Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Zanahoria schreef:
12-12-2018 22:30
Leuk, ik volg je weer!
Krijg je straks een gedeeld appartement, of alles voor jezelf?
En hoeveel dagen ben je gemiddeld per maand dan thuis?
Leuk dat je er weer bij bent!

We krijgen altijd een gedeeld appartement. Minstens met 2, max met 4. De eigen appartementen zijn gereserveerd voor pursers. Maar op zich vind ik het wel gezellig met roommates. Toen ik als Service Rep werkte deelde ik ook een appartement met anderen. Dus ik ben wat dat betreft al wat gewoon.

Het aantal dagen dat je op bestemming bent hangt echt af van je rooster. Soms ben je maar 8 dagen in een maand thuis. Maar dat is echt het uiterste. Ik heb geen idee wat het gemiddelde is eerlijk gezegd.
Leuk! Ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk dus tvp.
Veel succes en vooral ook plezier!
Superleuk en spannend voor je!
Ik lees ook graag mee.
Veel succes! Hoe reageerde je omgeving op je aanstaande emigratie?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Een meisjes droom van velen nu stiekem meegenieten van de zijlijn :-D :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes! Ben heel benieuwd naar je avonturen, je vorige topic ook gevolgd. Geniet van het aftellen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je ons meeneemt op je avontuur! Ik ben erg benieuwd!
Moet je nog veel voorbereidingen treffen voor je gaat?
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik heb je vorige topic gevolgd maar eigenlijk nooit gereageerd. Ik lees hier graag mee. Veel succes! :-D
Marana-- schreef:
13-12-2018 06:46
Veel succes! Hoe reageerde je omgeving op je aanstaande emigratie?
Iedereen is ontzettend trots! Mijn moeder verteld het tegen iedereen die het horen wilt. Het is bijna gênant. Als we samen gaan winkelen weten alle verkoopsters dat ik naar Dubai verhuis. Ze brengt het schijnbaar "terloops" ter sprake. :facepalm:

Mijn vader zit zelf in militaire aviation en was degene die mij stimuleerde om ervoor te gaan. Ik vertelde hem dat ik overwoog om terug te gaan vliegen en dat ik zelfs had gekeken naar Airline X. Maar ja... Ik in Dubai? Het trok me niet zo. Hij is meteen op het onderwerp gesprongen en heeft al mijn twijfels weggenomen. Diezelfde middag had ik een open day gevonden die in mijn planning paste en had mijn vader een kamer gevonden in het hotel waar de sollicitatie zou plaatsvinden. Impulsief? Ik? :proud:

De collega's van mijn vader hebben het proces dat volgde belangstellend gevolgd. Wel grappig. Ik ken die mannen zelf niet. Maar toch kreeg ik via mijn vader felicitaties van hen toen ik de job kreeg.

Hetzelfde voor mijn collega's en vrienden. Iedereen vind het leuk om mee te genieten. Een aantal mensen hebben bewondering voor mijn "lef". Slechts 1 iemand vroeg zich af wat ik daar in godsnaam ging doen. Het lijkt haar verschrikkelijk. :proud: Zo zullen er wel meer zijn maar ze zeggen het in ieder geval niet hardop.
limoentaartje schreef:
13-12-2018 09:21
Leuk dat je ons meeneemt op je avontuur! Ik ben erg benieuwd!
Moet je nog veel voorbereidingen treffen voor je gaat?
Dat valt gelukkig mee.

Gedaan:
Mastercard aangevraagd
Ballerinas gekocht
Zwarte broek gekocht

To Do:
Foto's laten maken voor visum
Nog een zwarte broek kopen
Horloge kopen
Kopie maken van geboortecertificaat en paspoort van mijn ouders, broer en zus.
Inpakken

Bankkaart gaan ze voor ons regelen in Dubai evenals een simkaart.

Die broeken en ballerinas zijn nodig voor de opleiding. Een horloge is ook verplicht en mijn vorige is stuk.

Het ergste is dat inpakken. Ik moet kledij en schoenen mee voor elk klimaat. In Dubai is het lekker warm maar op bestemming kan een sneeuwstorm gaande zijn. Ik weet nog niet hoeveel kilo bagage ik mag meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik las in je vorige topic dat bloggen/vloggen e.d. misschien niet mag.
Zou je het niet wat anoniemer maken door je standplaats te verwijderen en iets minder specifieke details te geven? (Alhoewel ik alles heel graag lees :lol:) Al is het alleen maar om eventuele problemen te voorkomen. Deze gegevens zijn voor je toekomstige collega’s en leidinggevenden snel te herleiden, sommigen zijn/spreken ook Nederlands.
Alle reacties Link kopieren
Ik was een stille meelezer bij je andere topic maar nu ik deze zie blijf ik hier volgen.
Succes Dolly!
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
13-12-2018 10:19
Ik las in je vorige topic dat bloggen/vloggen e.d. misschien niet mag.
Zou je het niet wat anoniemer maken door je standplaats te verwijderen en iets minder specifieke details te geven? (Alhoewel ik alles heel graag lees :lol:) Al is het alleen maar om eventuele problemen te voorkomen. Deze gegevens zijn voor je toekomstige collega’s en leidinggevenden snel te herleiden, sommigen zijn/spreken ook Nederlands.
Ik zou vooral de directe zoektermen naar je oude topic in deze OP weghalen (dus welke pijler het is en waar het specifiek over ging).
Iedereen die daar zat snapt meteen dat jij het bent maar als je hier zomaar uit komt en je wilt meer weten kun je makkelijk het oude topic terugvinden en de airline etc achterhalen. Lijkt me juist niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
TrolleyDolly schreef:
13-12-2018 09:50

Het ergste is dat inpakken. Ik moet kledij en schoenen mee voor elk klimaat. In Dubai is het lekker warm maar op bestemming kan een sneeuwstorm gaande zijn. Ik weet nog niet hoeveel kilo bagage ik mag meenemen.
Ok, nog een paar dingen te regelen dus. En ik neem aan dat je ook wel wat persoonlijke dingen mee wil nemen?
leuk allemaal hoor!
TrolleyDolly schreef:
13-12-2018 09:38
Iedereen is ontzettend trots! Mijn moeder verteld het tegen iedereen die het horen wilt. Het is bijna gênant. Als we samen gaan winkelen weten alle verkoopsters dat ik naar Dubai verhuis. Ze brengt het schijnbaar "terloops" ter sprake. :facepalm:

Mijn vader zit zelf in militaire aviation en was degene die mij stimuleerde om ervoor te gaan. Ik vertelde hem dat ik overwoog om terug te gaan vliegen en dat ik zelfs had gekeken naar Airline X. Maar ja... Ik in Dubai? Het trok me niet zo. Hij is meteen op het onderwerp gesprongen en heeft al mijn twijfels weggenomen. Diezelfde middag had ik een open day gevonden die in mijn planning paste en had mijn vader een kamer gevonden in het hotel waar de sollicitatie zou plaatsvinden. Impulsief? Ik? :proud:

De collega's van mijn vader hebben het proces dat volgde belangstellend gevolgd. Wel grappig. Ik ken die mannen zelf niet. Maar toch kreeg ik via mijn vader felicitaties van hen toen ik de job kreeg.

Hetzelfde voor mijn collega's en vrienden. Iedereen vind het leuk om mee te genieten. Een aantal mensen hebben bewondering voor mijn "lef". Slechts 1 iemand vroeg zich af wat ik daar in godsnaam ging doen. Het lijkt haar verschrikkelijk. :proud: Zo zullen er wel meer zijn maar ze zeggen het in ieder geval niet hardop.


Oh wat tof dat je ouders en de rest van je omgeving zo enthousiast zijn! Ik zou zelf wel mijn bedenkingen hebben geloof ik, fijn dat jouw omgeving gewoon vooral blij is.
nimue_iparis schreef:
13-12-2018 10:19
Ik las in je vorige topic dat bloggen/vloggen e.d. misschien niet mag.
Zou je het niet wat anoniemer maken door je standplaats te verwijderen en iets minder specifieke details te geven? (Alhoewel ik alles heel graag lees :lol:) Al is het alleen maar om eventuele problemen te voorkomen. Deze gegevens zijn voor je toekomstige collega’s en leidinggevenden snel te herleiden, sommigen zijn/spreken ook Nederlands.
Ik heb je post vanmiddag gelezen en dat heeft me inderdaad aan het denken gezet. Dus ik heb wat info gevraagd aan mensen die al aan het werk zijn. Gebaseerd op de info die ik kreeg in halfbakken Engels ga ik het als volgt aanpakken:

Ik post voorlopig enkel over mijn verhuis naar Dubai (en het leven daar) tot ik de nodige toestemming/info heb. Dat kan al aan het begin van de opleiding dus lang hoeven jullie waarschijnlijk niet te wachten.

Ik ga de OP ook even aanpassen.
limoentaartje schreef:
13-12-2018 13:01
Ok, nog een paar dingen te regelen dus. En ik neem aan dat je ook wel wat persoonlijke dingen mee wil nemen?
leuk allemaal hoor!
Nee niet persé. Ik neem enkel noodzakelijke dingen mee. Dus geen foto's of frutsels oid. Ik vind het juist leuk om met een blank canvas te beginnen daar. Ik zal ter plaatse op den duur ongetwijfeld eea aanschaffen om de boel wat op te fleuren en wie weet wat ik tegenkom elders in de wereld.

Zo heb ik dat ook gedaan toen ik naar Gran Canaria vertrok voor mijn werk als reisleidster. Spullen krijgen voor mij nooit emotionele waarde. Jammer wel. Het lijkt mij leuk om over 10 jaar nog eens nostalgisch naar mijn souvenirs te kijken. Maar zo werkt dat bij mij niet. Ik ga dan hoogstens denken: "goh wat een leuk ding is dat toch! Ik ben blij dat ik dat toen heb gekocht." Zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Leuke nick, Trolleydolly! Ik lees graag mee!

Over dat horloge: zou je dat niet daar kopen? Vroeger was dat veel goedkoper dan hier.
Am Yisrael Chai!
Ik heb dat horloge helaas nodig vanaf mijn eerste werkdag = een zondag.

En ik kom op vrijdag aan. Dus dat is wat krap. Dat doet me wel naar Google wenden. Want ik weet dat het weekend daar op vrijdag en zaterdag valt. Nu ben ik wel benieuwd naar de openingstijden van de winkels daar tijdens het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, heb je vorige topic ook gevolgd en lees hier weer graag mee :)
Alle reacties Link kopieren
TrolleyDolly schreef:
13-12-2018 18:25
Ik heb dat horloge helaas nodig vanaf mijn eerste werkdag = een zondag.

En ik kom op vrijdag aan. Dus dat is wat krap. Dat doet me wel naar Google wenden. Want ik weet dat het weekend daar op vrijdag en zaterdag valt. Nu ben ik wel benieuwd naar de openingstijden van de winkels daar tijdens het weekend.
Op zaterdag is alles sowieso open!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Leuk!
Ik wil het heel leuk voor je vinden, want je bent erg enthousiast.
Maar Dubai? Niet het meest geweldige land helaas. Maar goed, kijk aub uit, en natuurlijk veel plezier!
MarkSD schreef:
13-12-2018 21:51
Ik wil het heel leuk voor je vinden, want je bent erg enthousiast.
Maar Dubai? Niet het meest geweldige land helaas. Maar goed, kijk aub uit, en natuurlijk veel plezier!
Ach... België ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven