiten levenslang.

Dus ik ga er maar van uit dat het zo is... of kan iemand het googlen?

Ik zit te dubben over de voorjaarsvakantie. To ski or not to ski, that's the question. Het is zo'n gedoe, skieën op Tenerife valt niet mee dus moet je er een eind voor reizen. En de vakantie valt precies op mijn verjaardag, en dan komt mijn zus normaliter op bezoek...

De heks wil wel skieën, maar heel erg enthousiast is ze er niet over.
Chicka: je zou zeggen dat het consultaat toch weet hoe het zit met de paspoorten. Gewoon gaan skieen, warm weer heb je altijd al.

Ska: we hebben de zomer vakantie nog niet geboekt. Maar we hebben een cabin voor een paar dagen gehuurd. Deze kun je 9 maanden van te voren boeken. Prachtig gelegen, eigen douche, toilet, keuken ectr..

De dag dat het dit jaar gesneeuwd heeft was ik in Nederland. Ik hoop dit jaar echt op een dik pak.

Waarom doe je geen rondje California het volgend jaar. Hebben we twee keer gedaan met de auto..

Red..heb jij een recept van de pepernoten??
Nou lekker niets zeggen dan Chicha! Wel gek hoor, de ambassade hier beweert het tegenovergestelde, ik kreeg toendertijd een email van ze met de info (da's 6 jaar geleden, dus misschien dat het veranderd is natuurlijk). Maar goed, voor mij sowieso niet relevant, de kinderen hebben allebei een Iers paspoort, wel zo praktisch. Ik moet in april weer naar die

-ambassade voor een nieuw paspoort voor mezelf, heb er zo'n hekel aan. Van die trutjes daar, vind ze ook zó onvriendelijk.

Man heeft vanmorgen een gestoorde heks en een lief spinnetje naar school gebracht, Halloween is begonnen... De heks stond om 5.10 al naast mijn bed te springen...zucht.

Mmmm skiën, ik heb er niets mee, maar ik ben wel echt een uitzondering geloof ik. Waar zou je dan heen gaan eigenlijk? Hee, ga gewoon naar Noppies, dat lijkt me nog wel leuk, never mind het skiën, je bent in ieder geval gegarandeerd van een goede après-ski!

Raccoon ik heb Dit Recept gebruikt voor de pepernoten. We hadden ze alleen iets te groot gemaakt dus ze moesten wat langer in de oven dan in het recept staat.

Dit weekend gaat Man naar Londen naar zijn moeder, dus we hebben het rijk alleen thuis. Morgen moet ik met ze gaan zwemmen, da's wat minder. Oudste doet nog steeds lessen maar Jongste gaat normaal gesproken dan samen met Man, dus nu moet ik. Vreselijk, ik haat zwemmen. Heb zelfs een bakpak aan moeten schaffen voor de gelegenheid.
Hehe, even rust.

De heks met haar vriendinnen hebben hier de hele dag gespeeld. Nu is ze uit eten met andere vrienden.

Manlief gaat zo naar de bar om voetballen te kijken en dan ben ik heeeeeerlijk alleen!

Wat raar van de ambassade...ik twijfel nog steeds. Volgens de dame op het consulaat ligt het er maar helemaal aan hoe je aan de nationaliteit bent gekomen.

Misschien is het bij jouw kinderen anders omdat er geen Ierse ouder is, maar engels en nederlands.

Ik zou het stiekem toch wel graag behouden voor haar, je weet maar nooit waar het goed voor is.

O, wat is het hier een puinhoop..... pfffft!
Lekker Chicha! Even alleen in huis... Zou ik ook wel willen. Hoe lang is het reizen voor jullie naar de wintersport en waar zou je dan heen gaan? Is toch leuk voor de afwisseling en als je Club Med boekt heb je gelijk ook je eten en entertainment.

Hmmmm pepernoten! Dat zijn wel kleine dingetjes die ik mis... Ook die Verkade chocoladeletters: heerlijk.

Aanstaande woensdag hebben wij Halloween hier. Feestje op school, 's avonds de deuren langs... Daarna moeten we een verjaardag vieren, begint een module van mijn studie en doe ik vier dagen vrijwilligerswerk; het zal snel december worden. Dan sta ik er anderhalve week alleen voor en dan wil ik daarna even crossbordershoppen voor kerst met een nachtje hotel erbij. :-) Ik kan zo ontstressen van winkel in winkel uit lopen.
Wat een drukte allemaal Seymour!

Blegh ik haat shoppen. Ik ben nog compleet in denial als het op kerst aankomt, begin december ga ik dat eens doen. Gelukkig hebben de meisjes nog steeds een leeftijd waar ze nog niet veel eisen hebben. Vorig jaar had ik bijna alles via amazon gekocht en op mijn werk laten bezorgen, lekker makkelijk.

Rotweer hier vandaag, dus denk dat we er weer een pyjamadag van maken. Oudste heeft sowieso verhoging, dus rustig aan vandaag, de komende week wordt druk genoeg met de Halloween. Gelukkig morgen bank holiday, dus als ze nog ziek is dan kan ze nog een dagje rustig aan doen. Maar hopelijk is ze weer beter, we zijn van plan een boswandeling te gaan maken met mijn NLse vriendin en haar kinderen en dan bij haar thuis Halloween-dingen maken, cupcakes en chocolate apples.

Vanmiddag gaan we opnieuw pepernoten maken, kunnen we dat meenemen morgen. Haar kinderen kennen die ook natuurlijk.

Lekker he Chicha, zo'n avond alleen. Ik heb gisteren De Tweeling gekeken op dvd, geleend van diezelfde vriendin. Aaanrader, ge-wel-di-ge film. Heb tranen met tuiten zitten janken (en dan is het wel lekker om alleen te zitten)!
Dit is een van de vele hoeps waar je door heen moet echter er staan er nog meer op de site onder aan mijn posting Rua-red.

Denk dat jouw kinderen gewoon in aanmerking kunnen komen voor een NL paspoort.

Wat betreft het Consulaat, ik ben erg blij met het Consulaat hier in San Francisco. Customer Service is daar een belangrijk punt. Dus geen suffe trutten.

By birth

Every child born of a married Dutch father or mother automatically acquires Dutch nationality, even if he or she is born outside the Netherlands, as does the child of an unmarried Dutch mother.

NB: Children born before 1 January 1985 of a Dutch mother and a foreign father did not as a rule acquire Dutch nationality by birth.

http://www.rsonac.org/dut ... ng-dutch-citizenship.html
Oh dat weet ik SFO, sterker nog, de meisjes kunnen drie paspoorten krijgen, maar waar het om ging is of de NLse staat nou wel of niet dubbele nationaliteiten toestaat nadat iemand 18 is geworden. Verschillende ambassades hebben dus verschillende antwoorden. Voor mij persoonlijk niet belangrijk, maar Chicha's heks heeft wel een NLs paspoort momenteel.

Ik zit thuis met Jongste vandaag, ze is ziek. Het is hier schoolvakantie maar ze zouden naar Halloween Camp (van de BSO) gaan. Oudste is wel gegaan, die wilde zooo graag, maar Jongste houden we nog maar een dagje thuis, dan is ze hopelijk morgen weer helemaal fit voor de trick or treat.

Ach stiekem vind ik het wel lekker, zo'n dagje thuis. Ik sta ingelogd naar mijn werk, dus kan wel een beetje werken, maar is niet erg druk momenteel.
Rua-red wat kan ik zeggen, mensen van het Consulaat hadden mij al rond Koninginnedag aangeraden om een dubbele nationaliteit te krijgen maar tot nu toe is het niet verder gekomen dan het uitprinten van het formulier met maarliefst 30 pagina's
Das slim, alles via Amazon.. Maar ja; voor mij is het heerlijk om te shoppen. Wel op tijd en dus niet op de laatste dagen als het zo druk is en mensen zo gestresst zijn.

Iedereen een fijne Halloween! Ik had begrepen dat het in Nederland ook steeds populairder wordt. Vanmorgen heb ik om 6.30 de make up van mijn oudste aangebracht. Ze is heel perfectionistisch maar was heel blij met de door mij aangebrachte make up! Phew, weer een tantrum voorkomen... Alleen bleven de eye lashes niet plakken maar die had ze zelf er al afgehaald en vond ze niet zo erg. Vanavond even langs de deuren.

Op een website las ik ook een goede tip. Die moeder liet 's avonds de Switch Witch langskomen die geld gaf voor de snoepjes. Ik denk niet dat ik dat hier voor mekaar ga krijgen, maar het is een leuk idee als je niet wil dat je kinderen vol met suiker zitten. Ik heb al medelijden met de leraren morgen!

Morgen al weer november: waar blijft de tijd?
Ah dat vind ik ook een beetje flauw hoor, die Switch Witch. Wat maakt het uit dat ze zich 1 avond helemaal het schompes eten aan snoep, gebeurt toch niet dagelijks?

Hier zoals gewoonlijk belachelijke hoeveelheden snoep opgehaald vanavond (mensen in de buurt hier zijn zo gul!), daarna ploften ze op de bank en snoepen maar. Daarna in bad en voor Jongste werd het toen even teveel en had een mega-tantrum, maar nu liggen ze allebei lekker te snurken.

Hee, ik had hier een leuk plaatje geplakt vanmiddag maar nu is ie weg volgens mij. Stom.
Dochter wilde wel graag dat de witch kwam met kadootjes maar ik heb geroepen dat dat feest niet door gaat:))..

Ik vind het snoep ook veel hoor, vanmiddag was er eerst een feestje op school, onvoorstelbaar veel snoep..maar goed, het is maar een dag. Ze mogen morgen flink snoepen en dan zijn ze er eerst wel weer flauw van en gooi de rest in de container..

Seymour: dochter heeft precies dezelfde jurk als je dochter..alleen de pruik is een beetje anders..

Rue: vreemd dat het plaatje weg is..

Morgen nog een dagje vrij en dan weer vier dagen werken..daarna gelukkig terug naar drie dagen in de week..is meer dan genoeg..
Hier ook Halloween. Maar het is nog niet echt helemaal ingeburgerd.

De heks was uitgenodigd bij vrienden thuis, die hebben een feest georganiseerd. Trick or Treat is hier geen doen.... er is niet echt een centrum en mensen doen de deur niet eens open.

Het heeft hier nu 1 dag geregend maar ben het al wel helemaal zat. De huizen zijn er niet op gebouwd en alles wordt vochtig en zwelt op. Muren zijn maar van 1 steen, zonder spouwmuren, dus het filtert er gewoon doorheen.

Vandaag is hier een feestdag, allerzielen. Even bedenken wat we kunnen gaan doen.

Getsie..... het krioelt hier van de mieren op de vloer... de regen heeft ze allemaal naar binnen gelokt.
Kreeg toevallig net een email van mijn vriendin die nu in TFS zit, en in de stromende regen gisteren bij aankomst... maar het schijnt de komende dagen wel op te knappen, dus fingers crossed. Het is morgen nog haar verjaardag ook en ze zit er in haar eentje, dus tenminste een zonnetje zou wel erg lekker zijn natuurlijk.

Doet me denken aan een rampzalige Gran Canaria vakantie 7 jaar geleden, een week lang koud geweest en regen gehad. En ik vond het ook een stom eiland met die rare centra overal waar dan alle winkels en kroegen samen zaten. Nee geef mij Tenerife en Lanzarote maar.

Hier koud vannacht en vanmorgen, zowel Oudste en Jongste kwamen bij ons liggen omdat ze het koud hadden - Man is toen maar opgestaan... Moeten maar wat lekkere fleecepyjama's voor ze gaan kopen denk ik.

Voel me niet zo lekker, ik zou toch niet ook ziek worden hè... Nou ja, eerst maar koffie....

@Raccoon: die pruik had ze er zelf bijgezocht. Ze was qua make up wel een vampier, maar wilde een rode pruik. Ze is helemaal gek van een van die meisjes van iCarly en die heeft ook rood haar.

Gister regende het om half zeven pijpestelen. Toen het wat minder ging regenen zijn we toch maar gegaan. Mijn dochter had make up bij haar vader opgedaan want die was Taylor Swift (lange blonde haren pruik op). Ik was een beetje als Katy Perry maar niemand heeft mij herkend haha (een leuke man zei wel dat hij net zulk haar als ik wilde). Had een zwarte jurk met witte stippen aan (met baleinen erin, dus ik kon bijna niet eten) en een petticoat er onder. En uiteraard een pruik op. De jongste rende als een gek deur na deur en had al een paar tantrums gehad. Vanmorgen bleef hij lekker lang in bed.

Onze school had ook zo'n actie... Je kon je snoep inleveren en dan kreeg de school per pond 2 dollar. Dan konden ze iPads kopen voor school. Nou, twee mensen hadden vanmorgen snoep ingeleverd. Ik zei ook tegen de kinderen dat ik dat stom vond. Wij snoepen best veel, maar altijd om 3 uur even snel snoep zodat de zuuraanval kort is. Normaal kan ik een schoolactie wel waarderen maar ze zijn zo aan het leuren. Een pizzadag, een hotdogdag, ijsjesdagen, filmavond, Halloweenontbijt, lege flessen, auto laten wassen, en ga zo maar door. Ze willen delen van de speeltuin vervangen en dat schijnt 25.000 dollar te kosten.

Gister ook nog wat grappigs: mijn zoon had zijn portemonnee naar buiten meegenomen en had hem op vier meter hoogte in een boom weten te gooien.Uiteindelijk heb ik die met een bal aan een touw er uit weten te gooien. Ik riep mijn man dat hij even op de jongste moest passen en hij wilde weten waarom. Ik zei dat ik dat later wel uitlegde want het zou teveel vragen oprakelen. Hij moest er later erg om lachen en herkende zichzelf er wel in. Never a dull day...
Haha geweldig Seymour, doet me denken aan een hilarisch boek dat de meiden van de bieb hadden geleend, het heet Stuck, zal het eens googlen.

Dit is 'm, echt ontzettend grappig. Jochie's vlieger zit vast in een boom en hij gooit dan dingen in de boom om het los te krijgen, alles blijft steken, objecten worden steeds groter, tot aan walvissen en de volledige brandweerkazerne aan toe. Echt volkomen belachelijk maar supergrappig.

Ik was vanmorgen op een begrafenis. De vader van onze receptioniste viel woensdag letterlijk dood neer, gevonden door de buurman. Haar moeder zat nog nietsvermoedend binnen. Heel verdrietig.

Nu nog een paar uurtjes werken en dan weekend! Man en kinderen zitten lekker thuis te niksen vandaag, ben jaloers!

Morgenavond gaan we naar Muse, VIP-tickets via mijn werk, kan niet wachten, één van mijn favorietste bands! Eigenlijk is het voor Mans verjaardag, maar ik vind het zelf misschien nog wel leuker...!

Mijn vriendin-die-eigenlijk-niet-van-kinderen-houdt past op. Normaal gesproken gaat haar huisgenote mee, maar die kon deze keer niet. Dus wel lief dat ze het toch doet. En het zal vast meevallen, de meisjes zijn echt heel makkelijk.
Ze hebben het boek hier wel in de buurt, dus ik overweeg het nog even snel te kopen voor zijn verjaardag... Dank je wel Red!

Jee, das ook wat... Wat snel gaat dat dan: woensdag overleden en zaterdag begraven. Erg verdrietig.

Muse lijkt me ook erg gaaf! Veel plezier!
Ik heb het boek gevonden en gekocht! Even een leuk plagerijtje...
Haha, leuk dat je het gekocht had, moest ie lachen?

En een leuke verjaardag gehad? Ik zag net dat Liubi's zoon ook alweer vier is. gaat hard hè, die van mij zijn alweer bijna 5 en 6.

Muse was supergaaf zaterdag. En mijn vriendin die kwam oppassen had het ook overleefd, sterker nog, ze vond het hartstikke leuk. Of zal dat met die héle fles wijn te maken hebben die ze leeg had tegen de tijd dat wij terug kwamen

Laat de vivaforumpolitie het maar niet lezen, een dronken oppas!

Over een paar maanden komt One Direction hier, ik zit te dubben of ik daar tickets voor zal bestellen via mijn werk tzt. Ik zal undercover moeten gaan - mijn reputatie! - , maar de meiden zijn helemaal verliefd, vooral op Harry natuurlijk *insert kots-smiley*, dus misschien dat ik ze dan naar hun allereerste concert meeneem.... zal er nog een nachtje over slapen.

En volgende maand beginnen de Christmas panto's hier ook weer, bestaat dat in Amerika ook eigenlijk? Er is er eentje van Cinderalla, in een prachtig mooi theater in de stad. Misschien ook wel leuk, zijn ze ook nog nooit geweest, naar het theater.
1D is hier in huis ook heel geliefd, maar het concert voor juli is hier al uitverkocht...

Ja, hij moest enorm lachen om het boek. Vorig jaar vond hij lezen stom en nu vindt hij het leuk, al gaat hij nog maar langzaam vooruit. Zijn juffen vinden zijn inzet echter heel goed, en vinden hem ook lief. Elke klas heeft hier wel wat probleemgevallen en ze gaan daar niet altijd goed mee om. Vandaag trakteerde een meisje voor haar verjaardag en toen besloot de juf een paar kinderen te straffen door ze geen traktatie te geven (eentje had zijn werk niet af en twee hadden per ongeluk geklapt bij de assembly na O'Canada zingen met veteranen erbij). Ook niet leuk voor de jarige. Zowiezo vindt die juf dat je niet iedereen hoeft te trakteren; je mag best 18 kinderen een cupcakje geven en drie niet omdat je die niet aardig vindt... Nog een paar van dat soort zaken waardoor ik het geroddel toch anders beluister. Maar even in de gaten houden. Een hardnekkig gerucht is namelijk dat ze kinderen die moeilijk leren en die met kritische ouders pest. Ik hoop dat dat niet waar is.
Hoi hoi. Leuke Topic!!

Wij wonen in England, met onze 3 kinderen.

Ik heb het erg druk en zal niet veel meeschrijven, maar ik zal de topic wel in de gatenhouten.
Waar een wil is, is een weg
Gezellig, kom erbij Verginia. Waar in Engeland woon je?

Jee Seymour, wat een harde tante, die juf! Ik hoop inderdaad dat dat gerucht niet waar is, je zou bang zijn om wat te zeggen op die manier.

Ik moet zeggen, ondanks dat deze school niet onze eerste keus was (katholieke meisjesschool met uniformen, hoe ver is dat van mijn eigen belevingswereld?!), we zijn zó onzettend blij met de school, de juffen en de principal.

Afgelopen september kwam de school van onze eerste keuze toch vrij (multi-denominational, geen uniforms), maar we hebben er niet eens over na hoeven denken, de huidige school is gewoon echt heel fijn.

Maar zo te horen is je zoon wel geliefd bij ze, gelukkig maar. En wat leuk dat ie zo vooruit gaat en dat ie zo lekker begint te lezen. Ik ben ook zo blij dat die twee van ons echte boekenwurmen beginnen te worden, de wereld is ineens zoveel groter geworden voor ze.
Ben een beetje , mijn moeder had me een zakje muizen en kikkers opgestuurd, zakje is al bijna leeg.

Vanavond Jillian Michaels maar eens vriendelijk verzoeken om me heel hard aan te pakken...
Seymour: ik hoop dat het een gerucht is, zo me toch wat zijn met zo'n juf..

Red: zoon gaat sind september ook naar een katholieke school, en wij zijn er ook zeer tevreden over. Dochter volgt hopelijk het volgend schooljaar.

Lezen doen ze allebei wel, maar dochter heeft last van een concentratieprobleem en dat is toch wel vervelend. Ik geef haar extra werk in huis zodat ze niet achter komt.

Verginia: altijd welkom..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven