Help! Rondreis westkust Amerika met kleintje (1 jaar)

16-04-2018 16:36 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Mijn vriend en ik hebbeneen 3 weekse rondreis geboekt door Amerika met auto en hotels. Samen met onze dochter die dan net 1 is geworden.
Lekker naïef en impulsief zonder ook maar iets voor te bereiden heb ik een reisbureau ingeschakeld: Wij willen graag naar Amerika, graag met een auto en hotels rondreizen.
Rekening houdend met ons kleintje, dus overal wat langer blijven en wat faciliteiten voor haar.
Zo gezegd, zo gedaan.
Onze reis ziet er als volgt uit; San Fransisco, Yosemite, Ridgecrest, Las Vegas, Williams (?), Grand Canyon, Lake Havasu, Anaheim, San Diego, Santa Monica.

Alleen ik heb zelf dus echt NIKS uitgezocht en wil me dus graag gaan voorbereiden. Alleen hoe? Heeft iemand tips?
Waar moet ik heen? Zijn er goede boeken voor deze reis? Hoe kom ik aan informatie?
Heeft iemand tips hoe dit überhaupt te doen met een lief klein maar vooral heel druk meisje/
Wat ben ik eigenlijk daar nog kwijt?
Hoe vermaak ik dat kleintje in het vliegtuig, past zij nog in dat wiegje (KLM)?

Hopelijk zijn er hier meer ervaren reizigers die mij kunnen helpen.
Ik ben namelijk dat ik daar dan sta met mn gezinnetje, en nu?
Het is onze eerste grote reis dus wil ook geen belangrijke dingen missen of domme dingen vergeten.

Sorry als het licht paniekerig overkomt....

WIe kan mij/ons helpen?
Flashy schreef:
20-04-2018 00:08
1e jaar naar yosemite geweest. Seqouia's vielen tegen. 2e jaar naar seqouia en kings canyon geweest, echt wauw!!! Ons hoogtepunt was Bryce canyon( veel mooier dan de zwaar overrated grand canyon).
Bij ons lag er sneeuw in bryce. Konden dus niet de canyon in en ook een deel van de uitzichtpunten was afgesloten. En voor ons was juist mariposa grove 1 van de hoogtepunten :) ook daar lag nog sneeuw, dus de weg erheen was gesloten en hebben we gewandeld.
Maar goed, zo zie je. Iedereen vind andere dingen leuk en mooi :)
Paardrijden in Bryce :heart:
Dat kon bij ons dus ook niet. Net zoals een helikoptervlucht door de grand canyon. Je zag echt de sneeuwbuien vanaf de ene kant over de canyon trekken en binnen 30 seconden barstte het los. In bryce canyon hebben we dus maar een middagje in het zwembad van ons motel gelegen met sneeuw buiten :)
Hartje zomer dus van sneeuw geen last. Wel bij Zion niet alles kunnen doen wat we wilden doen vanwege flashfloods.
Helicopter lijkt me heel gaaf maar echt te prijzig voor 4 personen
lisbeth schreef:
20-04-2018 06:45
Paardrijden in Bryce :heart:
Paardrijden in Monument Valley! Volle gallop daar!
redbulletje schreef:
20-04-2018 08:18
Paardrijden in Monument Valley! Volle gallop daar!
gaan we deze zomer doen
Alle reacties Link kopieren
Lady_Demeanor schreef:
17-04-2018 16:59
Ah ik zie dat je al best een vast schema hebt...

Wanneer je vanuit San Diego naar Santa Monica rijd kun je wanneer je de kustlijn volgt rond San Clemente op de highway 1 op de PCH kom je dan langs Dana Point je hebt de kans walvissen te spotten die migreren dan namelijk met hun kleintjes en zwemmen vlak langs de kust, dat is namelijk veiliger ivm orca's!

In San Francisco heb je veel dagen, maar ook een jetlag.. bedenk je wel dat er plekken in de stad zijn die echt wel schokkend kunnen zijn qua zwervers, als je pech hebt kies je net de verkeerde straten uit en krijg je misschien een best nare (imo verkeerde) indruk van de stad.

Easy Bay is wel een crime om te bereiken over de Bay bridge, maar meestal wel mooier en warmer weer en ook veel mooie parken waar je kan relaxen (ivm met jetlag misschien geen overbodige luxe)
Dankje voor deze supernuttige tips!
Alle reacties Link kopieren
Helikopter lijkt me wel heel gaaf. Is dat zo ontzettend duur dan? Waar moet ik aan denken? En kan ik dat ter plekke regelen?
Alle reacties Link kopieren
Cheshire-cat schreef:
17-04-2018 17:49
Dat is mooi, maar voor je eigen gemoedrust: kijk waar alles ligt, etc.
Ikzelf vind het altijd heel fijn om vantevoren een beetje op de kaart te kijken, street viewen etc. Krijg je toch een betere indruk.

W.b.t. het hotel in San Francisco, waar ligt het? Dit i.v.m. auto etc.


Las Vegas, vind je het niets, dan kun je ook nog uitstapjes maken naar bijv. Hoover dam. Er zijn mooie, ruime outlets in Vegas. North en South.

Je kunt genoeg doen hoor met die kleine meid. Ik heb genoeg mensen met kinderen gezien daar.
Hotel Best Western Plus Americania Ken je dat?
Alle reacties Link kopieren
vrano schreef:
17-04-2018 18:18
Hallo,

Ik heb ook ooit eens die reis gemaakt, andersom en zonder kinderen.
Allereerst zou ik op het allesamerika forum kijken.
wij hadden veel hotels geboekt via priceline, scheelt een hoop.
verder zou ik eens kijken bij Zion en Bryce Canyon.. die wil je echt niet overslaan..

succes.
Zion En Bryce gaan we proberen te bezoeken.
Inmiddels ook al op forum gekeken, hele nuttige dingen.
Dank u allen!
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
17-04-2018 18:19
De North outlet in LV is een stuk leuker dan de South. Ook qua kleding voor kinderen :) weet niet in welk hotel je zit daar? Wij zaten in Paris en daar is een fijn zwembad bij dat goed verwarmd is. Was zelfs in februari heerlijk om te zwemmen. De keer ervoor in New york new york gezeten, maar daar ken ik het zwembad niet van.
We zaten eigenlijk in Luxor maar heb het om laten boeken naar Circus Circus.
Nav diverse opmerkingen hier dat LV niet echt kindvriendelijk is heb ik gegoogled op kindvriendelijke hotels en daar kwam Circus Circus uit.
Wel mindere beoordeling maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Luxor is idd een stuk beter dan CC. CC heeft ook geen hele leuke zwembad en de loopafstand vanaf CC is behoorlijk.
Een kindvriendelijk hotel heb je juist niet nodig lijkt me met 'n baby. Dan zoek je juist luxe en rust ipv een hotel vol gillende koters aan 'n zwembad volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Zouden we naar zo'n show kunnen in LV met die kleine?
Er zijn vast oppasservices in de hotels aanwezig. Je gaat toch geen baby meenemen die het plezier van iedereen in je omgeving kan verpesten door te gaan huilen?
Alle reacties Link kopieren
Godverju dus ik had het niet moeten doen???
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-04-2018 11:51
Er zijn vast oppasservices in de hotels aanwezig. Je gaat toch geen baby meenemen die het plezier van iedereen in je omgeving kan verpesten door te gaan huilen?
Hahaha nee dat ga ik niet doen. En stel dat die kleine gaat huilen (wat ik heel gek zou vinden omdat ze dat zelden doet) dan sta ik toch gewoon op en ga ik?
Alle reacties Link kopieren
Haha to, ik moet wel lachen om je topic. Maar super leuk dat jullie dit gaan doen! Er zijn al heel veel tips gegeven, hopelijk kan je er wat mee. Succes met de voorbereidingen en veel plezier. Amerika is geweldig!
Taktak1987 schreef:
20-04-2018 11:59
Hahaha nee dat ga ik niet doen. En stel dat die kleine gaat huilen (wat ik heel gek zou vinden omdat ze dat zelden doet) dan sta ik toch gewoon op en ga ik?
Vind je dat niet zonde van de pakweg 100 dollar per kaartje?
Geen idee eigenlijk of er 'n minimum leeftijd is om toegelaten te worden bij shows.
Alle reacties Link kopieren
Taktak1987 schreef:
20-04-2018 11:50
Zouden we naar zo'n show kunnen in LV met die kleine?
Lijkt mij geen goed idee. Ik heb het gezien in LV toen ik er was. Kaarten voor goede show kosten hoop geld en die mensen konden halverwege weg omdat het kind stront vervelend was . Die show duurde iets van dik 1 1/2 uur. Veel te lang voor zo'n kleintje. En je irriteert mensen mateloos met een jengelend kind. Überhaupt je kind mee willen nemen naar zo iets snap ik niet. Ga dan naar luxe zwembad of mall speeltuintje.
Als ze geen oppas willen inhuren in hun hotel kunnen ze ook om beurten naar een show gaan. Ze zijn er toch meerdere avonden.
redbulletje schreef:
20-04-2018 11:51
Er zijn vast oppasservices in de hotels aanwezig. Je gaat toch geen baby meenemen die het plezier van iedereen in je omgeving kan verpesten door te gaan huilen?

Als je naar Celine Dion gaat hoor je die baby niet hoor.
Ik zou niet naar circus circus gaan. Het ligt vrij afgelegen en er ligt een braakliggend stuk tot aan de andere hotels. Is geen prettige omgeving om te lopen in de avond. Daarnaast vond ik de sfeer in circus circus echt vreselijk. Het is verouderd en vond er een erg bedompte sfeer hangen. Lage plafonds ook en erg donker. Ik zou dus omboeken naar wat anders.
Een show bezoeken met zo’n klein kind is geen optie denk ik. Zo’n show duurt al snel 1,5/2 uur en dan is stilzitten erg lang voor een klein kind. En wat de rest ook al zegt, die shows zijn niet goedkoop. Ik was voor cirque du soleil zo’n €140,- kwijt, om over de backstreet boys show nog maar te zwijgen :mrgreen: erg zonde dus als je dan na een half uur alweer weg moet.
Whomi schreef:
20-04-2018 18:15
Ik zou niet naar circus circus gaan. Het ligt vrij afgelegen en er ligt een braakliggend stuk tot aan de andere hotels. Is geen prettige omgeving om te lopen in de avond. Daarnaast vond ik de sfeer in circus circus echt vreselijk. Het is verouderd en vond er een erg bedompte sfeer hangen. Lage plafonds ook en erg donker. Ik zou dus omboeken naar wat anders.
Ik vond Circus Circus helemaal niet zo erg hoor. Maar wij verbleven in de bijgebouwen.
Het hotel is wel erg oud, maar ja, je gaat toch niet de hele dag in dat hotel zitten?

Het is wel een eindje lopen van de strip, ik was kapot van een avondje over de strip lopen en weer terug naar het hotel.
Een uber stopt niet overal dus we besloten te lopen.

Als geld niet veel uitmaakt zou ik een hotel kiezen op de strip zelf.
Alle reacties Link kopieren
.
lady_demeanor wijzigde dit bericht op 27-02-2019 03:18
Reden: Tmi
99.19% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven