Herfstvakantie weg met dochter (9)

18-09-2021 15:27 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een topic geopend met de vraag om tips voor een vliegvakantie in de herfstvakantie samen met mijn dochter. Nu heb ik ineens een medische kwaal waardoor ik 6 weken niet mag vliegen. Dat gaat ‘m dus helaas niet meer worden. Maar ik wil wel heel graag even met haar weg na een heftige tijd. Dus ik ben op zoek naar tips voor ons die met de auto of trein kunnen, niet langer dan 4/5 uur reistijd met de trein en 3 uur met de auto.

Wat we al eerder samen gedaan hebben en nu dus niet willen is:
Efteling
Den Bosch (shoppen en in hotel)
Hotel aan zee in Zeeland
Jungle cabana bij Center Parcs

Ik zat zelf te denken aan Parijs met de Thalys, maar ik vind dat een klein beetje spannend op de een of andere manier.

Brugge lijkt me ook leuk, een hotel in het centrum of juist meer bij de kust in een huisje en dan een dagje naar Brugge.

Maar ik ben benieuwd of er nog meer goede ideeën zijn.
Alle reacties Link kopieren
Naar een van de waddeneilanden? Bijv. Texel en dan naar Ecomare?
Of naar Den Haag, shoppen in de stad, strand bezoeken en bijv. naar de musical Aladdin in het circustheater?
Vind je Parijs spannend of de Thalys?
Alle reacties Link kopieren
Je stap in, zit 6 uur op je reet en je stap uit...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Texel en ecomare zijn we al een keer geweest en naar Aladdin gaan we binnenkort al. Erg hè, nu ik het zo opschrijf :-) Maar we houden nou eenmaal allebei erg van uitstapjes.

Ik vind de Thalys niet spannend maar de vorige keren dat ik in Parijs was ben ik steeds lastig gevallen door mannen. Dan was mijn man of een vriendin erbij, en dan ben je dus samen en is het minder erg, maar toen al erg vervelend. Dus ik vind het spannend als ik dan alleen met mijn dochter ben.
2,5 uur
Alle reacties Link kopieren
Hotel Blooming in Bergen, fietsen huren, naar het strand, zandduin in Scoorl, winkelen in Alkmaar
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Haha helemaal niet erg, leuk toch!

Ik zou dan toch Parijs doen. Je bent waarschijnlijk toch het meest overdag op pad? En scheelt misschien ook dat je met een kind bent... hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel. Ik vind Parijs ook niet geweldig soms mensen die aan je trekken en op 14 juli meegemaakt dat men voorkeur in het publiek gooide. Ik vind geen relaxte stad.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
https://www.estivant.nl/eenoudervakanti ... ta_Prijzen

Wel centerparks maar dan anders
Been there, done that, got the T-shirt.
Je kan ook met de TGV naar Lille! Toch een beetje het Parijse gevoel, maar een flink stuk gemoedelijker.
Alle reacties Link kopieren
Nee helaas tgv rijdt niet meer, althans de rechtstreekse niet meer. Antwerpen is ook leuk en minder ver
Ik vond Parijs met een 8 jarige erg onprettig door al die mannen die voortdurend aan je zitten.
Duitsland heeft leuke steden en vaak goed met de trein te doen, Londen is leuk maar nog vervelend ivm Corona denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Oke, Parijs klinkt echt niet leuk.

Rotterdam? Met de watertaxi, naar de markthal, high tea bij hotel new york?

Een stad waar je samen een leuke escaperoom kunt spelen die geschikt is voor 2 personen en kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Düsseldorf? Ice is echt fantastisch en Düsseldorf is echt een leuke stad, beetje slenteren langs de Rijn, leuke winkels in de Königsallee.
https://kidseropuit.nl/dusseldorf-met-kinderen/
Alle reacties Link kopieren
Berlijn? Leuke stad en goed met de trein te doen. Wel een uurtje langer met de trein dan dat je wilt.

Wat dichterbij Maastricht, Aken, Monschau, Reims.
Alle reacties Link kopieren
Dusseldorf is leuk idd, varen, winkels en ook een mooie Japanse tuin.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Pepé-Le-Pew schreef:
18-09-2021 17:04
Düsseldorf? Ice is echt fantastisch en Düsseldorf is echt een leuke stad, beetje slenteren langs de Rijn, leuke winkels in de Königsallee.
https://kidseropuit.nl/dusseldorf-met-kinderen/
Wat een leuke tip, klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben flabergasted over de berichtjes over parijs. Serieus dat t zo erg is? O_O
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
18-09-2021 17:53
Ik ben flabergasted over de berichtjes over parijs. Serieus dat t zo erg is? O_O
Ik schrik ook!
Apatura schreef:
18-09-2021 17:53
Ik ben flabergasted over de berichtjes over parijs. Serieus dat t zo erg is? O_O
Het is hier een jaar of 3 geleden dat ik voor het laatst in Parijs was, maar ik herken er niets van.
Alle reacties Link kopieren
Titatoverbal schreef:
18-09-2021 18:39
Het is hier een jaar of 3 geleden dat ik voor het laatst in Parijs was, maar ik herken er niets van.
Was je alleen of met je man/vriend?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
18-09-2021 18:40
Was je alleen of met je man/vriend?
Met man en dochter
Titatoverbal schreef:
18-09-2021 18:42
Met man en dochter
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Titatoverbal schreef:
18-09-2021 18:42
Met man en dochter
:facepalm: lezen!!!
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven