Groningen

19-08-2024 20:05 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook al is het binnenlands, toch maar onder Reizen. Ik ga over twee weken een weekendje met een vriendin naar Groningen. Heeft er iemand nog leuke tips om te doen of leuke restaurantjes? Prijs maakt niet uit.
De Martinitoren heb ik in een ver verleden al gehad. Zag zelf de hortus al, en hoopte op een mooie tentoonstelling in het Groninger, maar dat lijkt helaas bal te zijn op het moment.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het Forum is leuk om te bezoeken.
Daar zijn ook regelmatig tentoonstellingen

Restaurants zijn er voldoende .De Graansilo is goed , Bellami’s is geweldig.( beide wel reserveren) .
Ugly duck en Soestdijk zijn leuke eetcafés
Mr mofongo is ook een leuke tip voor lunch, diner of een drankje.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Noorderzon begint ook zo.

https://www.noorderzon.nl/
Alle reacties Link kopieren Quote
Bezoek jet forum, en ga vooral ook naar het dakterras voor een mooi uitzicht over Groningen.
De Prinsentuin is altijd mooi om door te lopen en ook de Folkingerstraat.

Genoeg leuke restaurantjes en terrasjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind cafe Lambik heel erg leuk. Laagdrempelig en gezellig eetcafé aan het Noorderplantsoen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Brasserie Groen!

Verder inderdaad het forum. En wij hebben ooit een rondvaart gedaan, vond ik ook erg leuk.

Verder is de prinsentuin leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zit óf in het laatste weekend van Noorderzon, óf in het weekend van Hullaballoo.
Noorderzon kun je gewoon heen gaan, van Hullaballoo zul je waarschijnlijk geluid horen en merken dat het elders rustiger is.

De Hortus is niet in Groningen, maar in Haren. Hoewel het voor mij een heel waardevolle plek is, is het als Hortus al heel lang niet zo heel veel bijzonders meer.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga ontbijten of lunchen bij Pernikel. Een leuke sfeer en een lekkere kaart.
Alle reacties Link kopieren Quote
Varen door de grachten.
joppie wijzigde dit bericht op 20-08-2024 07:19
41.77% gewijzigd
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het Forum bekijken, dat is een Hele Grote bieb.

Ik zou de Hortus overslaan eerlijk gezegd. Het is nogal vervallen, hoewel het word opgeknapt.

Kom je op 28 augustus? Dan is het Bommen Berend in de Stad en van alles te doen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
De Chinese tuin in de Hortus is gelukkig weer een stuk opgeknapt.

Ik houd van de Hortus, iedereen in ons gezin heeft daar zijn eigen favoriete plekje. De bijenstal, de rotstuin, de kassen.
Ruim opgezet, altijd een rustig plekje te vinden.

20 hectare groot in Haren.
Amsterdam is bijvoorbeeld maar 1,2 hectare.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil je alleen tips voor Groningen stad of ook daarbuiten?
Thee museum in Houwerzijl is erg leuk en je kunt er heerlijk lunchen of een high tea nemen.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
feow schreef:
19-08-2024 20:45
De Hortus is niet in Groningen, maar in Haren. Hoewel het voor mij een heel waardevolle plek is, is het als Hortus al heel lang niet zo heel veel bijzonders meer.
Ik weet dat het bij sommigen gevoelig ligt, maar Haren is sinds 2019 gemeente Groningen ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
TO: ken je deze site al? Op visitgroningen.nl staan heel veel tips.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://museumtijdschrift.nl/artikelen/ ... BUoqO6qtTw


Geïnspireerd door de beroemde tuinen van Suzhou, biedt de Chinese tuin in de Hortus Botanicus Haren-Groningen in elk seizoen iets moois. De paden, vijvers en paviljoens creëren een serene sfeer vol verrassende doorkijkjes. Het Verborgen Rijk van Ming, zoals de Chinese tuin heet, is uniek in Europa; vergelijkbare tuinen buiten China zijn alleen te vinden in Sydney en Montreal. Dankzij een onverwacht groot legaat is de tuin dit voorjaar volledig gerenoveerd. Alle paviljoens zijn opgeknapt, de muren zijn opnieuw wit geverfd, het plaveisel is hersteld, nieuwe planten zijn volgens het oorspronkelijke tuinplan geplant en het Chinese theehuis is gerestaureerd. Zo heeft de tuin zijn oude glorie teruggekregen.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joppie schreef:
20-08-2024 07:22
Wil je alleen tips voor Groningen stad of ook daarbuiten?
Thee museum in Houwerzijl is erg leuk en je kunt er heerlijk lunchen of een high tea nemen.
Dit is inderdaad erg leuk!
Dagje Borkum vanaf de eemshaven is ook leuk bij mooi weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.hethoogeland.com/

Ook erg leuk.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je naar het Forum gaat (aanrader): de VVV zit daar op de begane grond. Daar kun je ook stadswandelingen kopen voor een paar euro. En op het dak van het Forum heb je een mooi uitzicht.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren Quote
noglangnietjarig schreef:
19-08-2024 20:20
De Noorderzon begint ook zo.

https://www.noorderzon.nl/
Voor diegenen die van jaren-80 muziek in een moderne versie houden:
https://www.noorderzon.nl/programma/hit ... len-jewett
Erg goede band en nog gratis ook!
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren Quote
noglangnietjarig schreef:
19-08-2024 20:20
De Noorderzon begint ook zo.

https://www.noorderzon.nl/
Voor diegenen die van jaren-80 muziek in een moderne versie houden:
https://www.noorderzon.nl/programma/hit ... len-jewett
Erg goede band en nog gratis ook!
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren Quote
Het Drents museum in Assen (max half uurtje afstand van Groningen, zeker met de trein) heeft momenteel veel interessante collecties, als het je ding is. In Groningen kan ik ook het forum, een stadswandeling langs de vele leuke plekjes en binnentuinen, het universiteitsmuseum en vooral ook de winkelstraten die niet in het centrum liggen zoals de kijk in het jatstraat. De bioscoop in het forum en inderdaad Noorderzon, wel druk altijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ontzettend leuk, Groningen is enorm veelzijdig!

- Forum (vaak genoemd al) Maar zeker even kijken soms zijn er rooftop sessies boven op het dak. Echt heel leuk.

- Gronings museum : Heel bijzonder museum al zeg ik zelf.

- Eetcafe Zuiderdiep, lekkere drankjes, en goed eten. Sowieso veel cafeetjes op het Zuiderdiep. Als je daar dan wil eten De Brandweer, echt goed voedsel voor een mooie prijs.

- Buiten het centrum ligt een cafe De Minnaar is echt heel leuk en gemoedelijk als je daar van houdt.

- Noorderzon wordt gehouden, echt leuk om even langs te gaan.

Ongeveer 20 min rijden is Appingedam met de hangende keukens! Echt mooie plek om te bezoeken.

Kardinge kun je lekker wandelen, heel erg mooi natuur gebied.
Ik vindt wandelen überhaupt door de stad altijd leuk.

En als je echt goed wil eten, In Briltil ( 15 min van de stad) zit Steakhouse Andre Dokter, echt een aanrader. Dichterbij in de Oosterstraat zit het zusje van Andre Dokter.

Hoedan ook! Veel plezier
I,m gonna keep on running.. cause winners never quit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je van biologischvegetarisch houdt:

De Herbivoor aan het Zuiderdiep, vindt ik als niet vegetariër altijd héérlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fraeylemaborg in Slochteren is ook de moeite waard. Op het terrein is ook een restaurant waar je lekker kan eten en op het terras kan zitten.
Achter de borg heb je het Slochterbos met follies en een blote voetenpad.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohh leuke ideeen allemaal, bedankt!!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven