Hotel Amsterdam met kind.

15-10-2020 15:30 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan volgende week in de vakantie drie nachtjes naar een hotel toe.
Nu was ik van plan om in de avond ergens een hapje te gaan eten met mijn twee kinderen van 3 en 7.
Maar nu zitten alle restaurants/eetgelegenheden dicht door Corona.

Ik heb nu het idee om 1 avond in het hotel te eten ( van der valk ) maar verder zoek ik nog naar andere leuke ideeën.
Dus wie heeft tips of ideeën 💡?

Tips voor leuke uitjes in Amsterdam of omgeving zijn ook welkom :heart:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-10-2020 15:45
kom dan, met leuke uitjes, die buiten kunnen
of op een andere manier Corona-proof
Coronaproof is doen wat Rutte zegt en dat is gewoon op je plek blijven en niet verplaatsen. Echt, snap dat nu eens.
Am Yisrael Chai!
welcomehome schreef:
15-10-2020 15:59
Het hotel is al betaald en om nou 300,- weg te gooien..

Amsterdam is gewoon nu niet zo leuk.

Ik zou het hotel dus bellen en vragen of je het kan omboeken naar bv kerst of mei-vakantie.

Anders:

https://www.woestewesten.nl/
Nemo
Artis
Scheepsvaartmuseum
Joods historisch museum
Pokemonnen in het vondelpark.

Koop in de supermarkt lekkere broodjes en wat beleg en eet een keer een broodmaaltijd.
Misschien met dingen die ze niet vaak krijgen, hele dikke laag nutella oid.
Thuisbezorgd is je vriend/in Bel het hotel en vraag wat de mogelijkheden zijn mbt tot bezorgingen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-10-2020 15:33
snackbar / thuisbezorgd.nl / supermarkt
:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
15-10-2020 16:27
Maar mag ze het willen? Want ze wil overduidelijk graag
Klopt.
Vooral de oudste van 7 kijkt echt uit naar dit weekendje.
En hij is echt al snel tevreden hoor daarom is een speeltuin of een leuk bos of iets indoor met niet teveel mensen ook meer dan prima.

Maar we kunnen dit met zijn drieëThea ook wel echt even gebruiken :heart:
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
15-10-2020 16:58
Amsterdam is gewoon nu niet zo leuk.

Ik zou het hotel dus bellen en vragen of je het kan omboeken naar bv kerst of mei-vakantie.

Anders:

https://www.woestewesten.nl/
Nemo
Artis
Scheepsvaartmuseum
Joods historisch museum
Pokemonnen in het vondelpark.

Koop in de supermarkt lekkere broodjes en wat beleg en eet een keer een broodmaaltijd.
Misschien met dingen die ze niet vaak krijgen, hele dikke laag nutella oid.
Thuisbezorgd is je vriend/in Bel het hotel en vraag wat de mogelijkheden zijn mbt tot bezorgingen.
Ooh dat Pokemonnen is wel echt een leuk idee.
De oudste is hier momenteel helemaal van in de ban :P
Die zet ik op het lijstje!
Ik snap TO wel hoor. Ik zou ook “gewoon” gaan. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
15-10-2020 16:38
Dan heb je vast niet geboekt bij Van der Valk zelf, met een account.
Want dan is annuleren gratis, zelfs nog op de dag van aankomst.
Tip voor de volgende keer!
Klopt.
Het was via een aanbieding via een andere site.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
15-10-2020 16:53
Geitenboerderij is mss gewoon open.
Die zie ik al een paar keer voorbij komen.
Ik ga even kijken, dankjewel voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Met 2 kinderen van 3 en 7 zou ik naar kindertheater de Toverknol gaan. De voorstelling van het piratenmeisje is superleuk.
En bij lekker weer het Woeste Westen. Nemo zou ik ivm Corona en iedereen die overal aanzit mijden maar dat is persoonlijk (en Nemo alleen leuk voor de 7 jarige)
Met zulke jonge kinderen hoef je maar 1 ding per dag te doen. Dus met alle tips kom je dat weekend wel door hoor. En Amsterdam is nu misschien wel 'leuker', want niet zo belachelijk druk als anders. Voor kinderen beter denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Birdist schreef:
15-10-2020 16:26
Hou er ook rekening mee dat er soms coronabesmettingen in hotels zijn en ze je dan zullen vragen om te boeken, dus hou alles omboekbaar of annuleerbaar. Ik zou ook nog een keer bellen met t hotel of t niet verplaatst kan worden.

Als je toch gaat, zie de tips van Lux en zorg vooral ook voor warme kleding, thermoskannetje warme choco e.d. want Amsterdam kan waterkoud zijn vind ik altijd. En mocht je 3jarige al zindelijk zijn, toch even luierbroekje aan bij uitstapjes, want soms zijn veel wc's dicht nu en moet je dus langer zoeken of wachten. Veel plezier!

Luierbroekje is een hele goede tip.
Daar had ik zelf helemaal niet aan gedacht..
Alle reacties Link kopieren
Op je kamer kun je vast van allerlei lekker eten uit de stad laten bezorgen dus dat komt wel goed.

Ik woon in Amsterdam en heb twee kinderen en ga meestal vroeg op pad. Amsterdammers zijn gemiddeld geen ochtendmensen dus heerlijk kalm overal.

Bioscopen met kinderfilms zijn er te over natuurlijk en mijn dochters zijn fan van de mooie oude zalen. De natuurspeeltuinen die genoemd werden zijn leuk, de Toverknol ook. Ga vroeg naar NEMO dan is het meestal kalm (en kun je lekker op het dak een broodje eten), erna even de OBA aandoen. Fietsen (mss bakfiets huren? scheelt weer mensen en drukte in OV) kan handig zijn. Je kunt even spelen in het Sarphatipark als de zon schijnt (met koffie voor jou). Mijn kinderen vinden Scheepvaartmuseum leuk, zeker als ze op de Clipper kunnen. Op het Marineterrein er achter kunnen ze lekker rondrennen. Het Oosterpark heeft ook een leuke speeltuin. De ponten zijn hier een hit (snap niet waarom maar goed).

Veel (voorzichtig) plezier!
Alle reacties Link kopieren
Neefjes die in een klein dorpje wonen kon je ook blij maken met ritjes in de tram en metro, maar dat is nu niet aan te raden.
Wij waren laatst in museum in Delft. Je moest vooraf tijdslot reserveren en eigenlijk liep je dan alleen door het museum. Dus musea zijn wel een optie.
Alle reacties Link kopieren
Boottochtje is een dure grap en mijn ervaringis dat kinderen van die leeftijd het minstens zo leuk vinden op de (gratis) pont. Kies een tijdsptip buiten de spits, mondkapje verplicht.

Met de allerkleinste zou ik naar het muizenhuis in de OBA gaan, niet ver van het scheepvaartmuzeum en het Marineterrein.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bij een toko indonesisch halen of bij de Surinamer roti. Dat kan je warm meenemen en blijft zeker wel een half uur warm in het bakje.
Ook leuk om te doen is het Amsterdamse bos.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-10-2020 16:56
Coronaproof is doen wat Rutte zegt en dat is gewoon op je plek blijven en niet verplaatsen. Echt, snap dat nu eens.
Eens!
PietjeBello schreef:
15-10-2020 16:47
Waar baseer je dit op? Ben ik wel benieuwd naar.
op twee grote hotels in Amsterdam waar dit nu aan de hand is. Ze kijken overigens ook naar wat er wel mogelijk is, er is immers plek genoeg bij concullega's.
TO, lekker een paar binnenactiviteiten boeken waar dit nog kan, wel echt even plannen want sommigen hebben het aantal mensen per tijdslot flink verminderd. En bij andere kun je gewoon nog voor de deur boeken.
Alle reacties Link kopieren
Pandalief9 schreef:
15-10-2020 15:35
Waarom ga je in godsnaam naar Amsterdam toe wat de grootste besmettingshaard in Nederland is? Van alle plaatsen die je kan kiezen...
dát :whip:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
15-10-2020 21:09
dát :whip:

Dat heeft ze al uitgelegd hoor
Alle reacties Link kopieren
MadameJean geeft leuke suggesties. Eventueel kan je nog uitwijken met de trein naar Utrecht world of dinos of spoorwegmuseum bijv. Ik zou wel iets kiezen wat buiten is of grote overdekte ruimtes. In een overdekte rondvaartboot vind ik dan weer wat riskanter. Verder kan je met thuisbezorgd of ubereats ook je eten warm laten bezorgen he.

Wat een rare reacties van mensen! Net alsof jullie allemaal zo heilig zijn, in de supermarkt kan je ook besmet worden. Natuurlijk ga je geen 300 euro de prullenbak ingooien. Ze zal vast haar best doen niet bij te dragen aan besmettingsgevaar.
tja geboekt of niet, ik zou nu echt niet naar Amsterdam gaan (sowieso zou ik nu naar geen enkele stad gaan, wat is er leuk aan een stadsbezoek als alle horeca dicht is? Je Musuem bezoek zo ongeveer tot op de minuut moet plannen?).

Maar is snap nu we hoe het zo ver heeft kunnen komen qua corona. Het egoisme waarbij iedereen denkt, we moeten rustig aan doen, maar IK kan nog wel even dit of dit doen..... ook al wordt het afgeraden....
En straks weer huilen als ook de scholen dicht gaan, of oma geen IC bed meer krijgt en je tante naar een ziekenhuis aan de andere kant van Nederland moet. En die vriendin met borstkanker pas later geopereerd kan worden..... maar he, dat is niet jouw probleem.
Alle reacties Link kopieren
Je kan trouwens overal zon beetje kosteloos omboeken nu, dus je zou er ook nog voor kunnen kiezen in het voorjaar te gaan bijv. als je er niet helemaal chill bij voelt.
zecora schreef:
15-10-2020 21:35
tja geboekt of niet, ik zou nu echt niet naar Amsterdam gaan (sowieso zou ik nu naar geen enkele stad gaan, wat is er leuk aan een stadsbezoek als alle horeca dicht is? Je Musuem bezoek zo ongeveer tot op de minuut moet plannen?).

Maar is snap nu we hoe het zo ver heeft kunnen komen qua corona. Het egoisme waarbij iedereen denkt, we moeten rustig aan doen, maar IK kan nog wel even dit of dit doen..... ook al wordt het afgeraden....
En straks weer huilen als ook de scholen dicht gaan, of oma geen IC bed meer krijgt en je tante naar een ziekenhuis aan de andere kant van Nederland moet. En die vriendin met borstkanker pas later geopereerd kan worden..... maar he, dat is niet jouw probleem.
Uit gepreekt? Werkt toch niet, je gal zo spuwen. Iedereen maakt eigen keuzes. Daar mag jij van vinden wat je wilt. TO mag doen wat ze wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk vooral raar dat je iets in Amsterdam boekt met kinderen, zonder voor dat boeken eens uit te zoeken wat leuk is om te doen.

Dat je gaat vind ik nog veel raarder. Succes met niet besmet raken terwijl je de hele stad gaat doortouren.
Wat hebben TO en alle forummers hier die haar groot gelijk geven niet begrepen aan de persconferentie van afgelopen dinsdag?


https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... 13-10-2020
Blijf zo veel mogelijk op je vakantieadres, beperk het aantal uitstapjes. Als je toch de deur uitgaat, vermijd dan drukke momenten en neem een mondkapje mee voor gebruik binnen.
[...]
Tot slot een dringende oproep. Het is aan ons, het is aan ons allemaal. Wees niet die eigenwijze persoon die de randjes van de regels opzoekt. Wees die realistische Nederlander die opstaat en zijn verantwoordelijkheid neemt als het erop aankomt. En dat is nu. Dank u wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven