Half april tm half mei vrij / wat ga ik doen?

06-03-2024 10:48 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi forummers,

Onverwacht ben ik dit voorjaar vanaf half april tm half mei een maand vrij. Het zou zonde zijn hier niet even gebruik van te maken, is best een uitzonderlijke situatie. Omdat het zo kort dag is, schiet er vanalles door mijn hoofd. Van: het lopen van het Pieterpad met elke dag een goede vriendin die meeloopt, tot een groepsrondreis Botswana / Mexico / Indonesie. Tot: niks doen, geld in zak houden en elke dag wandelingen maken in de bossen vlakbij. Geeeen idee dus nog. Budget: ik zou eventueel mijn spaar deels kunnen plunderen en zeg 4000 euro kunnen uitgeven, maar alleen als het echt bijzonder is. (ik ben heel gehecht aan mijn spaargeld namelijk haha). Ik heb me nog totaal niet verdiept in seizoenen / goede reisperiode etc. omdat ik pas net weet dat ik dan vier weken vrij ben... Dus... wat zou jij doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Een maand helemaal geen verplichtingen en 4000 euro! Oh, wat lekker!

Ik zou acuut een ticket boeken naar Ierland en daar een maand lang rondtrekken, alles zien en beleven.

Echt hoor, ga erop uit. Geld is maar geld!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Als je graag wandelt zou ik dat Pieterpad gaan lopen en je vriendinnen daarbij uitnodigen. Ik vind dat een ontzettend leuk idee. Half april tot half mei barst de lente los in Nederland en is de natuur op z’n mooist. En vooral: je doet iets samen met mensen die je dierbaar zijn. Ik zou zelf de herinneringen die dat oplevert meer waard vinden dan in mijn eentje iets in een ander deel van de wereld zien. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

En mocht het weer helemaal ruk zijn kan je altijd nog lastminute naar zuidelijk Europa vertrekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
06-03-2024 10:53
Een maand helemaal geen verplichtingen en 4000 euro! Oh, wat lekker!

Ik zou acuut een ticket boeken naar Ierland en daar een maand lang rondtrekken, alles zien en beleven.

Echt hoor, ga erop uit. Geld is maar geld!
Ik wilde ook Ierland zeggen.
En anders de zon opzoeken in het zuiden, beetje rondtoeren door zuid Europa. Dat is wat ik zou doen.

Ik ga het misschien ook doen want ik heb ook vrij.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb eens een onverwachte twee maanden vrij gebruikt om heel weinig te doen.
En dat heeft mij heel veel goed gedaan. Huis opgeruimd, boeken gelezen, in de zon gezeten.
En natuurlijk vriendinnen gezien etc, maar dat doe ik naast mijn ft-baan ook wel.

Ik had wilde plannen, maar de totale onthaasting was echt precies wat ik nodig had
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is een mooie tijd om de Alpen in te gaan. Vaak al mooi weer, maar op de bergtoppen ligt nog sneeuw en dat vind ik altijd een prachtig gezicht. Relaxt erheen rijden met wat tussenstops.

Ik zou in de lente in elk geval niet naar een tropisch land gaan, het is juist het mooiste jaargetijde in Europa.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk zeg, wat een feest. Ik ben jaloers! Maar wat ik nu zelf zou willen met een maand vrij? Misschien een weekje naar de zon gaan en zoals eerder genoemd ook gewoon genieten van niets doen en niets hoeven.. lekker thuis rommelen, fietsen, vrienden bezoeken, het bos in bij mooi weer. Misschien weer eens gaan sporten. Of een keer in het weekend de tent pakken en gaan kamperen.. Ik denk niet dat ik een maand weg zou gaan, ookal is dit natuurlijk wel iets wat niet elk jaar voorkomt.. lastig hoor!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt mij heerlijk, zomaar een maand vrij. Ik zou zeker op vakantie gaan, niet de hele maand, zo'n 2 weken, en die andere 2 weken thuis leuke dingen gaan doen. Veel tijd besteden aan hobby, wandelen, huis opruimen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou gaan eiland hoppen in Griekenland. De natuur is op z'n mooist en de temperatuur aangenaam. En sowieso Grieks Pasen begin mei beleven op Kreta!
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar word je echt blij van?

€4.000 is een hoop geld, maar is ook zo op. En op is op. Wil je echt je spaargeld uit geven aan zo maar iets? Wat is de reden dat je spaart?

Je hoeft nu nog niet te beslissen. Denk er rustig een paar dagen over na Misschien wil je toch liever een viool kopen en lesnemen. Of iets in je woning veranderen. Of reizen, of .................... Maak geen overhaaste beslissing wanneer je het nog niet weet.

Is de reis naar Botswana een absolute droom die je al jaren hebt, dan zou ik eerder gaan. Dan wanneer het de optie is "ik heb geld en tijd, wat ga ik daarmee doen".
Alle reacties Link kopieren Quote
WaterGirl schreef:
06-03-2024 11:53
Waar word je echt blij van?

€4.000 is een hoop geld, maar is ook zo op. En op is op. Wil je echt je spaargeld uit geven aan zo maar iets? Wat is de reden dat je spaart?

het is niet zomaar-iets, het is vakantie
iets waar veel mensen spaargeld aan uitgeven
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker een week op vakantie en als je dan niet te gek doet, dan is ook niet je spaargeld er doorheen.

En daarnaast zou ik ook juist een paar weken van die maand helemaal niks plannen en heerlijk thuis rommelen, opruimen, een grote lenteschoonmaak doen, lezen, slapen, tuinieren, bakken, leuke dingen doen met vriendinnen en evt partner.
Ik ging van ft werken naar 2 dagen in de week en dat is ook precies wat ik de eerste twee maanden met die extra vrije tijd heb gedaan. Aanrader hoor. Ben helemaal tot rust gekomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat heerlijk om een maand vrij te zijn!

Mij lijkt het heerlijk om een week naar Ierland of Schotland te gaan. Dit staat al heel lang op mijn verlanglijst, dus als ik de tijd en het budget ervoor heb, dan kies ik daarvoor. Een andere optie (voor mij) is om her en der een nachtje of een weekendje weg te gaan in Nederland, of een dagje sauna.

Verder vermaak ik me prima thuis: af en toe met vriendinnen afspreken, een beetje aanmodderen, dat ene boek lezen of zo af en toe een klus in of om het huis oppakken. Is het misschien een idee om een workshop / cursus te gaan volgen?
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
06-03-2024 10:53
Een maand helemaal geen verplichtingen en 4000 euro! Oh, wat lekker!

Ik zou acuut een ticket boeken naar Ierland en daar een maand lang rondtrekken, alles zien en beleven.
Exact dit! Hoewel het bij ook nog Schotland, Wales of Engeland kon worden. Of een combi ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
WaterGirl schreef:
06-03-2024 11:53
Waar word je echt blij van?

€4.000 is een hoop geld, maar is ook zo op. En op is op. Wil je echt je spaargeld uit geven aan zo maar iets? Wat is de reden dat je spaart?

Zo maar iets?

Ervaringen op doen vind ik persoonlijk een van de belangrijkste dingen in het leven.

@TO
Je hecht waarde aan je spaarrekening, heb je er een doel voor?
Of is het gewoon het hebben van een gevulde spaarrekening?

Ik zou zeker weg gaan, naar een land waar je niet snel nog een keer zou komen.
Ervaringen opdoen, cultuur opsnuiven, boeken lezen op rustige idyllische plekken.

Ik zou het wel weten :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn totaal niet gehecht aan spaargeld er staat wat voor onvoorziene omstandigheden en de rest sparen wij elk jaar om te kunnen reizen.
Wij zouden die tijd dus gebruiken om een verre reis te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
appelwangetje schreef:
06-03-2024 12:29
Wij zijn totaal niet gehecht aan spaargeld er staat wat voor onvoorziene omstandigheden en de rest sparen wij elk jaar om te kunnen reizen.
Wij zouden die tijd dus gebruiken om een verre reis te maken.
zijn er meerdere soorten spaargeld dan?
als je spaart, dan heb je spaargeld? wat je doel ook is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Noorwegen! Lijkt me heerlijk om daar rond te reizen met een (gehuurde) camper.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
06-03-2024 12:33
zijn er meerdere soorten spaargeld dan?
als je spaart, dan heb je spaargeld? wat je doel ook is?
Ik heb idee dat to bedoelt dat ze een bepaald bedrag op de spaarrekening fijn vind om te hebben. En ze schrijft dat ze € 4000 te besteden heeft als t echt heel bijzonder is. Dat heb ik totaal niet. Ik vind elke reis die wij maken bijzonder
T is dat we eigen huis hebben en daarom wat achter de hand moeten hebben. Maar heb t liefst zo min mogelijk spaargeld. Leef nu en mooie herinneringen en belevenissen vind ik meer waard dan een gevulde spaarrekening
Alle reacties Link kopieren Quote
appelwangetje schreef:
06-03-2024 12:48
Ik heb idee dat to bedoelt dat ze een bepaald bedrag op de spaarrekening fijn vind om te hebben. Dat heb ik totaal niet.
T is dat we eigen huis hebben en daarom wat achter de hand moeten hebben. Maar heb t liefst zo min mogelijk spaargeld. Leef nu en mooie herinneringen en belevenissen vind ik meer waard dan een gevulde spaarrekening
Maar bepalen TO en jij voor elkaar hoeveel spaargeld je moet hebben dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb die periode 2 maanden vrij (niet onverwachts) en ga naar Santiago de Compostela lopen (vanaf de Pyreneeën).

Afhankelijk waar je wil overnachten tijdens het Pieterpad, zou een stuk Camino in Spanje zo maar een heel stuk goedkoper kunnen zijn.

Maar natuurlijk kunnen dan geen vriendinnen meelopen voor een dag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een sucker voor lange afstandswandelingen. Heerlijk vertragen, interessante mensen ontmoeten en genieten van het landschap. Kan in Nederland natuurlijk, maar in heel Europa zijn prachtige wandelingen te maken.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou naar de Azoren gaan bijv wandelreis 14 dagen: https://www.djoser.nl/wandelreizen/port ... d4QAvD_BwE
Alle reacties Link kopieren Quote
Wát ik ook zou doen, ik zou er rekening mee houden dat in die periode ook de meivakantie valt, en het waarschijnlijk op sommige plaatsen daardoor drukker is.
Als het je niets kan schelen, mooi. Als je er niet van houdt: kies iets waar niet veel gezinnen ook voor zouden kunnen kiezen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou een lange wandeltocht maken door Engeland, (een deel van) de coast to coast walk bijvoorbeeld. En dan overnachten boven pubs. Nog nooit gedaan (wandelen wel, in pubs overnachten niet) en dat lijkt me zo leuk! Maar wel als ik iemand mee zou kunnen krijgen, in mijn eentje lijkt me dat te eenzaam.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven