Hoeveel geld meenemen Parijs

15-10-2018 19:13 66 berichten
Wij gaan binnenkort naar Parijs voor 4 volle dagen. Ontbijt hebben we bij het hotel dus dat is niet nodig. We willen de musea op zondag doen omdat het dan gratis is. Dit is wat we willen zien:
Opera Garnier
Macarons
Notre dame
Place Dauphine
Hema
Beeld Louis XIV
Kerk
Rondvaart Seine (die hebben we gratis)
Eiffeltoren (zien is genoeg, hoeven we niet in/op)
Champs elysees
Sacre coueur
Louvre
Pantheon
Printemps
Place Pigalle (rosse buurt)

We zijn met 2 personen. We zaten zelf aan 100,- per dag te denken exclusief eventueel winkelen.
Dat kan ook. Geen punt.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-10-2018 07:42
dan heb jij vast geen puberdochters?
Moet je voor shoppen op vakantie puberdochters hebben?
Ik shop altijd en overal en heb geen kinderen. Het is mijn passie ! :yes:
Qua geld moet je opletten. Niet onnadenkend op een terrasje een cappuccino kopen. Bij de populaire gebieden ga je dan snel de mist in. Afgelopen mei betaalden man en ik een keer 9,20 per persoon voor een gewone (niet eens smakelijke) cappuccino. Tel daarbij lunch en diner en wat drankjes en nog je vervoer in de stad en bezoekjes aan musea oid en dan zit je al heel snel ver boven de 50 euro pp.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
16-10-2018 09:21
Moet je voor shoppen op vakantie puberdochters hebben?
Ik shop altijd en overal en heb geen kinderen. Het is mijn passie ! :yes:
Vind winkelen absoluut leuk om te doen, maar voor mijn puberdochters is het het belangrijkste onderdeel van een vakantie
Alle reacties Link kopieren
Nou To heb je wat aan de reacties?
Gewoon je pinpas en je creditcard. Waarom zou je met veel contanten willen gaan rondlopen over straat? Hooguit 50 euro cash zodat je n broodje uit 't vuistje kan afrekenen (al kan dat anno nu vast ook meestal met pin)
Alle reacties Link kopieren
https://www.eater.com/maps/best-restaur ... ris-france een fijne lijst met restaurants. Voor lunch zijn veel plekken stukken betaalbaarder dan diner. Dus je kunt altijd lekker 's morgens een museum doen lunchen tussen 1-3 met wijn en daarna wandelen en dan 's avonds simpel eten, picknick in hotelkamer kan ook, of naar de opera, goedkope tickets zijn nog steeds een superleuke ervaring https://www.operadeparis.fr/en/ticketin ... cial-deals
Ik heb in Parijs een paar keer gegeten bij Canteen Bus was goed eten, niet duur en lekker dicht bij m'n hotel. Maar ik snap dat dat niet iets is waar iedereen naartoe zou gaan en wat meer luxe en sfeer wil. Als lunch haalde ik altijd ergens random een broodje en ontbijt had ik bij mij hotel of haalde wat harde broodjes en beleg bij de supermarkt.
Dat vind ik wel een ding bij de hotels waar ik ben geweest, je betaald veel voor een ontbijt en het stelt niet veel voor. Stokbrood met jam en wat extra. Bij een hotel was zelfs geen plakje kaas of een eitje.
TsumTsum schreef:
16-10-2018 12:25

Dat vind ik wel een ding bij de hotels waar ik ben geweest, je betaald veel voor een ontbijt en het stelt niet veel voor. Stokbrood met jam en wat extra. Bij een hotel was zelfs geen plakje kaas of een eitje.
Dat heb ik ook 'n keer gehad in Parijs. Toen ging ik gewoon ergens bij 'n bakkertje 'n goed belegde baguette met ham/kaas/tomaat etc halen.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
16-10-2018 12:25

Dat vind ik wel een ding bij de hotels waar ik ben geweest, je betaald veel voor een ontbijt en het stelt niet veel voor. Stokbrood met jam en wat extra. Bij een hotel was zelfs geen plakje kaas of een eitje.
inderdaad 1,5 stukje brood en wat jam
wel lekker koffie vaak

(doe mij de ontbijten in Engelse hotels en B&B's)
Alle reacties Link kopieren
100 euro pp voor lunch/diner en ov-kaartje?
Lunch heb je toch wel voor 10/15 euro (broodje+drankje bij de bakker of in een lunchroom ofzo). Avondeten heb je ook wel voor 25 euro (desnoods keertje pizza ofzo).
Alle reacties Link kopieren
TO overweeg een bezoekje aan de voedselkelder van lafayette Hausmann. Het is er razend duur maar goedkoper dan toeristisch uit eten gaan en als je ergens de perfecte park of hotelkamerpicknick kunt samenstellen is het wel hier! https://haussmann.galerieslafayette.com ... e-gourmet/
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-10-2018 12:57
Dat heb ik ook 'n keer gehad in Parijs. Toen ging ik gewoon ergens bij 'n bakkertje 'n goed belegde baguette met ham/kaas/tomaat etc halen.
Dat deden wij ook. Het hotel ontbijt om maar vast wat binnen te krijgen en hup op pad.
Alle reacties Link kopieren
In Parijs kun je beter lunchen dan dineren, qua prijs.

Zoon van (destijds) 9 vrat eerst het ontbijtbuffet leeg, vervolgens gingen we (abonnement voor een paar dagen) de stad verkennen met de metro.

Driegangen lunch voor nog geen 15 euro p.p., in een zijstraat van de rue Mouffetard, we kregen het niet eens op.

Omdat ik 's avonds niet met een kind wilde rondsloeren door Parijs waren we rond 19:00 uur weer op de kamer met een broodje en een supermarktsalade.

We waren omdat we op eigen houtje gingen ook met de attracties een stuk goedkoper uit dan de medepassagiers in de bus.

Die betaalden bijvoorbeeld een tientje p.p. om bovenop de Tour Montparnasse te staan, wij waren samen nog geen 7 euro kwijt. Zó gemakkelijk, een touringcarchauffeur die de kaartjes wel even regelt.

Een rondvaart is wel aardig, maar de Batobus kun je beter pakken. Dan heb je een hop-on-hop-off boot die de hele dag langs de highlights vaart en waar je de hele dag op kunt met een kaartje. En overal ook afstappen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Altijd fijn als to even terug reageert... (6)
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
18-10-2018 08:30
Altijd fijn als to even terug reageert... (6)
Die is ondertussen beroofd in Parijs ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven