Help vakantie ideeën gezocht ( incl jonge kinderen)

07-12-2021 00:05 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Ik wil dit jaar eens op tijd een vakantie boeken voor ons gezin. We gaan altijd last minute denken en boeken waardoor er weinig te kiezen valt. En ik wil zo graag eens een echt leuke vakantie waar je helemaal blij van wordt!

Wat hebben we de laatste jaren gedaan:
- naar Italië met vliegtuig en huurauto. Was echt geen relaxte vakantie met onze toen peuter. Te heet, slechte bedjes voor haar enz
- Belgisch Limburg huisje voor twee weken. Was leuk en mooi huisje maar wel afgelegen weinig contact met anderen en na tien dagen wou ik wel naar huis.
- Ameland. Regende de hele vakantie met bakken maar wel genoten met de kindjes
- Duitsland tien dagen all inclusive hotel. Was luxe maar net te weinig te doen voor en met de kinderen.

We zijn met zijn vieren: meisje van dan zes en een meisje van dan 2,5
Budget Max 2500 euro
We willen in een huisje, stacaravan hotel of iets. We hebben geen tent of iets om te camperen.

Max 900 km rijden vanuit midden Nederland.
In augustus.

Hebben jullie ideeën? Waar zijn jullie geweest met je kinderen wat echt een aanrader was en waar het ook twee weken leuk is?
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
https://www.domainedelabreche.com/

Ik vond dit een fijne camping in een mooie omgeving.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ligt een beetje aan wat jullie leuk vinden natuurlijk (strand of cultuur of bergen of allemaal - al is de combi berg en strand wat lastiger ;-)) Je zoekvraag is iets te breed om gericht op te reageren… wat vinden jullie leuk om te doen? Wandelen in de natuur, steden bezoeken, spelen op t strand..

Ik zou zoeken naar een huisje op een camping in een gebied dat past bij jullie wensen. Voordeel van een camping is dat kinderen snel contact hebben met anderen en dat op veel campings ook wel eea georganiseerd wordt. Maar dan moet je even bedenken wat bij jullie past - animatieteams die kids dagenlang op sleeptouw kunnen nemen of juist hele rustige campings of iets er tussenin.
Wij waren afgelopen jaar met kids (3 en 2) op een camping in de Jura en dat vonden wij heel leuk; niet akelig warm, wel lekker zwemweer, bergen voor fietsrondjes voor manlief, grotten, watervallen en brocantr marktjes als gezinsuitjes en verder rommelen op de camping.

Je zou ook nog kunnen kijken naar een gites of agriturismo - al is dit wel wat prijziger dan een camping. Een leuke kindvriendelijke is bv Mazieras in de dordogne, maar zo zijn er nog wel meer te vinden.

Als je zonzeker wil, zul je richting de middellandse zee moeten maar dat is verder dan jullie willen. Afgelopen zomer van zo’n beetje alles in n straal van 1000km om Utrecht nat en 20 graden… wij zaten dus in de jura (900km) en hadden net mazzel met mooie weken…
Alle reacties Link kopieren
Een soort Landal? Dus speeltuintjes, zwembad, binnenspeeldinges. En dan een week en na een week naar een ander park? Of camping met huisjes of chalets. Door na een week te wisselen kom je in een ander gebied. Dagje een stad in, spelen met zo'n waterfontein, door het stadspark lopen, ergens koffie met iets lekkers, of juist een ijsje eten ergens. Een dag naar een uitkijkpunt met een korte wandeling. Ergens gaan zwemmen in een zwembad, dammetjes bouwen in een stroompje. Picknicken. Dierentuin of vlindertuin. Naar een boerenmarkt, fruit kopen.

Dus dat je 4 of 5 van de 7 dagen een paar uur erop uit gaat. Geen haast. Geen lange ritten maar een halfuurtje om naar iets leuks te gaan.

Mijn zwager en schoonzus huren ergens in een dorp een huis en gaan dan elke dag gewoon de deur uit. De ene dag maar het bos, de dag erna zwemmen in een meer, dag erna om 3 uur naar een speeltuin die ze tegenkwamen en uit eten.
Voor een regendag/luie dag de laptop mee met een nieuwe film, nieuw speelgoed voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vakantie met klein kind is met stip op 1: met zijn allen logeren bij oma :)

Op twee: midweek Beekse bergen.

Verder herken ik wat je zegt qua heet, slechte bedjes, na tien dagen wel klaar, etc. En kamperen hou ik echt niet van, dan blijf ik liever thuis.

Dus onze oplossing is om voorlopig lekker minder ver en korter te gaan. Komend jaar waarschijnlijk een van de Waddeneilanden.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op ze op platus in marminiac nog plek hebben.
De plek mijn inziens met jonge kinderen!
Welke vakantie je ook boekt, je neemt jezelf mee.

Een vakantie is niet vanzelf leuk, je moet het zelf leuk maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou, met kinderen in deze leeftijden, absoluut naar een camping gaan. Kinderen maken daar supersnel vriendjes, dus leuk voor je oudste. Ik zou dan voor een glampingtent of stacaravan gaan op een leuke camping.

Ik vind camping l’ Hirondelle in Menglon in de Drome in Frankrijk erg fijn. Mooie omgeving, leuk zwembad met glijbanen en spraypark voor de kleinste, leuke kinderclub, maar niet te massaal en lekker ruim. Riviertje om te spelen, dammetjes bouwen enzo.
Alle reacties Link kopieren
heb je goede vrienden waarmee je op vakantie zou kunnen?
Dat vonden wij, toen de kinderen klein waren, een uitkomst. Kinderen vermaakten elkaar. We huurden grote huizen (met 2 gezinnen huren, is naar verhouding veel goedkoper) waardoor je allemaal En prive had, maar ook elkaar op kon zoeken
Alle reacties Link kopieren
Denemarken, dichterbij dan dat je denkt. Mooi land, vriendelijke mensen en kindvriendelijk.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
07-12-2021 08:16
Denemarken, dichterbij dan dat je denkt. Mooi land, vriendelijke mensen en kindvriendelijk.
Lijkt mij dus super leuk, maar zou ook bang zijn voor slecht weer. Of valt dat in de praktijk mee?
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
07-12-2021 08:24
Lijkt mij dus super leuk, maar zou ook bang zijn voor slecht weer. Of valt dat in de praktijk mee?
Daar kan je net als in Nederland niks van zeggen.
10 jaar geleden in juni kwamen wij in Denemarken op de camping met 25 graden aan en vanaf dat de tent stond heeft het zowat de hele week geregend. De week ervoor was dus prachtig weer. Zo hebben we dat ook in Normandie eens gehad.
Alle reacties Link kopieren
To je vraagt om 2 weken ergens maar je kan ook 2x een week doen bijvoorbeeld. Eerst naar zuid Duitsland en dan Italië of zo.
Of naar Noord Spanje. Vliegen op Girona en daar aan de kust barst het van de campings met Nederlandse gezinnen. Vrienden van ons gaan daar al jaren heen.
Alle reacties Link kopieren
Bretagne Domaine des ormes mooie camping en omgeving onze kinderen waren toen net zo oud en vonden het heerlijk. Niet te heet, soms wat regen maar ook dan is er zat te doen in de omgeving. En je maakt het zelf leuk hè.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen zomer naar Zakynthos geweest. Vond het echt top. Qua reistijd waren we even lang onderweg (van deur tot deur, we wonen vlakbij een kleiner vliegveld) naar Zakynthos als dat we naar Maastricht waren gereden.
Prijsniveau qua eten lag een stuk lager dan hier, dus lekker elke dag uit eten geweest. Appartement werd dagelijks schoon gemaakt.
Met de auto naar een huisje lijkt me best veel rompslomp met 2 kinderen. Zeker als je daar ook zelf moet schoonmaken enzo.
Mallorca waren we vlak voor de Corona toestand geweest, was ook ideaal met een klein kindje, maar 2,5u vliegen
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
07-12-2021 08:24
Lijkt mij dus super leuk, maar zou ook bang zijn voor slecht weer. Of valt dat in de praktijk mee?
als je mooi weer wil, dan moet je echt een km of 1000 naar het zuiden rijden

Zelf vind ik Denemarken, best mooi. Maar niet zo mooi als Engeland bijvoorbeeld
En dan met niet zulk mooi weer, duur,
etc

Ik zou het niet snel kiezen voor een zomervakantie. Wel voor een weekendje, of een herfsttrip
Alle reacties Link kopieren
2500 euro voor 2 weken in augustus met z'n vieren is niet heel ruim. Wij zijn van de zomer naar Roompot beach resort Nieuwvliet bad geweest en dat is heel leuk met jonge kinderen. Die van ons zijn 6, 4 en 2 jaar. Je zit aan het strand, zwembad en binnenspeeltuin.

In het buitenland goede ervaringen met Centerparcs Village Nature en Centerparcs Allgau in Duitsland. Aankomende zomer gaan wij naar de Provence, goed weer en water is genoeg vermaak voor 2 weken (maar niet op 900km).
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-12-2021 09:00
als je mooi weer wil, dan moet je echt een km of 1000 naar het zuiden rijden

Zelf vind ik Denemarken, best mooi. Maar niet zo mooi als Engeland bijvoorbeeld
En dan met niet zulk mooi weer, duur,
etc

Ik zou het niet snel kiezen voor een zomervakantie. Wel voor een weekendje, of een herfsttrip
Nou het hangt natuurlijk af van wat je onder mooi weer verstaat en zoals men al reageerde ook van ‘geluk’.
Ik ben echt tevreden met 21-25 graden.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
07-12-2021 10:08
Nou het hangt natuurlijk af van wat je onder mooi weer verstaat en zoals men al reageerde ook van ‘geluk’.
Ik ben echt tevreden met 21-25 graden.
TO wil geen Hollands weer
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
07-12-2021 08:24
Lijkt mij dus super leuk, maar zou ook bang zijn voor slecht weer. Of valt dat in de praktijk mee?

Heerlijk weer. Het is niet zo super warm (wat ik fijn vind), maar het voelt wel lekker aan. Ook 's avonds blijft het lang warm. Meestal loop ik de hele dag in korte broek en t-shirt. Wij zijn niet van het bakken in de zon, dus perdfecte temperatuur om leuke dingen te doen.

ook warm genoeg voor bikini en zwemmen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Karinthië. Ik zou naar Karinthië kijken, ligt aan de Zuidzijde van de Alpen, tegen Noord Italië aan. Daardoor vaak mooi weer. Meren om te zwemmen, strandjes, boottochtjes en bergen, met kabelbanen in de buurt. Met een Karinthiëcard zijn veel attracties gratis. Er was een wildpark in de buurt, en nog veel meer. Wij hebben ons in 14 dagen geen dag verveelt. Wij zaten ooit op landal bad kleinkirchheim, waar ook nog van alles te doen was. Maar je kunt natuurlijk ook voor een camping aan een van de meren kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor alle tips!
Ik ga alle genoemde campings waar jullie goede ervaringen mee hadden even googelen!

Ik vind Hollands weer op zich prima hoor. We hadden op Ameland erg veel pech maar ik hoef niet te bakken op een strand.

En ja een vakantie maak jezelf leuk! Daar doen we ook altijd wel moeite voor hoor! We gaan er op uit en maken het gezellig. En genieten ook zeker. Maar het helpt wel als je een fijne plek hebt voor kinderen.
Idd met water en riviertje klinkt super fijn. We houden ook van dieren.
Kleinschalig is ook fijn.

Mijn oog viel vandaag op camping de berenkuil in Grollo.
Vliegen gaan we pas weer doen als de jongste een jaar of 3,5 a vier is en geen camping bedje wandelwagen ect meer nodig heeft

Ik ga alle tips even googelen dank!

Het idee van meerdere korte tripjes vind ik trouwens ook leuk!
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
07-12-2021 21:20
Dank jullie wel voor alle tips!
Ik ga alle genoemde campings waar jullie goede ervaringen mee hadden even googelen!

Ik vind Hollands weer op zich prima hoor. We hadden op Ameland erg veel pech maar ik hoef niet te bakken op een strand.

En ja een vakantie maak jezelf leuk! Daar doen we ook altijd wel moeite voor hoor! We gaan er op uit en maken het gezellig. En genieten ook zeker. Maar het helpt wel als je een fijne plek hebt voor kinderen.
Idd met water en riviertje klinkt super fijn. We houden ook van dieren.
Kleinschalig is ook fijn.

Mijn oog viel vandaag op camping de berenkuil in Grollo.
Vliegen gaan we pas weer doen als de jongste een jaar of 3,5 a vier is en geen camping bedje wandelwagen ect meer nodig heeft

Ik ga alle tips even googelen dank!

Het idee van meerdere korte tripjes vind ik trouwens ook leuk!
https://www.sandaya.fr/nos-campings/les-alicourts

Ik vond de omgeving geen bal aan (saai), maar de camping met kleine kinderen wel fijn.
Zou niet veel zuidelijker gaan (of je moet naar de Vendee gaan), want erg warm in augustus.
Alle reacties Link kopieren
Dank Star ik ga eens kijken!
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar naar de Berenkuil geweest. Zonder kinderen dus we sliepen er alleen maar. Denk dat het voor kinderen heel leuk is daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven