Dubai en Sri Lanka

22-08-2019 13:52 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hay!
Bijna is het zover! Vakantie! Ik ga samen met m'n partner naar dubai en daarna door naar Sri Lanka! M'n partner is nooit buiten Europa geweest dus ik ben zo benieuwd hoe hij het zal ervaren! We hebben er in ieder geval veel zin in :)

We vliegen op een donderdagavond naar dubai en blijven daar dan het weekend. Zondag op maandagnacht vliegen we naar Sri Lanka.

In Dubai willen we in ieder geval een woestijnexcursie gaan doen (quadrijden) en de Burj Khalifa bezoeken.

In Sri Lanka komen we maandagochtend aan en huren dan een tuktuk om zelf mee rond te rijden, blijven dan 17 dagen in Sri Lanka. Alleen het eerste hotel geboekt omdat we ons niet willen vastleggen aan bepaalde dagen. Uiteraard wel een reisgids mee en een globale route uitgestippeld!

Wie heeft er ervaring met Dubai en/of Sri Lanka? Wat is het leukste wat je er hebt gedaan en wat mogen we absoluut niet missen? Ook andere tips zijn van harte welkom!

LIEFS X
Alle reacties Link kopieren
Sri Lanka is prima op de bonnefooi te doen. Ook heerlijk om lekker zelf rond te rijden, heb ik ook gedaan op de scooter. Wel 3x opletten met het verkeer, ik rij overal in de wereld, maar Sri Lanka vond ik toch ook wel heftig. Vrachtwagens die inhalen en het boeit ze niet of jij daar toevallig rijdt, meerdere keren per dag moeten uitwijken naar de berm.

Op de luchthaven heb ik een SIM kaartje gekocht met data van Dialog (deze kreeg goede recensies qua bereik, zelf ook zeker tevreden). Met een datasim kan je makkelijk via Google Maps navigeren en in de loop van de dag via Booking.com je hotel voor de avond of erna regelen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, neem ook een internationaal rijbewijs van de ANWB en vraag het bedrijf waar je huurt of zij een Sri Lanka driving permit kunnen regelen. Dit heb je wel nodig als je staande wordt gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom een tuk tuk en geen auto?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben amper een week terug uit Sri Lanka, en het was zo gaaf! :D

Ik kan nu natuurlijk een hele waslijst gaan typen over alles wat wij gedaan hebben en echte aanraders, maar op 'de' facebookgroep staan ook heel veel tips. Heb je daar al gekeken?

Wat is de route die jullie ongeveer willen gaan rijden?
En idd, heb je de juiste papieren geregeld? Je wordt regelmatig naar de kant geroepen door de politie... 'gewoon controle'.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
22-08-2019 16:55
Waarom een tuk tuk en geen auto?
Vonden wij zo saai :)
Alle reacties Link kopieren
Blond93 schreef:
22-08-2019 17:40
Ik ben amper een week terug uit Sri Lanka, en het was zo gaaf! :D

Ik kan nu natuurlijk een hele waslijst gaan typen over alles wat wij gedaan hebben en echte aanraders, maar op 'de' facebookgroep staan ook heel veel tips. Heb je daar al gekeken?

Wat is de route die jullie ongeveer willen gaan rijden?
En idd, heb je de juiste papieren geregeld? Je wordt regelmatig naar de kant geroepen door de politie... 'gewoon controle'.
Ja ben ik inderdaad ook lid van! Vind het alleen zo jammer dat daar veel reacties 'wij gaan naar yala, wie wil taxi delen' voorbij komen.

Zeker! Internationaal rijbewijs en tuktuk verhuurder heeft voor ons het sri Lankaanse bewijs geregeld.

Qua route willen we in ieder geval naar: Arugam bay, Ella, Kandy, Dambulla en Tricomalee. We willen vooral een beetje bij de oostkust blijven ivm het mooiere weer in sept.
Alle reacties Link kopieren
Drakestina schreef:
22-08-2019 17:51
Vonden wij zo saai :)
Het rijden is daar niet saai hoor en het verkeer, de wegen e.d. zijn lastig genoeg.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Voordeel van een auto is dat je ergens stopt je bagage erin kan laten. Een tuktuk is open, dus daar laat je niet je tas in achter.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
22-08-2019 18:14
Het rijden is daar niet saai hoor en het verkeer, de wegen e.d. zijn lastig genoeg.
We rijden elke dag al auto, veel voor ons werk. Op deze manier zijn we toch vrij om te gaan en staan waar we willen en net even wat anders dan een auto. En het lijkt ons gewoon zo gaaf om met een tuktuk door dat land heen te rijden :)
Bagage is inderdaad wel een dingetje ja, als we onverwachts ergens stoppen. Sowieso hebben we wel een rugtas waar de belangrijke dingen inzitten en ik reis graag met zo een moneybelt onder m'n kleren waar geld en paspoorten inzitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven