Eurostar naar Londen

21-11-2025 21:33 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie kan me meer vertellen over de Eurostar naar Londen?

Ik heb in het bijzonder 2 vragen:

Hoe zijn de wc's van de trein? Als in: super vies, te doen of goed?

Als je 2 tickets in 1 boeking koopt, zijn de zitplaatsen dan gegarandeerd naast elkaar?
De wc's zijn prima, van wat ik me kan herinneren. Maar ja, je weet niet wie hem voor je gebruikt en dat kan net een viespeuk zijn.

Je kunt je stoelen zelf kiezen. Ik reis altijd alleen, maar kan me voorstellen dat dat met z'n tweeën ook kan.
Wc prima, en je plek reserveer je dus dat kan naast elkaar.
Je zit uren in zo'n trein en kunt er niet uit. Hoe fris denk je dat een klein hokje is. Een trein beweegt natuurlijk en mensen zitten niet op het toilet. Ze staan erop, ervoor of hangen er boven. Alles zit al snel onder. En dan heb je nog geluk als het geen ontlasting is. Nee, beter eet en drink je minimaal en hou je het een beetje op.

Naast elkaar is afhankelijk van de reservering. Er kunnen ook andere passagiers geplaatst worden in jouw buurt. Eerste klas is echt aan te raden.
evelien2010 schreef:
21-11-2025 23:09
Je zit uren in zo'n trein en kunt er niet uit. Hoe fris denk je dat een klein hokje is. Een trein beweegt natuurlijk en mensen zitten niet op het toilet. Ze staan erop, ervoor of hangen er boven. Alles zit al snel onder. En dan heb je nog geluk als het geen ontlasting is. Nee, beter eet en drink je minimaal en hou je het een beetje op.

Naast elkaar is afhankelijk van de reservering. Er kunnen ook andere passagiers geplaatst worden in jouw buurt. Eerste klas is echt aan te raden.
Wat dramatisch. De Eurostar schudt en beweegt heel weinig, de toiletten worden goed schoongemaakt na elke rit denk ik want ik vond het vrij schoon. Het blijft een treintoilet maar niet te vergelijken met een normale intercity die de hele dag door Nederland rijdt qua hygiëne, het is echt veel schoner.

En ik had de laatste keer vier tickets geboekt, geen specifieke stoelen gekozen maar we zaten wel met z’n vieren bij elkaar rondom een tafeltje dus dat ging vanzelf goed. En ja natuurlijk zitten andere passagiers ‘in jouw buurt’, het is een trein… maar volgens mij als je twee tickets boekt en niet heel kort van tevoren (dan zou het al heel vol kunnen zijn natuurlijk), zit je gewoon naast elkaar.
We zijn om 20.45 vanavond uit de Eurostar vanuit Londen gestapt. Vanwege rolstoel worden we eerste klas geplaatst. Eten prima, toiletten goed alleen ik krijg de waterkraan niet aan het stromen maar dat ligt vast aan mij.
Van zitplaatsen heb ik geen verstand want onze boeking verloopt anders.
Na je boeking zul je zien dat je automatisch naast elkaar geplaatst bent, wanneer je wil kun je achteraf nog andere plekken kiezen.

De keren dat ik met de Eurostar gereisd heb waren de toiletten prima.
Ook het eten wat verkocht wordt beviel ons prima.

Over een paar maanden ga ik er weer mee naar Londen.
Live long and prosper
Schone toiletten, daar had niemand op gestaan. Ik vond het echt een prima ervaring, die Eurostar.
Volgende week reis ik voor de zoveelste keer met de trein naar Londen. De wc’s zijn schoon en is die dat niet wordt hij gesloten voor gebruik.

Qua plaatsing is dat als er voldoende plaatsen zijn naast elkaar. Zoals al gezegd is kun je zelf schuiven met de plaatsen. Als je goed oplet zie je bij je plaatsing of je bij een groot raam zit of tegen rand aankijkt.

Kijk bij het boeken van de tickets of je op tijd op Amsterdam of Rotterdam kunt zijn ivm de uiterlijk aankomsttijd voor de paspoortcontrole etc. Vertrektijd trein is niet-de tijd van arriveren op je vertrekstation. Die ligt een uur daarvoor.

Het is een fijne manier van reizen en als je op tijd boekt ook een goedkope manier.
evelien2010 schreef:

Lijkt me logisch in een trein. Dat er anderen in de buurt zitten.
Hele post klinkt als een gevalletje smetvrees tbh.
evelien2010 schreef:

De Eurostar is echt prima. Wat een hysterisch bericht weer.
Wc’s in Eurostar is niks mis mee.
Eersteklas in Eurostar is het geld niet echt waard. Weinig eten en weinig koffie en voor de stoelen hoef je het niet te doen.

(Dit was een reactie op Evelien)
Zeer recent nog met de Eurostar naar Londen geweest.
De toiletten waren prima. 2 naast elkaar dus als je de ene niet zo vindt check even hoe de andere is.
Zitplaatsen zijn gereserveerd en naast elkaar als er nog plek is op moment van boeken.

Ik vond het veel relaxter dan vliegen. Meer ruimte, je kan makkelijker even bij je bagage. Je loopt even op een neer voor een bak koffie o.i.d. Het is mij goed bevallen.
Wel waren deze Eurostar treinen of de stoelen i.i.g. minder luxe dan die naar Parijs.
evelien2010 schreef:

Haha wat een hilarische reactie. Alsof elke trein hetzelfde is. En ik raad je aan om iets minder bekrompen te denken, want niet voor iedereen is ophouden mogelijk.

En natuurlijk kunnen andere passagiers in de buurt worden geplaatst. Een trein is niet echt rendabel als een handjevol reizigers meegaat...
Dank voor al jullie reacties minus 1 gebaseerd op ervaringen!
Eurostar is en hartstikke fijne trein. Ik kan in zo'n situatie ook niet 3 uur niet naar de wc maar dat is in deze trein geen probleem. Tussen alle rijtuigen zijn 2 wcs dus als er een keer een minder fijn is loop je gewoon door naar de volgende. Veel plezier in Londen! (denk ik)
evelien2010 schreef:
Echt heel bijzonder dit en wij hadden hier vorig jaar totaal geen last van terwijl de trein vol zat.

Stoelen reserveer je naast elkaar, dat kun je ook op de site teruglezen toch.
Kikkertje schreef:
22-11-2025 09:29
Haha wat een hilarische reactie. Alsof elke trein hetzelfde is. En ik raad je aan om iets minder bekrompen te denken, want niet voor iedereen is ophouden mogelijk.

En natuurlijk kunnen andere passagiers in de buurt worden geplaatst. Een trein is niet echt rendabel als een handjevol reizigers meegaat...
Vermoed dat ze ook nooit met de NS reist.
Andere mensen in de buurt :hyper:
evelien2010 schreef:

Ik zit mij nu echt te bedenken hoe mensen in de trein op de wc gaan staan om hun behoefte te doen ( dan wordt t ws wel een smeerboel)
Kikkertje schreef:
22-11-2025 09:30
Dank voor al jullie reacties minus 1 gebaseerd op ervaringen!
:-D
Mijn dochter die in de UK woont is al meerdere keren met de Eurostar geweest, gewoon 2e klas. Ze heeft autisme en smetvrees maar het is gewoon goed gegaan. Ik weet niet of ze gebruik heeft gemaakt van de toiletten, maar ze vindt het qua drukte en mensen veel beter dan vliegen. Die wc’s zijn pas smerig op korte vluchten.
Wij hebben dit laatst ook gedaan en ik vond het prima. Toilet was schoon en we waren met 4 personen en werden automatisch bij elkaar geplaatst. Wel zou ik aanraden om als het kan rechtstreeks te gaan.
Wij gingen op een zondag heen en hadden in Brussel en overstap met de paspoortcontrole daar. Daar hadden we ruim 40 minuten voor en dat was echt maar net genoeg, we zaten en binnen een paar minuten vertrokken we al. Wij hadden echt het idee dat er mensen uit onze andere trein waren die de overstap gemist moeten hebben. Vond ik minder relaxed. Terug hadden we geen overstap en dat was erg relaxed, het reizen is me prima bevallen zo.
KamilleT schreef:
23-11-2025 10:46
Mijn dochter die in de UK woont is al meerdere keren met de Eurostar geweest, gewoon 2e klas. Ze heeft autisme en smetvrees maar het is gewoon goed gegaan. Ik weet niet of ze gebruik heeft gemaakt van de toiletten, maar ze vindt het qua drukte en mensen veel beter dan vliegen. Die wc’s zijn pas smerig op korte vluchten.
Met de trein is inderdaad een stuk relaxter. Naar Engeland moet je dan nog wel door een veiligheidscontrole (naar Parijs heb je die zelfs niet), en je kunt in Nederland als direct door de Britse douane zodat je in Engeland direct door kunt. Plus dat het op de vertrekstations in Nederland niet zo chaotisch is. Je kunt maar 1 kant op.
Blueridge73 schreef:
23-11-2025 14:09
Wij hebben dit laatst ook gedaan en ik vond het prima. Toilet was schoon en we waren met 4 personen en werden automatisch bij elkaar geplaatst. Wel zou ik aanraden om als het kan rechtstreeks te gaan.
Wij gingen op een zondag heen en hadden in Brussel en overstap met de paspoortcontrole daar. Daar hadden we ruim 40 minuten voor en dat was echt maar net genoeg, we zaten en binnen een paar minuten vertrokken we al. Wij hadden echt het idee dat er mensen uit onze andere trein waren die de overstap gemist moeten hebben. Vond ik minder relaxed. Terug hadden we geen overstap en dat was erg relaxed, het reizen is me prima bevallen zo.
Goede tip, dank je wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven