Enge dingen meegemaakt in een vliegtuig?

16-11-2017 18:30 106 berichten
Ik heb vooral enge dingen als hele erge turbulentie en luchtzakken en hele harde landingen meegemaakt. Dat vond ik wel genoeg engs voor een mensenleven. Ik ben geen vliegheld zeg maar. Hebben jullie ook wel eens iets creepy meegemaakt? En wil je daarover vertellen? Misschien helpt exposure mij wel ;-)
daddy_gijs schreef:
16-11-2017 20:38
In een A320, zo’n dertig meter boven de grond: je kunt de kentekenplaten lezen en de grassprietjes tellen... maar (nog) geen landingsbaan onder je.... goh, waar blijft dat ding? We wachten op de eeeuw-eeeuw van de banden die neerkomen. Dan opeens volle kracht en strak omhoog. De stewardes zegt nog “no panic”.
Dan na 10 minuten de gezagvoerder: op een of andere manier heeft de luchtverkeersleiding ons naar een helicopter-landplaats geloodst, in plaats van vliegtuiglandingsbaan...

:rofl: Jezus wat stom.
Ik heb absoluut geen angst voor uitvallende motoren, wegvallende luchtdruk, afbrekende vleugels, staartstukken, blikseminslagen, luchtzakken of turbulentie.

De aller, aller, allerergste angst die ik heb gehad was die keer dat ik op de middelste stoel zat in een rij waarvan de stoel links en rechts van me nog vrij waren.

Komt er potverdomme toch een stel binnenlopen met beiden mega obesitas afmetingen.

Dus ik kijk naar hem en haar en toen naar die nog vrije stoel links en rechts van me en ik dacht:

"Het zal toch potverdomme niet he"

Echt, als je dat op je af ziet komen lopen dan vervagen alle andere angsten per direct.
Alle reacties Link kopieren
Noodlanding na een vreselijke turbulentie.
Nooit een paniekaanval gehad maar toen midden tussen angstig kijkende passagiers wel.
Zal die vlucht nooit vergeten, de angst en de paniek in het vliegtuig.

Tot heden is biet duidelijk wat er precies aan de hand was ( KLM) .
Sindsdien krijg jij mij alleen onder invloed van medicatie en alcohol het vliegtuig binnen ( top combi).
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en een keer flink zakken met het vliegtuig, nou dat gegil van de inzittenden ging werkelijk door merg en been.
Gek gevoel alsof jij van een kilometer hoge berg met de slee afglijd maar dan zonder houvast.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
femke104 schreef:
16-11-2017 22:21
De passagier die naast me zat overleed tijdens de vlucht (Toronto -Amsterdam) was in zijn slaap overleden. Ik was de persoon die het ontdekte. De landing was al ingezet. Ze hebben nog geprobeerd te reanimeren, maar het was te laat.
Wat erg !!!
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
nini28 schreef:
17-11-2017 10:05
Noodlanding na een vreselijke turbulentie.
Nooit een paniekaanval gehad maar toen midden tussen angstig kijkende passagiers wel.
Zal die vlucht nooit vergeten, de angst en de paniek in het vliegtuig.

Tot heden is biet duidelijk wat er precies aan de hand was ( KLM) .
Sindsdien krijg jij mij alleen onder invloed van medicatie en alcohol het vliegtuig binnen ( top combi).
Welke vlucht was dat Nini? Misschien kan ik nog wat info achterhalen?

Medicatie & alcohol zijn helaas een hele slechte combi, paar weken geleden nog een vrouw van het toilet moeten halen met de broek op de knieën, alcohol en slaappillen.
Fate is just the weight of circumstances
Tijdens een binnenlandse vlucht in Amerika...
Achter mij zat een gevangene met zijn bewaker.
Hij zat wel vast met handboeien maar toch werd ik er nerveus van.
het waren 5 lange uren waarbij ik hem goed in de gaten hield.

Wel eens een onrustige vlucht naar Mexico gehad.
Turbulentie, luchtzakken, het vliegtuig trilde hefig, de tv schermen vielen uit en de handbagage vakken vielen open.
We moesten lang wachten voordat we weer eens naar het toilet mochten of wat te drinken kregen.
Als de woordvoeder vertelt dat ook de crew moet gaan zitten krijg ik het wel benauwd. voel vooral spanning voor wat er gaat komen.
Ik heb ook wel eens aan een stewardes gevraagd of sommige geluiden of trillingen normaal waren.

Ook eens een harde landing gehad, alsof hij zo op de bodem knalde.
iedereen schrok ervan.

Ik stap altijd weer in het vliegtuig, heb me weleens verdiept in wat een vliegtuig allemaal aan kan dus voel me wel veilig.
Alle reacties Link kopieren
femke104 schreef:
16-11-2017 22:21
De passagier die naast me zat overleed tijdens de vlucht (Toronto -Amsterdam) was in zijn slaap overleden. Ik was de persoon die het ontdekte. De landing was al ingezet. Ze hebben nog geprobeerd te reanimeren, maar het was te laat.
Wat een belevenis! En dan het vreemde idee dat jij de laatste bent die hem levend heeft gezien. Enig idee hoe lang hij al was overleden? Het doet me in de verte denken aan een verhaal dat ik op de radio hoorde. Die vrouw vertelde dat de man naast haar zei dat hij zich niet goed voelde. Hij vertelde dat hij een enorme hoeveelheid bolletjes in zijn lichaam had. Ze heeft het personeel gewaarschuwd en ze hebben hem meegenomen. Ze heeft nooit gehoord hoe het is afgelopen.
Op een vlucht van Turkish Airlines van Bangkok naar Istanbul. Op het scherm kon je de vluchtroute meekijken. Op gegeven moment weken we af van de voorgestippelde route: het vliegtuig draaide om. Daarna vielen de schermen uit. Vlak daarvoor was de MH370 verdwenen dus dat hielp vast niet bij relativeren. Ik vroeg me serieus af of we gekaapt waren. Achteraf moet ik om m'n eigen rare gedachte lachen.
Maar het... ze hadden best even kunnen vertellen waarom we afweken ;-)
Verder dingen als flinke turbulentie en een doorstart maar dat vind ik allebei niet spannend.
Alle reacties Link kopieren
Eve, wat was de reden dat het vliegtuig omdraaide en de schermen uitvielen?

Soms hoor ik tijdens de vlucht van de captain dat de route wat af gaat wijken, en ook waarom.

Soms is er ook een wachtrij in de lucht. D.w.z. het vliegtuig krijgt nog geen toestemming om te landen, dus gaat het rondjes vliegen totdat het de toestemming krijgt van de verkeerstoren.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
17-11-2017 09:07
Bij de tussenlanding op St maarten ging het mis. Het vliegtuig kwam vrij hard en schuin neer, dus in mijn voorstelling op maar 1 kant van de wielen. Er is daarbij 1 of ander hydraulisch systeem kapot gegaan, want toen we eindelijk uit het vliegtuig mochten (na 1.5 uur) lag er een hele grote plas vloeistof onder het vliegtuig.

We zijn in bussen naar diverse hotels vervoerd en moesten wachten op een nieuw vliegtuig dat de volgende dag uit Nederland zou komen om verder te kunnen.

Blijkbaar vond het vliegtuig het ook te spannend en hield het niet droof meer. ;-)

Eens kijken,
Serieuze turbulentie + luchtzakken. Check.
Harde (tussen)landing. Check.
Doorstart. Check
(was ook allemaal in dezelfde vlucht)

Stijl moeten cirkelen omdat er anders niet geland kon worden tussen de bergen. Check. (:facepalm: <- ik tijdens die landing)

En blijkbaar heb ik al best veel korte/enge landingsbanen gezien (even gegoogled): Samos, Saba (beiden heel kort, en je land richting de zee of de bergen) en Sint Maarten. Vriend heeft Madeira en Lukla (Nepal) meegemaakt. De laatste was volgens hem een echte beleving. De landingsbaan heeft een behoorlijke hellingshoek, anders kunnen de vliegtuigjes (vaak twin otters ed) niet genoeg snelheid maken of op tijd landen. En als dat verkeerd gaat flikker je gewoon een ravijn in...

De beste landingsbaan was op Paaseiland, die is namelijk heel erg lang, er moet namelijk genoeg ruimte zijn om een spaceshuttel te laten landen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Het engste vond ik toen de man achter me onwel was geworden en er echt een 'is er een dokter aanwezig' oproep kwam. Stonden ze daar met een arts en een aantal stewardessen te discusseren over of we een noodlanding moesten maken of niet. Maar aangezien we boven de Atlantische oceaan zaten was dat nogal moeilijk. Gelukkig lukte het de arts om de man weer bij kennis te krijgen en hebben ze hem naar het stewardessen hok gebracht. Daarna gewoon naar de westkust doorgevlogen dus blijkbaar was hij daarna weer buiten levensgevaar maar ik vond het wel eng.

Verder alleen maar was turbulentie en onweer maar dat vind ik niet heel eng.
Alle reacties Link kopieren
Het stewardessen hok, bedoel je de galley of is er een apart deel in het vliegtuig dat ik in mijn 16 jarige stewardessencarriere nooit heb kunnen vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik raad iedereen aan om het topic van cygnus, ask the captain, te lezen. Dat helpt echt beter dan enge verhalen aan elkaar vertellen, met gedeeltelijk onzin dat een vliegtuig na een blikseminslag stil hing in de lucht. Het zal zo gevoeld hebben, maar het kan niet. Want dan valt het toestel naar beneden namelijk.
Als je het topic van cygnus leest leer je ook over hoeveel brandstof er extra mee gaat en hoe het werkt met een doorstart. Hartstikke interessant!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-11-2017 18:45
Op 22/09/2001 zat er een Arabisch uitziende man achter me met zijn net gekochte digitale horloge te spelen. Te piepen dus. Ik wist echt zeker dat het vliegtuig opgeblazen zou worden.
Eind September 2001 vlogen wij vanuit LA terug naar Nederland. Voor ons in het KLM-toestel een groep Moslims in kaftans/djellabas.
Er waren diverse passagiers die wit wegtrokken toen ze hen in zagen stappen.
De angst ebde weg toen het groepje mannen heel hard moest lachen om cartoons op de schermpjes. Dat terroristen ook kunnen lachen om tekenfilms kwam blijkbaar bij niemand op...
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
22-11-2017 11:35
Het stewardessen hok, bedoel je de galley of is er een apart deel in het vliegtuig dat ik in mijn 16 jarige stewardessencarriere nooit heb kunnen vinden?
Ja geen idee, ze namen hem mee en ik heb hem daarna niet meer gezien ook niet toen ik naar de wc ging.
Ik ben ze verder niet gevolgd en heb het ook niet gevraagd dus ik nam aan dat ze daar naar toe gingen waar de stewardessen ook rusten op lange vluchten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer best heftige turbulentie meegemaakt. Vlak daarvoor was er een vliegtuig neergestort in zwaar weer. Was niet zo leuk.

Het vervelendste wat ik heb meegemaakt is dat ik op het toilet was. Ik had doorgetrokken, handen gewassen en ik hoor ineens een bonk. Deed de deur van het toilet open en daar lag een jonge vrouw op de grond. Ze was asgrauw en had haar plas laten lopen.
Ik weet niet precies hoe het met haar afgelopen is, maar ze zag er heel erg slecht uit. Het was vlak voordat de landing ingezet werd, ze hebben haar letterlijk weggesleept daar en met een aantal mensen samen op een vliegtuigstoel vastgezet.
Dat was het meest akelige dat ik in het vliegtuig heb meegemaakt.
2x een doorstart achter elkaar en uiteindelijk zijn we op een naburig eiland geland en uurtje gewacht. Poging 3 mislukte ook en toen maar weer terug naar waar we vandaan kwamen. Stond ik 12 uur later precies weer op het beginpunt van mijn reis.

Vliegangst heb ik er niet echt van gekregen, maar tijdens de vluchten erna was ik wel wat gespannener tijdens de landing dan voorheen. Inmiddels ben ik er weer helemaal overheen en zit ik relaxed in het vliegtuig, ook tijdens de landing.
Geplande tussenlanding in Manchester onderweg naar Ierland.
We werden verwelkomd door brandweerauto's op het vliegveld. Er lekte blijkbaar iets. Ook bij het vertrek weer brandweerauto's in het zicht.
Van het niet echt eng. Is ook niks gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Een vlucht van Turkije naar Zaventem (4.5 uur), letterlijk van opstijgen tot bijna bij Brussel hevige turbulentie gehad. Ik zat vlak bij de vleugels en ik kan nog niet geloven dat ze erop gebouwd zijn om zo hard heen en weer te gaan. Stewardessen bleven zitten, licht ging aan en uit, er vloog vanalles door de cabine en de meeste mensen huilden en gilden. En ik was al niet gek op vliegen. Na deze vlucht breekt het koude angstzweet me al uit bij de gedachte alleen al om nog eens in een vliegtuig te stappen. Nooit meer gevlogen sinds die vlucht, tot grote ergernis van mijn man...
hans66 schreef:
22-11-2017 09:27
Eve, wat was de reden dat het vliegtuig omdraaide en de schermen uitvielen?

Soms hoor ik tijdens de vlucht van de captain dat de route wat af gaat wijken, en ook waarom.

Soms is er ook een wachtrij in de lucht. D.w.z. het vliegtuig krijgt nog geen toestemming om te landen, dus gaat het rondjes vliegen totdat het de toestemming krijgt van de verkeerstoren.
Dat laatste was het iig niet want het gebeurde ongeveer halverwege de vlucht. Toen de schermen weer aan gingen zat hij weer op de normale route. Ik weet niet waarom hij afweek want er is niks gezegd.
Ik ben weer heel terug en had een rustige terugvlucht. Behalve dan de landing. Die was echt vet hard. Ik heb hem gefilmd en doorgestuurd naar familie en die zeiden ook: wooooo heftig man.
Maar door me te concentreren op het filmen was ik ook niet zo bang. Dus het hielp wel :-)
Alle reacties Link kopieren
Eve87 schreef:
22-11-2017 15:58
Dat laatste was het iig niet want het gebeurde ongeveer halverwege de vlucht. Toen de schermen weer aan gingen zat hij weer op de normale route. Ik weet niet waarom hij afweek want er is niks gezegd.
Zou het niet zo kunnen zijn dat het een simpele storing van het videosysteem was? Gebeurt tamelijk vaak. Afwijken van de route is niet ongewoon, zo vermijden we onweersbuien. Waaruit leidde je af dat er werd omgekeerd? Een bocht maken betekent niet meteen omkeren, tijdens een vlucht worden er regelmatig bochten gemaakt.
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
22-11-2017 11:50
Ja geen idee, ze namen hem mee en ik heb hem daarna niet meer gezien ook niet toen ik naar de wc ging.
Ik ben ze verder niet gevolgd en heb het ook niet gevraagd dus ik nam aan dat ze daar naar toe gingen waar de stewardessen ook rusten op lange vluchten.
Nee, dat acht ik onwaarschijnlijk aangezien dat niet mag. Ze zullen hem waarschijnlijk op een rustig plekje in de cabine hebben neergezet of gelegd.


En iets anders: een harde landing is niet meteen een slechte landing. Harde landingen zijn in bepaalde situaties juist beter dan zachte landingen.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
22-11-2017 16:01
Ik ben weer heel terug en had een rustige terugvlucht. Behalve dan de landing. Die was echt vet hard. Ik heb hem gefilmd en doorgestuurd naar familie en die zeiden ook: wooooo heftig man.
Maar door me te concentreren op het filmen was ik ook niet zo bang. Dus het hielp wel :-)
Any landing you can walk from is a good landing, any landing after which you can use the airplane again is a great landing.
Fate is just the weight of circumstances

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven