Emigreren Nieuw Zeeland of Australië

30-06-2020 11:32 71 berichten
Hallo, wij zitten er over te denken te emigreren naar NZ of Australië. Wij zijn een gezin met 2 dochters van 13 jaar (eerste klas middelbare school) en van 11 jaar (lagere school speciaal basisonderwijs)
Mijn vraag is, en deze is heel breed, hoe zijn de middelbare scholen daar? En heeft iemand ervaring met het SBO daar? Mijn jongste dochter is moeilijk lerend. Ze zit nu heel erg op haar plek op de deze school zij is mijn grootste zorg als we zouden emigreren. Toch is dit al mijn leven lang mijn droom. En heeft iemand tips waar we dan het beste naartoe kunnen? Mijn man is agile coach en ik ben kinderkapper. Heel erg bedankt alvast!
mayou schreef:
01-07-2020 14:06
Ik ken een gezin met 3 kinderen tussen de 10 en de 17 die naar Australië gingen. Waren binnen 3 jaar weer terug, kinderen vonden het er vreselijk.
Bijzonder. De oudste van mijn vriendin is een jaartje terug naar NL geweest na haar afstuderen en zij vond het hier vreselijk (de mentaliteit, de drukte) en die is dus weer terug gegaan. Ze wonen daar echt ontzettend gaaf op 'n enorm stuk land waar je hier in NL een heel dorp op kan huisvesten.
redbulletje schreef:
01-07-2020 11:59
Op de BBC heb je een programma over Britten die de kans krijgen om een week te testen in Australie of Nieuw Zeeland en dan het complete financiele plaatje voorgerekend krijgen wat betreft wonen, werken, levenskosten, vrije tijd etc.
Wanted Down Under heet het. Geen idee of het momenteel uitgezonden wordt, maar het is een goed programma.

Er staan een aantal aflevering online:
https://www.bbc.co.uk/programmes/b006s5 ... des/player
Wat een leuk programma! Ik word er jaloers van :$
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-07-2020 15:02
Bijzonder. De oudste van mijn vriendin is een jaartje terug naar NL geweest na haar afstuderen en zij vond het hier vreselijk (de mentaliteit, de drukte) en die is dus weer terug gegaan. Ze wonen daar echt ontzettend gaaf op 'n enorm stuk land waar je hier in NL een heel dorp op kan huisvesten.
Tja, das persoonlijk natuurlijk.
Dat gezin dat ik ken dat naar de VS is gegaan heeft het ook helemaal gevonden. Zouden voor een jaar gaan, maar zitten er nu al 5 jaar.
Lijkt me echt wel heel erg tof om dat te doen.
Alle reacties Link kopieren
Is idd persoonlijk. Zijn nu weer terug in NL en helemaal happy.
Het is geen levenslange droom, maar een fantasie vermoed ik zo. Een vlucht wellicht ook. Weinig specifiek.

Het is al lastig zat met een goede voorbereiding.
Ik ken een gezin met drie dochters beetje dezelfde leeftijd als die van to waarvan er een speciaal onderwijs nodig had .
Vanwege die dochter zijn ze ook terug gekomen uit Australië omdat zij doodongelukkig was daar .
redbulletje schreef:
01-07-2020 15:02
Bijzonder. De oudste van mijn vriendin is een jaartje terug naar NL geweest na haar afstuderen en zij vond het hier vreselijk (de mentaliteit, de drukte) en die is dus weer terug gegaan. Ze wonen daar echt ontzettend gaaf op 'n enorm stuk land waar je hier in NL een heel dorp op kan huisvesten.
Bijzonder is dat jij totaal geen inlevingsvermogen hebt in mensen die iets anders leuk vinden dan jij.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
02-07-2020 10:32
Bijzonder is dat jij totaal geen inlevingsvermogen hebt in mensen die iets anders leuk vinden dan jij.
Dat is inderdaad de rode draad die door RB’s posts loopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb natuurlijk geen idee welk leer niveau jouw jongste heeft maar is zij in staat straks om al het Engels te begrijpen ? Alle school instructies?
Ik neem aan dat ze nu al wel ( een beetje) Engels kan begrijpen?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
30-06-2020 13:02
Nou hè! Lijkt Ik vertrek wel :k heb al mijn hele leven de droom om in Italië of Spanje te wonen maar de taal ook maar enigszins beheersen ho maar.

Dus hoezo Australië of Nieuw Zeeland? De landen zijn mega groot! Wat voeg jij toe aan Australië?
Wat een rare reactie, wat voeg jij toe aan Australie? Zelf ook aantal jaar in het buitenland gewoond en niemand die mij ooit die vraag heeft gesteld.

Krijg soms het gevoel dat dit soort reacties voortkomen uit een soort van afgunst.
cappi schreef:
02-07-2020 15:32
Wat een rare reactie, wat voeg jij toe aan Australie? Zelf ook aantal jaar in het buitenland gewoond en niemand die mij ooit die vraag heeft gesteld.

Krijg soms het gevoel dat dit soort reacties voortkomen uit een soort van afgunst.
Bij Australie en Nieuw Zeeland is wel sprake van een strenge toelatingscommissie, dus voeg je niets toe krijg je simpelweg geen visum.
Te oud of onderliggende ziektes diskwalificeren je ook. Of je moet er naaste familie hebben wonen die garant staat. Of je moet bulken van 't geld zodat je hen ook niet tot last bent. Het is geen zoete inval zoals Nederland.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-07-2020 15:35
Bij Australie en Nieuw Zeeland is wel sprake van een strenge toelatingscommissie, dus voeg je niets toe krijg je simpelweg geen visum.
Te oud of onderliggende ziektes diskwalificeren je ook. Of je moet er naaste familie hebben wonen die garant staat. Of je moet bulken van 't geld zodat je hen ook niet tot last bent. Het is geen zoete inval zoals Nederland.
Nou dit dus.
Van mij mag TO naar Australië emigreren hoor maar het is een van de moeilijkere landen ter wereld om binnen te komen. Vandaar mijn reactie wat zij toe kan voegen aan de Australische samenleving.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... Aardbevingen of de meest dodelijke variaties van elke diersoort... Lastige keuze.

Beide landen wil ik graag nog eens bezoeken maar er vestigen? Nope... Daarvoor heb ik het echt nog te goed in Nederland.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde dat Australië tot 2022 op slot gaat.
#doeslief
Loesiepoesie schreef:
04-07-2020 11:41
Ik hoorde dat Australië tot 2022 op slot gaat.
Onzin. Ergens hebben wat wetenschappers opgeschreven dat sociaal afstand houden op gezette tijden nodig kan zijn tot 2022 en misschien wel 2025.

Dat laat zich grofweg vertalen tot het kan vriezen en het kan dooien.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
04-07-2020 12:19
Onzin. Ergens hebben wat wetenschappers opgeschreven dat sociaal afstand houden op gezette tijden nodig kan zijn tot 2022 en misschien wel 2025.

Dat laat zich grofweg vertalen tot het kan vriezen en het kan dooien.
Of het onzin is weet ik niet. Hoorde het van iemand die regelmatig zaken doet in Australië.
#doeslief
Loesiepoesie schreef:
04-07-2020 15:47
Of het onzin is weet ik niet. Hoorde het van iemand die regelmatig zaken doet in Australië.
Ik weet het wel. En als je er even over nadenkt weet jij ook dat dit natuurlijk niet het geval is.
Alle reacties Link kopieren
Australië is op slot tot 2021.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Australië is inderdaad op slot....
Alle reacties Link kopieren
..... en TO ook, die zien we nooit meer terug :bye:
Joyce48 schreef:
05-07-2020 15:11
..... en TO ook, die zien we nooit meer terug :bye:
TO leest vast stiekem mee en durft niet toe te geven dat ze nog nooit in 1 van deze landen geweest is en een ideaal/waan beeld heeft van het leven in 1 van deze totaal verschillende landen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven