Gezellig Grieks eiland, te bereiken met ferry vanaf Piraeus

13-05-2021 16:48 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zien door de bomen het bos niet meer. We willen een aantal dagen per ferry van Piraeus naar een Grieks eiland. Welke is aan te bevelen? We houden van een combi toeristisch en idyllisch, van gezellige straatjes en tavernes en hebben 4 dagen. We hebben niet de behoefte om op het eiland te gaan rondrijden dus het moet al leuk zijn op de plek waar we met de ferry aankomen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Cyprus
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst uitgezocht dat je vanaf het vliegveld van Athene voor een heel klein bedrag naar Santorini kunt vliegen. Kost minder dan helft dan wat de boot kost en is ook nog vele malen sneller.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
13-05-2021 16:56
Cyprus
Cyprus is 900 KM. We hebben het over een ferry van een paar uurtjes en een klein eiland in de buurt van Piraeus.
Alle reacties Link kopieren
Mykonos.
Alle reacties Link kopieren
Santorini kan ook.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
13-05-2021 16:58
Ik heb laatst uitgezocht dat je vanaf het vliegveld van Athene voor een heel klein bedrag naar Santorini kunt vliegen. Kost minder dan helft dan wat de boot kost en is ook nog vele malen sneller.
We gaan na de 4 dagen een week cruisen en zijn dan ook al in Santorini. Dat valt af, evenals Mykonos en Corfu.
Alle reacties Link kopieren
Naxos! Is echt heel erg leuk en goed te doen met de boot.
Naxos heeft een heel erg leuke hoofdplaats (Chora) waar je aankomt met de boot. De mooiste stranden zijn daar ook vlakbij. Je zou het nog kunnen combineren met Paros, das vlakbij.
Alle reacties Link kopieren
De stranden rondom Athene zijn ook mooi. Met name rondom Vouliagmeni.
Je kan met een bus langs de kustplaatsjes en ook nog naar Sounio.

De eilanden Poros en Aegina zien er mooi uit, maar ik ben er zelf niet geweest.
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-05-2021 17:22
22.95% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 100 jaar geleden een weekje op naxos geweest en wil nog altijd een keer terug.
Alle reacties Link kopieren
Milos. Stukje verder, maar echt prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Naxos was ooit het eiland waar wij als eerste heen vaarden vanaf Piraeus. Was mooi net als Paros en Mikonos 🥰
Alle reacties Link kopieren
Naxos is ook erg mooi.
Paros ook.

Iets dichterbij zijn Hydra en Spetses
Alle reacties Link kopieren
Niet de boot op, maar naar het schiereiland Evia.


En ook: Elk eiland is op zich mooi, dus je kan niet verkeerd kiezen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Spetses of Naxos idd
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
13-05-2021 17:46
Niet de boot op, maar naar het schiereiland Evia.


En ook: Elk eiland is op zich mooi, dus je kan niet verkeerd kiezen.
Waar, maar de voorzieningen lopen wel uiteen. Ene eiland heeft meer voorzieningen dan ander.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op Ikaria geweest, zo prachtig! Maar goed, daar heb je niks aan, want vanaf Samos al 3 uur varen....
Wij zijn een dik jaar geleden op daguitstap naar Egina geweest vanuit Piraeus en vonden het erg leuk, het was echt jammer dat we er maar een dagje waren.

We huurden trouwens een scooter en dat was ideaal om wat meer van het eiland te bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
13-05-2021 17:45
Naxos is ook erg mooi.
Paros ook.

Iets dichterbij zijn Hydra en Spetses
Hydra wordt het!!
Erg leuk en slechts 1,5 uur op de boot.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal voor de tips
Alle reacties Link kopieren
Syros! Je bent er zo en het stadje waar je aankomt met de ferry is heel gezellig, volop tavernes, restaurants, cafés etc. En lekker weinig toeristen (afgezien van Griekse toeristen). Als je naar het strand wilt of toch wat van het eiland wilt zien, kun je gemakkelijk de bus pakken.
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.
Alle reacties Link kopieren
Barbalala schreef:
13-05-2021 19:21
Syros! Je bent er zo en het stadje waar je aankomt met de ferry is heel gezellig, volop tavernes, restaurants, cafés etc. En lekker weinig toeristen (afgezien van Griekse toeristen). Als je naar het strand wilt of toch wat van het eiland wilt zien, kun je gemakkelijk de bus pakken.
Hebben we naar gekeken, we vinden 5 uur met de ferry voor 4 dagen te veel. Vooral omdat we de week erna gaan cruisen langs de Griekse eilanden
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
13-05-2021 19:18
Hydra wordt het!!
Erg leuk en slechts 1,5 uur op de boot.
Heel veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Hydra is leuk! Wel klein maar erg gemoedelijk.
Alle reacties Link kopieren
Chania, wel 6,5 uur op de boot. Super sfeertje, groot centrum en autoluw.
https://youtu.be/G7-7u2LqXDY

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven