Eervaringen met ´vliegtuigbed´?

20-01-2019 21:08 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort maak ik weer een lange vliegreis. Business Class is onbetaalbaar, maar zou toch zo graag eens wat lekkerder zitten in het vliegtuig (voor zover dat kan). Nu kwam ik een reclame tegen van een Airwick Vliegtuigbed: een opblaaskussen dat je voor je stoel kunt plaatsen, zodat je zitgedeelte verlengd wordt. Mensen met kleine kinderen zijn er blijkbaar enthousiast over, maar zijn er ook volwassenen met positieve ervaringen met dit (of een soortgelijk) ding? Ben erg benieuwd!

https://www.bol.com/nl/p/wick-air-vlieg ... 091781920/
Alle reacties Link kopieren
Zal waarschijnlijk niet eens mogen omdat je het looppad voor jezelf of je buren blokkeert in geval van nood. Plus je kan niet bij je reddingsvest. Je mag bij de meeste al je handtas niet onder je eigen stoel, vanwege diezelfde reden.
Alle reacties Link kopieren
https://woollip.com/en/#product
Dit lijkt me wel wat!
impala schreef:
20-01-2019 22:03
Oh was jij dat, die vorige week binnen 10 minuten zo hard naast mij zat te snurken :P
Haha! Wie weet.
Alle reacties Link kopieren
Je kan zo’n kussen veel goedkoper bij Aliexpress bestellen. Makkelijker om uit te proberen.

Ik heb een “voethangmat” gekocht. Die maak je vast aan je tafeltje. Het is fijn als je voeten wat hoger zitten als je onderuit wil hangen om te slapen. Geen idee of het werkt maar voor iets van 2.50 de moeite waard om te proberen.

Als ik probeer te slapen hangen je benen altijd zo naar beneden en trekt je rug hol. Ben benieuwd of het werkt.

Ik heb waarschijnlijk pech want volgens mij heb ik een stoel voor een schot haha. Moet wel voor mijn man. Ik zal het laten weten of ik hem kon gebruiken en of het fijn was.
Alle reacties Link kopieren
DraakjevanBerk schreef:
20-01-2019 21:47
dank voor de tips, vooral voor de oordoppen!
Laat het ´bed´ maar aan me voorbij gaan.

(Lang0 vliegen blijft afzien, ben daarom denk ik extra vatbaar voor dit soort wondermiddelen.
Ik vind eigen entertainment icm noose cancelling het fijnst. Dus goede tv serie downloaden op je ipad of telefoon (kan bij veel Netflixshows) en dan lekker bingen. Ook fijn: lekkere dingen om te eten meenemen zoals vers fruit, lekkere chocolade, humus met vers brood of gegrilde groenten. Air picknick :-)
Alle reacties Link kopieren
Als het zo'n fantastisch ding was hadden er wel echte foto's gestaan. Nu een zonder iemand op de stoel. En dan een getekend kindje..
Ik geloof er niet in. Als volwassene heb je er helemaal niets aan. Je komt nu al met je knieën tegen de rug van de stoel voor je. Dan kun je je benen toch niet ook nog eens opvouwen.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
20-01-2019 22:51
Als het zo'n fantastisch ding was hadden er wel echte foto's gestaan. Nu een zonder iemand op de stoel. En dan een getekend kindje..
Ik geloof er niet in. Als volwassene heb je er helemaal niets aan. Je komt nu al met je knieën tegen de rug van de stoel voor je. Dan kun je je benen toch niet ook nog eens opvouwen.
Dit. Ik had er 1 geleend voor dreumes, 88 cm lang. Die sliep er prima op. Kleuter matig.
Nitflex schreef:
20-01-2019 21:32
Ik val gelukkig altijd al meteen als een blok in slaap tijdens de veiligheidsinstructies.
Dat durf ik dus niet meer zo goed, ik ben een keer heel charmant met half open ogen in slaap gevallen en dat ziet er dus uit alsof ik dood ben.
Het-groepje schreef:
20-01-2019 23:01
Dat durf ik dus niet meer zo goed, ik ben een keer heel charmant met half open ogen in slaap gevallen en dat ziet er dus uit alsof ik dood ben.
Ik slaap al als ik 20 minuten met de trein ga.
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt het wel prettig maar ik kan dan ook in de vreemdste houdingen slapen behalve met mn benen naar beneden. Iemand zei het net al, je rug trekt dan hol.
Ik kan bijvoorbeeld ook slapen zittend op een vliegtuigstoel, benen opgetrokken met de hielen tegen mn billen en mn armen om mn benen. Ziet er wel gek uit helaas. Voor mij zou zo'n ding dus wel prettig zijn!
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
20-01-2019 22:45
Je kan zo’n kussen veel goedkoper bij Aliexpress bestellen. Makkelijker om uit te proberen.

Ik heb een “voethangmat” gekocht. Die maak je vast aan je tafeltje. Het is fijn als je voeten wat hoger zitten als je onderuit wil hangen om te slapen. Geen idee of het werkt maar voor iets van 2.50 de moeite waard om te proberen.

Als ik probeer te slapen hangen je benen altijd zo naar beneden en trekt je rug hol. Ben benieuwd of het werkt.

Ik heb waarschijnlijk pech want volgens mij heb ik een stoel voor een schot haha. Moet wel voor mijn man. Ik zal het laten weten of ik hem kon gebruiken en of het fijn was.
Ook met de voetsteun? Die zit onder de stoel en kun je naar beneden en naar voren trekken.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
21-01-2019 04:16
Ook met de voetsteun? Die zit onder de stoel en kun je naar beneden en naar voren trekken.
Daar heb ik weinig aan met m'n 158. Die voorkomt net misschien het bungelen, maar comfortabel benen wat omhoog gaat daar niet mee.
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus wel zo'n opblaaskussen, maar doe hem andersom zodat m'n kin erop rust. Dat slaapt wel ok.
Kijk bij de aankoop van je koptelefoon of er een vliegtuigstekkertje bij zit, anders heb je alleen geluid aan 1 kant en da's jammer. (Die dingen kun je vaak ook wel aan boord kopen trouwens)
Ik download een hele zooi series en films op Netflix en die kijk ik. Vind de keuze aan boord of de beeldkwaliteit vaak nogal slecht.

Je hent ook een soort sjaal die je om je nek kunt wikkelen en waar je dan met je hoofd op leunt, die lijkt me ook wel wat. Gezien op Amazon.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

of deze:
Afbeelding
DraakjevanBerk schreef:
20-01-2019 21:23
Ik mag breed zitten, zitten met een klein kind in het midden (voor wie dat kussen dus misschien wel ideaal is) :-)


En natuurlijk overleef ik de dag (geen nachtvlucht), maar zoek altijd naar manieren om het iets comfortabeler te maken. Slaapmiddelen doe ik niet aan, dus gouden tips voor het ultieme nekkussen, de beste noise cancelling headphones OF dus het ultieme voetenbankje (op je tas vind ik niet relaxed en zonde van mijn spullen) zijn welkom.
Ik heb nooit slaapmiddelen gewild, maar op de terugreis van japan naar NL tóch maar eens geprobeerd. Lekker geslapen, geen acht uur, maar uitgerust terug. Wat fijn was is dat je geen pijnlijke nek hebt van dat wegvallen steeds.
Alle reacties Link kopieren
Je hent ook een soort sjaal die je om je nek kunt wikkelen en waar je dan met je hoofd op leunt, die lijkt me ook wel wat. Gezien op Amazon.
[/quote]

Ik heb zo’n sjaal bij Aliexpress besteld. Scheelt een hoop geld. Vorig jaar heb ik hem uitgeprobeerd. Ik vind het fijner dan zo’n opblaasbaar hoefijzer omdat je hem ook schuin voor of aan de zijkant van je nek kan doen. Hij is nog niet helemaal ideaal maar vind hem wel fijn.
Het lekkerst is als ik bij het raam zit en dan een pilatesbal niet helemaal hard opblazen en die tussen je schouder en je oor doen. Dat ligt veel lekkerder dan die dunne kussentjes en veert mee. Zo’n pilatesbal kan je bij de Decathlon kopen voor een paar euro.
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
21-01-2019 07:49
Afbeelding

of deze:
Afbeelding
Die eerste lijkt me niks. Ziet er niet uit en man zit nog steeds met knik in zijn nek.
De tweede, die al eerder geplaatst is, wél. Het is wel een groot ding, als je even niet wil slapen moet-ie weer (half) leeg.
De pilatesbal is ook best een goed idee. Die dingen zijn idd lekker zacht. Ik heb zelf wel een opblaasbaar kussentje maar dat is van dat harde luchtbedmateriaal en dan is zo'n half opgeblazen bal vast fijner. Het opblazen van die dingen is alleen best een crime. Dat moet met een pompje. Dus je moet hem al half opgeblazen meenemen lijkt mij.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
21-01-2019 09:50
Die eerste lijkt me niks. Ziet er niet uit en man zit nog steeds met knik in zijn nek.
De tweede, die al eerder geplaatst is, wél. Het is wel een groot ding, als je even niet wil slapen moet-ie weer (half) leeg.
De pilatesbal is ook best een goed idee. Die dingen zijn idd lekker zacht. Ik heb zelf wel een opblaasbaar kussentje maar dat is van dat harde luchtbedmateriaal en dan is zo'n half opgeblazen bal vast fijner. Het opblazen van die dingen is alleen best een crime. Dat moet met een pompje. Dus je moet hem al half opgeblazen meenemen lijkt mij.
Die eerste is wel fijn als je tegen het raam kunt leunen denk ik? Ik neem zelf wel bij een tylenol PM als ik ver in economy moet. Het is een antihistamine, geen slaapmiddel maar sleepyness is de bijwerking waar ik van profiteer. Met de juiste neksteun (sjaal) zak ik dan wel weg ipv steeds wakker te schrikken. Maar met kind zou ik dat groggy gevoel niet fijn vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem zelf wel bij een tylenol PM als ik ver in economy moet.

Kun je deze ook in NL krijgen. Ik weet wel dat je ze bij de Wallmart en Target kan kopen. Alleen daar kom ik niet dagelijks. :-D
Alle reacties Link kopieren
elmoni schreef:
21-01-2019 12:36
Ik neem zelf wel bij een tylenol PM als ik ver in economy moet.

Kun je deze ook in NL krijgen. Ik weet wel dat je ze bij de Wallmart en Target kan kopen. Alleen daar kom ik niet dagelijks. :-D
Nee joh dat is hier überhaupt niet te krijgen of alleen op recept. Zelfs de veel lichtere anti-histamines, die ik zelf gebruik voor mijn allergieen.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
21-01-2019 09:50
Die eerste lijkt me niks. Ziet er niet uit en man zit nog steeds met knik in zijn nek.
De tweede, die al eerder geplaatst is, wél. Het is wel een groot ding, als je even niet wil slapen moet-ie weer (half) leeg.
De pilatesbal is ook best een goed idee. Die dingen zijn idd lekker zacht. Ik heb zelf wel een opblaasbaar kussentje maar dat is van dat harde luchtbedmateriaal en dan is zo'n half opgeblazen bal vast fijner. Het opblazen van die dingen is alleen best een crime. Dat moet met een pompje. Dus je moet hem al half opgeblazen meenemen lijkt mij.
Een pilatesbal is niet zo groot hoor. Als ik hem niet gebruik leg ik hem op de grond bij mijn benen. Je blaast hem zo op, er zit wel een soort opblaasrietje bij maar die gebruik ik nooit. Drie keer blazen en hij is vol.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie niet in hoe zoiets je beenruimte kan verlengen. Je hebt namelijk het hoogteverschil nodig om je beenruimte kwijt te kunnen (onder stoel voor je). Alles wat je in die lijn gaat plaatsen verkleint je beenruimte.

Lijkt me een idioot product. Bovendien onveilig mocht er iets gebeuren onderweg: mensen kunnen er niet meer uit.
elmoni schreef:
21-01-2019 12:36
Ik neem zelf wel bij een tylenol PM als ik ver in economy moet.

Kun je deze ook in NL krijgen. Ik weet wel dat je ze bij de Wallmart en Target kan kopen. Alleen daar kom ik niet dagelijks. :-D
Volgens mij is tylenol gewoon paracetamol?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
01-02-2019 22:21
Volgens mij is tylenol gewoon paracetamol?
Jep. Is merknaam die in Nederland niet gebruikt wordt. Maar is precies hetzelfde. Wel mooi dat mensen als ze het in Amerika kopen en het een andere naam heeft er opeens heerlijk van slapen in economy, ook al is het helemaal geen slaapmiddel :p

Maar de PM-variant van de tylenol bevat ook diphenhydramine en dat is een anti-histamine met als bijwerking dat het je slaperig maakt. Het wordt in Nederland niet voorgeschreven vanwege de vele bijwerkingen. Andere slaapmiddelen werken veel beter en zonder bijwerkingen.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 22:52
62.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven