Er even tussenuit na een zwaar jaar

21-01-2026 12:52 15 berichten
Heeft iemand misschien tips voor mij?

Vorig jaar heb ik echt een rotjaar gehad, zowel mentaal als fysiek. Dit jaar gaat het gelukkig stap voor stap beter. Ik zit nog steeds midden in een rouwproces, maar lichamelijk maak ik vooruitgang , op de (met name nacht-)pijn na, die er helaas nog wel is.

Ik voel heel sterk de behoefte om er even tussenuit te gaan. Misschien samen met een vriendin, maar eerlijk gezegd denk ik dat alleen gaan fijner is. Ik heb namelijk de neiging me aan te passen aan anderen, en juist nu wil ik iets doen wat mij goed doet, zonder rekening te hoeven houden met iemands wensen of tempo. Met mijn man zou ook kunnen, maar met drie pubers alleen thuis merk ik dat ik dan toch stress krijg, en dan schiet het doel een beetje voorbij.

Wat ik zoek zijn een paar echt ontspannende dagen. Liefst in of dichtbij de natuur, met iets van wellness, vooral de warmte kijk ik heel erg naar uit, want dat is heel goed voor mijn lijf en daar heb ik nu ook veel behoefte aan. Wel belangrijk: geen bloot. Door onder andere littekens voel ik me daar op dit moment niet comfortabel genoeg bij, en dat zou me alleen maar extra spanning geven.

Het mag een huisje, appartement of hotel zijn, zolang ik maar wat bewegingsvrijheid heb. Door de pijn slaap ik slecht en ben ik ’s nachts vaak wakker en in beweging, dus opgesloten zitten in één kleine ruimte werkt niet zo goed. Ik vind het daarnaast fijn als er iets van cultuur in de buurt is. Ik wil bijvoorbeeld graag nog eens naar het Fenix Museum in Rotterdam (dat hoeft niet per se nu, maar als het te combineren is zou dat leuk zijn).

Een prettige, rustige en schone omgeving is voor mij heel belangrijk. Ik ben geen poetstype, maar als iets niet schoon is ga ik me daar echt aan ergeren, dat weet ik van mezelf. Het mag best een beetje luxe zijn ook. Ik gun mezelf dat normaal niet zo snel, maar nu voelt het alsof ik dat wel verdien.

Ik heb een auto, maar vliegen wordt lastig vanwege de pijn. Nederland is prima, of net daarbuiten, zolang het goed te rijden is vanuit het midden van het land.

Heeft iemand leuke tips of ideeën?
-
anoniem_69761a263d34b wijzigde dit bericht op 21-01-2026 12:53
Reden: dat ging niet helemaal goed
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien niet zo exotisch, maar Parkhotel Bad Arcen? Het thermale bad van Arcen vond ik echt een van de mooiste die ik ooit gezien heb en de sauna's daar zijn op woensdag en vrijdag met badkleding. Noord-Limburg is best leuk, je kunt naar Thorn en veel andere culturele bezienswaardigheden binnen een half uur- uur rijden.
Ik heb zelf geen ervaring met het hotel, ik zat in een huisje op het park (inclusief elke dag thermaal bad) en ik heb echt enorm genoten van elke dag drijven in dat geweldige water.
Si abra la puerta hay lobos.
Iets als het Sanadome in Nijmegen? Wellness met ook warmte, en met badkleding. Of bedekt dat voor jou nog niet voldoende?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
https://wellnesshuisjezeeland.nl/

Zoiets ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bij o.a. topparken heb je huisjes met wellness, eigen sauna en/of hottub of jacuzzi. Vaak in de bossen gelegen en als je zoekt op de omgeving kom je vast wel musea of iets dergelijks tegen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
blijfgewoonbianca schreef:
21-01-2026 12:58
https://wellnesshuisjezeeland.nl/

Zoiets ?
Oh, dit ziet er goed uit. Ga ik onthouden!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
https://www.europarcshogekempen.be/vaka ... 2026-03-15

Wat vind je hiervan? Zutendaal is Belgisch Limburg, het ligt dichtbij Maastricht, dichtbij Maasmechelen Village als je van outlets houdt, dichtbij ons Nationaal Park voor prachtige wandelingen.

Vlakbij dit Nationaal Park ligt trouwens ook https://www.centerparcs.be/be-vl/belgie ... [0][pet]=0
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Een goed spahotel in Sauerland? 3,5 uur rijden vanaf Utrecht en dan heb je je prettige, rustige en schone omgeving.
Oh, ik zie al een aantal heerlijke opties voorbijkomen! Ga rustig even alles bekijken :).

En badkleding bedekt voor mij voldoende (vroeg iemand hierboven)
Pioen00 schreef:
21-01-2026 14:15
Een goed spahotel in Sauerland? 3,5 uur rijden vanaf Utrecht en dan heb je je prettige, rustige en schone omgeving.
Klinkt heel fijn. Heb je toevallig tips?
Rabarbara schreef:
21-01-2026 12:55
Misschien niet zo exotisch, maar Parkhotel Bad Arcen? Het thermale bad van Arcen vond ik echt een van de mooiste die ik ooit gezien heb en de sauna's daar zijn op woensdag en vrijdag met badkleding. Noord-Limburg is best leuk, je kunt naar Thorn en veel andere culturele bezienswaardigheden binnen een half uur- uur rijden.
Ik heb zelf geen ervaring met het hotel, ik zat in een huisje op het park (inclusief elke dag thermaal bad) en ik heb echt enorm genoten van elke dag drijven in dat geweldige water.
Niet heel exotisch idd, maar ziet er wel heel lekker uit :)
De vijf suites in Elp?
Wat eten we vanavond?
Hotel Europaischer hof in Heidelberg

Heidelberg is een prachtige stad met mooie oude gebouwen. Genoeg te zien en te beleven. Vanuit de stad zit je zo in de natuur.
Hotel zelf is echt nog een hotel van de oude stempel: als in, een hotelbezoek moet iets bijzonders zijn. Er is een spa, met alles er op en aan aanwezig, maar daar hebben wij geen gebruik van gemaakt. Reviews die ik er over lees zijn allemaal goed.
Saanvi2 schreef:
21-01-2026 14:24
Klinkt heel fijn. Heb je toevallig tips?
Was ooit in waldhaus ohlenbach

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven