Ervaringen flixbus

29-04-2024 16:20 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er hier mensen die wel eens met de flixbus reizen.
Naar mijn idee is het echt iets voor studenten maar misschien vergis ik me wel. Is het aan te raden voor stedentrips zoals Berlijn of Parijs?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind niet snel iets echt verschrikkelijk, maar mijn reis met de Flixbus wel
Elke keer als ik er een zie rijden krijg ik nog de rillingen
Ik had een bus van 7:00 's morgens dus dan zou je denken: die is schoon
Nou nee, het toilet stonk zó erg dat de hele bus er al naar rook toen we binnenstapten. Ik heb de hele weg met mn neus in mn trui gezeten.
Helaas moest ik onderweg ook 2 keer naar het toilet
Er zat poep over de wc gesmeerd en het was echt niet te harden
Ik heb me nog nooit zo vies gevoeld als toen ik daar uitkwam.

Nooit meer Flixbus voor mij

pak lekker de Thalys of een andere bus tenzij je echt enorm op budget zit
Alle reacties Link kopieren Quote
Regelmatig gebruikt in Zweden van vliegveld naar andere stad. Dat was perfect. Ook nog op andere plekken gebruikt, maar niet veel. Op één plek was de opstapplek onduidelijk. Verder was de bus elke keer schoon en goed geventileerd. Ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat naar bijvoorbeeld Berlijn er veel Polen in kunnen zitten en ik weet niet hoe de sfeer dan is. Voor Berlijn lijkt het me een lange zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Al heel wat keren gebruikgemaakt van de Flixbus, lange afstanden inclusief nachtrit.
Goede ervaringen, keurige chauffeurs, schone bussen. Alleen 's nachts overstappen is op bepaalde plekken niet prettig (Paris Bercy).
Alle reacties Link kopieren Quote
Het ligt enorm aan het traject en de reisduur, is mijn ervaring.
Ik ben een keer met Flixbus naar Brussel geweest, maar dat busstation was echt uitermate shabby (lees: de zakkenrollers stonden zo ongeveer in de rij om de arriverende bus te belagen).
Daar kan Flixbus zelf natuurlijk niets aan doen, maar het is wel de plek waar je aankomt.

Bussen uit Nederland richting Polen (en dus Berlijn) zitten vaak vol met arbeidsmigranten, die zijn niet altijd nuchter en kunnen vervelend zijn om naast te zitten.

Daar staat tegenover dat ik ook hele goede ervaringen heb met korte binnenlandse trajecten in Oost Europa. Chauffeurs die dronken types weigerden als passagier of gewoon de bus uit zetten. Sneu voor die persoon, maar wel fijn voor de sfeer aan boord.

Het is gewoon spotgoedkoop vervoer. De Ryanair op de weg, zeg maar. Daar kun je niet heel veel van verwachten.
stippensokken wijzigde dit bericht op 29-04-2024 16:45
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
vlokkenopjebrood schreef:
29-04-2024 16:22
Ik had een bus van 7:00 's morgens dus dan zou je denken: die is schoon
Grote kans dat die bus de hele nacht al onderweg is geweest, het is een misvatting om te denken dat een Flixbus om 7.00h 's ochtends nog helemaal vers is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf nooit genomen.

Wel wat mensen in mijn omgeving.
Die het veelal nooit meer doen.

Héél veel dronken of stoned mensen op de bus. Die ook gewoon openlijk gebruiken op de bus.
Heel veel diefstallen. Draai je rug 10 seconden en je tas is weg.
Toiletten die nergens op lijken.
Bussen die uren vertraging hebben. Waardoor je vaak ook aansluitingen mist. Of je ergens in the middle of nowhere midden in de nacht strandt.


Als je het al van zin zou zijn zorg dan dat je niet moet overstappen en dat je papieren, geld en telefoon in je beha / in je onderbroek op je lijf zitten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Al die negatieve verhalen heb ik ook gehoord en voor mij genoeg om het nooit te proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
29-04-2024 17:06
Al die negatieve verhalen heb ik ook gehoord en voor mij genoeg om het nooit te proberen.
Dit. Smerige bussen, rare gasten aan boord, chauffeurs die als malloten rijden. Nee dank je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou deze ook effe lezen voor je boekt:

https://nl-be.trustpilot.com/review/flixbus.nl
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn blagen namen wel eens een flixbus enne…. Gaan nu liever niet, dan met de flixbus
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
29-04-2024 17:17
Ik zou deze ook effe lezen voor je boekt:

https://nl-be.trustpilot.com/review/flixbus.nl
Ik zou zulke websites met een kleine korrel zout nemen. Natuurlijk gebeurt er wel eens wat, maar mensen zijn over het algemeen eerder geneigd om de negatieve ervaringen te spuien op het internet dan de positieve.

Als ik al mijn (ruim 15) Flixbusreizen op een rijtje zet, is 85% een prima ervaring geweest. Maar die zet ik niet op een reviewwebsite (de negatieve ook niet overigens).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vorig jaar heen en weer van Amsterdam naar Maastricht geweest met de Flixbus (tijdens werkzaamheden bij NS)
Op zich verliep dat prima , het is de route van/naar Luxemburg waar je met de trein alleen via omweg komt dus voornamelijk gewone toeristen. En ook veel voor van/naar luchthaven bij Eindhoven.
Ik hoef voor die paar uur nooit naar toilet dus dat kan ik niet vertellen
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij heb ik 2 keer een flixbus genomen. Traject Groningen Amsterdam (ns storing) met een Nederlandse vrouw aan het stuur reed heel fijn en netjes.

Het traject Amsterdam Parijs was heel anders, communicatie was nauwelijks mogelijk met de chauffeurs en veel bumperkleven achter kleine auto’s. Ik pak liever niet nogmaals een flixbus.

Aanvulling: Toch een derde reis gemaakt 1,5 uur op een binnenlands traject in Duitsland. Ik denk dat dat wel prima was.
clippert wijzigde dit bericht op 29-04-2024 18:58
Reden: Aanvulling
15.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-04-2024 17:21
Mijn blagen namen wel eens een flixbus enne…. Gaan nu liever niet, dan met de flixbus
Nou, dat zou mij toch genoeg zeggen… :-?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorig jaar hebben we in Kroatië een paar keer een flixbus gehad, omdat het qua tijd goed uitkwam. Prima bus, rustige chauffeurs en normale stations. Geen verschil met de andere bussen daar.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Richting Brussel, Parijs ed zou ik geen flixbus nemen. Heeel lang geleden (>25 jr) met Eurolines geweest, de voorloper van Flixbus, richting Zuid-Frankrijk met een overstap in Brussel. Hoewel ik goed in de gaten werd gehouden door de buschauffeurs (was tiener en mocht voorin zitten), zaten er vage mensen in de bus.
Ik geloof niet dat het er minder shabby op is geworden.
celine wijzigde dit bericht op 29-04-2024 19:48
13.03% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik neem hem vaak tussen Noorwegen en Zweden, en het is altijd prima, met vriendelijke chauffeurs.
Ik denk dat het er echt aan ligt waar in Europa je zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké niet heel positief. Was aan het denken over de route richting bv Parijs. Trein is best prijzig. Maar ik denk dat ik maar oversla
Alle reacties Link kopieren Quote
1 x naar Hamburg ermee. Wat een ellende. Echt nooit meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
29-04-2024 19:59
Oké niet heel positief. Was aan het denken over de route richting bv Parijs. Trein is best prijzig. Maar ik denk dat ik maar oversla
Trein is niet prijzig als je lang vooraf boekt en doordeweeks reist. Ik heb wel eens 35 euro enkele reis betaald
smulrol wijzigde dit bericht op 29-04-2024 20:52
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Zitten meestal wel jonge mensen in, ja. Studenten en backpackers.

Zelf nog nooit wat geks meegemaakt, meestal ligt iedereen te slapen. Paar keer naar Duitsland en Frankrijk gegaan, goedkoper en sneller dan de trein! En 1x door vlucht gemist in Londen last minute de Flixbus kunnen pakken naar Brussel voor 9€.

Het is idd de Ryanair van de weg, dus geen hoge verwachtingen hebben, maar het is gewoon een normale bus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Celine schreef:
29-04-2024 19:32
Richting Brussel, Parijs ed zou ik geen flixbus nemen. Heeel lang geleden (>25 jr) met Eurolines geweest, de voorloper van Flixbus, richting Zuid-Frankrijk met een overstap in Brussel. Hoewel ik goed in de gaten werd gehouden door de buschauffeurs (was tiener en mocht voorin zitten), zaten er vage mensen in de bus.
Ik geloof niet dat het er minder shabby op is geworden.
Serieus, 25 jaar geleden een keer meegegaan, niets gebeurd, en toch nog steeds afraden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vazig schreef:
29-04-2024 20:54
Serieus, 25 jaar geleden een keer meegegaan, niets gebeurd, en toch nog steeds afraden?
Serieus, alsof de stations bij Brussel prettiger zijn geworden. Of Parijs. Uiteraard ben ik daar namelijk wel langsgereden de jaren erna.
Ja, als je een prettige trip wil zou ik het afraden maar ieder z’n meug. Voor die paar extra centen pak ik de trein.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh een bevriend gezin neemt deze altijd naar Brussel. Je kan gewoon overdag reizen, dan is er weinig aan de hand hoor.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven