Dublin ja of nee?

11-01-2019 14:04 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik kan volgend jaar in de kerstvakantie een weekje mee naar Dublin.

Lijkt me zowiezo wel leuk en gezellig, maar is het de moeite wel waard?

Met oud en nieuw ben ik dan niet bij mijn familie, dat vind ik altijd jammer.
Ook kost het aardig wat geld, hotels zijn daar niet goedkoop.
En het kost mij natuurlijk ook 5 vakantie dagen.

Ik ben ook iemand die heel graag skiet, liefst 2x op wintersport gaat, alleen dan in het laagseizoen. Maat door dit tripje kan ik 2x skiën wel vergeten.

Dus mijn vraag: Dublin ja doen! Of nee joh, gewoon lekker gaan skiën!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
nee joh, gewoon lekker gaan skiën!
koekies zijn lekker
Jaaaa wel doen!
Dublin is hartstikke leuk!

Hele vriendelijke mensen en heeeeeerlijke fish and chips :proud:
Ik zou in 'n heel ander seizoen naar Ierland gaan. Het is er volgens mij nog grijzer, grauwer en regenachtiger dan Nederland in de winter. Als je buiten de schoolvakanties gaat kun je vast 'n keer 'n goedkoop ticket naar Dublin scoren in 'n beter seizoen (juni? september?) en dan kun je daarnaast ook nog gewoon op wintersport.
Alle reacties Link kopieren
Een week is veel te lang voor Dublin.
Met een paar daagjes heb je het wel bekeken daar.
Doe vooral wat je zelf leuk vindt en niet wat een ander zegt.
Vind Dublin en omgeving echt heel erg leuk.
Goeie sfeer, heel vriendelijke mensen, en er is ook van alles te zien.
Ierland zelf is een prachtig land.
Niet te vergelijken met een ski vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Dublin is best leuk, voor een of twee dagen. Er is niet héél veel te zien en echt mooi is het ook niet, beetje grijzig en viezig. Maar het uitgaansleven is gezellig en de mensen zijn aardig. Leuk om even langs te gaan als je in ierland op vakantie bent. Een hele week lijkt me wat lang.
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Dublin is inderdaad leuk voor 2 a 3 dagen en liefst niet midden in de winter. Ierland is sowieso heel duur.

Het zou leuker zijn om 2 dagen in Dublin te blijven en dan 5 dagen rond te rijden. Als je alleen rond de kerst kan gaan zou ik gaan skieen.
Met wie zou je naar Dublin gaan en met wie zou je gaan skieën?
Dublin is erg leuk en de sfeer in Ierland is goed maar een week Dublin midden in de winter is misschien wat lang.
Alle reacties Link kopieren
Dublin is leuk! Maar misschien idd beter in een ander seizoen. Ik ben er ook een dag of 4 geweest, waarvan 1 dag een trip naar de Wicklow mountains. Mooi! Maar ik zou daar eerder het voorjaar of de zomer voor kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Dublin is een leuke stad, maar niet heel groot. Het is geen New York ofzo. Met een dag of 2/3 heb je het wel gezien.
Ik vind Dublin heel leuk. Is wel lang geleden dat ik er was (1999) maar ben er op interrailreis in de zomer een dag of drie geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Dublin super, ben er nu 3 keer geweest. Het is vooral sfeer, inderdaad, en er is niet zo heel veel heel erg groots te zien. Toevallig ben ik vorig jaar in de kerstvakantie geweest. Ik heb net even de prijzen opgezocht: vlucht was 65 euro voor heen en terug, hotel 75 euro per nacht (vlak aan temple bar, niet fancy, maar voldeed prima) voor 2. Dus duur?
Maar in jouw geval zou ik niet gaan: je hebt duidelijk meer zin om 2 keer te gaan skiën, toch? En da's ook helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
Liefst ga ik gewoon naar Dublin en 2x skiën!

We zijn met z'n drieën, dus we zoeken dat een kamer of appartement voor 3p. Heb wel iets betaalbaara gevonden maar dan buiten het centrum. Dus niet Ideaal.

Ik twijfel wel, denk dat 6 dagen ook te lang is. Tenzij we een leuk appartement vinden.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar van 5 tot 10 december in Dublin geweest. Dublin is een leuke stad, genoeg te zien en te doen en de mensen zijn ontzettend aardig. Erg leuk als de stad in kerstsfeer is en toen ik er was vond ook het Dublin light festival plaats. Oa de samuel becket brug was erg mooi verlicht. De bibliotheek in Trinity college was gaaf om te zien en je kunt ook erg leuk shoppen. Heb zelf ook nog een excursie naar galway en de cliffs of moher gedaan maar daar was het weer eigenlijk te slecht voor. Kortom, Dublin ja! December, alleen als kou en regen geen probleem zijn. Ik zou zelf de volgende keer misschien in het voorjaar gaan.
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
11-01-2019 19:35
Liefst ga ik gewoon naar Dublin en 2x skiën!

We zijn met z'n drieën, dus we zoeken dat een kamer of appartement voor 3p. Heb wel iets betaalbaara gevonden maar dan buiten het centrum. Dus niet Ideaal.

Ik twijfel wel, denk dat 6 dagen ook te lang is. Tenzij we een leuk appartement vinden.
Ik zat toen in een B&B (zo heette het, maar er bleek geen ontbijt te zijn). Midden in de stad, betaalbaar maar wel erg eenvoudig. Sliep met een vriendin in een stapelbed.
Alle reacties Link kopieren
the4ofus schreef:
11-01-2019 17:31
Ik vind Dublin super, ben er nu 3 keer geweest. Het is vooral sfeer, inderdaad, en er is niet zo heel veel heel erg groots te zien. Toevallig ben ik vorig jaar in de kerstvakantie geweest. Ik heb net even de prijzen opgezocht: vlucht was 65 euro voor heen en terug, hotel 75 euro per nacht (vlak aan temple bar, niet fancy, maar voldeed prima) voor 2. Dus duur?
Maar in jouw geval zou ik niet gaan: je hebt duidelijk meer zin om 2 keer te gaan skiën, toch? En da's ook helemaal prima.
Weet je nog hoe het hotel heette?
Alle reacties Link kopieren
Yog63 schreef:
12-01-2019 11:07
Weet je nog hoe het hotel heette?
Paramount hotel
Alle reacties Link kopieren
the4ofus schreef:
12-01-2019 12:00
Paramount hotel
Oké dank je voor je reactie. Ga even kijken.
Ik vond Dublin niet echt leuk, maar iedereen zijn ding.
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
11-01-2019 14:58
Dublin is inderdaad leuk voor 2 a 3 dagen en liefst niet midden in de winter. Ierland is sowieso heel duur.

Het zou leuker zijn om 2 dagen in Dublin te blijven en dan 5 dagen rond te rijden. Als je alleen rond de kerst kan gaan zou ik gaan skieen.
Dit! er zijn wel veel natuurgebieden in de buurt, Glendalough bijvoorbeeld, maar zou wel een ander seizoen gaan, het is echt grauw, nat en koud daar, lente of zomer valt mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven