Hoeveel geld meenemen Parijs

15-10-2018 19:13 66 berichten
Wij gaan binnenkort naar Parijs voor 4 volle dagen. Ontbijt hebben we bij het hotel dus dat is niet nodig. We willen de musea op zondag doen omdat het dan gratis is. Dit is wat we willen zien:
Opera Garnier
Macarons
Notre dame
Place Dauphine
Hema
Beeld Louis XIV
Kerk
Rondvaart Seine (die hebben we gratis)
Eiffeltoren (zien is genoeg, hoeven we niet in/op)
Champs elysees
Sacre coueur
Louvre
Pantheon
Printemps
Place Pigalle (rosse buurt)

We zijn met 2 personen. We zaten zelf aan 100,- per dag te denken exclusief eventueel winkelen.
Alle reacties Link kopieren
inderdaad, bestel per fax bij het Grenswisselkantoor vast Franse Francs, je weet nooit of je ze nodig hebt!
En als je toch bezig bent, haal dan bij de ANWB vast een Franse telefoonkaart, want je weet nooit of je soms naar huis moet bellen.
jo12345 schreef:
15-10-2018 20:04
inderdaad, bestel per fax bij het Grenswisselkantoor vast Franse Francs, je weet nooit of je ze nodig hebt!
En als je toch bezig bent, haal dan bij de ANWB vast een Franse telefoonkaart, want je weet nooit of je soms naar huis moet bellen.
Vergeet dan ook niet wat Britse ponden voor als je trein verloren rijdt en je plots in Londen uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Er is een museumkaart, Paris Museum Pass, waarmee je gratis of met korting musea en bezienswaardigheden kunt bezoeken, is dat wat voor jullie?

Ik vind je programma ambitieus! Maar misschien is het gewoon een lijstje van dingen die je leuk lijken, maar die je niet allemaal gaat doen in die paar dagen?

Hoe dan ook: veel plezier in Parijs!

(oh en antwoord op je vraag: gewoon pinnen en niet teveel contant mee, dat is maar ingewikkeld)
Wat eten we vanavond?
Dat ambitieuze valt wel mee. Ik heb met de kinderen een keer Parijs in een dag gedaan, en toen hebben we ook de Eiffeltoren, Sacré Coeur, Champs Elyssees, en macarons gedaan. Volgens mij ook nog een plein ergens.
Alle reacties Link kopieren
Pantheon is trouwens niet in parijs😊
Mugske schreef:
15-10-2018 20:24
Pantheon is trouwens niet in parijs😊
Nee maar ze gaan gewoon een dagje wandelen naar rome. Alle wegen leiden naar Rome dus dat moet niet zo ingewikkeld zijn lijkt me. En de Hema ligt op die route dus zijn dat twee vliegen in een klap, ze komen ok vast wel een kerk en een bakker tegen dus vier vliegen. Hoppa. Hoe bedoel je efficient.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 20:29
25.45% gewijzigd
Orangetree schreef:
15-10-2018 20:27
Nee maar ze gaan gewoon een dagje wandelen naar rome. Alle wegen leiden naar Rome dus dat moet niet zo ingewikkeld zijn lijkt me,
Bwa ... Vliegveld Charle de Gaulle en ik gok dat je op een uurtje of 2 wel in Rome staat, hoor.

's Avonds een uur of 2 terug ... en je hebt ineens het Pantheon en de Trevi-fontein gezien.
:rofl:

Briljant topic van een doorgewinterde reiziger
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
15-10-2018 20:24
Pantheon is trouwens niet in parijs😊
Toch wel:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Panth%C3%A9on_(Parijs)
makreel schreef:
15-10-2018 20:13
Er is een museumkaart, Paris Museum Pass, waarmee je gratis of met korting musea en bezienswaardigheden kunt bezoeken, is dat wat voor jullie?

Ik vind je programma ambitieus! Maar misschien is het gewoon een lijstje van dingen die je leuk lijken, maar die je niet allemaal gaat doen in die paar dagen?

Hoe dan ook: veel plezier in Parijs!

(oh en antwoord op je vraag: gewoon pinnen en niet teveel contant mee, dat is maar ingewikkeld)
Ambitieus? Die kerk en Sacre Coeur doe je in 1 en die macarons prop je al lopend over de Champs Elysees richting de Eiffeltoren naar binnen. Ochtendje.
Never knew. Maar van alle prachtige gebouwen deze op je lijst zetten net als de hema en de printemps?? Bijzondere keuze. Lijkt mij overigens en rennen en vliegen trip.
Mugske schreef:
15-10-2018 20:24
Pantheon is trouwens niet in parijs😊
.
Panthéon wel ;) en de buurt eromheen is best leuk om rond te lopen (Jardin du Luxembourg, St Sulpice).
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
15-10-2018 20:21
Dat ambitieuze valt wel mee. Ik heb met de kinderen een keer Parijs in een dag gedaan, en toen hebben we ook de Eiffeltoren, Sacré Coeur, Champs Elyssees, en macarons gedaan. Volgens mij ook nog een plein ergens.
Ohhh dat zal best wel hoor!
Twee jaar geleden was ik in Parijs met mijn lief en ik vond het heerlijk, die musea, maar ik vond het ook heel fijn om gewoon een uur of twee ergens in de zon te zitten op een pleintje, op een bankje. Met z'n tweeën, allebei een boek mee, beetje kletsen, beetje mensen kijken. Sfeer proeven, vooral (maar eigenlijk zijn we dus gewoon te lui om al die toeristische dingen in een korte tijd af te checken - en daar geneer ik me niet voor).
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
15-10-2018 21:21
Ohhh dat zal best wel hoor!
Twee jaar geleden was ik in Parijs met mijn lief en ik vond het heerlijk, die musea, maar ik vond het ook heel fijn om gewoon een uur of twee ergens in de zon te zitten op een pleintje, op een bankje. Met z'n tweeën, allebei een boek mee, beetje kletsen, beetje mensen kijken. Sfeer proeven, vooral (maar eigenlijk zijn we dus gewoon te lui om al die toeristische dingen in een korte tijd af te checken - en daar geneer ik me niet voor).
Met mijn vriend heb ik idd een heel ander programma dan met de kinderen. De jongste was toen 8 dus die tankte haar cola naar binnen en dan moesten we weer door.
Voor TO: de Eiffeltoren op zou je eigenlijk wel moeten doen. Dat is heel leuk en hoort er wel bij.
Is 100 euro per dag per persoon echt weinig ja? Dat haalde ik echt bij lange na niet hoor tenzij ik ging shoppen en heb niet bepaald zuinig gedaan maar ook niet luxe. Koos bijvoorbeeld voor een simpel eettentje i.p.v. restaurant etc.

En de Hema daar ben ik eens binnen gelopen omdat ik op de trein moest wachten. Was wel grappig in de zin van hey zit die hier maar niet bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag weten waarom de Hema op het programma staat.
Ik zou trouwens op 150 euro pp rekenen. En een ov-kaart voor de metro kopen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip: koop een plattegrond, omcirkel waar je heen wil en maak daar gebieden van. Bepaal per dag welk gebied/wijk je neemt.

In een middag Montmartre kun je alweer heel watafstrepen. De Sacre coeur, de wijngaarden erachter, place du tertre, place pigalle en de moulin rouge liggen allemaal dicht bij elkaar. S

De Eiffeltoren, de Arc, het Louvre, de Notre Dame, de Seine, de champes elysee, en volgens mij ook die begraafplaats (cimetiere du Pere - Lachaise) liggen ook allemaal op loopafstand van elkaar.

Hoeveel geld je nodig hebt? Veel. Parijs is duur.
Nog een tip voor bij het eten: bestel geen wijn per glas, bestel een kruikje wijn.
Pick your battles and bloom
Parijs, lafayette...ik heb serieus in mijn hele leven nog nooit iemand gehoord die naar Parijs gaat en daar de hema wil bezoeken. :D
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-10-2018 19:43
Musea alleen eerste zondag vd maand gratis
https://www.cometoparis.com/fre/decouvr ... paris-s968
Ik reken altijd 100 per dag pp. Dan tel ik shoppen niet mee, dat doe ik nooit op vakantie. Domste bezigheid tijdens een vakantie vind ik. :cencored:
kindrebel schreef:
15-10-2018 23:01
Ik reken altijd 100 per dag pp. Dan tel ik shoppen niet mee, dat doe ik nooit op vakantie. Domste bezigheid tijdens een vakantie vind ik. :cencored:
Idem.

Als de 100 euro voor 2 personen is denk ik dat je te weinig hebt. Maar goed, ligt er ook helemaal aan hoe jullie het invullen met eten en drinken. Als je een broodje haalt bij "Paul" 's middags en 's avonds een crêpe of iets bij Pomme de Pain dan moet het wel lukken.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
15-10-2018 23:01
. Dan tel ik shoppen niet mee, dat doe ik nooit op vakantie. Domste bezigheid tijdens een vakantie vind ik. :cencored:
dan heb jij vast geen puberdochters?
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
15-10-2018 22:52
Parijs, lafayette...ik heb serieus in mijn hele leven nog nooit iemand gehoord die naar Parijs gaat en daar de hema wil bezoeken. :D
ben de laatste keer dat ik in Parijs was, wel de Hema even ingelopen. Om te kijken of hij hetzelfde was als in NL.
Maar liep er toevallig langs
lilalinda schreef:
16-10-2018 07:42
dan heb jij vast geen puberdochters?
Nee. En ook geen zoon met een passie voor botanische tuinen en ook geen man die metro-angst die alles in Parijs lopend wil doen. Wat is je punt?
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
16-10-2018 08:11
Nee. En ook geen zoon met een passie voor botanische tuinen en ook geen man die metro-angst die alles in Parijs lopend wil doen. Wat is je punt?
nou, nou, nou rustig maar hoor
neem eerst even koffie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven