de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:ainne schreef op 04 juni 2014 @ 21:19:

Ja joh Lila, je weet het wel! Afgelopen september is ze getrouwd en ze is heel goed in bakken (en de bakseltjes verkopen!)

Maar joh, wat eng, dat ongeluk, gelukkig dat jullie er met blauwe plekken mee wegkwamen. Baaalen van de auto, maar ja, het is maar blik moet je maar denken.

Oh de Channel Islands! Haha ik moest ook even denken Snjo, dacht eerst dat je het over zuid-amerika had of zo

Leuk, een vakantie in het voorutizicht! Wanneer ga je?

Heb inmiddels de banana muffins gemaakt, beetje van internet, beetje van Ainne, en ze zijn suuuupergoed gelukt. Caramella, mocht je nog een co-writer nodig hebben, geef maar een seintje hoor

Volgende week donderdag (en ehh, ben gewoon aan het integreren, alles op z´n hollands)

Jammer dat die muffins niet via het net verstuurd kunnen worden
Lila, wat een schrik! Gelukkig zijn jullie er zonder al teveel kleerscheuren uitgekomen.

Ik ben er wel een beetje uit geloof ik want de Channel Islands zegt me weinig. Snjo, ik ga wel weer eens kijken bij de WW. Sombrerito, leuk je hier te zien.

Nog een dagje werken en dan 5 dagen naar het lokale Folk Festival hier. Heb gisteravond mijn tent al afgeleverd bij vrienden die het ding vandaag opzetten. En wat koken en bakken betreft: morgenavond doen we een varken aan het spit boven het vuur. Heb er nu al trek in.
Beleza, wat leuk om van je te horen. Fijn da alles goed gaat!
Veel plezier Orbit
Ainne Nigella's bananenbrood is superlekker (ik laat de rumrozijnen gewoon weg, istie nog makkelijker en m.i. lekkerder want hou niet van rozijnen).

Ik wil heel graag eens naar Jersey en Guernsey, Snjo. Ik hoor graag van jou of het de moeite is! (Handig, net zoals de koning een voorproever heb, zo heb ik jou als voorvakantieganger!)

Ja nou, die twee koters… Geen keus he? Het is vooral logistiek een drama, in combi met mijn huidige (nou ja, voortdurende) niet-zo-fijne lichamelijke staat kom ik niet makkelijk de wijk, of zelfs maar de deur uit. En er is weinig tijd voor gezelligheid, zoveel werk is er te doen. Er is er altijd wel een die vies, moe, hongerig of zielig is. Effe lekker tutten zit er niet vaak bij... Dat vind ik wel jammer, als ik andere moeders zie prutten met hun kindjes dan wil ik nog wel eens diep zuchten... Hier is het toch vooral praktisch aanpakken.

Verder is het vooral heel leuk hoor. Hilarisch zelfs, ze doen elkaar steeds na en kijken alles af, echt te grappig. Ze zijn allebei kei in het 'dramatische gezichten trekken', en als de een iets weigert te eten dan doet de ander het ook, om tien seconden later zich te realiseren dat het eigenlijk heel lekker is en de mond weer open te doen. Hihihihi. Zo gaat het ook met spetteren in bad, haren trekken, tegen dingen schoppen, aaien (liehief) en boekjes lezen. Vervolgens krijgen ze dan ruzie omdat ze per se allebei hetzelfde boekje willen. En niet een van de twintig andere boeken die er liggen.

Deze week ben ik vier dagen alleen met de dame, en proef ik voor het eerst hoe het leven is met slechts 1 kind. Eitje. (Nee echt, wat heeeeerlijk rustig en relaxed en prima te doen. Ik zeg het 1x en dan niet meer want ook met 1 kind kan het een enorme uitdaging zijn, lijkt me, en daar wil ik niets aan afdoen, maar oh, wat vind ik deze week heerlijk.) Morgen vliegen we samen naar NL.
Oh leuk morgen naar NL! Veel plezier alvast! Naar familie van Vent? Is dat in Utrecht?

Haha ik geloof het helemaal hoor, dat het met één veel makkelijker is! Dat weet ik wel zeker. Wel leuk dat je er nu maar eentje hebt dan. Doen wij ook nu wel hoor, dat Man met de één op stap gaat en ik met de ander. Zelfs op deze leeftijd is dat nog heel prettig. Nou hadden wij natuurlijk "Irish twins" zoals ze dat hier noemen, omdat ze zo dicht op elkaar zaten. Het voordeel is dat ze inderdaad elkaar nadoen en van elkaar leren. Met een beetje geluk heb je ze heel snel zindelijk bijvoorbeeld.

Jaaa, die banana loaf van Nigella heb ik ook wel eens gemaakt (en inderdaad zonder de rozijnen), aanrader ja!

Kun jij me trouwens wat sla-voor-in-de-lunchtrommel advies geven?

Oudste is nogal een eenzijdige eter. Eet het liefst al-leen maar groenten, fruit en rauwkost. Eet nauwelijks koolhydraten (als in brood/rijst/aardappelen) en nauwelijks eiwitten (eigenlijk alleen kaas). Ze eet dus rustig de hele dag niets op school. Nu had ik vandeweek een trommel VOL met wortel, paprika, tomaat en selderij gegeven en dat ging schoon op.... Dus ik geef haar dat maar mee dan. Maar ja, wel supereenzijdig dus. Heb wat salade-aardappeltjes gekocht en een blikje gemengde bonen (bruine/chickpeas en dat soort bonen - die kun je toch zo koud erop gooien?), maar ja, wat verder? Iemand ideeën?

Orbit, veel plezier ! (en wat handig dat de tent voor je opgezet wordt )
Ainne, heb jij een kind wat alleen maar groenten en fruit eet?? Wow!

Maar wel eenzijdig dus. Vindt ze gekookte eitjes niet lekker? Ze eet toch Calamari? Dat is koud ook lekker.

In Spanje is het zelfs heel populair om een broodje calamares te eten.

Caramella, het zijn tropenjaren hoor! Ik had er ééntje, en veel hulp, maar denk er niet met plezier aan terug.

Pubers zijn ook vreselijk trouwens... zucht. Ik had gewoon geen moeder moeten worden.

Orbit, een tent..... nee dank U. Zijn er wel normale WC`s?

Lila/Choc, ik kan niet aan je naam wennen.

Snjo, lijkt me echt een superleuke bestemming! Het weer schijnt daar echt heel goed te zijn, toch?

En belastingvrij..

Ik ga zo de heks van school halen. Nog een paar weekjes en de zomervakantie begint weer.

Ieder jaar weer een hele uitdaging.
Wel heel gezond Ainne al die groente en fruit, maar idd wel wat eenzijdig. Helaas helemaal geen lunch-trommel-ervaring. De meiden eten hier op school.....

Hamblokjes erdoor, van die tarwekorrels (Caramella weet je wat ik bedoel en hoe het heet?), gerookte zalm, eitje idd gekookt of omelet, tonijn, fetakaas..... geen idee of dochterlief dat lust maar ik gooi ook maar wat in de groep

Fijn dat je dochterlief een weekje voor jezelf hebt, is zoonlief met z'n papa op stap? Ik kan me heel goed voorstellen dat het dubbel zo zwaar is om 2 peuters te verzorgen.

Oeps manlief smst moet hem ophalen..... erg onhandig één auto nog ff volhouden.......
Ei en vlees eet ze ook niet, vis wel. Zalm en tonijn is inderdaad een goed idee, calamari vind ik wel errug decadent voor in de lunchtrommel hoor!

Jongste is juist omgekeerd, eet hooguit een appel, verder eet ze het liefst chips, brood en aardappel. Droog...

Zit hier lekker in het zonnetje buiten, meiden hebben nu camogietraining. Normaal haat ik dat hangen maar het is heeerlijk weer momenteel, dan is het niet zo erg. Jammer dat er geen kantine is, wijntje zou lekker zijn!

Hier nog drie weken tot de zomervakantie Chicha, bij jullie ook?
Lila: Bingo! Dat ben ik Ik las het van jullie ongeluk, wat schrikken zeg! Gelukkig is het met jullie goed afgelopen, maar het relativeert wel weer even lijkt me...

Caramella: leuk dat jullie naar NL gaan. Voor hoe lang? Je mag wat mij betreft best opmerkingen maken over één kind... Heerlijk toch voor even! Het is altijd maar wat je gewend bent. Net als mensen die zeggen dat ze zo ver van elkaar wonen als in Amsterdam-Rotterdam bijv. Dan bijt ik maar even op mijn tong...

Ainne: Geweldig dat die van jou zo graag groente eet. Misschien tonijn? Of wraps? Lekkere rijst met gebakken ei? Pindakaas met banaan? uhhh, lastig!

Chicha: ik kijk nu de Spaanse Masterchef, dat wordt hier altijd op woensdag uitgezonden op het Spaanse kanaal. Kijk jij dat ook? Afleveringen zijn wel een beetje lang, maar wat is die jury streng zeg

Orbit: veel plezier op je festival dit weekend, klinkt gezellig!

Wij gaan eind deze maand voor een paar weekjes naar Nederland, joepie! Het is al weer twee jaar geleden dat we zijn geweest, hebben er veel zin in. Nog even en ik mag mijn koffers gaan pakken.

Ga het kruidkoek recept voor jullie opzoeken!
Fijn pinksterweekend allemaal

Gaan jullie nog wat leuks doen? hier voorspellen ze heerlijk weer verder geen plannen. Dochterlief moet stagelopen en manlief klussen. Dus lekker thuis luieren
Jeuh, voorvakantieganger .... zijn er nog andere bestemmingen die jullie uitgetest willen hebben

Vanochtend op de molen geweest, met dat kleine beetje wind ís ie wel een paar keer rondgedraaid maar daar hield het dan wel weer mee op. Nu lekker thuis, twee wassen gewassen. Buiten rommelt het een beetje en zit ik eigenlijk te wachten tot de bui losbarst.

Morgen een doe-verjaardag geen idee wát we gaan doen en maandag lekker thuis.
Lekker luieren Lila, ben er ook erg goed in

Snjo, wat doe je bij de molen?

Sombreroto, volgens mij zijn wij nieuwelingen voor elkaar, of er is iets erreg fout met mijn brein. Ben van plan te gaan minderen met alcohol, misschien dat dat helpt. Af en toe lijkt het of ik steeds vager wordt met herinneringen.

Ainne, ik wilde je net mailen dat je dochter, heul trendy, volgens het Voedsel Zandloper dieet eet en dat ze daarmee alle mogelijke ouderdoms verschijnselen kan voorkomen maar nu lees ik net dat ook dat al niet meer klopt. De feiten uit het boek zijn alweer onderzocht door andere wetenschappers dan de schrijver en inmiddels gepubliceerd. Lekker Hollands allemaal, in Australie boeit niemand zoiets, als men te dik wordt nemen ze een maag verkleining en suiker is goed voor energie. Brood is slecht daar word je dik van, dat weet iedereen hier.

Chica het festival is voorbij, de tent was wel te doen want ik neem gewoon mijn dekbedden en hoofdkussens mee van huis, geen slaapzak ofzo. WC en douche is wel een gedoe, die plannen ze op campings altijd lekker in een ruimte waar dan een rij staat te wachten 'smorgens vroeg.

Caramella, heerlijk dat je straks maar een kleintje mee neemt op reis, twee lijkt me ook een heel gedoe, ze zijn allebei zo afhankelijk van je.. Soms verbaas ik me wel over het westerse leefmodel waarbij we alles zelf moeten regelen: huishouden, kinderen, geld verdienen, sociaal leven.. Indiers hebben bv een extended familie en Papua's hebben groeps huizen. Waarschijnlijk door dat festival waar ik net vandaan kom, dat ik ineens zulke ideeën heb, alles krioelde daar heerlijk door elkaar in ons kamp, ik heb niet een ontevreden geluid gehoord. En ook wel weer heel lekker om nu weer helemaal alleen met de laptop in mijn eigen huis alleen in bed te liggen.

Vermaak je je in NL Caramella? of ben je al weer thuis?

Orbit klinkt heerlijk dat festival. Behalve dan het sanitair

Hoe was de doe-verjaardag Snjo? wat hebben jullie gedaan?

Al druk bezig met de voorbereidingen met de trip naar Nl Sombrerioto. Was voor een bruiloft toch?

Wat was het hier warm de afgelopen 2 dagen. Gister moest ik werken, maar we 'mochten' niet naar buiten ivm code oranje. Helemaal terecht want zelfs de wind was te warm. Dus maar spelletjes gedaan. Ook gezellig.

Vandaag gelukkig iets minder broeierig

Is het in Ierland ook warm Ainne?
Mwah gaat wel, Lila, beetje broeierig, maar zeker niet zo warm als in de rest van Europa. Schijnt zelfs een weather warning te zijn voor vandaag, met heel veel regen en overstromingen verwacht, maar vooralsnog is het stilte voor de storm (heh heh).

Jemig, jullie zouden mijn kantoor eens moeten zien momenteel, het lijkt wel een voetbalkleedkamer! Een lege dan, geen lekkere vent te bekennen verder.

Volgende week vrijdag gaan 20 collega's naar Polen om daar voetbal te spelen tegen 15 andere landen van hetzelfde bedrijf. En guess wie dat heeft "mogen" organiseren...

Wat een werk! 20 vluchten die ik straks 1 voor 1 in moet checken, hotelboeking, bus transfers, trainingen regelen en nu dus mijn kantoor vol met voetbaljerseys, sokken en dat soort zooi. Nou ja, zolang ze niet winnen vind ik het best (want anders moeten wij het volgend jaar hosten en daar heb ik dus écht geen zin in hè! )

Haha, ja gezond hè, mijn oudste, maar wel een gedoe hoor. Een boterhammetje smeren is toch echt een stuk sneller klaar.

Orbit, je weet wel wie Sombrerito is, het is niet "Alejandra" maar die ándere Boliviaanse...
Orbit: ik ben in opleiding tot molenaar

Lila: we zijn naar paleis Soestdijk geweest. Leuk uitstapje.

Ainne: vandaag een rustige(re) dag nu de voetballers vertrokken zijn??
Nee ze zijn nog niet weg Snjo, volgende week vrijdag pas... Maar vrijwel alles is nu klaar, nog een paar kleine dingetjes, zoals keeperhandschoenen kopen enzo, maar de ergste druk is eraf.

Grappig dat je naar Soestdijk geweest bent, daar kom ik vandaan. Vroeger gingen we daar naar Juliana zwaaien op koninginnedag..

Zat net even op de hema-website te kijken, leuke jurkjes hebben die momenteel. Ik heb echt dring-end zomerkleding nodig. Gisteren een zomerjurkje bij Tesco (!) gekocht maar ik heb nog zoveel meer nodig maar heb al mijn geld al uitgegeven aan de kinderzomerkleding, die meiden blijven maar groeien, zo irritant is dat van kinderen
Zooo lekker vakantie!! Jippie. Vriend en ik vliegen maandag naar de zon. Hopelijk gaat het goed want het loopt de laatste tijd wat stroef.

Heb wel bijgelezen maar forum mobiel dus is altijd lastig. Sorry!

@ainne en filodeeg ofzo? Eet ze dat wel. Kun je groenten envelopejes maken. Lekker koud en warm

Ik word nu al krankjorum van die voetbalgekte. Echt niet normaal hoe debiel mensen kunnen doen met dat voetbal.
Komt vast goed Disco. Ff samen er op uit! Dat klaart vast de lucht.

Ik vind het altijd wel leuk die voetbal gekte.

Zo herkenbaar Ainne. Heb gister toevallig 2 shirts gekocht en vandaag een 'strand'jurk (bij c&a die zit hier sinds kort idd buurt. Dus eindelijk een echt lange jurk gevonden ). En man ook goed geslaagd. Ach de nieuwe auto had al genoeg gekost kon dit ook nog wel
Hahaha gelijk heb je, Lila!

Nog twee weken en dan is het weer payday en dan ga ik echt even shoppen voor mezelf. Alleen. En als het goed is ben ik in augustus ook weer een paar dagen in NL, dus kan dan ook even rondkijken

Ik wist niet eens dat NL speelde. Man zat wel te kijken en te juichen, maar ik dacht dat het Engeland was (witte jerseys), pas toen ik achteraf een sms van een collega kreeg viel t kwartje. Heb dus echt helemaal niets met voetbal en de gekte is hier maar minimaal, maar ik geloof ook niet dat Ierland meespeelt.

Disco, fijne vakantie! Hopelijk is dit net de oppepper die jullie nodig hebben. Lekker even ontspannen samen zijn en wie weet wat meer duidelijkheid scheppen wb jullie toekomstplannen. Hoop dat je buik ook lekker rustig blijft voor je.

Right, ik ga maar eens douchen, we moeten zo naar de zwemles...

Fijn weekend wereldwijven!
Het weekend al weer bijna voorbij Morgen van 7-17 werken. Pfffff lange dag. Momenteel wat een vervelende sfeer. Nieuwe directrice die per september veranderingen in wil voeren. Is hard nodig maar veel oud gedienden geven hun verworven luizenbaantje natuurlijk niet graag op. Zo vermoeiend....

Nog 3 weekjes en dan vakantie!!!
Orbit, volgens mij kennen we elkaar wel, maar ik weet ook zo even niet meer waar jij zit...?

Lila: oooh, het weekend gaat altijd te snel voorbij. Zelfs al doen we niks zoals afgelopen weekend. Beetje opruimen, voetbal kijken (ja, daar ontkom ik niet aan, maar we hebben gelukkig meer dan 1 tv), boekje lezen en wat koken en twee dagen zijn zo weer om. Zijn de veranderingen die de directrice wil doorvoeren terecht Lila? Vindt je het wat?

Ainne: haha we leven hier ook van payday naar payday, ik zie dat we niet de enige zijn je hebt groot gelijk om lekker wat voor jezelf te kopen, ik kan me voorstellen dat dat er met een gezin gauw bij in schiet. Wij moeten onszelf echt dwingen af en toe nieuwe kleren of schoenen te kopen, anders komt het er gewoon niet van.

Discovery: fijne vakantie! Lekker naar de zon, dat kan toch niet fout gaan

Hier nog kleine twee weekjes tot de vakantie en ik heb er zoooo veel zin in! Bitterballen bunkeren en hopelijk wat daagjes aan het strand/ meer, lekker stedentripjes doen en vrienden zien. Kom maar op!

We hebben dit weekend de meubels van onze woonkamer omgegooid en het is helemaal leuk. De computer staat nu naast een raam en ik vind het zó fijn, ik zit meteen een stuk lekkerder. Nooit gedacht dat het zo´n verschil zou maken.

Het recept van de kruidencake hadden jullie nog van me tegoed dus hier komt ´ie. Ik heb het ook ooit hier van het forum geplukt.

Let op: het is voor twee niet al te grote cakes, dus voor ééntje door twee delen.

Nodig:

500 gram bloem met bakpoeder of zelfrijzend bakmeel

200 gram suiker

noten en rozijnen

speculaaskruiden

halve liter melk

Bakvorm(en) invetten. Alle droge ingredienten mixen. Melk opwarmen en erdoor mengen. In de vorm doen, ongeveer een half uurtje in een voorverwarmde oven (niet ál te warm) en KLAAR!

Ik zei het: supersimpel, kan niet misgaan
Dat ga ik zeker weten binnenkort uitproberen Sombrerito, lijkt me ook lekker voor in de lunchtrommels voor de meiden.

Enne, Orbit is gewoon onze vaste Aussie, die met twee grote tieners thuis.

Ooooh zo warm hier vandaag en ik zit nog op kantoor, boooeeee!
Somrerito de veranderingen zijn zeker nodig. We lopen hopeloos 8er.Het belang van privé staat boven dat van de bewoners en dat gaat natuurlijk niet. De manier waarop is wel wat bot. Maar denk dat ze weinig keus had.... Afwachten maar....

Inmiddels ben je vast weer thuis Ainne. Lekker met een fris wijntje afkoelen

Hier vandaag niet al te warm. Maar toch lekker genoeg voor de bbq op t werk. Heb ik liever dan het bloedhete weer van vorige week
Sombrerito, ik zit in QLD, Australie, zit je ook bij de WW? Ik weet het nog steeds niet erg he..

Ainne, de oudste tiener is inmiddels 20, haha en de jongste woont alweer anderhalf jaar in NL waar ze een bachelor opleiding doet. Achteraf worden ze snel groot. (De fase zwemlessen herinner ik me van een ver verleden) Deze zomer doen we een familie reunie en gaan we allemaal naar NL.

Lila, rottig als het niet gezellig is op het werk. Proberen om buiten de spanninkjes te blijven.

Ik doe vandaag het Strepsil dieet, hoest mijn longen uit mijn lijf en ben lekker thuis gebleven. Ik heb van de week 'Game of Thrones' ontdekt en lig lekker met de laptop in bed van al het geweld te genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven