Hotel met glijbanen, niet ver vliegen

21-05-2026 15:27 57 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Iemand tips voor een fijn hotel met zwembad en waterglijbanen? Of een glijbanenpark in de buurt kan ook. Mijn kinderen van 13 en 9 houden ervan. En wij stiekem ook ;)
Ik haat vliegen dus Mallorca of iets in die buurt met 2,5 uur vliegen vind ik nog te doen. Autovakantie in europa is geen optie, mijn kinderen zijn bloedirritant samen in de auto. Ik houd wel van een beetje comfort als het om de zomervakantie gaat, een hotelkamer of appartement met in ieder geval 1 extra slaapkamer en het liefst geen bedbank. Wij zijn lang en dat ligt voor geen meter. Veel hotels in spanje hebben wel bedbanken valt me op. En wat een prijzen! Ik zou Ibiza heel graag aandoen, maar voor 8 dagen met logies/ontbijt betaal je zo 5000/6000 euro. Krijg je nog van die rot vliegtijden ook, ben je 6 dagen effectief op je vakantieadres. Halfpension mag ook trouwens.

Iemand een leuke tip?
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor wanneer?
En wat bedoel met 1 extra slaapkamer? Wil je 1 of 2 slaapkamers?
(Luxe) hotels in Spanje zijn op het moment flink aan de prijs, niet alleen op Ibiza.
nova wijzigde dit bericht op 21-05-2026 15:50
0.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch net wat verder vliegen, Turkije. Voor de hotels met glijbanen is daar veel keuze.

Er zijn ook campings met grote waterparken, dus mocht een stacaravan een optie zijn, zou je een kunnen kijken naar camping Union Lido bij Venetië in de buurt.

Losse aquaparken liggen bij verschillende toeristische badplaatsen, Rhodos, Tenerife en de Algarve.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry, ik bedoel ergens tussen midden & eind augustus komende zomer.
Ik wil niet met 4 personen op 1 kamer slapen. Ik wil graag minimaal 1 extra slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sthr schreef:
21-05-2026 15:44
Toch net wat verder vliegen, Turkije. Voor de hotels met glijbanen is daar veel keuze.

Er zijn ook campings met grote waterparken, dus mocht een stacaravan een optie zijn, zou je een kunnen kijken naar camping Union Lido bij Venetië in de buurt.

Losse aquaparken liggen bij verschillende toeristische badplaatsen, Rhodos, Tenerife en de Algarve.
Ja dat kan wel, maar dan bedoel je met de auto toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen hotel, wel heel veel vermaak en lekker dichtbij huis. Hof van saksen! Echt geweldige glijbanen voor je tieners en mooi gerenoveerde huisjes
Alle reacties Link kopieren Quote
Flowerlilly schreef:
21-05-2026 15:59
Geen hotel, wel heel veel vermaak en lekker dichtbij huis. Hof van saksen! Echt geweldige glijbanen voor je tieners en mooi gerenoveerde huisjes
Heb ik goede verhalen over gehoord ja. Maar we zijn al jaren in NL gebleven in de zomer, willen nu echt naar het buitenland en zon zekerheid.
En mijn puber is wel een beetje klaar met dat "spelen" op campings, zij vindt zwemmen wel heel leuk en glijbanen dus. Daar maak ik ze beide blij mee
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk eens op de site van D-reizen. Daar kun je precies aangeven wat je wilt (kamerindeling, waterpark) en zien wat er nog beschikbaar is.
Houd er rekening mee dat er in een deel van Spanje op 12 augustus een eclipse is, waardoor het in die periode extra druk is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Papegaai schreef:
21-05-2026 15:48
Ja dat kan wel, maar dan bedoel je met de auto toch?
Of je vliegt naar Venetië en neemt daar de trein of huurt een auto (klein stukje mss wel te doen?).
Alle reacties Link kopieren Quote
Papegaai schreef:
21-05-2026 16:11
Heb ik goede verhalen over gehoord ja. Maar we zijn al jaren in NL gebleven in de zomer, willen nu echt naar het buitenland en zon zekerheid.
En mijn puber is wel een beetje klaar met dat "spelen" op campings, zij vindt zwemmen wel heel leuk en glijbanen dus. Daar maak ik ze beide blij mee
Je bent best wel een beetje laat met boeken voor het hoogseizoen, dat kan het lastig maken, zeker met jullie wensenlijst.

Je zou naar Chersonissos kunnen kijken, in de buurt van Star Beach.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
21-05-2026 16:39
Je bent best wel een beetje laat met boeken voor het hoogseizoen, dat kan het lastig maken, zeker met jullie wensenlijst.

Je zou naar Chersonissos kunnen kijken, in de buurt van Star Beach.
Ja klopt, het leek er lang op dat we helemaal niet konden gaan dus vroeg boeken kon niet.
Ik ga nog ff zoeken, komt vast goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
In Rulantica barst het van de glijbanen.
Direct bij het park zijn veel hotels. Maar ook een paar kilometer verderop zijn hotels te vinden.

https://www.europapark.de/nl/rulantica
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou een luxe bus een optie zijn? Bijv met Solmar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen idee of het zo werkt maar bij d reizen idd kun je bv uitfilteren waterpark. Ik krijg deze bv:

https://www.d-reizen.nl/vakantie/italie ... iew=prices

9 dagen voor 2300 met 4 personen en 2 slaapkamers 🤷🏼‍♀️
Alle reacties Link kopieren Quote
Huh-datwistikniet schreef:
21-05-2026 19:27
Geen idee of het zo werkt maar bij d reizen idd kun je bv uitfilteren waterpark. Ik krijg deze bv:

https://www.d-reizen.nl/vakantie/italie ... iew=prices

9 dagen voor 2300 met 4 personen en 2 slaapkamers 🤷🏼‍♀️
Dan vlieg je ‘s avonds om 22:00 uur en terug ‘s ochtends om 07:00 uur.
Dat zijn al 2 dagen die je kwijt bent. Dus maar 6 dagen daar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Huh-datwistikniet schreef:
21-05-2026 19:27
Geen idee of het zo werkt maar bij d reizen idd kun je bv uitfilteren waterpark. Ik krijg deze bv:

https://www.d-reizen.nl/vakantie/italie ... iew=prices

9 dagen voor 2300 met 4 personen en 2 slaapkamers 🤷🏼‍♀️
Dan vlieg je ‘s avonds om 22:00 uur en terug ‘s ochtends om 07:00 uur.
Dat zijn al 2 dagen die je kwijt bent. Dus maar 6 dagen daar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke, ik heb gewoon maar een datum gekozen. Weet niet of je er aan vast zit, maar de dinsdag tot donderdag is vroeg vliegen, laat weer terug. €2200,-
Beetje spelen met de datums

https://www.d-reizen.nl/vakantie/italie ... iew=prices
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou inderdaad ook kijken naar Turkije. De meeste hotels daar hebben welveel glijbanen.
Als je bijv voor plaats Lara kiest dan zit je dichtbij het vliegveld en heb je geen lange transfertijd.

Verder zijn er dacht ik op Tenerife en Gran Canaria ook wel waterparken, je zou een accomodatie daar dichtbij kunnen kiezen.

Gewoon ff bij TUI of iets soortgelijks kijken en even goed je filters aanpassen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Papegaai schreef:
21-05-2026 16:11
Heb ik goede verhalen over gehoord ja. Maar we zijn al jaren in NL gebleven in de zomer, willen nu echt naar het buitenland en zon zekerheid.
En mijn puber is wel een beetje klaar met dat "spelen" op campings, zij vindt zwemmen wel heel leuk en glijbanen dus. Daar maak ik ze beide blij mee
Toen je het had over bloed irritante kinderen in de auto dacht ik dat het om 4 of 7 jarige ging. Pubers kunnen zich toch best wel een beetje gedragen/vermaken?

Maar als je toch graag wil vliegen, Marokko heeft mooie hotels met aquaparken en is nog leuk te betalen. Waren net zoveel geld kwijt als dat we met de auto naar een camping gaan. Wij gaan altijd met de auto naar Italië of zuid Frankrijk maar zijn vorig jaar naar Marokko geweest, was super!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nanouk schreef:
21-05-2026 20:21
Toen je het had over bloed irritante kinderen in de auto dacht ik dat het om 4 of 7 jarige ging. Pubers kunnen zich toch best wel een beetje gedragen/vermaken?

Maar als je toch graag wil vliegen, Marokko heeft mooie hotels met aquaparken en is nog leuk te betalen. Waren net zoveel geld kwijt als dat we met de auto naar een camping gaan. Wij gaan altijd met de auto naar Italië of zuid Frankrijk maar zijn vorig jaar naar Marokko geweest, was super!
13 en 9 zijn ze en kunnen elkaar zo zieken in de auto. Gaat ook momenten goed hoor, maar ze vervelen zich snel, duurt het al gauw te lang en dan is je broer of zus etteren heel leuk. Ik vind het ook belachelijk op deze leeftijd. En mijn probleem is ook dat ik het moeilijk trek, dat gezeik op die achterbank.

Marokko nog nooit aan gedacht! Wel verder vliegen, maar de moeite waard om naar te kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tropical island in Berlijn. Gegarandeerd geen regen en aangename temperatuur, en veel glijbanen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan de oudste niet af en toe voorin?
En ze lijken me toch ook op een leeftijd dat ze tot de orde geroepen kunnen worden: ivm veiligheid in de auto wordt er niet geziekt. Het alternatief is niet op vakantie..
Mijn kinderen waren gevoelig voor hun eigen plek in de auto. Ik bouwde een barrière tussen ze in met van die grote gestreepte tassen, daar kleding en handdoeken in. Eroverheen de badhanddoeken, zodat het zacht was. Ook op de vloer bouwde ik het tussenstuk dicht.
Was er dan toch nog even gedoe dan werd dat in de kiem gesmoord door de chauffeur. Dat maakte meer indruk.
Maar goed, toen waren ze nog wel wat jonger dan die van jou nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan hier heen https://www.sunweb.nl/vakantie/griekenl ... iew-suites

Of het goed is weet ik nog niet. Wel betaalbaar en met glijbanen. Wij gaan ook met 3 pubers.
Terug van weggeweest
Alle reacties Link kopieren Quote
Is zelf een pakket samen stellen geen optie? Dan kijk je bijvoorbeeld bij D-reizen naar een hotel/resort wat je leuk vind en kijkt dan op booking.com of op de site van hotel zelf of je het los kunt boeken. Lijnvlucht erbij en transfer regelen en je kunt in de ochtend heen en savonds terug als er een lijnvlucht is en die niet vol zit. Kijk daarvoor op bijvoorbeeld skyscanner voor leuke deals.

Reisbureaus bieden dit ook vaak aan. Dat je een hotel/resort uitkiest en dan een lijnvlucht. Heb dat ook ooit gedaan toen ik een specifiek hotel wilde en dus ochtend heen/savonds terug. Was toen ook nog eens goedkoper dan zelf boeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Papegaai schreef:
21-05-2026 22:50
13 en 9 zijn ze en kunnen elkaar zo zieken in de auto. Gaat ook momenten goed hoor, maar ze vervelen zich snel, duurt het al gauw te lang en dan is je broer of zus etteren heel leuk. Ik vind het ook belachelijk op deze leeftijd. En mijn probleem is ook dat ik het moeilijk trek, dat gezeik op die achterbank.

Marokko nog nooit aan gedacht! Wel verder vliegen, maar de moeite waard om naar te kijken.
Wij maken er altijd een feestje van. Stellen een playlist samen met de leukste en gekste nummers en zetten die op in de auto. Genoeg eten en drinken in de auto en vooraf downloaden we een aantal films via Videoland en komt er een nieuw switch doelmatig uit e de tas na een paar uur rijden. Een bal mee, genoeg stoppen en even bewegen en een overnachting in het zo relaxt mogelijk te houden. Hier voelt het aan als vakantie zodra we weg rijden, heerlijk!

Marokko is zo ver niet hoor. Canarische eilanden is langer vliegen.
Daarnaast is het echt een hele andere wereld. Dus een leuke afwisseling tussen cultuur en lekker zwemmen en eten.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven