Hotel met glijbanen, niet ver vliegen
donderdag 21 mei 2026 om 15:27
Beste forummers,
Iemand tips voor een fijn hotel met zwembad en waterglijbanen? Of een glijbanenpark in de buurt kan ook. Mijn kinderen van 13 en 9 houden ervan. En wij stiekem ook
Ik haat vliegen dus Mallorca of iets in die buurt met 2,5 uur vliegen vind ik nog te doen. Autovakantie in europa is geen optie, mijn kinderen zijn bloedirritant samen in de auto. Ik houd wel van een beetje comfort als het om de zomervakantie gaat, een hotelkamer of appartement met in ieder geval 1 extra slaapkamer en het liefst geen bedbank. Wij zijn lang en dat ligt voor geen meter. Veel hotels in spanje hebben wel bedbanken valt me op. En wat een prijzen! Ik zou Ibiza heel graag aandoen, maar voor 8 dagen met logies/ontbijt betaal je zo 5000/6000 euro. Krijg je nog van die rot vliegtijden ook, ben je 6 dagen effectief op je vakantieadres. Halfpension mag ook trouwens.
Iemand een leuke tip?
Iemand tips voor een fijn hotel met zwembad en waterglijbanen? Of een glijbanenpark in de buurt kan ook. Mijn kinderen van 13 en 9 houden ervan. En wij stiekem ook
Ik haat vliegen dus Mallorca of iets in die buurt met 2,5 uur vliegen vind ik nog te doen. Autovakantie in europa is geen optie, mijn kinderen zijn bloedirritant samen in de auto. Ik houd wel van een beetje comfort als het om de zomervakantie gaat, een hotelkamer of appartement met in ieder geval 1 extra slaapkamer en het liefst geen bedbank. Wij zijn lang en dat ligt voor geen meter. Veel hotels in spanje hebben wel bedbanken valt me op. En wat een prijzen! Ik zou Ibiza heel graag aandoen, maar voor 8 dagen met logies/ontbijt betaal je zo 5000/6000 euro. Krijg je nog van die rot vliegtijden ook, ben je 6 dagen effectief op je vakantieadres. Halfpension mag ook trouwens.
Iemand een leuke tip?
donderdag 21 mei 2026 om 15:44
Toch net wat verder vliegen, Turkije. Voor de hotels met glijbanen is daar veel keuze.
Er zijn ook campings met grote waterparken, dus mocht een stacaravan een optie zijn, zou je een kunnen kijken naar camping Union Lido bij Venetië in de buurt.
Losse aquaparken liggen bij verschillende toeristische badplaatsen, Rhodos, Tenerife en de Algarve.
Er zijn ook campings met grote waterparken, dus mocht een stacaravan een optie zijn, zou je een kunnen kijken naar camping Union Lido bij Venetië in de buurt.
Losse aquaparken liggen bij verschillende toeristische badplaatsen, Rhodos, Tenerife en de Algarve.
donderdag 21 mei 2026 om 15:48
Ja dat kan wel, maar dan bedoel je met de auto toch?Sthr schreef: ↑21-05-2026 15:44Toch net wat verder vliegen, Turkije. Voor de hotels met glijbanen is daar veel keuze.
Er zijn ook campings met grote waterparken, dus mocht een stacaravan een optie zijn, zou je een kunnen kijken naar camping Union Lido bij Venetië in de buurt.
Losse aquaparken liggen bij verschillende toeristische badplaatsen, Rhodos, Tenerife en de Algarve.
donderdag 21 mei 2026 om 16:11
Heb ik goede verhalen over gehoord ja. Maar we zijn al jaren in NL gebleven in de zomer, willen nu echt naar het buitenland en zon zekerheid.Flowerlilly schreef: ↑21-05-2026 15:59Geen hotel, wel heel veel vermaak en lekker dichtbij huis. Hof van saksen! Echt geweldige glijbanen voor je tieners en mooi gerenoveerde huisjes
En mijn puber is wel een beetje klaar met dat "spelen" op campings, zij vindt zwemmen wel heel leuk en glijbanen dus. Daar maak ik ze beide blij mee
donderdag 21 mei 2026 om 16:13
donderdag 21 mei 2026 om 16:39
Je bent best wel een beetje laat met boeken voor het hoogseizoen, dat kan het lastig maken, zeker met jullie wensenlijst.Papegaai schreef: ↑21-05-2026 16:11Heb ik goede verhalen over gehoord ja. Maar we zijn al jaren in NL gebleven in de zomer, willen nu echt naar het buitenland en zon zekerheid.
En mijn puber is wel een beetje klaar met dat "spelen" op campings, zij vindt zwemmen wel heel leuk en glijbanen dus. Daar maak ik ze beide blij mee
Je zou naar Chersonissos kunnen kijken, in de buurt van Star Beach.
donderdag 21 mei 2026 om 16:42
Ja klopt, het leek er lang op dat we helemaal niet konden gaan dus vroeg boeken kon niet.vivapimpelmees schreef: ↑21-05-2026 16:39Je bent best wel een beetje laat met boeken voor het hoogseizoen, dat kan het lastig maken, zeker met jullie wensenlijst.
Je zou naar Chersonissos kunnen kijken, in de buurt van Star Beach.
Ik ga nog ff zoeken, komt vast goed.
donderdag 21 mei 2026 om 17:25
In Rulantica barst het van de glijbanen.
Direct bij het park zijn veel hotels. Maar ook een paar kilometer verderop zijn hotels te vinden.
https://www.europapark.de/nl/rulantica
Direct bij het park zijn veel hotels. Maar ook een paar kilometer verderop zijn hotels te vinden.
https://www.europapark.de/nl/rulantica
donderdag 21 mei 2026 om 19:27
Geen idee of het zo werkt maar bij d reizen idd kun je bv uitfilteren waterpark. Ik krijg deze bv:
https://www.d-reizen.nl/vakantie/italie ... iew=prices
9 dagen voor 2300 met 4 personen en 2 slaapkamers
https://www.d-reizen.nl/vakantie/italie ... iew=prices
9 dagen voor 2300 met 4 personen en 2 slaapkamers
donderdag 21 mei 2026 om 19:41
Dan vlieg je ‘s avonds om 22:00 uur en terug ‘s ochtends om 07:00 uur.Huh-datwistikniet schreef: ↑21-05-2026 19:27Geen idee of het zo werkt maar bij d reizen idd kun je bv uitfilteren waterpark. Ik krijg deze bv:
https://www.d-reizen.nl/vakantie/italie ... iew=prices
9 dagen voor 2300 met 4 personen en 2 slaapkamers![]()
Dat zijn al 2 dagen die je kwijt bent. Dus maar 6 dagen daar.
donderdag 21 mei 2026 om 19:41
Dan vlieg je ‘s avonds om 22:00 uur en terug ‘s ochtends om 07:00 uur.Huh-datwistikniet schreef: ↑21-05-2026 19:27Geen idee of het zo werkt maar bij d reizen idd kun je bv uitfilteren waterpark. Ik krijg deze bv:
https://www.d-reizen.nl/vakantie/italie ... iew=prices
9 dagen voor 2300 met 4 personen en 2 slaapkamers![]()
Dat zijn al 2 dagen die je kwijt bent. Dus maar 6 dagen daar.
donderdag 21 mei 2026 om 20:09
Oke, ik heb gewoon maar een datum gekozen. Weet niet of je er aan vast zit, maar de dinsdag tot donderdag is vroeg vliegen, laat weer terug. €2200,-
Beetje spelen met de datums
https://www.d-reizen.nl/vakantie/italie ... iew=prices
Beetje spelen met de datums
https://www.d-reizen.nl/vakantie/italie ... iew=prices
donderdag 21 mei 2026 om 20:10
Ik zou inderdaad ook kijken naar Turkije. De meeste hotels daar hebben welveel glijbanen.
Als je bijv voor plaats Lara kiest dan zit je dichtbij het vliegveld en heb je geen lange transfertijd.
Verder zijn er dacht ik op Tenerife en Gran Canaria ook wel waterparken, je zou een accomodatie daar dichtbij kunnen kiezen.
Gewoon ff bij TUI of iets soortgelijks kijken en even goed je filters aanpassen.
Als je bijv voor plaats Lara kiest dan zit je dichtbij het vliegveld en heb je geen lange transfertijd.
Verder zijn er dacht ik op Tenerife en Gran Canaria ook wel waterparken, je zou een accomodatie daar dichtbij kunnen kiezen.
Gewoon ff bij TUI of iets soortgelijks kijken en even goed je filters aanpassen.
donderdag 21 mei 2026 om 20:21
Toen je het had over bloed irritante kinderen in de auto dacht ik dat het om 4 of 7 jarige ging. Pubers kunnen zich toch best wel een beetje gedragen/vermaken?Papegaai schreef: ↑21-05-2026 16:11Heb ik goede verhalen over gehoord ja. Maar we zijn al jaren in NL gebleven in de zomer, willen nu echt naar het buitenland en zon zekerheid.
En mijn puber is wel een beetje klaar met dat "spelen" op campings, zij vindt zwemmen wel heel leuk en glijbanen dus. Daar maak ik ze beide blij mee
Maar als je toch graag wil vliegen, Marokko heeft mooie hotels met aquaparken en is nog leuk te betalen. Waren net zoveel geld kwijt als dat we met de auto naar een camping gaan. Wij gaan altijd met de auto naar Italië of zuid Frankrijk maar zijn vorig jaar naar Marokko geweest, was super!
donderdag 21 mei 2026 om 22:50
13 en 9 zijn ze en kunnen elkaar zo zieken in de auto. Gaat ook momenten goed hoor, maar ze vervelen zich snel, duurt het al gauw te lang en dan is je broer of zus etteren heel leuk. Ik vind het ook belachelijk op deze leeftijd. En mijn probleem is ook dat ik het moeilijk trek, dat gezeik op die achterbank.Nanouk schreef: ↑21-05-2026 20:21Toen je het had over bloed irritante kinderen in de auto dacht ik dat het om 4 of 7 jarige ging. Pubers kunnen zich toch best wel een beetje gedragen/vermaken?
Maar als je toch graag wil vliegen, Marokko heeft mooie hotels met aquaparken en is nog leuk te betalen. Waren net zoveel geld kwijt als dat we met de auto naar een camping gaan. Wij gaan altijd met de auto naar Italië of zuid Frankrijk maar zijn vorig jaar naar Marokko geweest, was super!
Marokko nog nooit aan gedacht! Wel verder vliegen, maar de moeite waard om naar te kijken.
donderdag 21 mei 2026 om 23:32
Kan de oudste niet af en toe voorin?
En ze lijken me toch ook op een leeftijd dat ze tot de orde geroepen kunnen worden: ivm veiligheid in de auto wordt er niet geziekt. Het alternatief is niet op vakantie..
Mijn kinderen waren gevoelig voor hun eigen plek in de auto. Ik bouwde een barrière tussen ze in met van die grote gestreepte tassen, daar kleding en handdoeken in. Eroverheen de badhanddoeken, zodat het zacht was. Ook op de vloer bouwde ik het tussenstuk dicht.
Was er dan toch nog even gedoe dan werd dat in de kiem gesmoord door de chauffeur. Dat maakte meer indruk.
Maar goed, toen waren ze nog wel wat jonger dan die van jou nu.
En ze lijken me toch ook op een leeftijd dat ze tot de orde geroepen kunnen worden: ivm veiligheid in de auto wordt er niet geziekt. Het alternatief is niet op vakantie..
Mijn kinderen waren gevoelig voor hun eigen plek in de auto. Ik bouwde een barrière tussen ze in met van die grote gestreepte tassen, daar kleding en handdoeken in. Eroverheen de badhanddoeken, zodat het zacht was. Ook op de vloer bouwde ik het tussenstuk dicht.
Was er dan toch nog even gedoe dan werd dat in de kiem gesmoord door de chauffeur. Dat maakte meer indruk.
Maar goed, toen waren ze nog wel wat jonger dan die van jou nu.
donderdag 21 mei 2026 om 23:39
Wij gaan hier heen https://www.sunweb.nl/vakantie/griekenl ... iew-suites
Of het goed is weet ik nog niet. Wel betaalbaar en met glijbanen. Wij gaan ook met 3 pubers.
Of het goed is weet ik nog niet. Wel betaalbaar en met glijbanen. Wij gaan ook met 3 pubers.
Terug van weggeweest
vrijdag 22 mei 2026 om 00:37
Is zelf een pakket samen stellen geen optie? Dan kijk je bijvoorbeeld bij D-reizen naar een hotel/resort wat je leuk vind en kijkt dan op booking.com of op de site van hotel zelf of je het los kunt boeken. Lijnvlucht erbij en transfer regelen en je kunt in de ochtend heen en savonds terug als er een lijnvlucht is en die niet vol zit. Kijk daarvoor op bijvoorbeeld skyscanner voor leuke deals.
Reisbureaus bieden dit ook vaak aan. Dat je een hotel/resort uitkiest en dan een lijnvlucht. Heb dat ook ooit gedaan toen ik een specifiek hotel wilde en dus ochtend heen/savonds terug. Was toen ook nog eens goedkoper dan zelf boeken.
Reisbureaus bieden dit ook vaak aan. Dat je een hotel/resort uitkiest en dan een lijnvlucht. Heb dat ook ooit gedaan toen ik een specifiek hotel wilde en dus ochtend heen/savonds terug. Was toen ook nog eens goedkoper dan zelf boeken.
vrijdag 22 mei 2026 om 00:55
Wij maken er altijd een feestje van. Stellen een playlist samen met de leukste en gekste nummers en zetten die op in de auto. Genoeg eten en drinken in de auto en vooraf downloaden we een aantal films via Videoland en komt er een nieuw switch doelmatig uit e de tas na een paar uur rijden. Een bal mee, genoeg stoppen en even bewegen en een overnachting in het zo relaxt mogelijk te houden. Hier voelt het aan als vakantie zodra we weg rijden, heerlijk!Papegaai schreef: ↑21-05-2026 22:5013 en 9 zijn ze en kunnen elkaar zo zieken in de auto. Gaat ook momenten goed hoor, maar ze vervelen zich snel, duurt het al gauw te lang en dan is je broer of zus etteren heel leuk. Ik vind het ook belachelijk op deze leeftijd. En mijn probleem is ook dat ik het moeilijk trek, dat gezeik op die achterbank.
Marokko nog nooit aan gedacht! Wel verder vliegen, maar de moeite waard om naar te kijken.
Marokko is zo ver niet hoor. Canarische eilanden is langer vliegen.
Daarnaast is het echt een hele andere wereld. Dus een leuke afwisseling tussen cultuur en lekker zwemmen en eten.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in