Ervaringen zomerkamp

18-03-2024 11:54 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Voor mijn 13-jarige zoon zijn we op zoek naar een vakantie zomerkamp. Weken thuis rondhangen is toch niet zo aantrekkelijk.. Al veel gevonden online, maar kan lastig beoordelen hoe de kampen 'echt' zijn. Zelf vroeger wel eens met Vinea geweest wat betrouwbaar oogt, maar dat is ook al even geleden.

We zoeken iets in Nederland, max een week, en iets met taal (Engels), theater of muziek.

Iemand recente ervaringen voor hun tieners waar je tevreden over was?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is echt supergaaf kamp, ook voor pubers.

Ik ken veel kinderen die elk jaar gaan incl mijn kinderen. ;-) Mijn oudste gaat voor laatste keer zelf, volgend jaar word ze 18 en dat mag ze leiding worden.

Het was ooit begonnen als een turnkamp waar ook niet turnkinderen mee mochten, nu is het al een tijdje een open zomerkamp met diverse sportblokken die je ook kan volgen.

Het bestaat al decennia en heb nog nooit wat slechts gehoord over dit kamp.
Kampleiding is heel goed ook.


https://zoka.nl/
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben als twintiger een paar keer naar Buitenkunst geweest en vond dat fantastisch. Tegenwoordig hebben ze ook kampen voor tieners die zonder volwassen begeleiding komen: https://buitenkunst.nl/ttljong/

(sorry, geen recente ervaring dus, maar ik vond het toch de moeite waard om te tippen)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kind is een paar jaar naar game-kamp geweest.
Halve dag gamen, andere helft games irl.

Andere kind ging naar kunstkamp.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees even mee.
Vanaf welke leeftijd zo'n beetje is het normaal om een kind naar kamp te laten gaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zomerkamp Zoka/Summermoves is het vanaf 7 jaar, maar dan een halve week.
Vanaf 8/9 jaar mag je 6 dagen daar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
18-03-2024 12:02
Dit is echt supergaaf kamp, ook voor pubers.

Ik ken veel kinderen die elk jaar gaan incl mijn kinderen. ;-) Mijn oudste gaat voor laatste keer zelf, volgend jaar word ze 18 en dat mag ze leiding worden.

Het was ooit begonnen als een turnkamp waar ook niet turnkinderen mee mochten, nu is het al een tijdje een open zomerkamp met diverse sportblokken die je ook kan volgen.

Het bestaat al decennia en heb nog nooit wat slechts gehoord over dit kamp.
Kampleiding is heel goed ook.



Grappig, een collega van mij gaat al een paar jaar mee als begeleider met ZoKa.
Hij offert graag een week van zijn vakantie (onderwijs) hiervoor op.

https://zoka.nl/
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Felidaez schreef:
18-03-2024 12:34
Mijn kind is een paar jaar naar game-kamp geweest.
Halve dag gamen, andere helft games irl.

Andere kind ging naar kunstkamp.
Klinkt ook interessant voor mijn kind. Heb je een link Felidaez?

Verder blijf ik meelezen
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn ook hele leuke zeil- en surfkampen in Nederland, vooral in Friesland en Zeeland.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
18-03-2024 13:15
Zomerkamp Zoka/Summermoves is het vanaf 7 jaar, maar dan een halve week.
Vanaf 8/9 jaar mag je 6 dagen daar.
Thx.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.schierzomerkamp.nl/

Als wij op het eiland waren vaak deze groepen gezien en het zag er leuk uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
HobbeltVerder schreef:
18-03-2024 13:11
Ik lees even mee.
Vanaf welke leeftijd zo'n beetje is het normaal om een kind naar kamp te laten gaan?
Mijn kinderen gaan vanaf zeven jaar al naar scoutingkamp, dat is een week. Maar daar kennen ze de leiding en de overige kinderen natuurlijk al wel omdat ze door het jaar heen ook al bij dezelfde groep zitten. Vanaf vijf jaar gingen ze al weekendjes (1 of 2 nachten).

Als je de leiding en kinderen niet kent, dan zou ik mijn nu tienjarige daar wel naar toe laten gaan, maar niet veel eerder. Maar dat hangt heel erg van het kind af denk ik? Die van mij vindt dat fantastisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een 7-jarige die weer naar Summercamp gaat, om Engels "te leren". Vorig jaar ook geweest en dat beviel goed. Het is op veel locaties in de 1e week van de zomervakantie, waarbij de kinderen in het Engels opdrachtjes mogen doen, zoals kleuren (red, green, yellow) en knutselen, eenvoudige woordjes "leren", liedjes zingen in het Engels, dansen, etc.
Voor groep 7/8 hebben ze juniorcamp en voor 12-17-jarigen is er ook teencamp van dezelfde oudere organisatie. Hier geen ervaring meer, maar ziet er wel leuk uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie suggesties! Heb ze allemaal even doorgespit. Hier een kind dat écht niet op sport/actief kamp wil, dus dat valt af, hoe leuk het er ook uit ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij zoka/summermoves is dat optioneel. Dus het is een normaal zomerkamp met leuke dingen doen en je kan er apart sport bij kiezen, maar hoeft niet. Mijn kinderen doen dat ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kinderen zijn een paar jaar geleden met Vinea een week naar de Beekse Bergen geweest. Dat is ons goed bevallen. Zoon had wat heimwee, daar werd goed mee omgegaan. Het was allemaal goed georganiseerd, ook qua contact met de ouders.

Wat ik zelf toen een nadeel vond aan de kampen die ik tegenkwam, is dat ze vaak een thema hebben en daar dan ook helemaal aan vasthouden. Natuurlijk zijn er bonte avonden en zo, maar verder is het toch de héle week zeilen of paardrijden of wat dan ook. (Ik lees hier dat er ook kampen zijn waarbij dat niet zo is, maar die ben ik zelf in mijn - korte - zoektocht niet tegengekomen.) Er zijn maar weinig onderwerpen waar mijn kinderen zó enthousiast over zijn dat ze dat een hele week leuk blijven vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter gaat al 6 jaar naar musical kamp in Heino, heel erg leuk, echt een aanrader als je van theater, zingen en dansen houdt. Ik krijg de link niet geplakt maar google maar eens op xapp zomerkamp en dan op de site kijken op musicalkamp.
MyDreams kunstkampen zijn ook heel leuk voor kinderen die van theater houden. Aan het eind van de week doen ze een voorstelling in een echt theater :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.omejoopstour.nl/

Ik heb hier ontzettend goede herinneringen aan.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren Quote
3bloemen schreef:
18-03-2024 22:40
Hier een 7-jarige die weer naar Summercamp gaat, om Engels "te leren". Vorig jaar ook geweest en dat beviel goed. Het is op veel locaties in de 1e week van de zomervakantie, waarbij de kinderen in het Engels opdrachtjes mogen doen, zoals kleuren (red, green, yellow) en knutselen, eenvoudige woordjes "leren", liedjes zingen in het Engels, dansen, etc.
Voor groep 7/8 hebben ze juniorcamp en voor 12-17-jarigen is er ook teencamp van dezelfde oudere organisatie. Hier geen ervaring meer, maar ziet er wel leuk uit.

Hier een kind dat 3 x op teencamp is geweest. Was erg leuk, leuke contacten op gedaan. Er komen ook veel kinderen uit het buitenland dus de “voertaal” is Engels.
Alle reacties Link kopieren Quote
The_Architect schreef:
18-03-2024 15:54
Mijn kinderen gaan vanaf zeven jaar al naar scoutingkamp, dat is een week. Maar daar kennen ze de leiding en de overige kinderen natuurlijk al wel omdat ze door het jaar heen ook al bij dezelfde groep zitten. Vanaf vijf jaar gingen ze al weekendjes (1 of 2 nachten).

Als je de leiding en kinderen niet kent, dan zou ik mijn nu tienjarige daar wel naar toe laten gaan, maar niet veel eerder. Maar dat hangt heel erg van het kind af denk ik? Die van mij vindt dat fantastisch.
Ja dat met scouting snap ik dat is veel vertrouwder en dat het verder van het kind afhangt klinkt ook mega logisch. Leuk dat de jouwe het zo leuk vindt.
Ik denk dat de mijne het ook fantastisch vindt, maar wel als papa en / of mama ergens 'in de buurt' is. Bestaan er ook van die ouder-kind kampen of kom je dan al snel bij Vinea oid uit?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ikweethetooknietmeer schreef:
20-03-2024 22:00
Hier een kind dat 3 x op teencamp is geweest. Was erg leuk, leuke contacten op gedaan. Er komen ook veel kinderen uit het buitenland dus de “voertaal” is Engels.
Dat klinkt ook erg leuk! Ons kind is al een tijdje veel aan het oefenen met Engels praten en ze vraagt ons vaak om zinnetjes te vertalen naar het Engels.
Dit houd ik zeker in gedachten (niet de teens- maar eerder kids-variant dan)
Ikweethetooknietmeer schreef:
20-03-2024 22:00
Hier een kind dat 3 x op teencamp is geweest. Was erg leuk, leuke contacten op gedaan. Er komen ook veel kinderen uit het buitenland dus de “voertaal” is Engels.

Wat is dat voor teencamp?
Alle reacties Link kopieren Quote
Stientje schreef:
21-03-2024 09:59
Wat is dat voor teencamp?

www.teencamp.nl
Het is wel prijzig, maar was het geld wel waard. Kind heeft het super gehad en sloot ook goed aan bij school. Je moet op de eerste dag een test maken om je niveau te bepalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
N.a.v. dit topic heb ik het met dochter (in de zomervakantie bijna 9 jaar) over zomer kamp gehad. Ze is nu enthousiast voor het zoka/SummerMoves kamp, de standaardversie.

Voor de mensen die ervaring hebben met dit kamp: is dit kamp ook leuk als je er alleen naar toe gaat? Op basis van de website krijg ik de indruk dat het vooral bedoeld is voor groepen kinderen die vaak ook nog eigen begeleiding meenemen.

Dochter gaat alleen en het wordt haar eerste kamp. Ze vindt het leuk, maar ook wel spannend. We willen alleen niet dat ze zich eenzaam gaat voelen tussen allerlei groepen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven