Ervaringen laat boeken (vakantiehuis Engeland)

11-11-2019 17:24 16 berichten
Ik ben er altijd vroeg bij met boeken voor de zomervakantie. Zelfs in januari kunnen we dan soms al niet meer de door ons gewenste weken in onze eerste keuze, dus ik heb er vooral de voordelen van. Volgend jaar willen we naar Cornwall en ik ben er achter gekomen dat de meeste huizen daar niet annuleerbaar te boeken zijn. Dat is normaal niet zo’n probleem want we gaan toch, maar nu wil ik een slag om de arm houden. Mijn oudste wil weer eens mee, maar zij weet pas in het voorjaar of ze wordt toegelaten op een buitenlandse universiteit, en of ze ineens in augustus moet verhuizen.
Wat is jullie ervaring met het laat boeken van huizen in Engeland. Is er überhaupt wel iets beschikbaar na april/mei? Of zit je dan echt in een hut zonder WiFi en vaatwasser in the middle of nowhere.
Je kunt geluk hebben, maar mijn ervaring is dat de leukste accomodaties volgeboekt zijn als je kort van tevoren reserveert. Je zult je eisen dan dus wat bij moeten stellen, dan lukt het wel. Overigens kan wifi sowieso een ding zijn op het Engelse platteland.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso wachten met boeken tot na de Brexit. Dan weet je ook wat de consequenties zijn.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je nog veel kans hebt op iets fatsoenlijks.
Afgelopen zomer ben ik o.a. in Cornwall geweest en werkelijk overal zie je bordjes 'no vacancy'.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen jaar in juni geboekt voor juli/augustus. We hadden een huisje met eigen fitnessruimte, twee badkamers enz.
Ik vond Cornwall tegenvallen, het was er wel mooi, maar niet mooier dan 'gewoon Engeland', daarbovenop de uren aan files.
thistle schreef:
11-11-2019 18:23
Ik heb afgelopen jaar in juni geboekt voor juli/augustus. We hadden een huisje met eigen fitnessruimte, twee badkamers enz.
Ik vond Cornwall tegenvallen, het was er wel mooi, maar niet mooier dan 'gewoon Engeland', daarbovenop de uren aan files.
Ik wil ook minder uitgeven dan € 1350 voor een week en minimaal 2 slaapkamers. In ‘gewoon Engeland’ is dat goed te vinden, maar ik heb wel de indruk dat de huizen in Cornwall duurder of minder qua voorzieningen zijn.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
11-11-2019 18:46
Ik wil ook minder uitgeven dan € 1350 voor een week en minimaal 2 slaapkamers. In ‘gewoon Engeland’ is dat goed te vinden, maar ik heb wel de indruk dat de huizen in Cornwall duurder of minder qua voorzieningen zijn.
Is dit iets? 1000 euro voor 8 dagen in augustus en heel veel is makkelijk "aan te rijden" vanaf daar.
https://www.houseofbritain.nl/landal-gwel-an-mor
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
allerleukste , meest bijzondere etc. zijn al heel snel volgeboekt is mijn ervaring. Sommige mensen boeken direct als ze vertrekken voor komend jaar.
Ik heb er inderdaad al wat gezien die vol waren in augustus volgend jaar. We moeten maar kijken wat het wordt dan. Ook wel eens verrassend om de opties open te houden tot april. Misschien kan oudste niet mee en kan ik jongste alsnog overhalen om naar Italië te gaan :-)
Alle reacties Link kopieren
Als je op booking zoekt op Cornwall Country Side lodges en bungalows vind je huisjes die je gratis kunt annuleren. Je kunt op booking ook selecteren op Gratis annuleren, dan heb je best wat opties.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Www.whitehartcottage.com

Geweldig compleet en lief huisje, supereigenaar die bereikbaar is maar die je niet ziet. Huisje is niet zo vindbaar, dus vaak nog laat te boeken. En volgens mij ook te annuleren.
Staat in een prachtige omgeving waar je heel veel kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
purple1973 schreef:
12-11-2019 08:07
Www.whitehartcottage.com

Geweldig compleet en lief huisje, supereigenaar die bereikbaar is maar die je niet ziet. Huisje is niet zo vindbaar, dus vaak nog laat te boeken. En volgens mij ook te annuleren.
Staat in een prachtige omgeving waar je heel veel kunt doen.
Ligt alleen wel in Somerset
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja dat klopt :sun:
Alle reacties Link kopieren
Maar ik vond het daar veel mooier dan in Cornwall. Dus ik wilde m TO niet onthouden ;)
Alle reacties Link kopieren
purple1973 schreef:
12-11-2019 13:54
Maar ik vond het daar veel mooier dan in Cornwall. Dus ik wilde m TO niet onthouden ;)
Cornwall is best groot. Ik vond Port Isaac echt fantastisch mooi. Wel meer plaatsen trouwens.
In Somerset vond ik Dunster weer heel mooi. Helaas geen tijd gehad om naar Bath te gaan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
We zaten ruim onder die 1350 euro. Drie slaapkamers. Via Airbnb, daar was toen nog voldoende keuze in. Wel een gewoon vakantiehuis.
Wil je volledig annuleren als je dochter niet mee gaat? Dat kan vaak bij Airbnb. Of wil je alleen een kamer minder, dan zou ik gewoon lekker boeken, zoveel betaal je ook weer niet voor die extra kamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven