Reizen
alle pijlers
Half jaar studie in oost Europa, ben ik naïef of niet?
zaterdag 21 december 2024 om 08:06
Mijn oudste wil volgend jaar herfst een minor in het buitenland doen. Nu stond op haar is een mogelijkheid lijstje de Baltischd staten en Polen.
Haar vader vind dat niet zo’n goed idee in deze tijd. Ik maak me niet zo’n zorgen. Maar ik vraag me ook wel af of ik misschien wat naïef ben.
Zouden jullie deze landen komend jaar vermijden of durven te gaan voor een langere periode?
En als je het zou vermijden, welke landen zou je dan vermijden?
En ja het duurt nog even voor ze gaat maar ze moet haar keuzes voor januari doorgeven vandaar dat we nu al aan het kijken zijn
Haar vader vind dat niet zo’n goed idee in deze tijd. Ik maak me niet zo’n zorgen. Maar ik vraag me ook wel af of ik misschien wat naïef ben.
Zouden jullie deze landen komend jaar vermijden of durven te gaan voor een langere periode?
En als je het zou vermijden, welke landen zou je dan vermijden?
En ja het duurt nog even voor ze gaat maar ze moet haar keuzes voor januari doorgeven vandaar dat we nu al aan het kijken zijn
lonelycat wijzigde dit bericht op 21-12-2024 08:40
1.48% gewijzigd
zaterdag 21 december 2024 om 08:14
zaterdag 21 december 2024 om 08:19
zaterdag 21 december 2024 om 08:21
Eens.Koffieleut123 schreef: ↑21-12-2024 08:18Gezien de dreiging vanuit Rusland zouden Polen, Estland, Letland en Litouwen voor mij een no go zijn. Als Oekraïne valt zijn zij de volgende op het lijstje van Poetin. Andere landen lijken me veilig genoeg.
Ik zou niet zomaar ergens gaan wandelen in het Bosnisch-Kroatische grensgebied vanwege landmijnen en dan moet het verder prima gaan.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
zaterdag 21 december 2024 om 08:23
Ik kan dan Slovenië aanraden, prachtig land en heel gestructureerd.
Is Noorwegen of Zweden ook nog een optie?
zaterdag 21 december 2024 om 08:25
Noorwegen en Zweden is mega duur. De kamers kosten alleen a het dubbele dan in andere landen. Helaas want het was eerst wel een optieAnAppleADay schreef: ↑21-12-2024 08:23Ik kan dan Slovenië aanraden, prachtig land en heel gestructureerd.
Is Noorwegen of Zweden ook nog een optie?
zaterdag 21 december 2024 om 08:26
Dat is allemaal EU, dan verklaart Putin direct de volgende wereldoorlog.Koffieleut123 schreef: ↑21-12-2024 08:18Gezien de dreiging vanuit Rusland zouden Polen, Estland, Letland en Litouwen voor mij een no go zijn. Als Oekraïne valt zijn zij de volgende op het lijstje van Poetin. Andere landen lijken me veilig genoeg.
Als hij echt uitbreidingsdrang heeft zie ik hem eerder naar Georgië of Kazachstan gaan.
Of niet-EU Balkan.
anappleaday wijzigde dit bericht op 21-12-2024 08:32
2.07% gewijzigd
zaterdag 21 december 2024 om 08:33
Ja sorryAnAppleADay schreef: ↑21-12-2024 08:31Dat is niet de Balkan toch?
Je bent denk ik in de war met de Baltische staten.
Zo ver mijn aardrijkskunde
zaterdag 21 december 2024 om 08:39
Putin gaat echt niet zomaar op een woensdagmiddag in oktober 2025 de grens van Litouwen over hoor, daar gaat nog een boel aan vooraf en dan is er geneog tijd om een vlucht naar huis te regelen.
Maar in de praktijk is de kans klein. Ik zou me er zeker niet door laten weerhouden die kant op te gaan voor studie of vakantie.
Estland vond ik een prachtig land, doet meer Scandinavisch aan dan Litouwen en Letland. Of Polen, prachtige steden om als student te verblijven.
Maar in de praktijk is de kans klein. Ik zou me er zeker niet door laten weerhouden die kant op te gaan voor studie of vakantie.
Estland vond ik een prachtig land, doet meer Scandinavisch aan dan Litouwen en Letland. Of Polen, prachtige steden om als student te verblijven.
zaterdag 21 december 2024 om 09:09
VirginieEfira schreef: ↑21-12-2024 08:14Zowel Polen als de Balkanlanden zijn hartstikke veilig. Soms zelfs veiliger dan bijvoorbeeld Londen en andere populaire steden in West-Europa. Ik zou mijn kinderen met een gerust hart een halfjaar laten studeren daar. Gaat ze naar een gastgezin?
Baltische staten zijn iets anders dan de Balkan toch?
zaterdag 21 december 2024 om 09:33
Allebei mooie steden. Ik zou zelf dan eerder voor Estland gaan. Vilnius ligt erg dicht bij de grens met Wit Rusland en ik vond zelf Estland ook een stuk moderner overkomen dan Litouwen.
Tallinn ligt erg mooi, uitstapjes naar zee en nationale parken. Of een oversteek naar Scandinavie met de nachtboot.
zaterdag 21 december 2024 om 09:34
Zijn er beursmogelijkheden, zoals Erasmusbeurs? Dat verlaagt de kosten al. Daarnaast houd je volgens mij de studiefinanciering, dus kijk goed na wat de mogelijkheden zijn.
zaterdag 21 december 2024 om 11:27
Natuurlijk, maar TO had het in eerste instantie over de Balkan. Dat werd later pas gecorrigeerd, maar toen had ik dus al gereageerd
Adieu les cons!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in