Eervaringen met ´vliegtuigbed´?

20-01-2019 21:08 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort maak ik weer een lange vliegreis. Business Class is onbetaalbaar, maar zou toch zo graag eens wat lekkerder zitten in het vliegtuig (voor zover dat kan). Nu kwam ik een reclame tegen van een Airwick Vliegtuigbed: een opblaaskussen dat je voor je stoel kunt plaatsen, zodat je zitgedeelte verlengd wordt. Mensen met kleine kinderen zijn er blijkbaar enthousiast over, maar zijn er ook volwassenen met positieve ervaringen met dit (of een soortgelijk) ding? Ben erg benieuwd!

https://www.bol.com/nl/p/wick-air-vlieg ... 091781920/
Alle reacties Link kopieren
Als volwassene kun je zo je benen toch helemaal niet meer kwijt?
Alle reacties Link kopieren
Nee, bedoeling is dan dat je onderuit gezakt met je benen opgetrokken (of in kleermakerszit) gaat zitten. Je kan hem ook gedeeltelijk opblazen, heb je een voetenbankje.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me alleen geschikt voor kinderen en ik lees in de reviews dat in elk geval de KLM gebruik van dit ding al verboden heeft.
.
Dat lijkt me alleen geschikt om een klein kind te laten slapen. Als volwassene heb je dan niet genoeg ruimte. Stel je er gewoon op in dat je een slechte nacht maakt, overleef je wel.
Alle reacties Link kopieren
Kleermakerszit kun je sowieso vergeten, je knieën zullen dan teveel uitsteken naar de stoel naast je.
.
Kijk even goed of de luchtvaartmaatschappij zo´n ding wel toestaat, voordat je m koopt.
Ik vraag me verder ook af waar je je benen dan laat. Zelfs als je je benen opgetrokken hebt, moet je ze toch ergens laten?
Voor kleine kinderen lijkt het me wel ideaal.
Alle reacties Link kopieren
In kleermakerszit? Ik weet 1) niet hoe je lekker kan slapen in kleermakerszit en 2) niet hoe je in kleermakerszit kan zitten zonder ruimte bij je buurman weg te nemen.

Lijkt me een ramp, dat ding. Ook om naast te zitten.
impala schreef:
20-01-2019 21:13
Kleermakerszit kun je sowieso vergeten, je knieën zullen dan teveel uitsteken naar de stoel naast je.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleuter van 116 cm klaagde over ruimtegebrek. Ik zou een valeriaan of een ontspanner nemen als je zittend slapen slecht trekt. Of kijk eens of je Norwegian kan vliegen die hebben een (relatief) zeer betaalbare business class, die is ook niet erg chique of fluffy, maar wel ruim.
En als je een voetenbankje wil, zet je je voeten toch gewoon op je tas/rugzak?
Zelf heb ik juist liever zoveel mogelijk ruimte voor mijn voeten, zodat ik mijn benen kan strekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem altijd een raamplek als ik wil slapen. Met een kussen tegen de zijkant geleund gaat beter dan wanneer je 'los' zit in het midden of aan het gangpad. Dat wordt nl knikkebollen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag breed zitten, zitten met een klein kind in het midden (voor wie dat kussen dus misschien wel ideaal is) :-)


En natuurlijk overleef ik de dag (geen nachtvlucht), maar zoek altijd naar manieren om het iets comfortabeler te maken. Slaapmiddelen doe ik niet aan, dus gouden tips voor het ultieme nekkussen, de beste noise cancelling headphones OF dus het ultieme voetenbankje (op je tas vind ik niet relaxed en zonde van mijn spullen) zijn welkom.
En als je dan in een noodgeval alles weg moet halen? Moet je ‘m dan gauw leeg laten lopen?

Het is de bedoeling dat alles vrij is in geval van nood.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 20-01-2019 21:27
25.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DraakjevanBerk schreef:
20-01-2019 21:23
Ik mag breed zitten, zitten met een klein kind in het midden (voor wie dat kussen dus misschien wel ideaal is) :-)


En natuurlijk overleef ik de dag (geen nachtvlucht), maar zoek altijd naar manieren om het iets comfortabeler te maken. Slaapmiddelen doe ik niet aan, dus gouden tips voor het ultieme nekkussen, de beste noise cancelling headphones OF dus het ultieme voetenbankje (op je tas vind ik niet relaxed en zonde van mijn spullen) zijn welkom.
Met klein kind vond ik wel fijn: kind half op mij, ik half onder kind, tegen het raam aan en met kussentjes en zachte grote sjaal onder mn hoofd geklemd. Maarre ik weet niet waar je heen gaat, vaak is dagvlucht voor mij reden om wakkker te blijven
Alle reacties Link kopieren
Ik zet mijn voeten ook op mijn tas. Hoezo zonde van je spullen? Doe gewoon je schoenen uit, desnoods neem je een paar dikke sokken mee.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Bose noise cancellation oordopjes.
Beste aankoop ever!
Je hoort pas wat een herrie er eigenlijk in het vliegtuig is als je die dingen uit doet. Het maakt mijn vliegreizen een stuk comfortabeler.

Slapen lukt me niet, dus geen tips.
Alle reacties Link kopieren
Een nekkussen, zo'n half rond ding, vind ik enorm óncomfortabel. Zag laatst wel een omgekeerde versie, die je voorop draagt en waar je kin op kan steunen. Dat is al een stuk logischer. Maar ik gebruik altijd gewoon het kussentje en het dekentje dat je krijgt.
.
DraakjevanBerk schreef:
20-01-2019 21:23
Ik mag breed zitten, zitten met een klein kind in het midden (voor wie dat kussen dus misschien wel ideaal is) :-)


En natuurlijk overleef ik de dag (geen nachtvlucht), maar zoek altijd naar manieren om het iets comfortabeler te maken. Slaapmiddelen doe ik niet aan, dus gouden tips voor het ultieme nekkussen, de beste noise cancelling headphones OF dus het ultieme voetenbankje (op je tas vind ik niet relaxed en zonde van mijn spullen) zijn welkom.
Voor een klein kind lijkt het me wel fijn. Maar slaapt hij/zij overdag nog?
En voor jezelf hetzelfde: een nekkussen gebruik ik alleen maar (als ik het al gebruik) om te slapen. Overdag vliegen betekent filmpjes kijken, lezen, een spelletje doen met kind etc.
Ik val gelukkig altijd al meteen als een blok in slaap tijdens de veiligheidsinstructies.
impala schreef:
20-01-2019 21:31
Een nekkussen, zo'n half rond ding, vind ik enorm óncomfortabel. Zag laatst wel een omgekeerde versie, die je voorop draagt en waar je kin op kan steunen. Dat is al een stuk logischer. Maar ik gebruik altijd gewoon het kussentje en het dekentje dat je krijgt.
Ik gebruikte laatst een opblaasbare. Niet geweldig idd.
Een gewone is fijner maar dat vind ik weer zo´n gesleep. Dus meestal gebruik ik idd gewoon het kussentje wat je in het vliegtuig krijgt.
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
20-01-2019 21:32
Voor een klein kind lijkt het me wel fijn. Maar slaapt hij/zij overdag nog?
En voor jezelf hetzelfde: een nekkussen gebruik ik alleen maar (als ik het al gebruik) om te slapen. Overdag vliegen betekent filmpjes kijken, lezen, een spelletje doen met kind etc.
Ligt eraan hoe laat je aankomt. Ik probeer bij vertrek al in het ritme van de bestemming te komen. Dus als ik s ochtends aankom, dan probeer ik wel te slapen. Ook al vertrek ik overdag.
.
Alle reacties Link kopieren
dank voor de tips, vooral voor de oordoppen!
Laat het ´bed´ maar aan me voorbij gaan.

(Lang0 vliegen blijft afzien, ben daarom denk ik extra vatbaar voor dit soort wondermiddelen.
Alle reacties Link kopieren
lange vluchten vind ik sowieso een crime. Ik probeer, mits betaalbaar, meestal premium economy achtig te vliegen (dus extra beenruimte etc.) ,helaas geen budget voor business class. En anders is het raam plek, kussentje , slaapmasker en noice cancelling headphones.. en dan is het maar een dagje brak zijn..
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
20-01-2019 21:32
Ik val gelukkig altijd al meteen als een blok in slaap tijdens de veiligheidsinstructies.
Oh was jij dat, die vorige week binnen 10 minuten zo hard naast mij zat te snurken :P
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven