Dochter mag niet mee op vakantie.

19-07-2019 22:16 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond viva dames,

Mijn man heeft een dochter en is 14 jaar. Ik heb haar opgevoed vanaf baby zijnde, haar moeder is vlak na de geboorte door een ongeluk om het leven gekomen.

Samen hebben wij drie kinderen twee meiden en een jongen. Laat ik erbij zeggen dat dochter van mijn man echt als mijn kind zie, en net zoveel van haar hou als van onze gezamenlijke kinderen.

Het geval is nu dat onze gezamenlijke dochter (12 jaar) tegen oudste dochter heeft gezegd in een ruzie tegen dochter van 14 heeft gezegd dat haar mamma (ik dus) niet haar echte mamma ben, en dat ze maar weg moet gaan.

Ik ben heel boos op mijn dochter hierom, maar vooral heel verdrietig. Ik vind het echt zo erg voor mijn oudste dochter vooral omdat zij al veel heeft meegemaakt waaronder de dood van haar moeder.

Nu heeft mijn man tegen dochter van 12 gezegd dat ze niet mee mag naar Marokko.( Afkomst man) door dit voorval. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden, maar ik zit vooral met het verdriet van oudste dochter zij is mijn alles net als onze gezamenlijke kinderen.

Mijn man is echt serieus dat hij onze dochter van 12 niet mee wil hebben door haar uitlatingen.
Nu hebben man en ik ruzie en ik weet even niet wat te doen.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
19-07-2019 23:00
Natuurlijk is het rot dat je 12-jarige dat tegen haar zus gezegd heeft, maar ik vind het heel erg sneu dat zij denkt dat haar vader minder van haar houdt. En dit wordt nu bevestigd.

Praat met je man.
Ik praat ook met hem, maar ik merk dat het hem ook raakt wat 12 jarige gezegt heeft. Hij heeft natuurlijk zijn vrouw op gruwelijke wijze verloren en stond er alleen voor met zijn toen pas geborenen dochtertje
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Dat oudste zus erg gekwetst is door de opmerking van de jongste is begrijpelijk.

Maar eigenlijk snap ik niet waarom vader nou zo geraakt reageert.

Heeft hij de dood van zijn eerste vrouw nog niet verwerkt?

Hoe is de band tussen jou en je man to?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus en ik vochten elkaar de tent uit rond die leeftijd en meestal hadden we beiden wel een aandeel daarin. Wat 12 jarige heeft gezegd, kan natuurlijk niet, maar 14 jarige heeft waarschijnlijk ook wel een duit in het zakje gedaan. Pubers zijn daarnaast soms gewoon monsters en hebben geen benul wat voor impact dingen die ze doen soms hebben.

Maar, het probleem ligt natuurlijk bij jouw man, die dit wel heel erg hoog opneemt. Straf, ok (maar dan ook beiden voor hun aandeel), maar je wil er ook als het goed is iets mee bereiken. 12 jarige niet op vakantie laten gaan, lijkt mij nu niet direct iets positiefs opleveren.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
19-07-2019 23:07
Qua advies mbt 12-jarige wel/niet meenemen zou ik hetzelfde schrijven als Gatinmijnsok.

Ik vind de rol van man in het geheel een stuk lastiger eerlijk gezegd. Die meiden zitten dicht opeen qua leeftijd, vol in een concurrentiestrijd. En een 12-jarige die zich tot op het bot beledigd/gekwetst/achtergesteld voelt zal aangrijpen wat voor handen ligt om te kwetsen. Helaas ligt er nogal iets voor handen om mee te kwetsen maar een 12-jarige heeft nog geen vol besef van de draagwijdte. Ja, ze zal op Disneyniveau kunnen uitleggen dat het Heel Erg is wat ze heeft gezegd. Maar ze kan het niet echt voelen/begrijpen. Om haar dan te straffen alsof ze dat wel kan...

Jouw man zal moeten beseffen dat het nog een kind is. En ze mag best zien en horen hoeveel impact het heeft op haar oudere zus en haar vader. Maar haar vader zal wel de volwassene moeten zijn in het verhaal en haar ook de kans geven om zich te beteren. En ook de kans geven om het bij te leggen met haar zus, wat lastig gaat als ze nu een A en B behandeling gaan krijgen.
Mooie post! Dank je. Hier ga ik het toch met mijn man over hebben.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Zal ook wel een soort trots van je man bij komen kijken. Jij kent hem het beste, of hij gaat bijdraaien. Ik zou het even laten rusten nu.

Hoop dat het allemaal snel goed komt :rose:
Als dochter van 12 niet mee mag dan dochter van 14 ook niet. Zo’n opmerking komt niet uit de lucht vallen maar heeft een aanleiding gehad. En dan horen ze beide net zo zwaar gestraft te worden als je man inderdaad geen onderscheid maakt zoals hij zegt.
anoniem_371298 wijzigde dit bericht op 19-07-2019 23:28
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
19-07-2019 23:23
Mooie post! Dank je. Hier ga ik het toch met mijn man over hebben.
Heb je dat nog niet gedaan/gezegd dan? Ik hoop dat hij voor rede vatbaar is. Zo niet, probeer dan hulp in te roepen van een Marokkaanse persoon waar hij respect voor heeft. Mijn ervaring is dat hij daar toch eerder iets van zal aannemen, ook al ben jij zijn vrouw. Triest maar waar.
.
Alle reacties Link kopieren
Lastig, want als 14 jarige nu alleen mee gaat, is dat nog meer koren op de molen voor de 12 jarige.
Als 12 jarige thuis blijft is het ook nog een sneu dat ze de familie niet kan zien en zit ze met jou en (in haar ogen) irritante baby opgescheept, waardoor leuk 1 op 1 contact ook lastig wordt. Je gaat bijvoorbeeld niet zo makkelijk een dag quality time doen met alleen 12 jarige.
Bovendien haal je de dochters uit elkaar, wat me ook niet bevorderlijk lijkt voor hun relatie. Met pubers kan het soms behoorlijk knallen. Ze zijn onredelijk en egoïstisch en weten precies de ander te raken waar het pijn doet. Dat is niet leuk en heel onredelijk, maar het hoort er imo gewoon bij.

Ik vind dat je met je man moet praten en dat hij ze allebei mee moet nemen. Vervolgens misschien nog even een gesprek met zijn vieren.
Als je man nu beiden mee neemt, denk je dat hij dit in zijn eentje een beetje kan managen? Dat als de 12 jarige misschien nog eens enorm lomp uit de hoek komt dat hij daar mee om kan gaan? Of als de 14 jarige de halve vakantie gaat lopen dramaqueenen (hiermee wil ik niet bagatelliseren wat er tegen haar gezegd is) en haar jongere zusje negeert? Kan hij dan met de dames in gesprek gaan? Kan hij dan inzien dat het kinderen/pubers zijn?
Alle reacties Link kopieren
Alex2019 schreef:
19-07-2019 23:21
Mijn zus en ik vochten elkaar de tent uit rond die leeftijd en meestal hadden we beiden wel een aandeel daarin. Wat 12 jarige heeft gezegd, kan natuurlijk niet, maar 14 jarige heeft waarschijnlijk ook wel een duit in het zakje gedaan. Pubers zijn daarnaast soms gewoon monsters en hebben geen benul wat voor impact dingen die ze doen soms hebben.

Maar, het probleem ligt natuurlijk bij jouw man, die dit wel heel erg hoog opneemt. Straf, ok (maar dan ook beiden voor hun aandeel), maar je wil er ook als het goed is iets mee bereiken. 12 jarige niet op vakantie laten gaan, lijkt mij nu niet direct iets positiefs opleveren.
Klopt helemaal!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Maak je man duidelijk dat de verhouding tussen de oudste en de 12-jarige erbij gebaat is dat hij ze nu met de reis gelijk behandelt. Dus dat de 14-jarige ook nadeel zal ondervinden door de (in zijn ogen terechte) straf voor de 12-jarige.
Als oudste van 14 zou ik overigens zeggen "zus gaat alsnog mee? dan blijf ik wel vrijwillig thuis".

No way dat ik een "gezellige vakantie" heb met iemand die me haat en zulke smerige dingen in mijn gezicht smijt.


Ze persé allebei op vakantie willen kan dus ook nog aan de andere kant negatief uitdraaien.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-07-2019 23:20
Dat oudste zus erg gekwetst is door de opmerking van de jongste is begrijpelijk.

Maar eigenlijk snap ik niet waarom vader nou zo geraakt reageert.

Heeft hij de dood van zijn eerste vrouw nog niet verwerkt?

Hoe is de band tussen jou en je man to?
Hij heeft het wel verwekt, maar hij heeft gewoon heel veel pijn nog steeds vooral voor zijn dochter.

Band tussen mij en mijn man is verder helemaal prima. We kunnen overal over praten, maar nu is hij zo boos dat ik het ook even niet meer weet.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
19-07-2019 23:25
Zal ook wel een soort trots van je man bij komen kijken. Jij kent hem het beste, of hij gaat bijdraaien. Ik zou het even laten rusten nu.

Hoop dat het allemaal snel goed komt :rose:
Dankjewel! Ik hoop het ook.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
19-07-2019 23:30
Maak je man duidelijk dat de verhouding tussen de oudste en de 12-jarige erbij gebaat is dat hij ze nu met de reis gelijk behandelt. Dus dat de 14-jarige ook nadeel zal ondervinden door de (in zijn ogen terechte) straf voor de 12-jarige.
Precies.

En ik weet niet hoe oud het derde meisje is maar voor haar is het natuurlijk ook nogal zuur. Zo’n rel in de vakantie tussen pa, haar twee oudste zussen en dan ma met de baby bezig. En dan nog gezellig met pa en oudste zus op vakantie zonder zus twee... Nog los van de band tussen zus 1 en 2, hier wordt het hele gezin mee gestraft.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-07-2019 23:28
Heb je dat nog niet gedaan/gezegd dan? Ik hoop dat hij voor rede vatbaar is. Zo niet, probeer dan hulp in te roepen van een Marokkaanse persoon waar hij respect voor heeft. Mijn ervaring is dat hij daar toch eerder iets van zal aannemen, ook al ben jij zijn vrouw. Triest maar waar.
Klopt. Ik denk eraan om zijn zus hierover te informeren meestal luistert hij wel. Of zijn moeder want ik weet zeker dat zijn moeder dit niet accepteert.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Marnamai schreef:
19-07-2019 23:34
Als oudste van 14 zou ik overigens zeggen "zus gaat alsnog mee? dan blijf ik wel vrijwillig thuis".

No way dat ik een "gezellige vakantie" heb met iemand die me haat en zulke smerige dingen in mijn gezicht smijt.


Ze persé allebei op vakantie willen kan dus ook nog aan de andere kant negatief uitdraaien.
Maar denk je nou echt dat het gezin rustig zat te eten en dochter van 12 dat vanuit het niets zei tegen haar zus? Wat heeft dochter van 14 gedaan waardoor de 12 jarige zo boos is geworden om haar hiermee te willen raken? Of maakt dat niet uit, heeft zij een rotopmerkingen vrijkaart?

Als 14 jarige dat zou zeggen zou zij thuis mogen blijven trouwens. Het is niet aan haar om te beslissen en ze laat vader op zo’n manier kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
19-07-2019 23:38
Klopt. Ik denk eraan om zijn zus hierover te informeren meestal luistert hij wel. Of zijn moeder want ik weet zeker dat zijn moeder dit niet accepteert.
Moeder/oma, geen twijfel. Ze zit wellicht al ik weet niet hoelang te wachten om haar kleinkinderen weer te zien.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Als het nog even duurt voordat de vakantie aan de orde is, zou ik het maar even laten rusten. Lijkt mij trouwens ook belangrijk hoe de verhouding tussen 14 en 12 jarige nu is, zou me niet verbazen als zij er een stuk minder aan tillen uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
gemini2011 schreef:
19-07-2019 23:28
Lastig, want als 14 jarige nu alleen mee gaat, is dat nog meer koren op de molen voor de 12 jarige.
Als 12 jarige thuis blijft is het ook nog een sneu dat ze de familie niet kan zien en zit ze met jou en (in haar ogen) irritante baby opgescheept, waardoor leuk 1 op 1 contact ook lastig wordt. Je gaat bijvoorbeeld niet zo makkelijk een dag quality time doen met alleen 12 jarige.
Bovendien haal je de dochters uit elkaar, wat me ook niet bevorderlijk lijkt voor hun relatie. Met pubers kan het soms behoorlijk knallen. Ze zijn onredelijk en egoïstisch en weten precies de ander te raken waar het pijn doet. Dat is niet leuk en heel onredelijk, maar het hoort er imo gewoon bij.

Ik vind dat je met je man moet praten en dat hij ze allebei mee moet nemen. Vervolgens misschien nog even een gesprek met zijn vieren.
Als je man nu beiden mee neemt, denk je dat hij dit in zijn eentje een beetje kan managen? Dat als de 12 jarige misschien nog eens enorm lomp uit de hoek komt dat hij daar mee om kan gaan? Of als de 14 jarige de halve vakantie gaat lopen dramaqueenen (hiermee wil ik niet bagatelliseren wat er tegen haar gezegd is) en haar jongere zusje negeert? Kan hij dan met de dames in gesprek gaan? Kan hij dan inzien dat het kinderen/pubers zijn?
Jazeker hij gaat vaker alleen met de meiden naar Marokko. En als er onderling iets tussen de meiden is kan hij dat goed managen. Maar om een of andere redenen raakt hem dit heel erg en weet hij nu niet hoe hij ermee om moet gaan.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
19-07-2019 23:34
Hij heeft het wel verwekt, maar hij heeft gewoon heel veel pijn nog steeds vooral voor zijn dochter.
Bij een kind wat geadopteerd is wordt toch ook niet steeds benadrukt oh wat erg dat je niet bij je biologische ouders kan wonen.

Dan is de adoptiemoeder gewoon mama.

Als zij al heel jong haar moeder is verloren dan heeft ze toch helemaal geen bewuste herinneringen aan haar.

Dan ben jij toch ook gewoon haar mama.

Ik snap niet zo goed dat het oh wat erg want je moeder is dood zo gecultiveerd wordt.

Dan is het toch geen wonder dat de 12 jarige zich achtergesteld voelt
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
19-07-2019 23:37
Precies.

En ik weet niet hoe oud het derde meisje is maar voor haar is het natuurlijk ook nogal zuur. Zo’n rel in de vakantie tussen pa, haar twee oudste zussen en dan ma met de baby bezig. En dan nog gezellig met pa en oudste zus op vakantie zonder zus twee... Nog los van de band tussen zus 1 en 2, hier wordt het hele gezin mee gestraft.
Onze gezamenlijke dochter is 12 en zij heeft deze dingen gezegd tegen onze 14 jarige dochter. Onze jongste is nog een baby.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-07-2019 23:47
Bij een kind wat geadopteerd is wordt toch ook niet steeds benadrukt oh wat erg dat je niet bij je biologische ouders kan wonen.

Dan is de adoptiemoeder gewoon mama.

Als zij al heel jong haar moeder is verloren dan heeft ze toch helemaal geen bewuste herinneringen aan haar.

Dan ben jij toch ook gewoon haar mama.

Ik snap niet zo goed dat het oh wat erg want je moeder is dood zo gecultiveerd wordt.

Dan is het toch geen wonder dat de 12 jarige zich achtergesteld voelt
Dat ze geen bewuste herinneringen heeft, betekent niet dat het geen rol speelt voor haar. Juist in de puberteit gaan kinderen op zoek naar waar ze vandaan komen en speelt een dergelijk verlies alsnog/opnieuw een rol. Iets wat 12 jarige misschien dus goed opgepikt heeft.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
19-07-2019 23:40
Moeder/oma, geen twijfel. Ze zit wellicht al ik weet niet hoelang te wachten om haar kleinkinderen weer te zien.
Ja dat vind ik dus ook. Vooral oma(en rest van de familie) kijken erg uit naar de kinderen. En 12 jarige ook.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-07-2019 23:47
Bij een kind wat geadopteerd is wordt toch ook niet steeds benadrukt oh wat erg dat je niet bij je biologische ouders kan wonen.

Dan is de adoptiemoeder gewoon mama.

Als zij al heel jong haar moeder is verloren dan heeft ze toch helemaal geen bewuste herinneringen aan haar.

Dan ben jij toch ook gewoon haar mama.

Ik snap niet zo goed dat het oh wat erg want je moeder is dood zo gecultiveerd wordt.

Dan is het toch geen wonder dat de 12 jarige zich achtergesteld voelt
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat dit nooit eerder plaats heeft gevonden in ons gezin qua kinderen. Maar mijn man wil wel dat zijn dochter weet dat ze een biologische moeder heeft en ik vind dat ook dus respecteer ik dat. Ik wil zelf ook niet dat haar moeder vergeten wordt of dat er niet over haar gepraat mag worden in huis.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
19-07-2019 23:49
Onze gezamenlijke dochter is 12 en zij heeft deze dingen gezegd tegen onze 14 jarige dochter. Onze jongste is nog een baby.
Sorry dan heb ik de OP verkeerd gelezen (dacht: dochter uit eerder huwelijk en dan nog drie kinderen).
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven