Eindhoven leuke dingen

27-08-2025 17:58 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kom maar op met de tips voor leuke dingen om te zien en doen in Eindhoven.
Ik hou van fototentoonstellingen, oude industrie, bijzondere architectuur, vintage winkeltjes, straatkunst, cafés met echt sfeervolle decoratie (beetje hipster vibe vind ik vaak leuk, en/of zo’n café met bankstellen en zachte stoelen) en onverwachte grappige dingen zoals bijvoorbeeld in Rotterdam die surfbak in het centrum (Rif010).

Restauranttips ook welkom, vooral sushi en ander Aziatisch eten vind ik heerlijk.

Dank jullie wel alvast!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Station eindhoven...en dan de eerste de beste trein richting Den Bosch?
.
Strijp-S mag je dan sowieso niet overslaan. Daar kun je ook heerlijk Aziatisch eten bij Eveline Wu.
Barnsteen schreef:
27-08-2025 18:00
Eens :lol: ; maar dat was de vraag niet :-)
Barnsteen schreef:
27-08-2025 18:00
Haha Den Bosch ken ik al van meerdere bezoeken. En heel veel andere pitoreske historische Nederlandse stadjes en steden ook al (ik fiets veel dus dan zie je veel van Nederland). Ik heb zin in eens wat anders. Ik was bijvoorbeeld wel een keer bij het leuke fietscafé De Cyklist in Eindhoven, daarna vertrokken we alweer maar er zijn vast wel meer leuke plekken.
Ga naar Piet Hein Eek. Hele leuke plek. Je kunt er lekker rondkijken en ook lekker eten. Friet van Piet of in het restaurant van het hotel.
Centrum ontwijken. Wel leuk: Fifth, Eveline Wu, Strijp S, hetKetelhuis, Buitenfilm bij Natlab. Restaurantje op de Kleine Berg
En wat echt te gek is, is DDW. Is in oktober. Dutch Design Week. Daar kun je je gemakkelijk een aantal dagen prima vermaken.
Strijp S.
Eindhoven heeft ook zo'n verlichte dingenroute maar nu nog niet, denk ik.

Net gezocht en lichtjesroute is vanaf 18-09.
framboise-t wijzigde dit bericht op 27-08-2025 19:03
Reden: Aanvulling
21.70% gewijzigd
Ik ben een tijdje terug in het Philipsmuseum geweest. Veel spullen die ik herinnerde van vroeger.
Maria1905 schreef:
27-08-2025 18:51
En wat echt te gek is, is DDW. Is in oktober. Dutch Design Week. Daar kun je je gemakkelijk een aantal dagen prima vermaken.
Ja inderdaad heel leuk, ook een keer een dag geweest. Maar toen heb ik verder niet veel van Eindhoven zelf gezien.
framboise-t schreef:
27-08-2025 19:01
Strijp S.

Bedoel je echt de Lichtjesroute of Glow? Nogal een verschil..
framboise-t schreef:
27-08-2025 19:01
Strijp S.

Er is de lichtjesroute. En er is Glow. Ik denk dat je Glow bedoelt, dat is wat later in het jaar. De lichtjesroute is nogal kneuterig.
patsy--stone schreef:
27-08-2025 19:49
Ja inderdaad heel leuk, ook een keer een dag geweest. Maar toen heb ik verder niet veel van Eindhoven zelf gezien.
Tijdens ddw kom je op veel plekken die normaal gesproken niet open zijn voor publiek. Bijvoorbeeld op Sectie C. Ook leuk. Maar als je op een ander moment bent zou ik toch naar Piet Hein Eek gaan. Dan is het daar lang niet zo druk als tijdens DDW
Glow is leuk maar dat is in november.
Ik ontdekte trouwens laatst in Eindhoven een snackmuur met Onigiri's ipv frikandellen en kroketten. Briljant concept en ze waren best lekker. Zaakje heet Ikigai en zit aan de rand van het centrum, vlakbij de Sint Catharinakerk.
Als je van architectuur houdt kun je het Evoluon eigenlijk niet overslaan, met name buitenkant dan.
Strijp S ook niet overslaan.
Qua streetart: de berenkuil,maar dat is wat uit het centrum. In het centrum zelf ook diverse muren.
Leuk om even doorheen/naartoe te lopen: tunnel met sillywalks en de bowling kegels aan de achterkant vh station
Lab1 is een leuke retro bioscoop.
Downtown gourmetmarket, soort foodhall concept.
Ik vind het van abbemuseum ook wel mooi.
De kleine berg (straat) met leuke (geen ketens) winkeltjes en terrasjes
Philipsmuseum
Maria1905 schreef:
27-08-2025 21:23
Er is de lichtjesroute. En er is Glow. Ik denk dat je Glow bedoelt, dat is wat later in het jaar. De lichtjesroute is nogal kneuterig.
ik heb er familie wonen die me hebben meegenomen en ik wist niet dat er 2 verschillende lichtdingen waren, ik bedoelde denk ik idd Glow.
Dank jullie wel allemaal!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven