Frankrijk, waar moet ik zijn ?

02-04-2020 09:15 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ondanks Corona wil ik toch een beetje in de vakantiesfeer komen , ookal moeten we een jaartje opschuiven .

Wij : absoluut geen Frankrijk gangers willen toch een keer proberen die kant op te gaan om te ontdekken waar iedereen zo lyrisch over is. Nooit verder geweest dan Euro Disney zoeken we nu kleine campings ( denken er over een trekcaravan te huren ) of domaines. Bij voorkeur van Nederlandse eigenaars en must is kindvriendelijk dus zwembad , af en toe wat knutselanimatie , zoiets. Nooit eerder gedaan dus geen idee.

Wat vooral ik graag wil is Normandië en Bretagne maar qua weer mss niet de handigste keuze ? En we willen niet op 1 plek blijven maar liefst 2 plekken aan doen.

Wie loodst ons in een week of 3 Frankrijk door ??

Merci !
Alle reacties Link kopieren
Een hele leuke camping aan de Normandische kust is camping cote de nacre, geen Nederlandse eigenaren, maar wel heel veel te doen voor kinderen. Er komen mensen uit allerlei landen en daar houden ze rekening mee bij de animatie.

Twee mooie campings vlakbij de Mont Saint Michel, dus de grens Bretagne/Normandie:
1. le p'tit bois, is al wat langer geleden dat we hier geweest zijn, maar was destijds een leuke camping, geen Nederlandse eigenaren, maar volgens mij houden ze hier ook rekening met andere nationaliteiten;
2. balcon de la baie, de naam zegt het al, je hebt uitzicht vanaf de camping over de baai van de Mont Saint Michel. Eigenaren zijn Frans, maar spreken heel goed Engels. Niet zo'n hele grote camping, maar goede ligging en leuk zwembad en speeltuin voor kleinere kinderen. Wij waren hier vorig jaar maar een paar dagen, maar hadden er langer willen blijven vanwege de goede sfeer.

Nog twee aanraders, maar wat verder naar het zuiden:
1. Camping Huttopia op het Ile de Noirmoutier, mooie plekken tussen het bos en pal aan zee. Volgens mij zijn de beheerders Nederlands. Heel mooi eiland om te fietsen.
2. Camping La Granetiere op het Ile de Re, heel mooi eiland, maar wel wat verder weg.

Wij hebben zelf geen kinderen, dus ik heb geen ervaring met animatieteams, maar deze campings leken me allemaal erg leuk met kinderen. De taal is voor ons nergens een belemmering geweest. Men spreekt in deze gebieden over het algemeen wel een woordje over de grens, vooral Engels, maar soms ook een beetje Nederlands. En onze ervaring met de Fransen in dit gebied is dat ze erg behulpzaam en vriendelijk zijn ;)
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
02-04-2020 09:57
Excuses, slordig gelezen inderdaad.

Ik ga zelf altijd op de bonnefooi op vakantie en regel dingen hooguit 2 weken van tevoren, dus het kwam niet in me op dat iemand nu al over zomer 2021 na wil denken! Misschien zijn we dan allemaal al vergaan denk ik altijd, haha!
Ach, je moet wat in geïsoleerde tijden toch? Ik werd iig blijer van plaatjes van de Ardeche, Provence en Dordogne dan van het uitzicht uit mijn raam momenteel.

En ik wil heel graag naar Zuid-Korea maar zit momenteel te krap bij kas om dat te kunnen betalen, maar dat betekent niet dat ik niet vast voorpret kan hebben, toch? :)

Een echte Frankrijkganger (als in ieder jaar) zal ik nooit worden, want daarvoor duik ik veel te graag in andere culturen en er is nog zoveel dat ik niet heb gezien dat ik nooit ergens jaarlijks heen zou kunnen gaan. Maar ik heb wel hele mooie plaatjes voorbij zien komen met een snel rondje Google en de laatste jaren kom ik alleen af en toe in Parijs of wintersportgebieden (als kind wel veel in Frankrijk geweest), dus Frankrijk mag wel op het lijstje bij dezen ;-D Wel pas als ik bevallen ben (maar dat lukt vast met de coronacrisis), want ik ga echt niet in het land van de kaas, steak tartare en wijn zitten en dan niks mogen :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Oh en als iemand tips heeft voor kleinschalige campings aan een rivier of meer in de Dordogne, Provence of Ardeche, uitdrukkelijk zónder animatieteams, maar liever nog leuke Airbnb’s (kamperen is niet echt mijn hobby), dan hou ik mij van harte aanbevolen :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
02-04-2020 11:09
Oh en als iemand tips heeft voor kleinschalige campings aan een rivier of meer in de Dordogne, Provence of Ardeche, uitdrukkelijk zónder animatieteams, maar liever nog leuke Airbnb’s (kamperen is niet echt mijn hobby), dan hou ik mij van harte aanbevolen :lol:
Leef je uit ;-)

https://www.gites.nl/
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth_Salander schreef:
02-04-2020 09:42
Zijn Normandië en Bretagne heel ver , ja ? Ik dacht dat het juist lekker dichtbij was vergeleken met ZuidFrankrijk waar iedereen massaal naar toe gaat in de zomer 🙈

Als je in Zeeland woont ben je dichterbij dan vanuit Noordgroningen.

Zuidfrankrijk is sneller voor ons, helemaal nu de A73 in Limburg klaar is, we hoeven niet meer over Duitsland.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Whomi schreef:
02-04-2020 10:00
Wij gaan vanuit Utrecht met de caravan. En hebben sowieso een tussenstop op die route. Maar wij zien de reis erheen dan ook al als onderdeel van de vakantie. Ik heb niet de druk om zo snel mogelijk ergens te komen, dan moet je geen caravan nemen namelijk :)
Ik ben er jaren geleden al achter gekomen dat er twee soorten mensen zijn. Mensen voor wie de vakantie begint zodra ze in de auto stappen en mensen voor wie de vakantie begint bij aankomst. Het is vooral belangrijk dat je dezelfde instelling als je reisgenoten hebt, want anders levert dat veel gedoe op.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
02-04-2020 11:10
Leef je uit ;-)

https://www.gites.nl/
Dank ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Miss.Marissie schreef:
02-04-2020 10:51
Een hele leuke camping aan de Normandische kust is camping cote de nacre, geen Nederlandse eigenaren, maar wel heel veel te doen voor kinderen. Er komen mensen uit allerlei landen en daar houden ze rekening mee bij de animatie.

Twee mooie campings vlakbij de Mont Saint Michel, dus de grens Bretagne/Normandie:
1. le p'tit bois, is al wat langer geleden dat we hier geweest zijn, maar was destijds een leuke camping, geen Nederlandse eigenaren, maar volgens mij houden ze hier ook rekening met andere nationaliteiten;
2. balcon de la baie, de naam zegt het al, je hebt uitzicht vanaf de camping over de baai van de Mont Saint Michel. Eigenaren zijn Frans, maar spreken heel goed Engels. Niet zo'n hele grote camping, maar goede ligging en leuk zwembad en speeltuin voor kleinere kinderen. Wij waren hier vorig jaar maar een paar dagen, maar hadden er langer willen blijven vanwege de goede sfeer.

Nog twee aanraders, maar wat verder naar het zuiden:
1. Camping Huttopia op het Ile de Noirmoutier, mooie plekken tussen het bos en pal aan zee. Volgens mij zijn de beheerders Nederlands. Heel mooi eiland om te fietsen.
2. Camping La Granetiere op het Ile de Re, heel mooi eiland, maar wel wat verder weg.

Wij hebben zelf geen kinderen, dus ik heb geen ervaring met animatieteams, maar deze campings leken me allemaal erg leuk met kinderen. De taal is voor ons nergens een belemmering geweest. Men spreekt in deze gebieden over het algemeen wel een woordje over de grens, vooral Engels, maar soms ook een beetje Nederlands. En onze ervaring met de Fransen in dit gebied is dat ze erg behulpzaam en vriendelijk zijn ;)
Wow , bedankt voor de goeie tips ! Ik heb al even gezocht op Google en ziet er allemaal heerlijk uit. Dankjewel !
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
02-04-2020 10:12
Honfleur en het gebied van de D-Day stranden als je die kant op wil :heart:
Ja dat vond ik ooo fantastisch.
Heel lang geleden met mijn ouders in de zomervakantie eens daar in een huis gezeten maar weet echt niet meer waar en een jaar of 10/15 geleden met man ook daar in de buurt geweest in een stacaravan van Yelloh village. Niet bijzonder of zo maar lag wel redelijk centraal daar.
Met man was in de meivakantie want we vertrokken op koninginnendag en toen was het 25 graden maar dat was zowatde enige dag met goed weer daar. Verder veel regen gehad.
Alle reacties Link kopieren
Le Bosc Negre.
Wel een eindje rijden, maar voldoet verder aan al je eisen!
Echt een leuk park, Nederlandse eigenaren, leuke animatie, zwembad, vaak heerlijk weer. Leuke omgeving!
Google er maar eens op!
ninanoname schreef:
02-04-2020 10:42
Ik vond Normandiërs in tegenstelling tot Fransen in het zuiden echt opvallend vriendelijk. Ze spraken er ook veelal Engels, en ik wijt dat aan de invasie van de geallieerden.

Zelfs mijn man die niet verder komt dan 'voulez vous coucher avec moi ce soir' kon zich goed verstaanbaar maken in het Engels.

Reistijd vond ik meevallen, uurtje of 6 naar de kust in de buurt van Honfleur.

Vind ik ook. Wij werden overal welwillend te woord gestaan. Als ik een paar woordjes Frans probeerde en ze begrepen dat ik het niet goed spreek gingen ze snel over op Engels. De oudere generatie kan het niet goed, maar steeds meer jongeren spreken prima Engels.

Ik kan om broodjes vragen in het Frans, zelfs om kaarten en postzegels, maar dan houdt het ver op. :proud:
dolfje schreef:
02-04-2020 12:12
Ja dat vond ik ooo fantastisch.
Heel lang geleden met mijn ouders in de zomervakantie eens daar in een huis gezeten maar weet echt niet meer waar en een jaar of 10/15 geleden met man ook daar in de buurt geweest in een stacaravan van Yelloh village. Niet bijzonder of zo maar lag wel redelijk centraal daar.
Met man was in de meivakantie want we vertrokken op koninginnendag en toen was het 25 graden maar dat was zowatde enige dag met goed weer daar. Verder veel regen gehad.

In Honfleur kun je ook een leuke rondvaart maken onder de Pont de Normandie door. Hartstikke leuk. Zie je de brug eens van een andere kant.
ninanoname schreef:
02-04-2020 10:42
Ik vond Normandiërs in tegenstelling tot Fransen in het zuiden echt opvallend vriendelijk. Ze spraken er ook veelal Engels, en ik wijt dat aan de invasie van de geallieerden.

Zelfs mijn man die niet verder komt dan 'voulez vous coucher avec moi ce soir' kon zich goed verstaanbaar maken in het Engels.

Reistijd vond ik meevallen, uurtje of 6 naar de kust in de buurt van Honfleur.
Komt natuurlijk voornamelijk omdat het er stikt van de Engelse, Nederlandse en Amerikaanse toeristen die met campers rondrijden rondom de D-Day stranden. Dat heb ik met mijn moeder ook gedaan een paar jaar terug ( met camper ). Was heel erg leuk en ik vond Normandie een prachtige streek en de 2e wereldoorlog monumenten en geschiedenis super interessant ( daar gingen we voor ).
De vriendelijke Fransen verbaasden ons ook maar ik denk dat het ook komt omdat ze zo gewend zijn aan de toeristen. Honfleur was inderdaad prachtig. Ik vond het sowieso echt een aanrader, Normandie. Leuke, Engels uitziende dorpjes, mooie omgeving. Ja ik was echt fan.
En zo ver rijden was het niet.
Het is wel een drukke regio, vanwege de WW2 toeristen. Maar toch had het zeker zijn charmes.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 12:46
3.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geweldige omgeving, ligging camping is ook heel gunstig (Aubenas), klimaat ook, veel plaatsjes en veel te doen/te verkennen in de omgeving.

Deze camping ben ik 1x geweest, onder vorige (strenge Franse) eigenaars, alles was daar wel perfect georganiseerd en schoon, maar de regels mij te strikt en nu zijn er nieuwe eigenaars, nieuwe naam ook. (later ging ik liever naar een ongeorganiseerde camping daar vlkabij, maar die bestaat niet meer, afgekeurd, juist omdat ze zich niet aan de regels hielden).

Is 1100 km vanuit Utrecht ongeveer (Route du Soleil, ik reed altijd via Luxemburg), waarvan de laatste 30 km nog een uur rijden is vanaf de snelweg (ter hoogte van Valence ga je eraf).
Met caravan reed ik het meestal in 2x, dan overnachten in de buurt van Dijon, F1 of doorreiscampinkje) maar soms ook in 1x (terugweg, 's nachts niemand op de weg). Ik reed nooit in het weekend, zeker geen "zwarte zater- of zondagen!)

www.camping-levergerdejastres.com/nl

De Ardeche heeft een heleboel kleine campings ook langs de B-wegen, vaak met iig een zwembad en speeltuintje.
suzy65 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 14:27
10.87% gewijzigd
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
02-04-2020 09:55
Je vindt het heel nodig er ook nog iets over te zeggen blijkbaar?

Alleen jij zeker?
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
02-04-2020 11:09
Oh en als iemand tips heeft voor kleinschalige campings aan een rivier of meer in de Dordogne, Provence of Ardeche, uitdrukkelijk zónder animatieteams, maar liever nog leuke Airbnb’s (kamperen is niet echt mijn hobby), dan hou ik mij van harte aanbevolen :lol:
Kijk eens op 30pluskids.nl. Staan hele leuke kleinschalige accomodaties op.
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth_Salander schreef:
02-04-2020 10:05
Oef ja leuk , brocante marktjes. Waar zaten jullie en hoelang ? En hoe was het weer ?
Wij zaten daar een week (gaan altijd een week op vakantie) vanaf 15 juni.
Wij zaten op camping la côte de nacre. Ik vond het een prima camping. Wij hadden een mobile home. Ik denk dat we zeker nog een keer gaan.
We zijn daar naar Caen geweest, echt een goeie stad om te winkelen. Bij 1 dag slecht weer zijn we naar Boneville 2 geweest. Groot overdekt winkelcentrum. We hebben twee badplaatsen Deauville en Cabourg bekeken. Verder zaten we op loopafstand van de boulevard en strand. Weer was redelijk. Af en toe zon, af en toe bewolking. En een slechte dag.
We zijn naar een brocantemarkt geweest omg, echt vergelijkbaar als de ijhallen. Alleen daarvoor wil ik al terug.

Nog een tip. Er gaat veel geld zitten in de tolwegen. Wij hadden van tevoren een etuitje met kleingeld en wat 5 en 10 euro biljetten in het dashboard kastje gelegd. Scheelt een hoop gestress bij de tolwegen. Denk aan minimaal 100 euro heen en terug. Volgens mij was het zelfs meer..
Alle reacties Link kopieren
tulp09 schreef:
02-04-2020 13:20
Kijk eens op 30pluskids.nl. Staan hele leuke kleinschalige accomodaties op.
Thanks! Ook voor meer landen dan alleen Frankrijk zie ik. Heel fijn, want hou idd van dat soort accomodaties, en heb, ondanks dat iedereen me ervan verzekerde dat het zou gaan gebeuren, sinds zoon geboren is nog geen voorliefde ontwikkeld voor centerparcs, animatieteams en andere op kinderen gerichte vakantieoorden :P

Misschien omdat mijn ouders dat ook nooit met ons deden, maar zoon vermaakt zich tot nu toe ook prima in grote steden, op vakantieboerderijen en in kleine, rustige complexen aan zee oid. Dank!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
02-04-2020 11:09
Oh en als iemand tips heeft voor kleinschalige campings aan een rivier of meer in de Dordogne, Provence of Ardeche, uitdrukkelijk zónder animatieteams, maar liever nog leuke Airbnb’s (kamperen is niet echt mijn hobby), dan hou ik mij van harte aanbevolen :lol:
Wij zijn vorig jaar in de meivakantie hier geweest.

https://www.gites.nl/vakantiehuizen/aqu ... eurs-16787
if we all light up, we can scare away the dark...
winkelfanaat schreef:
02-04-2020 13:30
Wij zaten daar een week (gaan altijd een week op vakantie) vanaf 15 juni.
Wij zaten op camping la côte de nacre. Ik vond het een prima camping. Wij hadden een mobile home. Ik denk dat we zeker nog een keer gaan.
We zijn daar naar Caen geweest, echt een goeie stad om te winkelen. Bij 1 dag slecht weer zijn we naar Boneville 2 geweest. Groot overdekt winkelcentrum. We hebben twee badplaatsen Deauville en Cabourg bekeken. Verder zaten we op loopafstand van de boulevard en strand. Weer was redelijk. Af en toe zon, af en toe bewolking. En een slechte dag.
We zijn naar een brocantemarkt geweest omg, echt vergelijkbaar als de ijhallen. Alleen daarvoor wil ik al terug.

Nog een tip. Er gaat veel geld zitten in de tolwegen. Wij hadden van tevoren een etuitje met kleingeld en wat 5 en 10 euro biljetten in het dashboard kastje gelegd. Scheelt een hoop gestress bij de tolwegen. Denk aan minimaal 100 euro heen en terug. Volgens mij was het zelfs meer..
Zou eerder een creditcard meenemen voor de tolwegen. Scheelt veel gedoe
citronella schreef:
02-04-2020 13:45
Zou eerder een creditcard meenemen voor de tolwegen. Scheelt veel gedoe
Wij hebben een tolbadge. Ideaal, dan kan je gewoon doorrijden en wordt het automatisch afgeschreven. Dan kan je onder die T door die de Fransen zelf ook nemen :)
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
02-04-2020 13:45
Zou eerder een creditcard meenemen voor de tolwegen. Scheelt veel gedoe
Ik heb geen creditcard😁
Alle reacties Link kopieren
tatlitatli schreef:
02-04-2020 13:34
Wij zijn vorig jaar in de meivakantie hier geweest.

https://www.gites.nl/vakantiehuizen/aqu ... eurs-16787
Site doet het even niet geloof ik. Deze?
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1 ... n__=%2B%3D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Tip voor de tolwegen ( ik las 'm hierboven ook al) , zeker als je vaker richting Italie/Spanje/Frankrijk gaat in het jaar ( wij gaan op wintersport en op zomervakantie richting deze landen), is een tolbadge voor meerdere landen in Europa.

Heerlijk, geen files voor die tolpoorten, geen gedoe met je creditcard/klein geld, maar rustig door kunnen rijden.
Chantilly21_2 schreef:
02-04-2020 14:18
Tip voor de tolwegen ( ik las 'm hierboven ook al) , zeker als je vaker richting Italie/Spanje/Frankrijk gaat in het jaar ( wij gaan op wintersport en op zomervakantie richting deze landen), is een tolbadge voor meerdere landen in Europa.

Heerlijk, geen files voor die tolpoorten, geen gedoe met je creditcard/klein geld, maar rustig door kunnen rijden.

Ja hebben wij ook, ideaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven