Ervaringen reisorganisaties verre reis

07-10-2018 12:18 69 berichten
We zijn er soort van uit, we gaan in de zomervakantie naar Kenia. Nu zijn er heel veel aanbieders. Hebben jullie ervaringen met:
Fox
NRV
Afrikareizen.nl

Ik hoor ze graag. In andere topics kreeg ik ook vaak tips over het zelf organiseren, en dat vind ik prima te doen binnen Europa, maar zo ver van huis (met een puberdochter) wil ik graag goede begeleiding, een bereikbare organisatie, en betrouwbare chauffeurs.
Djoser!

Maar je kunt ook bouwstenen boeken bij Riksja. Dan ben je flexibel in je programma en toch wordt door de reisorganisatie telkens vervoer geregeld om je van bouwsteen A naar bouwsteen B te verplaatsen en uiteraard je accommodaties en excursies.
Alle reacties Link kopieren
Koning Aap
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wil je een georganiseerde reis of een groepsreis?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-10-2018 12:20
Djoser!

Maar je kunt ook bouwstenen boeken bij Riksja. Dan ben je flexibel in je programma en toch wordt door de reisorganisatie telkens vervoer geregeld om je van bouwsteen A naar bouwsteen B te verplaatsen en uiteraard je accommodaties en excursies.
Ik sluit me aan bij de tip over Riksja. Goede ervaringen mee (3x India) en veel mogelijk.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Djoser en Koning Aap hebben niet wat we willen, een privé rondreis van 13-15 dagen, met ook minimaal 4 dagen strand. Riksja vind ik al te ingewikkeld, ik wil een kant en klaar programma omdat we het land toch niet kennen.
Alle reacties Link kopieren
Tenzing Travel!
Alle reacties Link kopieren
Die paar dagen strand kun je bij iedere reisorganisatie er vaak wel bijboeken. Fox heeft wel een beetje de naam een oubollig publiek te trekken dat vooral erg gesteld is op vanuit een luxe omgeving naar buiten te kijken. Ben die groepen ook regelmatig tegengekomen op vakanties en zou daar zelf zeker niet mee op reis gaan.

Ongetwijfeld allemaal heel goed geregeld, maar zover iets authentieks in zo'n georganiseerde reis nog mogelijk is, is dat er door Fox wel helemaal uitgehaald (de aardappels met een slavinkje staan nog net niet op tafel).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede Afrika ervaringen met NRV. Wij hebben onze eigen reis samengesteld en zij hebben alle boekingen gedaan. Beste vluchtopties voor ons uitgezocht.
Goed direct contact via de telefoon, alle reisinfo mee, contactpersonen ter plaatse.
Autohuur perfect geregeld (individuele reis)
Voor vertrek hebben ze nog twee keer een andere accomodatie voor ons geregeld, omdat de oorspronkelijke optie niet meer beschikbaar was. ( onverwachte sluiting)
Ik heb goede ervaringen met NRV in Azië. Privé-rondreis, alles keurig geregeld, kan niets anders zeggen.
Alle reacties Link kopieren
De mensen die ik ken die met Fox gaan zou ik niet een groepsreis mee willen doen en dus zou die voor mij afvallen.
Lees: de klagende en steunende babyboom generatie.
Stampertje12 schreef:
07-10-2018 12:58
Die paar dagen strand kun je bij iedere reisorganisatie er vaak wel bijboeken. Fox heeft wel een beetje de naam een oubollig publiek te trekken dat vooral erg gesteld is op vanuit een luxe omgeving naar buiten te kijken. Ben die groepen ook regelmatig tegengekomen op vakanties en zou daar zelf zeker niet mee op reis gaan.

Ongetwijfeld allemaal heel goed geregeld, maar zover iets authentieks in zo'n georganiseerde reis nog mogelijk is, is dat er door Fox wel helemaal uitgehaald (de aardappels met een slavinkje staan nog net niet op tafel).
Fox is van de ANWB dus misschien inderdaad vooral voor niet zo avontuurlijke reizigers. Ik neig het meest naar de reis van Afrikareizen.nl, maar die organisatie is nog door niemand genoemd. Wij zijn niet heel avontuurlijk, maar ik voel weinig voor een groepsreis met vijftigers. Heb daar wel de foto’s van gezien, oude mannen met baarden en enorme camera’s, die op een rijtje stonden om dezelfde giraffe te fotograferen.
Alle reacties Link kopieren
@damas: oeps...

Ik heb wel goede ervaringen met Fox, maar dan 7x mee in Azie geweest.
Met Afrika heb ik geen ervaring
DeeDee76 schreef:
07-10-2018 13:23
@damas: oeps...

Ik heb wel goede ervaringen met Fox, maar dan 7x mee in Azie geweest.
Met Afrika heb ik geen ervaring
Ben je met een groep geweest? Ik vind dat altijd heel boeiende verhalen. Er zitten in de groep altijd de klager die de boel ophoudt, de betweter die er al is geweest en het beter weet dan de reisleider, de regelaar die wanhopig probeert de groep te managen, en de zonderling die met niemand praat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaringen met riksja, als ik ooit nog een georganiseerde reis zou willen doen (organiseer het nu altijd zelf) dan zou ik weer bij riksja boeken.

Edit: ik lees nu dat je dat al te ingewikkeld vindt, maar je kunt hen ook de volledige vrijheid geven in de organisatie. Gewoon aangeven wat je ongeveer wil zien, en dan stellen zij een reis voor je samen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Het hangt van het soort reis af en niet zo zeer van de organisatie wat soort reizigers er mee gaan. Bij een reis met voornamelijk kerken bezoeken heb je ander publiek dan bij een meer avontuurlijke reis. Zelf een groepsreis gemaakt met mensen tussen de 18 en 80 jaar. De ouderen gingen bv niet paragliden of bungee jumpen. Maar voor de jongeren werd die mogelijkheid wel geboden. En paar dagen strand aan een reis plakken kan ook bijna bij elke organisatie wel.
MinkeDeWit schreef:
07-10-2018 13:22
Fox is van de ANWB dus misschien inderdaad vooral voor niet zo avontuurlijke reizigers. Ik neig het meest naar de reis van Afrikareizen.nl, maar die organisatie is nog door niemand genoemd. Wij zijn niet heel avontuurlijk, maar ik voel weinig voor een groepsreis met vijftigers. Heb daar wel de foto’s van gezien, oude mannen met baarden en enorme camera’s, die op een rijtje stonden om dezelfde giraffe te fotograferen.
Je lijkt me zelf ook niet de gemakkelijkste mede-reiziger. Je hebt bij voorbaat al veel negatieve beelden van je mede-reisgenoten.
Ik heb zelf in het verleden een aantal groepsreizen gedaan (voor sommige landen is dat soms gemakkelijker als je geen partner hebt om mee te gaan) en het ligt voornamelijk aan jouw eigen instelling of je je aan je groepsgenoten ergert.

Als jou Afrika-reizen wat lijkt, zoek/vraag je specifiek naar ervaringen met die organisatie, lijkt me. En dan vraag je of iemand een alternatief weet die soortgelijke reizen aan biedt.
eva-luna schreef:
07-10-2018 13:41
Je lijkt me zelf ook niet de gemakkelijkste mede-reiziger. Je hebt bij voorbaat al veel negatieve beelden van je mede-reisgenoten.
Ik heb zelf in het verleden een aantal groepsreizen gedaan (voor sommige landen is dat soms gemakkelijker als je geen partner hebt om mee te gaan) en het ligt voornamelijk aan jouw eigen instelling of je je aan je groepsgenoten ergert.

Als jou Afrika-reizen wat lijkt, zoek/vraag je specifiek naar ervaringen met die organisatie, lijkt me. En dan vraag je of iemand een alternatief weet die soortgelijke reizen aan biedt.
Ik ben heel makkelijk hoor en erger me niet snel. Maar we gaan met zijn tweeën en dan lijkt het me toch fijner om ons eigen tempo aan te houden.
gioia82 schreef:
07-10-2018 13:34
Ik heb goede ervaringen met riksja, als ik ooit nog een georganiseerde reis zou willen doen (organiseer het nu altijd zelf) dan zou ik weer bij riksja boeken.

Edit: ik lees nu dat je dat al te ingewikkeld vindt, maar je kunt hen ook de volledige vrijheid geven in de organisatie. Gewoon aangeven wat je ongeveer wil zien, en dan stellen zij een reis voor je samen.
Als ik op de website kijk, krijg ik bij alle bouwstenen ‘helaas kunnen we deze bouwsteen niet voor je aanvragen’.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
07-10-2018 13:51
Ik ben heel makkelijk hoor en erger me niet snel. Maar we gaan met zijn tweeën en dan lijkt het me toch fijner om ons eigen tempo aan te houden.
Dan kun je als zelf alles regelen je al snel te ingewikkeld is toch beter naar een reisburo gaan met je eisen en wensen en budget en hen het uit laten zoeken?
MinkeDeWit schreef:
07-10-2018 13:51
Ik ben heel makkelijk hoor en erger me niet snel. Maar we gaan met zijn tweeën en dan lijkt het me toch fijner om ons eigen tempo aan te houden.
Dat kijkt me ook zeker leuker/mooier. Maar ik zou dus specifiek even googlen op die organisatie die je noemde .

Heb zoooooveel dieren gezien in 1,5 dag Masai Mara :heart:
Stampertje12 schreef:
07-10-2018 12:58
Die paar dagen strand kun je bij iedere reisorganisatie er vaak wel bijboeken. Fox heeft wel een beetje de naam een oubollig publiek te trekken dat vooral erg gesteld is op vanuit een luxe omgeving naar buiten te kijken. Ben die groepen ook regelmatig tegengekomen op vakanties en zou daar zelf zeker niet mee op reis gaan.

Ongetwijfeld allemaal heel goed geregeld, maar zover iets authentieks in zo'n georganiseerde reis nog mogelijk is, is dat er door Fox wel helemaal uitgehaald (de aardappels met een slavinkje staan nog net niet op tafel).

FOX is van ANWB idd, zou mijn keuze ook niet zijn.

Al bij Sawadee gekeken?
Hier kan je je wensen neerleggen en maken zij een aanbieding:

https://www.vanverre.nl/afrika
eva-luna schreef:
07-10-2018 14:01
Dat kijkt me ook zeker leuker/mooier. Maar ik zou dus specifiek even googlen op die organisatie die je noemde .

Heb zoooooveel dieren gezien in 1,5 dag Masai Mara :heart:
Als ik die organisatie Google krijg ik alleen maar positieve reacties, maar kennelijk is hij toch niet zo bekend / groot.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met Kenia is dat je vanuit je hotel in Nairobi alles lokaal kan regelen. En betrekkelijk goedkoop.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven