Gezondheidverklaring CBR [lege OP]

14-07-2020 18:35 80 berichten
--------------
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-07-2020 21:46
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
0.00% gewijzigd
granny71 schreef:
14-07-2020 19:19
To, hier vragen of je op het formulier mag liegen is niet zo handig maar in je openingspost liegen is dat ook niet.

Okt 2018 was je 17 jaar en had je een bijbaantje.
In juli 2020 heb je ineens een dochter met een diagnose die een eigen verklaring in moet vullen voor haar rijbewijs :facepalm:
Nou inderdaad :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
14-07-2020 19:19
To, hier vragen of je op het formulier mag liegen is niet zo handig maar in je openingspost liegen is dat ook niet.

Okt 2018 was je 17 jaar en had je een bijbaantje.
In juli 2020 heb je ineens een dochter met een diagnose die een eigen verklaring in moet vullen voor haar rijbewijs :facepalm:
Gokje: TO = dochter
Altijd van je afsnijden
onzichtbarevrouw schreef:
14-07-2020 19:25
Gokje: TO = dochter
:yes:
En ze weet zich betrapt
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het altijd eerlijk invullen. Al weet ik ook hoe veel extra werk/tijd/geld en frustratie het kost. Zou het niet op mijn geweten willen hebben dat je schuldig bevonden wordt aan een ongeluk omdat je zoiets niet hebt willen aankruisen maar wel wist.

Voor mij was er geen keus, teveel dingen waar ik sowieso ja voor in moest vullen.
Kinderachtig
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
14-07-2020 19:26
En ze weet zich betrapt
Ach, beter hier liegen dan bij het CBR.
Je moet er niet aan denken wat een ongeluk voor gevolgen heeft voor TO en het slachtoffer.


Maar je vraagt je wel af of iemand als TO wel achter het stuur zou moeten kruipen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon met pdd nos heeft nee ingevuld dit omdat hij geen Medicatie gebruikt. CBR gaf aan dat bij medicijngebruik je ja moest invullen.
poldervrouw schreef:
14-07-2020 19:46
Mijn zoon met pdd nos heeft nee ingevuld dit omdat hij geen Medicatie gebruikt. CBR gaf aan dat bij medicijngebruik je ja moest invullen.
In de hier geposte vragenlijst staat het volgens mij toch net even anders.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-07-2020 19:49
In de hier geposte vragenlijst staat het volgens mij toch net even anders.
Klopt. Op het moment dat je een diagnose hebt en een eigen verklaring aanvraagt maakt medicijngebruik niets uit.
Anders kan iedereen tijdelijk stoppen met hun medicatie en naar waarheid "Nee" invullen.
Alle reacties Link kopieren
Verkeerd gelezen
granny71 wijzigde dit bericht op 14-07-2020 19:59
94.10% gewijzigd
granny71 schreef:
14-07-2020 19:56
Loepje leert ook dat TO geen pdf nos heeft maar een bipolar stoornis heeft.
Dat lijkt me een veel grotere invloed op je rijvaardigheid hebben.
Dat is haar vriend volgens mij
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-07-2020 19:49
In de hier geposte vragenlijst staat het volgens mij toch net even anders.
Er staat heeft een arts....vastgesteld ?
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
14-07-2020 19:08
De NVA (Nederlandse Vereniging Autisme) strijdt er heel hard voor om deze verplichting te laten schrappen omdat mensen met ass en adhd niet aantoonbaar meer ongelukken maken.

Helaad heb je tot het gewijzigd is geen andere keus dan ja in vullen, maar ik ben wel blij dat ik mijn diagnose 10 jaar na mijn rijbewijs kreeg.
Klopt helemaal hoor. Mijn vriend heeft adhd, kon gewoon afrijden en kreeg een jaar na zijn examen pas een brief van het cbr.
Voor adhd is het inmiddels aangepast (sinds 2018 geloof ik) dan moet je alleen komen als je medicatie gebruikt of onlangs de diagnose hebt gekregen.
Als je de diagnose op jonge leeftijd hebt gekregen en geen medicatie gebruikt mag je nee invullen tegenwoordig. Hopelijk doen ze dit voor sommige andere gevallen ook.
Alle reacties Link kopieren
.
granny71 wijzigde dit bericht op 14-07-2020 19:58
98.93% gewijzigd
Reficul schreef:
14-07-2020 19:57
Er staat heeft een arts....vastgesteld ?
Ja, dus niets over wel of niet gebruiken van medicatie

Dan is het dus ja
granny71 schreef:
14-07-2020 19:58
.
Lees maar even verder
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-07-2020 19:57
Dat is haar vriend volgens mij
Je hebt gelijk.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-07-2020 19:49
In de hier geposte vragenlijst staat het volgens mij toch net even anders.
Ik geef slechts aan wat cbr hem vertelde. Was ruim jaar terug.
poldervrouw schreef:
14-07-2020 20:01
Ik geef slechts aan wat cbr hem vertelde. Was ruim jaar terug.
Het gaat er om wat hij op papier op de vragenlijst heeft geantwoord.

Er zit dus verschil in de vragen mbt add/adhd en ppdnos
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 14-07-2020 20:03
12.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ingevuld ASS ja, medicijnen nee, maar dan moet je gewoon het hele circus door hoor. Liegen hadden we niet aangedurfd, hoewel ik denk dat haar ASS juist een voordeel is voor de rijvaardigheid. Ze is veel voorzichtiger en heeft alles is de gaten.
Alle reacties Link kopieren
ook als de diagnose wordt gesteld als je al 10 jaar je rijbewijs hebt moet je de verklaring invullen.
Alle reacties Link kopieren
NM1717 schreef:
14-07-2020 19:57
Klopt helemaal hoor. Mijn vriend heeft adhd, kon gewoon afrijden en kreeg een jaar na zijn examen pas een brief van het cbr.
Voor adhd is het inmiddels aangepast (sinds 2018 geloof ik) dan moet je alleen komen als je medicatie gebruikt of onlangs de diagnose hebt gekregen.
Als je de diagnose op jonge leeftijd hebt gekregen en geen medicatie gebruikt mag je nee invullen tegenwoordig. Hopelijk doen ze dit voor sommige andere gevallen ook.
Dan vind ik het nog bizarder dat dit voor ass nog niet is afgeschaft.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
14-07-2020 20:05
Dan vind ik het nog bizarder dat dit voor ass nog niet is afgeschaft.
Het blijft een raar land qua regeltjes.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
14-07-2020 20:05
ook als de diagnose wordt gesteld als je al 10 jaar je rijbewijs hebt moet je de verklaring invullen.
Ik heb een heel ander soort diagnose maar toen ik mijn rijbewijs een maand geleden heb verlengd vroeg er niemand om een gezondheidsverklaring


https://www.diks.nl/info/rijbewijs-verlengen/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven