Ervaringen Ryanair met baby artikelen

01-04-2017 22:43 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende maand gaan we voor de eerste keer vliegen met Ryanair. Hebben wel al eerder gevlogen met Transavia maar nu dus gekozen voor Ryanair vanwege de vliegtijden.



Nu lees ik dat we een ingeklapte buggy gratis mee mogen nemen en nog 1 kleiner artikel zoals reiswieg of autostoel.

Mag je ook een joolz meenemen (in een bugaboo reistas)?

En iemand ervaring met een campingbedje (ipv reiswieg of autostoel).



We hebben 20 kg bijgeboekt voor kind. Maar ik neem aan dat dit ook een koffer met kleertjes en verzorgingsartikelen mag zijn?



Wie heeft er ervaring met Ryanair en het meenemen / inchecken van bagage?
Alle reacties Link kopieren
Je mag een buggy en een autostoeltje, wiegje of maxi cosi meenemen. Je joolz is neem ik aan een onderstel en inzet , dat zijn dan twee stuks
Alle reacties Link kopieren
quote:gordijn87 schreef op 01 april 2017 @ 22:47:

Je mag een buggy en een autostoeltje, wiegje of maxi cosi meenemen. Je joolz is neem ik aan een onderstel en inzet , dat zijn dan twee stuksJe kunt trouwens voor €10 euro wel extra baby items bijboeken als je meer dingen wilt meenemen.
Hebben ze geen klantenservice?
Waarom zou je een heel bedje meenemen?

Ik zou even met Ryanair zelf bellen/chatten/mailen. Dan weet je zeker dat je de goede info krijgt
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 01 april 2017 @ 22:59:

Hebben ze geen klantenservice?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Klantenservice zeggen vaak de info die ook op de website staan. Vroeg me af hoe de ervaringen zijn met deze voorbeelden.

Ik weet niet of iemand bij de klantenservice het verschil weet tussen een buggy en een kinderwagen. Heb niet zo'n hoge pet op van klantenservice van Ryanair vanwege verkeerde voorlichting in het verleden.



Dank voor je antwoord gordijn! Dat zou idd best kunnen. Maar moet ik ze dan los in het ruim gooien... ben benieuwd wat ze bij de klantenservice daarop gaan antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er maar op rekenen dat ze zich precies houden aan wat er op hun site staat.
Alle reacties Link kopieren
Je Joolz kan mee hoor in de reistas! Hebben wij ook al meerdere keren gedaan. Ideaal zelfs, lekker veel spullen er bij proppen in die tas ;-]Ryanair heeft een slechte naam, maar is qua babyspullen meenemen echt de soepelste maatschappij is mijn ervaring. Je checkt de tas wel in, dus neem een draagzak mee voor op t vliegveld.
Alle reacties Link kopieren
Wij boeken nooit kg bij voor kind trouwens. Kleertjes gaan bij ons in de tas en verder dus veel in de prampack.
Alle reacties Link kopieren
Ik haak even aan want heb een vergelijkbare vraag. Moet je de maxicosi tegelijkertijd met de wagen afgeven, of houd je die bij je?
Nee ze hebben geen klantenservice, ja in theorie een Ierse maar die reageren niet/traag. In NL wordt alles afgehandeld door Menzies aviation.
Ryanair een low cost maatschappij. Dus voor alles bijbetalen. Maxi cosi mee in vliegtuig ? Vermoed van niet en áls het al kan zit je nog krapper in die vliegtuigen. 1 buggy mag

Mee en al het andere is betalen en dan zal je zien dat het duurder is Transavia (die ook niet luxe is maar net stapje beter )!



Kortom. Kosten technisch is low cost vliegen alleen low cost als je reist met handbagage. Anders is net zo duur of duurder dan andere maatschappijen. Vergeet de belabberde service niet !
Alle reacties Link kopieren
quote:Poppendijn schreef op 01 april 2017 @ 23:53:

Klantenservice zeggen vaak de info die ook op de website staan. Vroeg me af hoe de ervaringen zijn met deze voorbeelden.

Ik weet niet of iemand bij de klantenservice het verschil weet tussen een buggy en een kinderwagen. Heb niet zo'n hoge pet op van klantenservice van Ryanair vanwege verkeerde voorlichting in het verleden.Maar stel dat iemand hier zegt dat je wel gratis een campingbedje (..) mee mag nemen, en je staat bij de balie en ze zeggen van niet. Ga je dan zeggen dat de klantenservice cq Ryanair het allemaal niet weet, maar dat het van het Viva forum wél mocht?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt een aanname PienterePookje. Ryanair heeft een beter beleid dat wat betreft dan Transavia.



Maar eens met Himalaya, ik zou ook niet op t forum vertrouwen. Maar zelf dus hele goede ervaring met Ryanair wat dat betreft en info gewoon van hun website gehaald.



Toen ons kind nog in de maxi cosi zat pakten we die bij de prampack in. Dus onderstel, maxi cosi en buggy deel. Zo'n prampack is een goede (marktplaats) investering geweest, heel handig als je vaak vliegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Octaviana schreef op 02 april 2017 @ 08:03:

Ik haak even aan want heb een vergelijkbare vraag. Moet je de maxicosi tegelijkertijd met de wagen afgeven, of houd je die bij je?In principe mag de max cosi even als de wandelwagen mee tot aan het vliegtuig, daar geef je hem af en gaat hij in de neus of het ruim. Afhankelijk van het vliegveld in het buitenland komt hij meestal met de bagageband weer terug. Een draagdoek is is zeker geen overbodige luxe. Zeker op de grotere vliegvelden waar je vanaf het vliegtuig nog flink stuk moet lopen naar de bagageband
Alle reacties Link kopieren
quote:namenzoektocht schreef op 02 april 2017 @ 08:59:

Dat is echt een aanname PienterePookje. Ryanair heeft een beter beleid dat wat betreft dan Transavia.



Maar eens met Himalaya, ik zou ook niet op t forum vertrouwen. Maar zelf dus hele goede ervaring met Ryanair wat dat betreft en info gewoon van hun website gehaald.



Toen ons kind nog in de maxi cosi zat pakten we die bij de prampack in. Dus onderstel, maxi cosi en buggy deel. Zo'n prampack is een goede (marktplaats) investering geweest, heel handig als je vaak vliegt.Sowieso is het echt per vlucht verschillend hoe de service is en wat wel en niet mee mag. Ik heb de ervaring dat mensen aan / bij de gate de échte service verlenen (of juist niet ). En niet alleen low cost maatschappijen zijn bagger qua service. Ook dure maatschappijen kunnen er wat van . TO ik zou echt proberen via de mail iets toegezegd en info zien te krijgen . Goede reis
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal! Natuurlijk weet ik dat ik niet aan kan komen bij de gate met "ja maar op het viva forum zeiden ze..." ????



Ik wilde gewoon vragen naar verschillende ervaringen. Fijn te horen dat je Ryanair (terwijl ze een low cost airline zijn) babyvriendelijk is.



We gaan het ervaren!
Ik lees nu dit topic en heb hier ook nog een vraagje over.
Wij willen de autostoel meenemen voor ons dochtertje van 2.5 zodat we die niet meer hoeven te huren op vakantie bestemming. Als ik het goed lees kan deze gratis mee, maar gaat deze wel gewoon in het ruim? Dus meteen afgeven met de ruim bagage. Heb stiekem weinig zin om daarmee over het vliegveld te sjouwen tot het instappen..

Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
@ikhebgeeninspiratie2017

hoe is jullie ervaring geweest met de autostoel?

Wij vliegen binnen kort maar er is amper een autostoel te vinden die aan de eisen voldoend. Op onze bestemming hebben we een auto maar geen autostoel dus willen die menen voor onze dochter van 2.5. Als hij in het ruim gaat (gratis) is dat wat ons betreft ook oke, als hij maar mee kan.
We vliegen met Ryanair, ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven