Emigreren Nieuw Zeeland of Australië

30-06-2020 11:32 71 berichten
Hallo, wij zitten er over te denken te emigreren naar NZ of Australië. Wij zijn een gezin met 2 dochters van 13 jaar (eerste klas middelbare school) en van 11 jaar (lagere school speciaal basisonderwijs)
Mijn vraag is, en deze is heel breed, hoe zijn de middelbare scholen daar? En heeft iemand ervaring met het SBO daar? Mijn jongste dochter is moeilijk lerend. Ze zit nu heel erg op haar plek op de deze school zij is mijn grootste zorg als we zouden emigreren. Toch is dit al mijn leven lang mijn droom. En heeft iemand tips waar we dan het beste naartoe kunnen? Mijn man is agile coach en ik ben kinderkapper. Heel erg bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Het schoolsysteem in nz staat volgens mij niet bekend als het beste systeem. Hoe ze omgaan met kinderen special education needs heb ik geen idee van.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens wel verbaasd dat kinderkapster op de lijst staat. Niets ten nadele van dit beroep, maar ik had functies verwacht waar schaarste in is. Ben dus verbaasd dat hier een schaarste in is.
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
30-06-2020 13:51
Ik ben trouwens wel verbaasd dat kinderkapster op de lijst staat. Niets ten nadele van dit beroep, maar ik had functies verwacht waar schaarste in is. Ben dus verbaasd dat hier een schaarste in is.
Ja, dat had ik ook. Ik denk dat ik even een kappersopleiding ga doen, ik wil ook wel naar Australië emigreren.
Pergamon schreef:
30-06-2020 12:07
Op basis van jouw beroep zou je in Australie in aanmerking komen voor een visum:

OCCUPATION ANZSCO CODE LIST VISA SUBCLASSES (STREAMS OR TYPE) ASSESSING AUTHORITY

Hairdresser 391111 STSOL 190, 407, 491 (S/T), TSS (S), 494 TRA

Je man niet, dus wat gaat hij dan doen qua werk daar? Als Agile Coach gaat hij vermoedelijk daar geen werk vinden.
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
30-06-2020 13:51
Ik ben trouwens wel verbaasd dat kinderkapster op de lijst staat. Niets ten nadele van dit beroep, maar ik had functies verwacht waar schaarste in is. Ben dus verbaasd dat hier een schaarste in is.
Hairdresser staat er toch?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
30-06-2020 13:51
Ik ben trouwens wel verbaasd dat kinderkapster op de lijst staat. Niets ten nadele van dit beroep, maar ik had functies verwacht waar schaarste in is. Ben dus verbaasd dat hier een schaarste in is.
Er zijn aparte lijsten voor wat gekwalificeerde beroepen zijn en beroepen met een tekort.
Mijn functie in de accountancy staat wel tussen de gekwalificeerde beroepen, maar is geen beroep waarin een tekort aan mensen is.
En kapster is ook wel het eerste, maar niet het tweede.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Oelie2015 schreef:
30-06-2020 12:24
Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties!
Het zou leuk zijn als je ook nog even meepraat TO.
Alle reacties Link kopieren
https://www.angloinfo.com/how-to/austra ... cial-needs
Alle reacties Link kopieren
Oelie2015 schreef:
30-06-2020 13:58
Dank je!

Serieus? Dit is toch 3 seconden googlen? Voor iets wat al 'je hele leven lang je droom is'? Waarom reageer je niet inhoudelijk in je topic?
Alle reacties Link kopieren
En waarom niet nog een jaar of 7 à 8 wachten tot je kinderen volwassen zijn?

Heb je mooi ook nog 7 jaar om uit te zoeken waar je precies exact naartoe wil.
En om te sparen, want zo'n verhuis kost natuurlijk handenvol geld.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Oelie2015 schreef:
30-06-2020 13:58
Dank je!
En dat is alles?
Alle reacties Link kopieren
Arme kinderen, in de puberteit emigreren.....
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
30-06-2020 15:52
Arme kinderen, in de puberteit emigreren.....
Waarbij er dan nog een puber met een rugzakje is.

Waar de vraag dus maar is of die ergens terecht kan.


En dan ook nog eens op een dagreis vliegen.
Je kan dus ook niet echt terugkomen voor de verjaardag van pakweg oma of opa.

Het is niet dat je effe naar Londen of Barcelona verhuist.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
30-06-2020 16:10
Waarbij er dan nog een puber met een rugzakje is.

Waar de vraag dus maar is of die ergens terecht kan.


En dan ook nog eens op een dagreis vliegen.
Je kan dus ook niet echt terugkomen voor de verjaardag van pakweg oma of opa.

Het is niet dat je effe naar Londen of Barcelona verhuist.
Niet iedere puber is hetzelfde hè. Mijn dochter van 16 zou het zeker zien zitten! En die van 11 ook.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
30-06-2020 14:48
Serieus? Dit is toch 3 seconden googlen? Voor iets wat al 'je hele leven lang je droom is'? Waarom reageer je niet inhoudelijk in je topic?
Waarschijnlijk is ze er nu al achter dat het helemaal niet kan.
pamelacourson schreef:
30-06-2020 17:00
Waarschijnlijk is ze er nu al achter dat het helemaal niet kan.
Die van mij zouden ook dolgraag teruggaan.
Wissewis schreef:
30-06-2020 14:52
En waarom niet nog een jaar of 7 à 8 wachten tot je kinderen volwassen zijn?

Heb je mooi ook nog 7 jaar om uit te zoeken waar je precies exact naartoe wil.
En om te sparen, want zo'n verhuis kost natuurlijk handenvol geld.
Dan wil straks de oudste niet meer mee en zit je als gezin op verschillende continenten.
Wellicht hebben ze wel lekker veel overwaarde of spaargeld nu.
Met de leeftijd die de kinderen nu hebben zou ik juist niet nog jaren wachten .
Alle reacties Link kopieren
Mijn pubers zouden het ook prachtig vinden.... tot dat ze hun sociale leven ouden gaan missen. Ik denk namelijk dat dat enorm onderschat word: emigreren in de puberteit.....Ik woon zelf in het buitenland, en de meeste mensen gaan terug als een kind naar de middelbare school moet. En dat is niet voor niets!
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
30-06-2020 15:52
Arme kinderen, in de puberteit emigreren.....
Ach dat kan ook goed uitpakken.
Ik ken een gezin dat naar de VS is gegaan. Kinderen hebben er de tijd van hun leven en maken echt wat mee.
Volgens mij kan dat heel goed zijn voor je ontwikkeling.
JobEva schreef:
30-06-2020 20:29
Mijn pubers zouden het ook prachtig vinden.... tot dat ze hun sociale leven ouden gaan missen. Ik denk namelijk dat dat enorm onderschat word: emigreren in de puberteit.....Ik woon zelf in het buitenland, en de meeste mensen gaan terug als een kind naar de middelbare school moet. En dat is niet voor niets!
Terug naar Nederland bedoel je? Dan moeten ze daar toch ook weer een sociaal leven opbouwen?
Ik snap dat je bedoelt dat emigreren als het kind al op de middelbare school zit niet ideaal is maar heel veel verschil met een 11 of 12 jarige zie ik niet. Hoe jonger hoe beter denk ik.
Alle reacties Link kopieren
NZ en Australie zijn niet alleen heel verschillende landen, ook binnen de landen is er een enorme diversiteit. Aan klimaat en omgeving. Waar wil je precies naartoe en waarom? Naar een miljoenenstad als Sidney? Of op het platteland van het Zuidereiland in NZ? Het tropische deel van Queensland? Het voelt voor mij allemaal nogal willekeurig als ik alleen je OP lees.

Je zegt “dit is al mijn leven lang mijn droom” maar in hoeverre heb je ter plekke getest of je er ook in werkelijkheid zou kunnen en willen wonen? Geef aub eens antwoord op iets van de vragen hier, het is enorm eenrichtingsverkeer zo!
Vrienden van mij zijn naar Australie geemigreerd toen hun kinderen 10 en 12 waren. Vijf jaar later waren die kids zo Aussie als het maar kan. Juist nog net de leeftijd dat je ze mee kunt krijgen. Als je later gaat dan verscheur je je gezin als ze er voor kiezen hier te blijven.

Het is volgens mij voor beide landen dat je 10 jaar moet werken en bijdragen voor je recht krijgt op een sociaal vangnet. Je moet dus ook de scholing zelf betalen.
En zitten ze op dit moment uberhaupt te wachten op import? Ook daar hebben ze last van de coronacrisis waardoor locals hun banen zijn verloren.

Als je 'n medisch beroep hebt of IT is het volgens mij het makkelijkst om binnen te geraken én aan 't werk te blijven.

Maar raak je binnen die 10 jaar arbeidsongeschikt is daar het gat van de deur.

Persoonlijk zou ik liefst in Nieuw Zeeland zitten en dan wel het noorden van het noordereiland vanwege het milde klimaat en de mooie natuur. Ook heb je daar nog minder extreme omstandigheden als in Australie wat betreft bosbranden, extreme hitte, overstromingen etc.
Op de BBC heb je een programma over Britten die de kans krijgen om een week te testen in Australie of Nieuw Zeeland en dan het complete financiele plaatje voorgerekend krijgen wat betreft wonen, werken, levenskosten, vrije tijd etc.
Wanted Down Under heet het. Geen idee of het momenteel uitgezonden wordt, maar het is een goed programma.

Vaak sneuvelt de droom doordat ze hun familie (ouders leven vaak nog als mensen van 30-40 emigreren) te veel zouden moeten missen. Denk dat de coronacrisis dat besef alleen maar groter maakt. Nu kun je niet eens binnen 48 uur thuis zijn. En als je wacht tot de ouders zijn overleden dan ben je te oud om te mogen emigreren.

Er staan een aantal aflevering online:
https://www.bbc.co.uk/programmes/b006s5 ... des/player
Alle reacties Link kopieren
Emigreren naar een ander land vraagt o.a. ook communicatieve vaardigheden, ik zie dat hier al niet helemaal goed gaan maar daar kan natuurlijk aan gewerkt worden.
Wil je ergens settelen dan zul je eerst met instanties in gesprek moeten en die geven ook niet altijd het antwoord wat je wil horen en daar moet je mee om kunnen gaan. Je moet ook een beetje kunnen pleasen. In een nieuwe woonplaats zul je ook je plek moeten bevechten en dat gaat alleen door contact te maken ook al zijn die contacten niet helemaal naar je zin.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een gezin met 3 kinderen tussen de 10 en de 17 die naar Australië gingen. Waren binnen 3 jaar weer terug, kinderen vonden het er vreselijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven