Iemand bekend met het skigebied Heutal Unken?

15-06-2019 22:20 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allen, wij zijn ons aan het orienteren op skivakantie volgend jaar. Wij kwamen uit op dit gebied. Wij hebben 3 dochters van 11, 8 en 6. Onze kinderen hebben geen skiervaring. Mijn man wel, hij kan heel goed skiën. Ik ski niet, maar ik hou wel van sneeuw en de omgeving daarvan. Heeft iemand ervaringen met dit ski-gebied? Alle ervaringen zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wat maakt dat jullie uit kwamen op dit gebied? Echt een gebied kan je het niet noemen eigenlijk, want er is maar één afdaling vanuit Heutal. Deze is trouwens rood, voor het ontbreken van ski-ervaring is dat geen optie. Wel zit er nog een oefenliftje en vast wel ergens een skischool om daar de beginselen bij te brengen, maar dat is na één of 2 dagen ook niet meer boeiend. Al zou ik vooraf in Nederland in ieder geval wat basics laten aanleren, want dan hebben de kids sneller plezier op de piste in plaats van bezig te zijn met de basis.

Voor je man is dit ook niet erg interessant, omdat het steeds hetzelfde is. Je kan wel in een minuut of 25 naar Lofer, maar ook dat is niet bijzonder interessant voor je man. Al denk ik dat het om het skiën te leren voor de kinderen prima is. Want aan het begin ga je toch niet meteen hele gebieden doorskiën en ben je ook wel meer met het skiën zelf bezig.

Voor jou heb ik verder geen idee, maar op de meeste plekken zijn wel ergens wat paden begaanbaar om te wandelen en uitzichtterrasjes/restaurantjes zijn sowieso wel vindbaar ;).

Ik noem maar wat hoor: Om te beginnen met skiën is wellicht het Kleinwalsertal een optie: dat is ook niet zo ver reizen. Niet perse een gebied voor een 'doorgewinterde' skiër, omdat het allemaal wat uit elkaar ligt en hij dan niet echt tochten kan maken. Maar wel prima voor een keer vermoed ik. Qua wandelen (geen idee of je dat gaat doen of gewoon lekker ergens gaat zitten) is het daar ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er nog nooit van gehoord, dus ik vermoedde al dat het wel heel erg klein zou zijn. Voor je dochters is het wellicht prima, die kunnen ook een week naar Snowworld om te leren skiën, maar voor je man zal het niet veel zijn denk ik. Er zijn alleen sleepliften zie ik, ondingen zijn dat. Het is net wat de insteek is. Wil je man zelf ook skiën of is het bedoeld om je dochters de basis bij te brengen zodat ze later met hun vader mee kunnen? Als je man in zijn eentje moet heeft hij er misschien ook niet veel zin in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven