Reizen
alle pijlers
Ethiopean Airlines
zondag 11 augustus 2024 12:35
Wij kunnen door het reisbureau worden omgeboekt naar Ethiopean Airlines, scheelt veel geld. Nu lees ik online niet heel geweldige reviews maar die zijn niet echt actueel. Zijn hier mensen met recente ervaringen? We gaan het waarschijnlijk gewoon doen, maar dan weten we of we ons moeten voorbereiden op een barre tocht
zondag 11 augustus 2024 12:40
zondag 11 augustus 2024 12:44
De reis werd aangeboden met Lufthansa maar die tickets zijn niet meer beschikbaar (of met een toeslag van ruim 500 pp). De vluchttijden zijn ongeveer gelijk, beide met overstap. We wijken al uit naar Brussel omdat het vanaf Schiphol nog duurder was.Nova schreef: ↑11-08-2024 12:40Geen ervaring met Ethiopean Airlines. De keuze zou voor mij afhangen hoe lang de vlucht is en wat de reden van omboeken is.
Wordt de huidige boeking geannuleerd? Is er geen andere mogelijkheid op de bestemming te komen, of met een extra stop?
Of is het omboeken slechts om geld te besparen?
zondag 11 augustus 2024 12:46
Maar is er al geboekt? Want dan neem ik aan dat er een vergelijkbaar alternatief moet komen.
zondag 11 augustus 2024 12:59
Van de airliners uit die regio is het een van de betere. Ze hebben een redelijk up to date floot maar zijn niet helemaal vrij van controverse.
Ik als absolute schijtluis wat betreft vliegen sla ik ze liever over.
Als de reis al geboekt is vind ik dat de reisorganisatie wat moet fixen. En is dit het verlies van de reisorganisatie lijkt me.
Ik als absolute schijtluis wat betreft vliegen sla ik ze liever over.
Als de reis al geboekt is vind ik dat de reisorganisatie wat moet fixen. En is dit het verlies van de reisorganisatie lijkt me.
zondag 11 augustus 2024 13:04
Nee, het is nog in aanvraag. We wachten nu de definitieve bevestiging af want we hebben ook wensen neergelegd met betrekking tot de hotels. Mijn vriend was al aan het mopperen dat we het beter zelf kunnen regelen want het reisbureau voegt niets toe
Ik zie op Tripadvisor wisselende reviews. Mijn eigen ervaring met Afrikaanse airlines in het algemeen is overigens goed.
Ik zie op Tripadvisor wisselende reviews. Mijn eigen ervaring met Afrikaanse airlines in het algemeen is overigens goed.
zondag 11 augustus 2024 13:22
Dan is het dus geen omboeken, zoals je in de OP zegt.KamilleT schreef: ↑11-08-2024 13:04Nee, het is nog in aanvraag. We wachten nu de definitieve bevestiging af want we hebben ook wensen neergelegd met betrekking tot de hotels. Mijn vriend was al aan het mopperen dat we het beter zelf kunnen regelen want het reisbureau voegt niets toe
Het is een verre vlucht neem ik aan? Na het lezen van de reviews geloof ik niet dat ik ervoor zou kiezen. Al komen andere, westerse, airlines er ook niet altijd geweldig vanaf in de reviews.
zondag 11 augustus 2024 13:23
Dat is ook altijd mijn idee van reisbureaus...KamilleT schreef: ↑11-08-2024 13:04Nee, het is nog in aanvraag. We wachten nu de definitieve bevestiging af want we hebben ook wensen neergelegd met betrekking tot de hotels. Mijn vriend was al aan het mopperen dat we het beter zelf kunnen regelen want het reisbureau voegt niets toe
zondag 11 augustus 2024 13:28
Nee, ik heb ook al een slechte ervaring met KLM gehad. Overigens scheelde het op Skyscanner maar 100 euro, tussen Lufthansa en Ethiopian. Amsterdam is wel veel duurder en dan heb je twee tussenstops. Dan maar die twee uurtjes rijden, dat moeten mensen die niet naast Schiphol wonen ook.
zondag 11 augustus 2024 15:19
Gaat het je om veiligheid of wat? Qua veiligheid scoren ze al jaren als een van de beste airlines van Afrika, o.a.:
https://www.bbc.com/news/world-africa-47523958
https://www.bbc.com/news/world-africa-47523958
zondag 11 augustus 2024 15:51
Als ik het zelf zou samenstellen, met LH, kom ik op 1000 euro minder in totaal. Best veel geld, maar ik durf het niet goed aan voor een Afrikaans land waar ik nog nooit ben geweest. Dat 24-uurs noodnummer van de agent is me dan toch wat waard.
zondag 11 augustus 2024 16:21
Kun je niet zelf de vluchten regelen, en dan het reisbureau/organisatie de rest van de reis laten regelen?
Dat doen wij wel eens.
zondag 11 augustus 2024 16:32
zondag 11 augustus 2024 16:46
Ik boek altijd zonder een reisbureau. Ik zit nu ook in een land waar ik nog nooit eerder was geweest en we maken een rondreis van 3 weken. Vlucht, 13 accommodaties en huurauto zelf geboekt. Heb je echt geen reisbureau voor nodig.
zondag 11 augustus 2024 16:59
Welk land? Vind dat nogal een verschil. Amerika, Canada etc zou ik ook zelf boeken. Afrika zou ik dan weer niet zo sn doen, zoals To ook zegt. Toch een flink cultuur- en taalverschil waarbij er naar mijn mening wat meer gedoe kan komen als er wat is. Dan is een agent die je kan bellen en kan helpen wel heel handig.
zondag 11 augustus 2024 17:15
zondag 11 augustus 2024 17:18
zondag 11 augustus 2024 17:21
Maar wat doet zo'n agent dan? Die is toch niet ter plekke?Irregular_Choice schreef: ↑11-08-2024 16:59Welk land? Vind dat nogal een verschil. Amerika, Canada etc zou ik ook zelf boeken. Afrika zou ik dan weer niet zo sn doen, zoals To ook zegt. Toch een flink cultuur- en taalverschil waarbij er naar mijn mening wat meer gedoe kan komen als er wat is. Dan is een agent die je kan bellen en kan helpen wel heel handig.
Kan je concrete voorbeelden geven?
zondag 11 augustus 2024 18:18
In grote delen van Afrika spreken ze prima Engels en Frans. Je lijkt nu deze mevrouw wel:Irregular_Choice schreef: ↑11-08-2024 16:59Welk land? Vind dat nogal een verschil. Amerika, Canada etc zou ik ook zelf boeken. Afrika zou ik dan weer niet zo sn doen, zoals To ook zegt. Toch een flink cultuur- en taalverschil waarbij er naar mijn mening wat meer gedoe kan komen als er wat is. Dan is een agent die je kan bellen en kan helpen wel heel handig.
https://timesofindia.indiatimes.com/wor ... 145786.cms
zondag 11 augustus 2024 18:36
zondag 11 augustus 2024 18:53
Het verschilt per land. Kenia zou ik niet helemaal op eigen houtje doen en zelfs niet zonder chauffeur. De wegen zijn slecht, soms wordt een stuk weg ineens ‘geclaimd’ door een of andere boer en dan moet je betalen om door te mogen (zelf meegemaakt). Maar zo’n chauffeur zou ik dan weer niet uit het rijtje op het vliegveld willen kiezen want dan weet je niet of je niet beroofd langs de weg wordt gezet. Zuid-Afrika durf ik dan wel weer aan. Daar is alles net wat meer geregeld, goede wegen e.d.Star⁴ schreef: ↑11-08-2024 18:18In grote delen van Afrika spreken ze prima Engels en Frans. Je lijkt nu deze mevrouw wel:
https://timesofindia.indiatimes.com/wor ... 145786.cms
Een reisbureau kan ook helpen als je je vlucht mist (meegemaakt) of bij calamiteiten (nooit meegemaakt).
zondag 11 augustus 2024 21:48
Als jij in een compleet andere tijdzone zit heb je niets aan je reisbureau qua vluchten. Dat heb je zelf veel sneller geregeld (been there ) idem calamiteiten (idem been there ). Ik ben altijd sneller.
En bij goede reis verzekering heb je een alarmnummer die je kan bellen. Dat hele reisbureau heeft 0,0 meerwaarde. Die 15-20% die je extra betaald kan je beter aan iets anders besteden.
Ik vind een goede reis en annuleringsverzekering vele malen belangrijker dan een reisagent.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in