Emigreren Nieuw Zeeland of Australië

30-06-2020 11:32 71 berichten
Hallo, wij zitten er over te denken te emigreren naar NZ of Australië. Wij zijn een gezin met 2 dochters van 13 jaar (eerste klas middelbare school) en van 11 jaar (lagere school speciaal basisonderwijs)
Mijn vraag is, en deze is heel breed, hoe zijn de middelbare scholen daar? En heeft iemand ervaring met het SBO daar? Mijn jongste dochter is moeilijk lerend. Ze zit nu heel erg op haar plek op de deze school zij is mijn grootste zorg als we zouden emigreren. Toch is dit al mijn leven lang mijn droom. En heeft iemand tips waar we dan het beste naartoe kunnen? Mijn man is agile coach en ik ben kinderkapper. Heel erg bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Het krijgen van een verblijfsvergunning en werkvergunning is een heel lang traject. Heb je je daar al in verdiept?
Alle reacties Link kopieren
Ben je ooit al eens in een van beide landen geweest? Op vakantie of langer?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Beide landen zijn uiteraard engelstalig. Kunnen je kinderen al een beetje engels? Thuis alvast eens engels gaan praten zodat jullie als gezin eraan kunnen wennen.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van ons gaan dit jaar emigreren naar Australië. Volgens mij kom je niet zomaar het land in om permanent te gaan wonen. Moet je beroep wat toevoegen (wat in hun geval zo is). Staat agile coach op de lijst?
toffifee schreef:
30-06-2020 11:56
Vrienden van ons gaan dit jaar emigreren naar Australië. Volgens mij kom je niet zomaar het land in om permanent te gaan wonen. Moet je beroep wat toevoegen (wat in hun geval zo is). Staat agile coach op de lijst?
Dit. Staan jullie beroepen op de beroepenlijst? Anders is de kans op een visum miniem.
Overigens vind ik Australië en Nieuw Zeeland nogal verschillend. Ben je in beide landen geweest, heb je voorkeur?
Mijn kinderen hebben een tijdje op school in Australië gezeten, en waren zeer tevreden. Dat was in een grote stad en geen speciaal onderwijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst een sabbatical nemen en dan beoordelen of het land je bevalt.

Je kan dan direct uitzoeken of je je daar mag vestigen en aan wat voor een eisen je moet voldoen.

Uitzoeken waar je wilt wonen, wat je banenkansen er zijn, hoe het onderwijs is geregeld, hoe je daar rond komt etc etc. Of je kan leven met het feit dat je je vrienden en familie zelden meer gaat zien. Of de mensen je daar bevallen, ga zo maar door.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je die kant op? Ken je de landen goed? Ben je er geweest, ken je de regio's? Ik bedoel, in Nederland maakt het al een verschil of je in Zuid Limburg gaat wonen of in Noord Oost Groningen. Die verschillen zijn daar nog sterker. Hartje Wellington of Outback zijn echt NIET te vergelijken. Waar ligt je voorkeur?

En, zoals de anderen hierboven ook al zeggen, staan jullie op de beroepenlijst?
Alle reacties Link kopieren
Als het al je leven lang je droom is ben je slecht op de hoogte.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Op basis van jouw beroep zou je in Australie in aanmerking komen voor een visum:

OCCUPATION ANZSCO CODE LIST VISA SUBCLASSES (STREAMS OR TYPE) ASSESSING AUTHORITY

Hairdresser 391111 STSOL 190, 407, 491 (S/T), TSS (S), 494 TRA

Je man niet, dus wat gaat hij dan doen qua werk daar? Als Agile Coach gaat hij vermoedelijk daar geen werk vinden.
pergamon wijzigde dit bericht op 30-06-2020 12:08
20.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heb ik hier naar gekeken.
Je kunt op de website van de Nieuw-Zeelandse overheid een test doen om te kijken in hoeverre je in aanmerking komt voor een visum.
Er wordt gekeken naar zaken als leeftijd, opleidingsniveau, beroep enz. Op basis van de zaken die je aanvinkt krijg je punten en je moet voor Nieuw-Zeeland meen ik 100 punten hebben, maar onder de 160 punten kom je niet in aanmerking.
Maar dat is niet perse makkelijk, want als je bijvoorbeeld tussen de 20-39 bent krijg je 30 punten voor je leeftijd, maar boven de 55 jaar krijg je nul punten.

Vriend kwam ondanks zijn opleidingsniveau (WO), werkervaring (genoeg), tekort beroep (IT) net niet aan de 160 punten ivm zijn leeftijd. Ik kom tekort omdat er geen tekort in in mijn werkveld.
Zouden wij samen gaan, dan zouden we wel genoeg punten halen. Of individueel er voor zorgen dat we al een baan hebben (wat sowieso handig is).

Kijk eens op de website, deze link gaat gelijk naar de check of je genoeg punten kunt krijgen.
https://www.immigration.govt.nz/new-zea ... -smc-28aug

Op die website kun je ook informatie vinden over scholen. (Education & Schooling)
https://www.immigration.govt.nz/new-zea ... nd-to-work

Ik vond Nieuw-Zeeland echt wel mooi, maar het is best een duur land. We vielen bijna stijl achterover van de hypotheekrente, maar de spaarrente was ook lekker hoog, dat wel. Het land zelf heeft maar een paar grote steden en daar woont bijna iederen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
misschien heeft TO al wel alles geregeld maar is haar enige heikelpunt nog de scholen
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
30-06-2020 12:11
misschien heeft TO al wel alles geregeld maar is haar enige heikelpunt nog de scholen
Ja, kan. Maar ik kreeg de indruk dat het nu nog een droom is? Ik denk wel dat als ze er al serieus mee bezig was, al het een en ander gevonden had.

TO, er zijn trouwens ook websites/fora voor mensen met migratieplannen naar die landen. Ik denk dat je daar meer aan hebt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
30-06-2020 12:11
misschien heeft TO al wel alles geregeld maar is haar enige heikelpunt nog de scholen
Ja of Australie of Nieuw Zeeland en dan:
En heeft iemand tips waar we dan het beste naartoe kunnen?
Ja hoor, allemaal al geregeld.

Maar kijk eens op expatforum.com TO.
eurus wijzigde dit bericht op 30-06-2020 12:16
5.79% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Het is je leven lange droom maar je weet niet eens welk land. Bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Ben je wel eens in één van die landen geweest TO? En wat trekt je dan perse?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties!
Alle reacties Link kopieren
Oelie2015 schreef:
30-06-2020 12:24
Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties!
Zo verhelderend dit antwoord. Dank!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoon'pa' heeft dat gedaan. Paar jaar N-Z, daarna een tijd AUS, is met hangende pootjes terug gekomen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
30-06-2020 12:08
Toevallig heb ik hier naar gekeken.
Je kunt op de website van de Nieuw-Zeelandse overheid een test doen om te kijken in hoeverre je in aanmerking komt voor een visum.
Er wordt gekeken naar zaken als leeftijd, opleidingsniveau, beroep enz. Op basis van de zaken die je aanvinkt krijg je punten en je moet voor Nieuw-Zeeland meen ik 100 punten hebben, maar onder de 160 punten kom je niet in aanmerking.
Maar dat is niet perse makkelijk, want als je bijvoorbeeld tussen de 20-39 bent krijg je 30 punten voor je leeftijd, maar boven de 55 jaar krijg je nul punten.

Vriend kwam ondanks zijn opleidingsniveau (WO), werkervaring (genoeg), tekort beroep (IT) net niet aan de 160 punten ivm zijn leeftijd. Ik kom tekort omdat er geen tekort in in mijn werkveld.
Zouden wij samen gaan, dan zouden we wel genoeg punten halen. Of individueel er voor zorgen dat we al een baan hebben (wat sowieso handig is).

Kijk eens op de website, deze link gaat gelijk naar de check of je genoeg punten kunt krijgen.
https://www.immigration.govt.nz/new-zea ... -smc-28aug

Op die website kun je ook informatie vinden over scholen. (Education & Schooling)
https://www.immigration.govt.nz/new-zea ... nd-to-work

Ik vond Nieuw-Zeeland echt wel mooi, maar het is best een duur land. We vielen bijna stijl achterover van de hypotheekrente, maar de spaarrente was ook lekker hoog, dat wel. Het land zelf heeft maar een paar grote steden en daar woont bijna iederen.
Het puntensysteem is voor een verblijfsvergunning, niet voor werkvisa. Met een baanaanbod kom je al snel aan de 160, zonder baan maar met 160 punten krijg je geen verblijfsvergunning maar een job search visa dat kan worden omgezet naar een verblijfsvergunning wanneer je een gekwalificeerde baan hebt.

Australië maakt geloof ik morgen de lijst bekend voor regionale tekorten. Dat is dus alles behalve Sydney / Melbourne Brisbane en de makkelijkste manier om binnen te komen.

Met oplopende werkeloosheid wordt emigreren er niet makkelijker op. Wachttijden voor visums etc zijn erg lang.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Oelie2015 schreef:
30-06-2020 12:24
Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties!

Kan je ook inhoudelijk reageren? Zo jammer en niks zeggend dit soort reacties namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
30-06-2020 12:06
Als het al je leven lang je droom is ben je slecht op de hoogte.
Nou hè! Lijkt Ik vertrek wel :k heb al mijn hele leven de droom om in Italië of Spanje te wonen maar de taal ook maar enigszins beheersen ho maar.

Dus hoezo Australië of Nieuw Zeeland? De landen zijn mega groot! Wat voeg jij toe aan Australië?
Alle reacties Link kopieren
En voor mijn gevoel hebben we dit topic en exact dezelfde reacties al eens gehad.
NZ en Australië zijn twee totaal verschillende landen. Waarom wil je naar 1 van deze landen? Ben je er ooit geweest?

Ik heb in NZ gewoond en in het speciaal onderwijs stage gelopen. Veel onbevoegde (Filipijnse emigranten) die daar werken. Wij hadden als stagiair nog meer kennis dan zij. Maar goed. Ik ben bevooroordeeld en het zal vast op elke school anders zijn maar op alle scholen waar ik daar stage gelopen heb en Holiday School Programmes gedaan heb, was het alsof je 20 jaar terug ging in vergelijking met het NL onderwijs. Fysieke restraining kwam daar helaas nog veel te vaak voor in het onderwijs.

Ondanks dat ik het een geweldig land vind/vind zou ik er niet met kinderen heen verhuizen. Vooral niet op deze leeftijd. Waarom niet nog een paar jaar wachten? En er eerst heen gaan op vakantie (het klinkt namelijk alsof je er nog nooit geweest ben en eigenlijk alleen een ideaal plaatje in je hoofd hebt)
Alle reacties Link kopieren
Je hele leven al daarheen willen, maar niet eens weten naar welk land of welke regio en dat aan ons vragen? En zoals al gevraagd is: kom je überhaupt wel in aanmerking?
Ik zou er eerst maar eens een paar maanden heen gaan en rondreizen.

Dit komt over alsof je in Zuid-Europa wilt gaan wonen en niet eens de verschillen weet tussen Italië, Spanje en Portugal.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 30-06-2020 13:44
0.28% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven