Ervaringen reisorganisaties verre reis

07-10-2018 12:18 69 berichten
We zijn er soort van uit, we gaan in de zomervakantie naar Kenia. Nu zijn er heel veel aanbieders. Hebben jullie ervaringen met:
Fox
NRV
Afrikareizen.nl

Ik hoor ze graag. In andere topics kreeg ik ook vaak tips over het zelf organiseren, en dat vind ik prima te doen binnen Europa, maar zo ver van huis (met een puberdochter) wil ik graag goede begeleiding, een bereikbare organisatie, en betrouwbare chauffeurs.
MinkeDeWit schreef:
07-10-2018 13:51
Ik ben heel makkelijk hoor en erger me niet snel. Maar we gaan met zijn tweeën en dan lijkt het me toch fijner om ons eigen tempo aan te houden.
Dan kun je beter bouwstenen boeken, want rondreizen gaan doorgaans in pittig tempo om zoveel mogelijk highlights in de reis te verwerken. Zeker als je ook nog maar 2 weken wil ipv de vaak toch al krappe 3 die veel reisorganisaties aanhouden.
Alle reacties Link kopieren
5 x zeer goede ervaring met Fox gehad, ook Afrika. Alles goed verzorgd, leuke groep. En ja, er zit altijd een mongool tussen. Maar je gaat voor jezelf. Die ene keer met Koning Aap was bij mij de hel. Daar had ik alleen maar klagers en negatieve mensen. Riksja vind ik ook top. Laatst nog heel Japan mee gedaan.
Ik ben 1 keer met Fox gegaan, maar dat vond ik overgeorganiseerd. De stops waren ook vaak strategisch op plekken waar spullen werden verkocht (geen leuke markt, maar 'n edelstenenfabriek ofzo) waardoor je 'n uur lang wortel stond te schieten omdat er verder geen klap te doen was en er niet door gereden werd naar je eindbestemming zodat je te laat bij het hotel aan kwam om nog even van de laatste middagzon bij het zwembad te kunnen genieten. De reisleiders van Fox graaien op die manier provisie binnen als er wat verkocht wordt.
Bij Djoser rij je gewoon van A naar B en heb je ter plaatse alle vrijheid om te doen en laten wat je wil, eventueel ook met georganiseerde excursies mee gaan.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-10-2018 14:34
Ik ben 1 keer met Fox gegaan, maar dat vond ik overgeorganiseerd. De stops waren ook vaak strategisch op plekken waar spullen werden verkocht (geen leuke markt, maar 'n edelstenenfabriek ofzo) waardoor je 'n uur lang wortel stond te schieten omdat er verder geen klap te doen was en er niet door gereden werd naar je eindbestemming zodat je te laat bij het hotel aan kwam om nog even van de laatste middagzon bij het zwembad te kunnen genieten. De reisleiders van Fox graaien op die manier provisie binnen als er wat verkocht wordt.
Bij Djoser rij je gewoon van A naar B en heb je ter plaatse alle vrijheid om te doen en laten wat je wil, eventueel ook met georganiseerde excursies mee gaan.
Dat hou je toch. Zelf een keer met iemand een soort taxi gecharterd om de omgeving te bekijken. Ook die chauffeur reed ons langs plekken waar hij iets verdiende als wij daar geld uitgaven.
ririanneke schreef:
07-10-2018 14:48
Dat hou je toch. Zelf een keer met iemand een soort taxi gecharterd om de omgeving te bekijken. Ook die chauffeur reed ons langs plekken waar hij iets verdiende als wij daar geld uitgaven.
Met taxi's ben ik daar zo klaar mee. Ik stap ten eerste al niet uit en ten tweede zeg ik dat er dan geen tip voor hem in zit als ie me niet gelijk naar mijn gevraagde locatie brengt.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
07-10-2018 13:51
Ik ben heel makkelijk hoor en erger me niet snel. Maar we gaan met zijn tweeën en dan lijkt het me toch fijner om ons eigen tempo aan te houden.
Is het dan niet leuker om toch een rondreis voor families met djoser te maken? Lijkt mij voor dochter wel leuk als ze ook met leeftijdsgenoten kan omgaan op vakantie en dat jij ook nog eens met andere volwassexnen kan spreken.
sugarmiss schreef:
07-10-2018 16:07
Is het dan niet leuker om toch een rondreis voor families met djoser te maken? Lijkt mij voor dochter wel leuk als ze ook met leeftijdsgenoten kan omgaan op vakantie en dat jij ook nog eens met andere volwassexnen kan spreken.
Volgens mij gaat het om een puber. Die Djoserkids reizen zijn met kleuters tot een jaar of 12.
Alle reacties Link kopieren
Met wat jij zoekt zou ik met Fox gaan.

Fox regelt alles netjes van A tot Z en je kunt ook nog naar een bijeenkomst over de reis. De gidsen zijn goed, aardig en kundig. De hotels zijn prima/luxe en vaak met zwembad en het eten ook. Soms is een jungle of berghotel wat meer basic maar dat is altijd maar kort. Excursies zijn prima in orde en er zijn ook optionele mogelijkheden. Houdt wel rekening met de extra kosten voor excursies en fooi.

Ik houd van Fox, als ik Fox geld had dan ging ik altijd met ze mee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jambo of Shoestring zijn nog niet genoemd.
Alle reacties Link kopieren
Fox zijn over het algemeen grote groepen volgens mij,
maak gewoon eens een lijstje met wat je echt wil"
groepsgrootte, verzorging, tijdsduur, prijs en ga aan de hand daarvan kijken wat mogelijk is.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 keer met Baobab gereisd, prima ervaring mee. Met een truck door Namibië, onvergetelijk. Zuid Afrika en Tanzania ook super. Ze hebben tegenwoordig ook familiereizen en ik dacht ook individuele reizen. Is wat alternatiever dan Djoser, bezoeken vaak ook een lokaal project etc.
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
Met Djoser had ik ook zo'n truck en kampeer safari. Zou daar niet meer voor kiezen, maar gewoon lekker in comfi lodges verblijven.
Alle reacties Link kopieren
Riksja
Djoser
Sawadee
Alle reacties Link kopieren
ik ben fan van 333travel, erg goede ervaring mee, hebben kant en klare prive rondreizen maar je kan ook in overleg met hen alles aanpassen.

https://www.333travel.nl/rondreis/kenia
Alle reacties Link kopieren
Ik kan een travel counsellor aanraden. Je geeft aan wat je wensen zijn en zij stellen een reis samen. Heel persoonlijk en prettig contact. Ze kunnen aan al je wensen voldoen. Zelfs tijdens je reis staan ze voor je klaar. Wij hebben afgelopen zomer een rondreis Australië gedaan via een travel counsellor ( dat is ons dus heel goed bevallen)
Personaltrouchtravel.nl, maken een reis op maat. Better Places doet dat ook.
MinkeDeWit schreef:
07-10-2018 13:32
Ben je met een groep geweest? Ik vind dat altijd heel boeiende verhalen. Er zitten in de groep altijd de klager die de boel ophoudt, de betweter die er al is geweest en het beter weet dan de reisleider, de regelaar die wanhopig probeert de groep te managen, en de zonderling die met niemand praat.
Ik ben dan in jouw optiek waarschijnlijk de betweter, 😀want ik ben opgeleid en erkend reisleider, maar reis liever zelf. Eigenlijk kies je het best voor een aanbieder wiens doelgroep, als je tenminste in een groep wil reizen, aansluit bij jouw leven en interesses. Dat doe je op basis van prijsniveau, hotelklassering, of bestemming. Een all inclusive naar Egypte trekt een ander publiek dan een safaritrip met aansluitend strand.

Hou rekening met bijkomende zaken als inentingen, malariapillen, primitieve omstandigheden of juist super-de-luxe waarbij er diensters je met champagne opwachten midden in de bush....

Als je individueel wilt reizen, zou ik voor een reis op maat kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of Namibië ook een optie is. Maar ik zag bij Sawadee een combi tussen selfdrive/groepsreis. Dus ieder legt dezelfde route af, maar in een eigen auto en tempo. Is zoiets niets voor juliie?
Bubblegum1 schreef:
08-10-2018 20:11
Ik weet niet of Namibië ook een optie is. Maar ik zag bij Sawadee een combi tussen selfdrive/groepsreis. Dus ieder legt dezelfde route af, maar in een eigen auto en tempo. Is zoiets niets voor juliie?
Wij hadden in Namibie op 1 middag 3 lekke banden. Terwijl er maar 2 reservebanden op de truck zaten. Lijkt me dus niet echt handig voor een vrouw alleen om zelf te gaan rijden door gebied waar je soms uren niemand tegen komt.
redbulletje schreef:
08-10-2018 20:43
Wij hadden in Namibie op 1 middag 3 lekke banden. Terwijl er maar 2 reservebanden op de truck zaten. Lijkt me dus niet echt handig voor een vrouw alleen om zelf te gaan rijden door gebied waar je soms uren niemand tegen komt.
Het nadeel van zelf rijden vind ik dat je zo weinig kunt zien. Ik rijd elke vakantie zelf en de omgeving heb ik het meest gezien op de filmpjes van de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben met verschillende reisorganisatie gereisd. Wij hebben erg goede ervaring met outsight en 333 travel.
Wat ik bij beide erg prettig vond was de aanvulling die gave op onze ideeen. Wij zijn best ervaren reizigers en wisten vaak wel wat wouden. Hun konden daar meestal nog iets extra’s aan toevoegen
Alle reacties Link kopieren
Fox zijn grote groepen. Ik zou het sowieso zelf regelen. Safari’s kan je georganiseerd doen. Hoef je alleen van a naar b te rijden. De snelheid ligt daar niet zo hoog dus genoeg te zien. Ik heb 5000 km alleen gereden afgelopen zomer in Canada. Was goed te doen. Veel gezien tijdens rijden en lekker vaak stoppen
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-10-2018 14:22
Dan kun je beter bouwstenen boeken, want rondreizen gaan doorgaans in pittig tempo om zoveel mogelijk highlights in de reis te verwerken. Zeker als je ook nog maar 2 weken wil ipv de vaak toch al krappe 3 die veel reisorganisaties aanhouden.

Precies. Als ik soms verslagen lees As we speak zit kennis van mij in zuid Afrika. Georganiseerd. Vlucht erheen met meest onhandige tijden en overstap (lekker goedkoop ). Aangekomen en hup bus in en direct al ergens heen. Volgende dag iedem en daarna doorrr. Ze blijven max 2 dagen ergens. Ze gaan 3 weken en hebben een schema waarvan ik al in de stress schiet als ik het lees. Dingen die ze gaan doen.. overal wel iets waar je iets kunt kopen etc. Niets locaaals aan. En dan die groepen brrr. Maar ik hou dan ook niet van groepen ..
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-10-2018 16:10
Volgens mij gaat het om een puber. Die Djoserkids reizen zijn met kleuters tot een jaar of 12.
Heb hebt ook wel 16 + reizen
Alle reacties Link kopieren
https://www.djoser.nl/familiereizen/nam ... -kinderen/

Bij djoser family kan je kiezen voor 16+ reizen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven