Frankrijk, waar moet ik zijn ?

02-04-2020 09:15 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ondanks Corona wil ik toch een beetje in de vakantiesfeer komen , ookal moeten we een jaartje opschuiven .

Wij : absoluut geen Frankrijk gangers willen toch een keer proberen die kant op te gaan om te ontdekken waar iedereen zo lyrisch over is. Nooit verder geweest dan Euro Disney zoeken we nu kleine campings ( denken er over een trekcaravan te huren ) of domaines. Bij voorkeur van Nederlandse eigenaars en must is kindvriendelijk dus zwembad , af en toe wat knutselanimatie , zoiets. Nooit eerder gedaan dus geen idee.

Wat vooral ik graag wil is Normandië en Bretagne maar qua weer mss niet de handigste keuze ? En we willen niet op 1 plek blijven maar liefst 2 plekken aan doen.

Wie loodst ons in een week of 3 Frankrijk door ??

Merci !
Maar... Wanneer dan?
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad... wij gaan er nu eigenlijk vanuit dat onze vakantie in Frankrijk eind augustus niet door zal gaan en jij wilt vrolijk gaan boeken?
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
02-04-2020 09:19
Maar... Wanneer dan?
Zomer 2021 😄👍
Lievejetje schreef:
02-04-2020 09:23
Nou inderdaad... wij gaan er nu eigenlijk vanuit dat onze vakantie in Frankrijk eind augustus niet door zal gaan en jij wilt vrolijk gaan boeken?
Lees dan goed ze heeft het over volgend jaar. Dus ze vraagt om ideeën niet om huilie over je vakantie dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
02-04-2020 09:23
Nou inderdaad... wij gaan er nu eigenlijk vanuit dat onze vakantie in Frankrijk eind augustus niet door zal gaan en jij wilt vrolijk gaan boeken?
Want je leest niet in de op dat we een jaartje gaan opschuiven ?
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
02-04-2020 09:31
Lees dan goed ze heeft het over volgend jaar. Dus ze vraagt om ideeën niet om huilie over je vakantie dit jaar.
Precies dit. Thanks 😄
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang wil je reizen, wil ja aan het strand.... of in de bossen... Wat wil je doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Ook geen Frankrijkganger (man wel voor het eten :P ) dus wie weet kan ik een keer gehoor geven aan zijn lokroep ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Buiten alle corona narigheid om: Bretagne en Normadie zijn echt heel ver reizen. Prachtige stranden en kuststreken maar ik denk niet zozeer voor kindvakanties met vermaak.
Op Google kun je echt heel veel vinden maar voor dit jaar? Als alles het toelaat zou ik maar in Nederland zoeken voorlopig en wel zo snel als het toegestaan wordt.
Sorry, voor volgend jaar dus. Beetje laten meeslepen.
anoniem_642209adb413c wijzigde dit bericht op 02-04-2020 09:37
Reden: aanvulling
7.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hijdie schreef:
02-04-2020 09:35
Buiten alle corona narigheid om: Bretagne en Normadie zijn echt heel ver reizen.
Dat ligt er natuurlijk aan waar je woont. Wij zijn jaren geleden juist naar Normandie gegaan omdat het niet zo ver is. Volgens mij reden we er een uurtje of 6 op.

Vanuit daar ook naar de Mont Saint Michel geweest. Druk maar vond ik wel heel leuk om eens geweest te zijn.
Alle reacties Link kopieren
hijdie schreef:
02-04-2020 09:35
Buiten alle corona narigheid om: Bretagne en Normadie zijn echt heel ver reizen. Prachtige stranden en kuststreken maar ik denk niet zozeer voor kindvakanties met vermaak.
Op Google kun je echt heel veel vinden maar voor dit jaar? Als alles het toelaat zou ik maar in Nederland zoeken voorlopig en wel zo snel als het toegestaan wordt.
Sorry, voor volgend jaar dus. Beetje laten meeslepen.
Zijn Normandië en Bretagne heel ver , ja ? Ik dacht dat het juist lekker dichtbij was vergeleken met ZuidFrankrijk waar iedereen massaal naar toe gaat in de zomer 🙈
Alle reacties Link kopieren
Kijk op Google maps en bepaal hoe ver /lang je wilt rijden en ga daar zoeken.
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
02-04-2020 09:33
Hoe lang wil je reizen, wil ja aan het strand.... of in de bossen... Wat wil je doen?
Ik wil eigenlijk een combi . Dus bijv strand van Normandie of Bretagne en dan ergens tussen bergen , ik noem maar wat.

Zoek dus eigenlijk de pareltjes onder de campings / domaines
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
02-04-2020 09:31
Lees dan goed ze heeft het over volgend jaar. Dus ze vraagt om ideeën niet om huilie over je vakantie dit jaar.
Ook goedemorgen.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
02-04-2020 09:43
Kijk op Google maps en bepaal hoe ver /lang je wilt rijden en ga daar zoeken.
Voor een pareltje van een camping wil ik best een stukje rijden
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth_Salander schreef:
02-04-2020 09:31
Want je leest niet in de op dat we een jaartje gaan opschuiven ?
Niet goed gelezen idd, sorry! Dacht dat je dit jaar wilde gaan
dolfje schreef:
02-04-2020 09:41
Dat ligt er natuurlijk aan waar je woont. Wij zijn jaren geleden juist naar Normandie gegaan omdat het niet zo ver is. Volgens mij reden we er een uurtje of 6 op.

Vanuit daar ook naar de Mont Saint Michel geweest. Druk maar vond ik wel heel leuk om eens geweest te zijn.
Hier hetzelfde! Ver rijden vond ik echt meevallen. Zuid-Frankrijk is een stuk verder.
En inderdaad, met kind de mont saint michel beklommen en dat was echt prachtig!! Verder zaten wij in de buurt van saint malo en dat vind ik ook een hele leuke stad! Mooie oude vestingstad binnen de stadsmuren, erg gezellige winkeltjes en over de muur kan je helemaal rond wandelen. Voor de kust ligt een eilandje waar je met eb heen kan wandelen. En er is een erg leuk aquarium. Ik wil zeker nog eens terug die kant op. Qua camping geen tips, wij zaten op Des ormes, maar dat is echt een heel groot vakantiedorp. In het voorseizoen prima, in het hoogseizoen is het me te druk en rumoerig.
Lisbeth_Salander schreef:
02-04-2020 09:43
Ik wil eigenlijk een combi . Dus bijv strand van Normandie of Bretagne en dan ergens tussen bergen , ik noem maar wat.

Zoek dus eigenlijk de pareltjes onder de campings / domaines
vanaf Bretagne naar de bergen is wel heel erg uit elkaar. De bergen liggen helemaal aan de andere kant van Frankrijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn God wat lezen mensen slecht🙈

Vorig jaar zijn wij in het voorjaar voor het eerst naar Frankrijk/Normandië geweest.
Ik had ook een beetje vooroordelen over Frankrijk. Is me zo goed bevallen dat we in het Najaar nog een weekje naar de Dordogne zijn geweest.

We hadden plannen om in Juni weer te gaan.

Overigens zaten wij beide keren op campings van niet Nederlandse eigenaren.
Onze ervaring is dat je prima wegkomt met Engels bij de receptie. Het overige personeel spreekt meestal alleen Frans, maar met een beetje gebaren kom je een heel eind. Ik zeg doen TO.
Normandië vonden wij trouwens echt heel mooi, waren ook veel antiek/brocante marktjes als je er van houdt.
Wij zijn daar vanuit Amsterdam geweest met een caravan. Een gruwelijk lange tocht. Weinig wegen waar je opschiet. Overigens een prachtige punt en vriendelijke mensen. Wel veel kans op regen, kort en daarna weer zon, geen hele lange grijze dagen.

Als je meteen langs de kust naar beneden rijdt ben je zonzekerder en in dezelfde tijdspanne een stuk zuidelijker is onze ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
02-04-2020 09:45
Ook goedemorgen.
Lees anders je eigen gezellige bericht eerst even terug.
Behalve Normandië bretagne kun je ook nog denken aan de loirestreek. Mooie streek met veel kastelen en over het algemeen goed weer, en vanuit bretagne en Normandië niet te ver rijden

De kust rond Nantes en de eilanden daar vind ik ook geweldig en ook iets zonzekerder dan normandie
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 02-04-2020 10:04
39.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
02-04-2020 09:52
Lees anders je eigen gezellige bericht eerst even terug.
Je vindt het heel nodig er ook nog iets over te zeggen blijkbaar?
Excuses, slordig gelezen inderdaad.

Ik ga zelf altijd op de bonnefooi op vakantie en regel dingen hooguit 2 weken van tevoren, dus het kwam niet in me op dat iemand nu al over zomer 2021 na wil denken! Misschien zijn we dan allemaal al vergaan denk ik altijd, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven