Duitsland niet grauw grijs en saai?

08-07-2019 16:52 340 berichten
Mijn wederhelft wil mij meeslepen - voor een weekend - naar Duitsland.

1 probleem:
Ik haat de taal Duits. Teveel slechte leerkrachten Duits gehad.

En ik vind Duitsland een vies grauw grijs veel te groot land.
Waar ze alleen maar braadworst eten en pilsbier uit veel te grote glazen drinken.
En in 't beste geval goedkope mierzoete wijn zuipen.
En waar ze zich kennelijk graag inlaten met wapens.


Het land spreekt mij dus totaal niet aan.
Laat staan dat ik er dan ook nog es 3 dagen / 2 nachten zou moeten gaan doorbrengen.


Wie helpt mij mijn wederhelft nog meer argumenten te geven om thuis te blijven?
Gelukkig heeft hij nog niet geboekt, al had het gisteren geen haar gescheeld.
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
12-07-2019 11:53
Hoi ronja,heb de pb nog niet binnen. Het is technisch nogal lastig omdat ik mobiel forum. Geeft niets. Ik check later nog een keer of als ik terug ben van vakantie op mijn laptop.
Ik heb het nog een keer geprobeerd. Als het goed is heb je nu wél bericht ontvangen😊
Doei Pippi Langkous!
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
09-07-2019 22:37
Dit dus. Als je als (jong-)volwassene in deze tijd hierover gaat lopen mekkeren als een ouwe geit, dan ben je gewoon triest. En wat mij betreft rijp voor een verwijzing psycholoog.
Ook trouwens als dit topic alleen bedoelt is als provoceren of lolletje achter je laptop. Dan is er ook iets misgegaan.
Eens.
Maar zo zijn er wel meer.

Ontopic: in Duitsland heb je hele mooie gebieden. Ik vind de Eifel bijvoorbeeld prachtig. Mooie natuur, lekker eten en de mensen zijn vaak vriendelijk. Dat ouderwetse kneuterige in winkels zie je hier allang niet meer. In Duitsland wordt je nog vriendelijk geholpen door een dame van middelbare leeftijd met een schort voor. Hier in Nederland mag je blij zijn als iemand 'goedemorgen' tegen je zegt.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
13-07-2019 10:07
Voor wat betreft de discussie rond het nazi-verleden van Duitsland: de ervaring leert ook dat hoe dan ook vast blijven houden aan de overtuiging dat "de ander" fout is, was en altijd zal blijven, vaak leidt tot nieuwe confrontaties. Soms zelfs tot complete oorlogen.
Het is gezond om met open en eerlijke blik te kijken wat er gebeurd is. Het is nog gezonder om daar lering uit te trekken en op gelijkwaardig niveau weer verder te gaan.
Juist, daarom heb ik er ook zo'n hekel aan als Robert ten Brink Duits probeert te praten. Hij praat dan of hij een heel leger moet commanderen. het zal wel zijn om de aandacht af te leiden van het feit dat hij slecht over de grens praat, of dat hij denkt dat het grappig is. het eerste klopt, het tweede niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
14-07-2019 18:14
Juist, daarom heb ik er ook zo'n hekel aan als Robert ten Brink Duits probeert te praten. Hij praat dan of hij een heel leger moet commanderen. het zal wel zijn om de aandacht af te leiden van het feit dat hij slecht over de grens praat, of dat hij denkt dat het grappig is. het eerste klopt, het tweede niet

Ik had lang geleden een collega die altijd naar een vast adres in Oostenrijk op vakantie ging. Gevraagd hoe hij zich dan verstaanbaar maakte (hij sprak letterlijk geen woord over de grens), was het antwoord: "ik schreeuw gewoon hard want daar houden ze van. Dan begrijpen ze het wel".
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-07-2019 19:46
Reden: ongepast
98.80% gewijzigd
ronja_de_roversdochter schreef:
14-07-2019 17:06
Ik heb het nog een keer geprobeerd. Als het goed is heb je nu wél bericht ontvangen😊
Heb hem ontvangen en al teruggeschreven. :)
Alle reacties Link kopieren
[...]

Wow, effe normaal doen zeg.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-07-2019 19:48
Reden: quote verwijderd
91.86% gewijzigd
minnimouse schreef:
14-07-2019 17:54
Eens.
Maar zo zijn er wel meer.

Ontopic: in Duitsland heb je hele mooie gebieden. Ik vind de Eifel bijvoorbeeld prachtig. Mooie natuur, lekker eten en de mensen zijn vaak vriendelijk. Dat ouderwetse kneuterige in winkels zie je hier allang niet meer. In Duitsland wordt je nog vriendelijk geholpen door een dame van middelbare leeftijd met een schort voor. Hier in Nederland mag je blij zijn als iemand 'goedemorgen' tegen je zegt.
Ik ben Duits-Deens en heb in de Eifel gewoond. Vind wandelen daar vooral erg leuk. En vooral de kerstmarkten zijn er mooi. Vooral in Trier,Münster,Aachen en Düsseldorf. Die mis ik wel eens in Nederland. Maar aan de andere kant heb je ook een hoop andere mooie dingen hier in Nederland. Ik vind Texel b.v. erg mooi en ben daar al 4 keer geweest. Ook Delft vind ik een mooie historische stad. In Berlijn ben ik pas een keer geweest. En daar wil ik weer een keer naartoe,ook naar Hamburg. Monschau in de Eifel is ook supermooi. Daar zijn we pas tussen hemelvaart en pinksteren geweest
Alle reacties Link kopieren
[...]

Je hoeft helemaal niet te vergeten dat je familie is uitgemoord. dat zegt niemand. Wel dat het beter voor de wereld en de mens zou zijn als we ophouden met andere mensen nog steeds de schuld van hun voorouders in de schoenen te schuiven. Of dat nu om oorlog slavenhandel of het de buurman blijven verwijten dat zijn overgrootvader jouw overgrootmoeder verkracht heeft
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-07-2019 19:48
Reden: quote verwijderd
50.56% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
14-07-2019 19:33
Ik ben Duits-Deens en heb in de Eifel gewoond. Vind wandelen daar vooral erg leuk. En vooral de kerstmarkten zijn er mooi. Vooral in Trier,Münster,Aachen en Düsseldorf. Die mis ik wel eens in Nederland. Maar aan de andere kant heb je ook een hoop andere mooie dingen hier in Nederland. Ik vind Texel b.v. erg mooi en ben daar al 4 keer geweest. Ook Delft vind ik een mooie historische stad. In Berlijn ben ik pas een keer geweest. En daar wil ik weer een keer naartoe,ook naar Hamburg. Monschau in de Eifel is ook supermooi. Daar zijn we pas tussen hemelvaart en pinksteren geweest
Mooie plekken heb je inderdaad overal wel. Is ook maar net waar je van houdt.
Monschau vind ik een erg leuk plaatsje, ben er weleens op vakantie geweest.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
12-07-2019 21:00
Jack Wolfskin. Dat is wel een beetje summum van Duits, in mijn ogen. Net zoals sodastreamapparaten.
En Camp David :P
Alle reacties Link kopieren
Niet alle reacties gelezen, ik geloof dat het nogal ontspoorde? Mensen lijken te vergeten dat het dankzij Nederlandse NSB'ers en verraders en collaborateurs was, dat wij in verhouding extreem veel joden hebben gedeporteerd, meer dan bijvoorbeeld Frankrijk. En verder waren 'wij' ook geen lieverdjes in de koloniale tijden. Oh maar dat is dan opeens 'te lang geleden', toch?? ;-)

Anyway, @Marnamai, ik weet niet of je ooit zelf in Duitsland geweest bent en daarop je mening baseert. Dan is er een simpele oplossing. Je wederhelft gaat een keer lekker zelf naar Duitsland met vrienden of alleen. En jullie gaan samen naar een plaats die jullie allebei leuk vinden.

Zelf moest ik eerst ook niks hebben van het aangeharkte Duitsland (behalve Berlijn waar ik op slag verliefd op werd). Ik had dan de plaatsjes in mijn hoofd net over de Nederlandse grens, waar de mensen met een nagelschaartje hun gazon leken te perfectioneren.
Maar de laatste jaren is het juist mijn favoriete vakantieland. Het is veel diverser en afwisselender dan die suffe grensplaatsjes.
Zoveel mooie natuur waaronder de Alpen en het Harz gebergte en woeste bossen, aardige mensen, goed opgevoede kinderen die zich gedragen (beter dan Nederlandse!), goedkoop eten (al is het buiten de grote steden wel veel vlees-georiënteerd), lekker bier, prachtige middeleeuwse Hanzestadjes, hippe steden en toffe cafés en eettentjes en biertuinen en stadsstrandjes en fietscultuur, mooie kastelen, goede wegen, weinig/geen tol.

Maar als het jou niet trekt, blijf lekker weg, des te meer plaats voor de liefhebbers. ;-) Het lijkt me dat er genoeg andere plaatsen overblijven die jouw wederhelft en jij allebei leuk vinden.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
PrincessDaisy schreef:
16-07-2019 12:00
En Camp David :P
Dieter Bohlen :rose: :heart:
En doooooor!
patsy--stone schreef:
16-07-2019 12:17
Niet alle reacties gelezen, ik geloof dat het nogal ontspoorde? Mensen lijken te vergeten dat het dankzij Nederlandse NSB'ers en verraders en collaborateurs was, dat wij in verhouding extreem veel joden hebben gedeporteerd, meer dan bijvoorbeeld Frankrijk. En verder waren 'wij' ook geen lieverdjes in de koloniale tijden. Oh maar dat is dan opeens 'te lang geleden', toch?? ;-)
Het is niet de discussie, maar ik wil hier toch wel even verder op ingaan. Het is zeker waar wij in verhouding extreem veel Joden hebben gedeporteerd, maar niet dankzij de NSB etc.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F

https://dare.uva.nl/search?identifier=7 ... 6b85e7991a
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat dit topic ging over vakantie in Duitsland?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven