De zon opzoeken, maar waarheen?

11-03-2020 08:27 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha beste forummers,

Komende week zou ik voor werk een week in het buitenland zijn. Helaas zijn veel van mijn afspraken daar afgezegd en gaat de reis niet door. Nu heb ik een heftig periode achter de rug en wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om even naar de zon te gaan en op te laden. Ik heb namelijk geen enkele afspraak op mijn werk hier komende week, dus het komt goed uit. Ik ben door omstandigheden al 2 jaar niet meer op vakantie geweest, dus ben er nu aan toe. Ik zoek een plek waar ik makkelijk andere mensen kan ontmoeten voor sightseeing, uit eten en eventueel stappen. En dus graag ook met een beetje een acceptabele temperatuur (minimaal 17-20 graden). Ik vind het echter lastig om een goede plek te bedenken; Italië valt ivm het negatieve reisadvies/corona al af.

Wat zouden jullie mij aanraden? Ik ben overigens 27 jaar oud.
Rosalind schreef:
11-03-2020 10:22
Ik vooral ook eens bedenken waarom de zakelijke afspraken afgezegd zijn :lightbulb:
.
Daar zit vast een hoop politiek en ‘kijk ons eens goed doen’ achter. In elk geval bij ons en ik heb ook afspraken afgezegd op verzoek van hogerhand. Terwijl de andere kant van de afspraken veel dichterbij covid-19 zit.
puntillita schreef:
11-03-2020 12:52
.
Daar zit vast een hoop politiek en ‘kijk ons eens goed doen’ achter. In elk geval bij ons en ik heb ook afspraken afgezegd op verzoek van hogerhand. Terwijl de andere kant van de afspraken veel dichterbij covid-19 zit.
Hoe dan ook, er wordt geadviseerd niet onnodig te reizen om verspreiding van het virus te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen is er bijna geen plek waar geen corona besmettingen zijn en vakantie plannen c.q. gaan in deze tijd vind ik eigenlijk ongepast.
Alle reacties Link kopieren
Griekenland! Ik kom net terug en het was heerlijk! Op de toeristische plekken is het nu lekker rustig, maar het weer is er alsnog redelijk goed. Wij hebben in ieder geval vooral weer gehad van rond de 20 graden en zon.
Lees deze even voor je een reis boekt:
https://www.ad.nl/buitenland/inge-en-pe ... ~adf16e3d/
Alle reacties Link kopieren
Karbonksel schreef:
11-03-2020 13:24
Griekenland! Ik kom net terug en het was heerlijk! Op de toeristische plekken is het nu lekker rustig, maar het weer is er alsnog redelijk goed. Wij hebben in ieder geval vooral weer gehad van rond de 20 graden en zon.
Dat is wel een lekkere temperatuur voor de tijd van het jaar. Is toch niet altijd zo?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-03-2020 13:34
Lees deze even voor je een reis boekt:
https://www.ad.nl/buitenland/inge-en-pe ... ~adf16e3d/
Holymoly. Klaar ben je.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
11-03-2020 10:22
Ik vooral ook eens bedenken waarom de zakelijke afspraken afgezegd zijn :lightbulb:
Nou dat dus.
Ik wil volgende week weg maar ga gewoon maar naar Texel of Zeeland. Met de auto...
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
11-03-2020 10:13
Hoe vervelend ook: ik zou even niets boeken op dit moment. Als je de (m.i. niet verwaarloosbare) pech hebt dat je ergens in quarantaine komt, omdat er iemand met Corona is, dan draai je zelf voor alle kosten van extra verblijf, nieuwe terugvlucht e.d. op. Ik vind het risico momenteel te groot en moet er niet aan denken om 2 weken op een hotelkamertje te zitten.
Als er geen negatief reisadvies is voor het land waar je heen gaat springt je reisverzekering hier gewoon in, zij dekken dan de extra verblijfskosten. Aldus Interpolis toen ik bij hen informeerde hoe dit werkte. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat je 2 weken quarantaine en problemen met terug naar NL komen moet willen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
11-03-2020 19:48
Als er geen negatief reisadvies is voor het land waar je heen gaat springt je reisverzekering hier gewoon in, zij dekken dan de extra verblijfskosten. Aldus Interpolis toen ik bij hen informeerde hoe dit werkte. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat je 2 weken quarantaine en problemen met terug naar NL komen moet willen natuurlijk.
Absoluut niet alle reisverzekeringen dus. Als je niet ziek bent, dekken veel verzekeringen de quarantaine NIET. Het kan wel dat het hotel of het land zelf dit betaalt, maar dat moet je dan nog maar afwachten.
Life is short. Eat dessert first.
Ik kan niet geloven dat iemand zo dom is om nu naar het buitenland te gaan. Maar ja er reageren ook mensen met aanbevelingen.
Vastzitten op een Grieks eiland zonder geld (pinautomaten worden daar heel makkelijk geblokkeerd) geen huis, geen adres waar je naar toe kan. Mag je naar zo'n kamp toe. Ja joh, héérlijk zo'n vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Waarom volgen mensen alleen iets op als er specifiek instructies gegeven worden? Je kan toch zelf ook verantwoordelijkheid nemen door nu geen vakantie te gaan boeken ook als is er geen negatief reisadvies? Je ziet toch hoe snel dit virus zich verspreidt en wat voor risico dat met zich mee kan brengen voor bijv ouderen? Denk aan je medemens zou ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties. Ik neem de adviezen ter harte. Ik ging er in principe vanuit dat er voor een bestemming met een positief reisadvies geen belemmeringen zouden moeten zijn. Heb toch even twee keer nagedacht en blijf vooralsnog lekker in Nederland.

Blijft nog wel, dat ik graag een fijne week echt even een vakantiegevoel wil hebben en tot rust komen. Een weekje netflixen op de bank gaat mij niet helpen, ik denk te veel na als ik alleen thuis ben.. en van een week alleen in een hutje op de hei word ik ook erg eenzaam en ellendig vrees ik. Tips zijn dus hoe dan ook welkom ;)
Alle reacties Link kopieren
Een klein hotelletje en uitwaaien aan zee?
Alles wat toeristisch is, is druk, met kans op verspreiden van besmetting.
Pieterpad lopen, logeren in b&b is laagste risico denk ik.
Terras beter dan binnen zitten. Zelf rijden beter dan ov.


Zon op zolder aanzetten.
Oude foto's inplakken.
Uitzitten.
Misschien een yoga weekje in Nederland. Ik zou niet voor m'n lol gaan reizen nu.
Ik denk dat je toch gewoon het beste thuis kunt blijven. Je had sowieso al niet echt vakantie. Dus waarom je er nu ineens heel erg aan toe zou zijn....dat is ook alleen maar psychisch.
Al een paar keer gezegd. Ergens aan zee. Lekkere dikke jas mee, wind door je haar, achter het glas op een terras met een glaasje met of zonder. Genieten van de zon of kijken naar de golven. 's Avonds lekker eten, wijntje erbij, beetje kletsen aan de bar. Kortom een leeg hoofd krijgen en opladen. Ik zou het doen!!
Veel plezier.
ik zou sowieso nu niet in een vliegtuig stappen. Er zal maar één hoester aan boord zijn.... weg kun je niet.

Nee hoor, lekker in NL blijven, de Wadden of Drenthe, wandelen, uitwaaien! Doen! Dan maar géén zon.
Volgens mij is het enige waar je nog veilig op vakantie kunt nu Singapore (als je in het vliegtuig tenminste al niet ziek wordt)
https://www.facebook.com/VisitSingapore ... 828455429/
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch maar thuisblijven.
Waren we zes dagen geleden echt zo naïef? :)
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
17-03-2020 00:57
Waren we zes dagen geleden echt zo naïef? :)
Toegegeven, dat was ik inderdaad wel een beetje. Had echter mijn ideeën na het openen van het topic wel snel bijgesteld hoor. Nu ben ik dus wel flink aan het lezen/schrijven/netflixen thuis ;)
kadanz schreef:
17-03-2020 00:57
Waren we zes dagen geleden echt zo naïef? :)
.
Ach naïef, ik denk het niet. Sindsdien is er gewoon veel informatie en advies bijgekomen en hebben mensen hun mening bijgesteld. Ik ben uiteindelijk ook blij dat mijn reis van deze week niet doorging en moet er niet aan denken nu zoals een kennis nog maar te moeten zien hoe ze terugkomt naar Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Nu is het hopen op wat zon in ons eigen land. Kun je lekker met instagram op je balkon/ tuin.
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven